Urasuunnittelu

Yleinen lätinä jä kitinä
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Urasuunnittelu

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Napsahti Linkedistä semmoinen paikka headhunterifirman kautta, ettei edes meikäläinen voi päästää valumaan ohitse laiskuuttani.

Luultavasti otettu täytehakijaksi kun ei koulutus riitä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Fiona
Kitinän uhri
Viestit: 535
Liittynyt: 12.08.2011 15:24

Re: Urasuunnittelu

Viesti Kirjoittaja Fiona »

Bluntly kirjoitti: 29.07.2021 8:34 Napsahti Linkedistä semmoinen paikka headhunterifirman kautta, ettei edes meikäläinen voi päästää valumaan ohitse laiskuuttani.

Luultavasti otettu täytehakijaksi kun ei koulutus riitä.
Ei sitä koskaan tiedä. Vaikka putoaisi tällä kertaa kyydistä niin jää joka tapauksessa headhunterin mieleen.

Olen ajatellut alan vaihtoa. Olen nähnyt ja kokenut jo kaiken näkemisen arvoisen omalla alallani. Korona-aika toki hieman rajoittaa vaihtosuunnitelmia ja se, että en tiedä mitä haluaisin tehdä :D
Logic will get you from A to Z; imagination will get you everywhere ― Albert Einstein
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Urasuunnittelu

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Fiona kirjoitti: 01.08.2021 10:15
Bluntly kirjoitti: 29.07.2021 8:34 Napsahti Linkedistä semmoinen paikka headhunterifirman kautta, ettei edes meikäläinen voi päästää valumaan ohitse laiskuuttani.

Luultavasti otettu täytehakijaksi kun ei koulutus riitä.
Ei sitä koskaan tiedä. Vaikka putoaisi tällä kertaa kyydistä niin jää joka tapauksessa headhunterin mieleen.

Olen ajatellut alan vaihtoa. Olen nähnyt ja kokenut jo kaiken näkemisen arvoisen omalla alallani. Korona-aika toki hieman rajoittaa vaihtosuunnitelmia ja se, että en tiedä mitä haluaisin tehdä :D
Minulle ei ole koskaan soittanut mikään headhunter. Olen aika kova koodari, jos en muuta. Vuosien varrella on eri kriiseissä irtisanottu melkein kaikki, mutta minusta halutaan jostain syystä pitää kiinni.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Urasuunnittelu

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

nokkaelain kirjoitti: 02.08.2021 17:16Minulle ei ole koskaan soittanut mikään headhunter. Olen aika kova koodari, jos en muuta.
Taikasana: Linked

Aika ihme on jos on profiili kunnossa, haku päällä ja valmis muuttamaan.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Urasuunnittelu

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Bluntly kirjoitti: 02.08.2021 17:30
nokkaelain kirjoitti: 02.08.2021 17:16Minulle ei ole koskaan soittanut mikään headhunter. Olen aika kova koodari, jos en muuta.
Taikasana: Linked

Aika ihme on jos on profiili kunnossa, haku päällä ja valmis muuttamaan.
En vielä tiedä olenko valmis muuttamaan. Kaveri oli Turussa 15 vuotta Soneralla, mutta päätettiin, ettei täällä saa olla koodareita (itse asiassa olisi joutunut lähtemään aikaisemmin, jos pääkonttorilla olisi tiedetty tällaisista friikeistä.) Sen jälkeen kaveri löysi uskonnollisten piirien kautta paikan, jossa itsekinn olen nyt. Hänet irtisanottiin 2016 YT:eissä. Ja itseeni verrattuna tyyppi on koodarijumala.
Viimeksi muokannut nokkaelain, 04.08.2021 10:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Urasuunnittelu

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

En ole mikään haluttu webkoodari. Töissä olen koodannut viimeiset 8 vuotta Delphillä (!), mutta kun porukkaa on irtisanottu, jouduin tutustumaan php & mysql:ään (ja html:'ään mihin siihenkään en ollut ennen koskenut.) Pakon edessä täytyi myös opetella hiukan C++:aa ja Javaa. (C oli tutuin kieli ennen ko. työtä.)
Avatar
Kerberos I
Kitinän uhri
Viestit: 549
Liittynyt: 21.04.2021 14:43
Paikkakunta: Savvoo hilij.. no ei vatussa!

