Kesäkuu-säie

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kesäkuu-säie

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Bluntly kirjoitti: 18.06.2018 13:02 Silikonisuti kestää kuumuutta, mutta hemmetin hankala saada sopiva määrä öljyä ritilään.

Hyvin on talouspaperi kestänyt kun on pieni ja hento ote.
Kyllä mä varmaankin äänestän talouspaperi+grillipihti yhdistelmää. Sudilla valurautaritilöitä sivellessä sitä rasvaa tippuu sinne polttimoihin helposti. Luulen.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kesäkuu-säie

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Itse teen rasvapolton niin että silikonikintaalla möykky kookosrasvaa jota sivelee sitten ritilöihin. Harjalla sitten varmistaa vielä että on tasainen kerros joka paikalla. EI tulisi mieleenkään sipsutella jollain sudilla tai paperilla.
Universaali disclaimer.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kesäkuu-säie

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 18.06.2018 13:03
So Hard kirjoitti: 18.06.2018 12:58
James Potkukelkka kirjoitti: 18.06.2018 12:48 ^ja^^ Kokeilen varmaankin ensi kerralla sivellä rasvaa kuumaan grilliin talouspaperin+grillipihtien avulla. Helppo keino olisi käyttää kertakäyttöisiä alumiiniastioita, mutta imho se sitten vie grillauksen idean.
Osta muutama tefloninen verkkoalusta. Ei pala kiinni mutta tulee grillattu pinta ja maku toisin kuin alumiinista.

https://www.hongkong.fi/fi/piha-ja-puut ... p/3120158/
En ole tiennyt, että tuollaisia on olemassakaan.
Ne ovat erityisen käteviä pintamaustettujen kanssa, kun mausteet eivät kaikki pala pois ja kasviksiin yms. ei tartte lääriä öljyä pelkästään sen vuoksi etteivät jää kiinni - voi miettiä ihan maun ja koostumuksen kautta.
Universaali disclaimer.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kesäkuu-säie

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Perusjuttu lihan kiinnitarttumisen ritilään estämiseksi on mm. se, että viimeistään minuutin jälkeen liikutat sitä lihaa ritilällä. Siis rasvaa ritilään tietenkin ja suurin osa marinadista aina pois, kun kyse on niistä kaupan sooseista. Mä käytän tuohon talouspaperia.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Kesäkuu-säie

Viesti Kirjoittaja Niba »

Teen rasvanpolton liikkumalla enemmän..
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kesäkuu-säie

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Melkoista möykkää pitää tuo rakennustelineiden muovi.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Kesäkuu-säie

Viesti Kirjoittaja Niba »

Bluntly kirjoitti: 19.06.2018 19:23 Melkoista möykkää pitää tuo rakennustelineiden muovi.

Väännät vain nupit kaakkoon?
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kesäkuu-säie

Viesti Kirjoittaja Gat »

Toissapäivänä lopulta ajoin tänne Orimattilaan. Nastarenkailla. Lisäksi vanha Pikkumusta oli paikallaan lojuessaan kehittänyt mielenkiintoisen sähkövian. Tuulilasinpyyhkijät saattavat koska vaan kytkeytyä itsekseen päälle, tihkunopeuteen.

Piti eilen jo vaihdattaa kesärenkaat, mutta peruin sen autoni tilan havaittuani. Siis täynnä tavaraa (joskaan kuin sinne lastaamaani roskisdyykattua ei, liekö joku vienyt lukitsemattomasta autosta vai sekoilenko... en vielä uskalla penkoa kaikkia säkkejä). Tavaran lisäksi sinnehän oli rikkoutuneen jääkaapin korvikkeena talvella toimiessaan ja äitini kuollessa unohtunut kaksi muovipussillista ruokaa... eli auto oli täynnä kärpäsiä ja kärpäsen kotiloita, nahkainen takapenkki visvan tahraama ja haisi kuin raato. Eilen tiistai-iltana ja tänään keskiviikko-aamuna sitten tyhjensin ja putsasin, ja olipa sekin homma.

