Urasuunnittelu

Yleinen lätinä jä kitinä
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Urasuunnittelu

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

nokkaelain kirjoitti: 01.10.2022 4:30
So Hard kirjoitti: 30.09.2022 23:41 Jumalauta hei. Miten sä kilpailutat sen paskalaitoksen ikinä jos et mene edes koettamaan?
Vielä: ei ole kyse vielä kilpailutuksesta. Kaverien kommentit:

"nokkis" | Palkkaus on sama kuin aiemmin, en muista tarkkaan mutta se oli reilu [CENSORED]
kaveri #1 | Noh, tiedät ettei sun olisi tarvinnut siihen suostua
En nyt varsinaisesti halua arvostella "uutta" työnantajaani, mutta perustelu 0-tuntisopimukselle oli se, että on vaikea löytää asiakkaita. Noin niinkuin IT-alalla. Firman ainoa toimiala on kuitenkin työntekijöiden vuokraus.

Rakennusalan CAD-softaa tekevä firma vastasi, että osaamistani vastaavat roolit oli jo ehditty täyttää, mutta haluavat pitää yhteystietoni.

No en varsinaisesti ole ihan heti lähdössä uusiin hommiin. Työnantajani laittoi jonkin toimintakymppitonnin softalisensseihin ja uuteen läppäriin.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Urasuunnittelu

Viesti Kirjoittaja So Hard »

nokkaelain kirjoitti: 08.10.2022 8:27Työnantajani laittoi jonkin toimintakymppitonnin softalisensseihin ja uuteen läppäriin.
Joka ei ole millään tavalla sinun ongelmasi.
Universaali disclaimer.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Urasuunnittelu

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Taas yksi pääsykoe takana, nyt joutui jo kirjoittamaankin. Hassusti vastauksissa oli sanarajoitus normaalin kirjainrajoituksen sijaan.

Video tehtävä olikin max. minuutin.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Urasuunnittelu

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Headhunterit taas aktivoituneet. Tosin ehdottelevat juttuja, jotka olen ehdottomasti rajannut pois.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Urasuunnittelu

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Paransin viime vuodesta kymmenisen sijaa sijoitusta haussa, mutta vieläkin sen verran kaukana varasijoilla ettei mitään mahdollisuuksia.

Kakkoseen pääsin sisään.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Urasuunnittelu

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Bluntly kirjoitti: 24.11.2023 9:15 Paransin viime vuodesta kymmenisen sijaa sijoitusta haussa, mutta vieläkin sen verran kaukana varasijoilla ettei mitään mahdollisuuksia.
Huomenna kun loppuu ilmoittautumisaika niin täytyy käydä vilaisemassa mikä on lopullinen sijoitus. Taisi olla sen verran haluttu koulutus, että tuskin huimasti parani. Kultainen ananas voisi toki vituttaa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Urasuunnittelu

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Oikeastaan mietin, miten ihmiset asuvat, mutta se liittyy uraankin. Edellisessä sukupolvessa oli itsestäänselvyys, että perheelliset asuivat omistusasunnossa ja oli auto.

Esim. veljeni asuu perheineen Helsingissä ASO-asunnossa, post-doc -tutkija-ajan jälkeen on ollut pitkään töissä HY:n lääkiksessä asiantuntijana. Yksi kaverini taas asuu Hekan asunnossa vuokralla (perheineen, ja hajoilee nyt kun yläkertaan muutti "mielenkiintoisen äänekäs" porukka, vaikka muuten hyvää aluetta.) Dosentti, yliopistonlehtori - ei mitenkään varaa ostaa Helsingistä asuntoa.

(Tamperelaiset yrittäjäkaverini asuvat omistusasunnoissa, jotka on ehkä jo maksettu, mutta he ovat oma lukunsa.)

Itse ei varmaan tarvitse enää miettiä sellaisia. Jos joskus nuorena olisi kilpailuttanut osaamistaan, voisi olla vararahaa, mutta mihin sitä oikeastaan tarvitsee. Yksinelävälle ehkä turhankin suuri vuokrakaksio.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Urasuunnittelu

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Oman voi tuunata juurikin mieleisekseen, vuokraorjana kärsit vain valkoisista seinistä ja lihotat landlordin kukkaroa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Vastaa Viestiin