Re: Urasuunnittelu

Viesti Kirjoittaja Kerberos I »

Tänään sain puhelun, että mut olisi valittu toiseen paikaan töihin. No, pyysin keskiviikkoon asti miettimisaikaa, koska viihdyn nykyisessä paikassani. :)
"Ainoa todellinen viisaus on tieto siitä, että et tiedä yhtään mitään." - Sokrates
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Urasuunnittelu

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Olen jännän äärellä. Maanantaina pitäisi tehdä uusi työsoppari, vaikka vanhakin on voimassa. Laitoin TEK:iin kyselyitä joistakin yksityiskohdista. Tiedän jo etukäteen, että sieltä tulee vastaus, että tällaista sopimusta ei kenenkään pidä ikinä tehdä missään tapauksessa, ja että jos haluavat työntekijäksi, asiat ovat neuvoteltavissa. Ja toisesta osapuolesta tiedän, että jos kyseenalaistan ko. asiat, menee palkokasvi syvälle sieraimeen, eikä mistään voi enää keskustella.

Olenko siis masokisti vai laama?
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Urasuunnittelu

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Bluntly kirjoitti: 29.07.2021 8:34 Napsahti Linkedistä semmoinen paikka headhunterifirman kautta, ettei edes meikäläinen voi päästää valumaan ohitse laiskuuttani.

Perinteistä. Haettiin ihan jotain muuta kuin alunperin ilmoitettiin.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Urasuunnittelu

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Urasuunnittelu

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

nokkaelain kirjoitti: 07.08.2021 16:49 Olen jännän äärellä. Maanantaina pitäisi tehdä uusi työsoppari, vaikka vanhakin on voimassa. Laitoin TEK:iin kyselyitä joistakin yksityiskohdista. Tiedän jo etukäteen, että sieltä tulee vastaus, että tällaista sopimusta ei kenenkään pidä ikinä tehdä missään tapauksessa, ja että jos haluavat työntekijäksi, asiat ovat neuvoteltavissa. Ja toisesta osapuolesta tiedän, että jos kyseenalaistan ko. asiat, menee palkokasvi syvälle sieraimeen, eikä mistään voi enää keskustella.

Olenko siis masokisti vai laama?
Sulla on huono itsetunto. Jos arvostaisit itseäsi, et suostuisi kynnysmatoksi. Mutta tämä viesti tietysti ei sisällä mitään sellaista sisältöä, josta olisi sulle apua. Pahoitelen.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Urasuunnittelu

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

James Potkukelkka kirjoitti: 13.08.2021 11:34 Sulla on huono itsetunto. Jos arvostaisit itseäsi, et suostuisi kynnysmatoksi. Mutta tämä viesti tietysti ei sisällä mitään sellaista sisältöä, josta olisi sulle apua. Pahoitelen.
Itse asiassa asia on edelleen kesken, mm. koska en ole saanut uutta sopparia arvioitavaksi. (Tavallaan ajattelin jossain vaiheessa, että ei minulla ole mitään menetettävääkään. Jos tulee kenkää sen takia että rupean hankalaksi, tulkoon.) Pomoni on soitellut pariin kertaan ja laittanut WhatsApp(!)-viestejä, että onko jokin huonosti.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Urasuunnittelu

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

En edelleenkään ymmärrä miksei voi vaihtaa firmaa.

Hyötyjä:

- lisää liksaa
- luultavasti paremmat työkaveri
- parempi pomo
- vähemmän vitutusta -> vähemmän lonkkua -> ei diabetesta

Haitat:

?

Joku osakkuus paskassa firmassa on aivan nollasyy jos osakkuudesta ei saa haittoja enemmän hyötyä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Urasuunnittelu

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

nokkaelain kirjoitti: 13.08.2021 11:40 Pomoni on soitellut pariin kertaan ja laittanut WhatsApp(!)-viestejä, että onko jokin huonosti.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Urasuunnittelu

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Bluntly kirjoitti: 13.08.2021 11:46 En edelleenkään ymmärrä miksei voi vaihtaa firmaa.

Hyötyjä:

- lisää liksaa
- luultavasti paremmat työkaveri
- parempi pomo
- vähemmän vitutusta -> vähemmän lonkkua -> ei diabetesta

Haitat:

?

Joku osakkuus paskassa firmassa on aivan nollasyy jos osakkuudesta ei saa haittoja enemmän hyötyä.
Mitään osakkuutta ei ole eikä ole tiedossa. Enkä suurin surminkaan haluasi.

Mukavia työkavereita on ollut, mutta viimeksi viime keväänä pudotettiin pois ne joitten kanssa oli yhteistä. Nykyinen pomoni on ihan lunki tyyppi (liiankin.)