No tänään lopultakin kesärenkaat, on nyt alla. Myös kävin hautuumaan konttorissa sopimassa, että tipautan äitini uurnan sukuhautaan huomenna, kellojakin soittavat.

Eilen tulppasin vessanpytyn putken, ostin varmuuden vuoksi Varakauden carlsoonilta erikokoisia tulppia eri kierteillä. Toimii, vaikka vähän tihkuu tiivistenauhasta ja kireydestä huolimatta. Vesi toimii siis nyt muista lähteistä.

Aioin tänään laittaa vielä paperit järjestykseen äitini perunkirjoitusta varten, mutta käsitin että "juhannuksen tienoilla" sopii myös juhannuksen jälkeen. Katsotaan jaksanko vielä tänä iltana, ehkä en.'

Tämä Orimattilan kämppä on tosiaan siinä tilassa, että te ette edes painajaisissanne tai kauhufilmeissänne osaa kuvitella. En mä yksin selviä. Kohta tarjoan en rahaa vaan isävainaani 2.0 litran Mitsubishi Galantia, jossa ei ole muuta vikaa kuin että puskuri on irti eikä voine enää kiinnittää. Isäni hahhah sen kolaroi rekan kanssa.

Alkometriäni en Varkaudesta löytänyt. Ostin siis uuden, kuulemma poliisienkin käyttämän mallin. Onhan siinä ensiapulaukku kylkiäisenä, mutta 299 euroa herrajumala sentäs. Parempi niin kuin itse arvioida. Myönnän, että ei minusta ihan absolutistiksi taida sittenkään olla. Kunhan krapuloita osaan nyt välttää. Eilenkin ilman olutta oli niin kauhiat lamauttavat paniikkiahdistukset, että ilman jostain nurkasta löytämääni äidin varmaan viimeistä Oxaminia olisin varmaan oikeasti kuollut. Pettymys teille, absolutistit. Slippery slope, tiedän.
Viimeksi muokannut Gat, 20.06.2018 18:00. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kesäkuu-säie

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Mukava kuulla elonmerkki susta. MIetin jo, onko Orimattilan Paroni vaihtanut hiippakuntaa. Kyllä sun _ehdottomasti_ pitäisi pysyä alkosta erossa.

edit: gat ilmeisesti poisti viestinsä tai sitten Kitinä muuten sekoilee.

edit2: ilmeisesti vaihtoi toiseen ketjuun. Kopion tämän sinne.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Kesäkuu-säie

Viesti Kirjoittaja Niba »

Harvoin lääkärit on oikeesti kiinostunut kuin omasta terveydestä? ;-)
Eikä pole edes maksava asiakas..
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kesäkuu-säie

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Vähän evästä juhannukseksi.
kasleri.jpg
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kesäkuu-säie

Viesti Kirjoittaja Gat »

James Potkukelkka kirjoitti: 20.06.2018 17:43 MIetin jo, onko Orimattilan Paroni vaihtanut hiippakuntaa.
Paradoksaalisesti: Juuri sen tietäminen, miten helppoa se olisi, pitää minut elossa. Ehtii sitä joskus myöhemminkin, ei vielä jos koskaan.

P.S: Käykää hakemassa tuo isävainaani auto. Kunhan löytäisin avaimen :D
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kesäkuu-säie

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Gat kirjoitti: 20.06.2018 22:40

P.S: Käykää hakemassa tuo isävainaani auto. Kunhan löytäisin avaimen :D
Tonne https://www.tori.fi/koko_suomi/autot?cg=2010

tai

https://www.nettiauto.com/pikalinkit/halpikset
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kesäkuu-säie

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Näyttää otilla tulevan hiljainen päivä. Jengi ilmeisesti jo lähtökuopissa Juhannuksen viettoon, ei aikaa sairastaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kesäkuu-säie

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ maanantaiksi odotetaan flunssa-aaltoa, mutta eivät taida tulla vastaanotolle.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kesäkuu-säie

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Päivystän sunnuntaina. Tod näk erittäinen kiireinen päivystys tuolloin.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kesäkuu-säie

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

On jo valmiiksi flunssa ja selkä täynnä fasettilukkoja. Saakutin kylmä toimisto.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kesäkuu-säie

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Kylläpä on työpaikan parkkisella tilaa! Jaksakohan kukaan perustavat perinteisen juhannusveikkauksen.
Universaali disclaimer.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Kesäkuu-säie

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Stadinarska on terve,eikä taatusti astu jalallakaan juhannuksena Daavidin päivystykseen, mutta ei halua nyt sillä sen enempää ylpeillä.

Sen sijaan hän haluaa toivottaa kaikille

RATTOISAA JUHANNUSTA KERA KOIVUJEN!

Kuka ihme on tämä mukava ihmisen oloinen? Hän on paitsi arskalaisten johtaja, myös...

JUHANNUSARSKA
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kesäkuu-säie

Viesti Kirjoittaja Gat »

Tänään hautasin äitini uurnan sukuhautaan. Lohduton yksinäisyys. Vain valmis kuoppa, uurna, minä ja lapio.

Mukaan laitoin pienen koivunoksan kotipihalta. Kävin vielä Orimattilan kirkossa sytyttämässä kynttilän.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Kesäkuu-säie

Viesti Kirjoittaja Bhven »

^ Missä sukulaiset? Vai olivatko vanhempasi niin vittumaisia mulkeroita, ettei ketään kiinnostanut vaivautua paikalle?
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kesäkuu-säie

Viesti Kirjoittaja Gat »

Bhven kirjoitti: 21.06.2018 14:51 ^ Missä sukulaiset? Vai olivatko vanhempasi niin vittumaisia mulkeroita, ettei ketään kiinnostanut vaivautua paikalle?
Ei siunaustilaisuudessakaan ollut kuin minä ja serkkuni Jussi. Joka asuu Tampereella. Tuli sieltä asti siihen kalseaan ja toiveistani piittaamattomaan 18 min. rituaaliiin. Karusti ei Orimattilan kirkossa kuten äitini olisi halunnut, vaan Lahden sairaalan pienessä kappelissa. Koska Orimattilassa ei ollut arkunkantajia.

Uurnan tipautin nyt itse sukuhautaan ja multaa päälle, koruton tapahtuma.

Äidin kaikki muut tuntemansa sukulaiset paitsi kummipoika-serkkuni ovat kuolleita. Siskonsa ja veljensä myös. Isäni kuoli vähän yli kaksi vuotta sitten. Samoin ystävänsä ovat kuolleita. 87-vuotias.

Yksinäisyydellä tarkoitin tätä nyt täysorpouttani, ilman mitään kavereitakaan ulottuvilla. JuhaniTurbohaltijalle harkitsen meilata pitkästä aikaa. Toisaalta en haluaisi rasittaa häntä surkeudellani.
Viimeksi muokannut Gat, 21.06.2018 17:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kesäkuu-säie

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Kuinka moni haluaa ystävänsä paljastavan yksityisasioitaan nettipalstalla? Onko sinulla joku autismi sen suhteen?
Universaali disclaimer.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kesäkuu-säie

Viesti Kirjoittaja Gat »

So Hard kirjoitti: 21.06.2018 17:05 Kuinka moni haluaa ystävänsä paljastavan yksityisasioitaan nettipalstalla? Onko sinulla joku autismi sen suhteen?
Kävi minullakin mielessä. TurboJuhani ei enää ole täällä, mutta poistan häiritsevän virkkeen. Kai mulla oli mielessä joku ystävien vertaistuki-case.

Täällä vain pilkataan ja ällistellään.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kesäkuu-säie

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Gat, olen itsekin tästä sulle ennen huomauttanut. Et sä jumalauta voi, et tietenkään, levitellä kenenkään yksityiselämästä varsinkaan hyvin intiimejä ja herkkiä asioita. Ne ei kuulu muille, eikä niitä kukaan halua lukea. Se on erittäin typerää ja vastenmielistä ja kohdetta kohtaan hyvin nöyryyttävää. Vieläpä sinun kavereita...
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Vastaa Viestiin