(Diabetesta ei näy; pitkäaikaissokeri 32)

Haittapuolista: Enhän minä nyt mitään osaa. Hankala löytää juuri omaan osaamiseen sopivaa juttua. Nykyinen homma sopi kuin nenä päähän, ennen kuin se homma ajettiin alas vuosi sitten.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Urasuunnittelu

Viesti Kirjoittaja aasi »

Huomenna alkaa viimeinen (vajaa) työviikko ennen opintovapaata. Saapa nähdä mitä tästä tulee.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Urasuunnittelu

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

aasi kirjoitti: 22.08.2021 18:31 Huomenna alkaa viimeinen (vajaa) työviikko ennen opintovapaata. Saapa nähdä mitä tästä tulee.
Mitä ryhdyt opiskelemaan?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Urasuunnittelu

Viesti Kirjoittaja annepa »

Palaan töihin puolen toista kuukauden päästä ja siellä on aivan eri meininki kuin silloin kun lähdin. Olin itse vielä joulukuussa suunnittelemassa uutta, mutta en tietenkään tiedä varsinaisesti mitä siellä on tapahtunut. Sen tiedän kuitenkin, että minulle suunniteltu uusi paikka toisi esimiesvastuun (~10 hlö) ja noin viiden miljoonan budjettivastuun - näennäisesti, raportoinnin kannalta, koska ilmeisesti herra johtaja haluaa pitää varsinaisen vastuun itsellään. No joka tapauksessa viimeksi, kun asiasta puhuin näytti siltä, että tätä uutta hommaa pitäisi tehdä samalla palkalla kuin vanhaa, jossa siis ei ollut budjettivastuuta eikä esimiestehtäviä. Suunnittelen uraani hakemalla muualle töihin, mutta katsotaan nyt mikä se nykyisen työpaikan tilanne oikeasti on. Näen entisen pomon ensi viikolla ja kysyn häneltä, että pitäisikö käydä työpaikalla juttelemassa asioista ennen kuin vapaa loppuu.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Urasuunnittelu

Viesti Kirjoittaja aasi »

James Potkukelkka kirjoitti: 23.08.2021 10:42 Mitä ryhdyt opiskelemaan?
Matematiikkaa.

Tai no, datatieteet tässä oli ideana, eli tavallaan kuuminta hottia ja ihan jotain muuta, mutta silti sopivaa shittiä mun taustalle.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Urasuunnittelu

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Pistin vastauksen firman sisäiseen hakuun lisävakanssista.

Huomasin, että täyttäisin kriteerit tittelin seuraavalle tasolle. Katsoo nyt jos kuitenkin tulee organisaatiomuutoksia kun ostettiin taas yksi pulju pois kuljeksimasta. Lisäksi edellisestä jäi paha maku suuhun vaikka tittelin sainkin.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Urasuunnittelu

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Haastateltu sisäiseen lisävakanssiin. Pistin vaatimuksen, joka takaa ettei valita (ei raha).

Projektin projari lähti. Ei tarvitse suuremmin miettiä kenelle hommat kaatuu.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Urasuunnittelu

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Bluntly kirjoitti: 01.10.2021 19:20 Haastateltu sisäiseen lisävakanssiin. Pistin vaatimuksen, joka takaa ettei valita (ei raha).
Ja vastaus oli odotetun kaltainen.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Urasuunnittelu

Viesti Kirjoittaja exsu »

Olipa kiinnostava lukea urapohdinnat läpi. Nyt siis tilanne edennyt sillä tavoin, että olen huomisesta alkaen toimitusjohtaja. Hieno kulmahuone puuttuu, mutta kohtuullinen näköala roskakatokselle on.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Urasuunnittelu

Viesti Kirjoittaja exsu »

^ eikö nyt kun on lopussa melkein kaikki mistä taloa on tavattu rakentaa olisi kulta-aika tälle teidän tuotteelle?
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Urasuunnittelu

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

McJanne kirjoitti: 09.03.2022 20:01 Mulla eilisessä kokouksessa annettiin 3kk määräaika näyttää, että liiketoiminnalla on jatkoedellytyksiä Suomessa tai on "pakko miettiä toisenlaista lähestymistapaa".
Mikä mättää? Onko liian kallis kilpaileviin vaihtoehtoihin verrattuna, kun ei myy? Kävin joskus noita legoja katsomassa ja teoriassa näyttivät ihan näppäriltä.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Vastaa Viestiin