Päivän uutiskatsaus, osa 3

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Syyttäjä ei enää vaadi puolustusvoimien ajoneuvon kuljettajalle rangaistusta Raaseporin tasoristeysonnettomuudesta

Siis alunperin syyttäjä A päätti jättää syyttämättä.
Sitten apulaisisosyyttäjä päättää, että pitää kuitenkin syyttää kuten viranpuolesta kai pitääkin joissain tapauksissa tehdä jos prosessissa ollut virheitä.
Syyttäjä B vetää jutun tupaan kunnes päättää ettei jaksa enää repiä rahaa tästä hillotolpasta kun kuitenkin CV:n jäisi merkintä kun ei tule rankaisua.

Ja rahaa paloi perkeleesti.

Kenelle saa valittaa? Ketä saa syyttää?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Bluntly kirjoitti: 11.09.2019 16:22 Syyttäjä ei enää vaadi puolustusvoimien ajoneuvon kuljettajalle rangaistusta Raaseporin tasoristeysonnettomuudesta

Siis alunperin syyttäjä A päätti jättää syyttämättä.
Sitten apulaisisosyyttäjä päättää, että pitää kuitenkin syyttää kuten viranpuolesta kai pitääkin joissain tapauksissa tehdä jos prosessissa ollut virheitä.
Syyttäjä B vetää jutun tupaan kunnes päättää ettei jaksa enää repiä rahaa tästä hillotolpasta kun kuitenkin CV:n jäisi merkintä kun ei tule rankaisua.

Ja rahaa paloi perkeleesti.

Kenelle saa valittaa? Ketä saa syyttää?
Vaikka rangaistusta ei vaadittaisi niin siellä voi olla melkoinen rivi vahingonkorvausasioita samassa oikeudenkäynnissä. Rikosprosessin yhteydessä kollektiivisesti käsitelty vahingonkorvausratkaisu on kustannustehokkaampi kuin että jokainen vaatii erikseen. Tuomari ratkaiseen syyllisyyden, rangaistuksen ja korvaukset. Syyllisyys vaikuttaa korvauksien määräämiseen.

Valita siis vaikka sympatiayhdistykseen, tyhjästä.
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

So Hard kirjoitti: 11.09.2019 16:08
sivustahuutaja kirjoitti: 11.09.2019 16:06 EKP harkitsee helikopterirahaa?
https://www.talouselama.fi/uutiset/kaik ... e2d8c0a309

Tämä siis syö käteistä, käytännössä sakujen säästöjä.
Prrfftpfffttppfprttöööött. Tuolta kuulostaa naispankkiirin aivopieru.
Dave joskus kyseli, että kuinka niitä säästöjä syötäisiin painamalla rahaa. Tässä on yksi keino.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

En tiennyt Italian olevan eläkeiässä:
https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000006162939.html

Tuohan tarkoittaa, että Italia romahtaa suurella varmuudella lähiaikoina. Mikäköhän on muiden PIIGS:ien tilanne.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

https://www.is.fi/politiikka/art-2000006236002.html
"Puheen ehkä yllättävin osuus oli sen loppupuolella.

Kulmuni kehotti puhumaan maahanmuutosta ja linjasi että turvapaikkajärjestelmää väärinkäyttävät pitää ajaa pois maasta.

– Hädänalaisia ihmisiä autetaan. Työntekijöitäkin me tarvitsemme.

– Mutta sitten, turvapaikkajärjestelmäämme ei saa väärinkäyttää. Jos ei ole oikeutta maassaoloon, ole hyvä ja poistu. Tämä on Keskustan linja, Kulmuni paalutti.

Kulmunin mukaan Suomessa on epäonnistuttu myös kotouttamisessa.

– Kotouttamispolitiikkaa on uudistettava. Suomeen jääviltä on oikeus edellyttää tehokkaampaa koulutukseen osallistumista, työntekoa ja kielen oppimista. Tämä on myös tärkeä työllisyyskysymys, Kulmuni linjasi."

=> Hyvin odotettu retoriikan muutos persujen suuntaan.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ mamulinjan tiukentaminen yhdistettynä iltalypsyyn pistää hallituksen koville. Ei varmaan vihreille ja vassareille maistu.

Ehkä keskusta siirtyy todelliseen keskustasn ja hakee positiota peesata persuja, kokkareita ja demareita vaalituloksen mukaan?
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Takiaispuolue
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti: 11.09.2019 16:08
sivustahuutaja kirjoitti: 11.09.2019 16:06 EKP harkitsee helikopterirahaa?
https://www.talouselama.fi/uutiset/kaik ... e2d8c0a309

Tämä siis syö käteistä, käytännössä sakujen säästöjä.
Prrfftpfffttppfprttöööött. Tuolta kuulostaa naispankkiirin aivopieru.
Carl Barks keksi tämän jo -51. Hieno tarinan kertoja.
Kuva
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 11.09.2019 19:47
So Hard kirjoitti: 11.09.2019 16:08
sivustahuutaja kirjoitti: 11.09.2019 16:06 EKP harkitsee helikopterirahaa?
https://www.talouselama.fi/uutiset/kaik ... e2d8c0a309

Tämä siis syö käteistä, käytännössä sakujen säästöjä.
Prrfftpfffttppfprttöööött. Tuolta kuulostaa naispankkiirin aivopieru.
Dave joskus kyseli, että kuinka niitä säästöjä syötäisiin painamalla rahaa. Tässä on yksi keino.
"Helikopteriosuus tulee siitä, että valtio laskee liikkeelle uusia velkakirjoja, jotka EKP sitten ostaisi. Keskuspankki käytännössä rahoittaisi suoraan valtion kanavoiman finanssipoliittisen elvytyksen.”

Tuohan oli suoraan se, mitä itsekin kirjoitin. Kun EKP ei voi sääntöjensä puolesta suoraan jakaa rahaa helikopterilla, vaikka se teknisesti olisikin mahdollista. Pointtini oli ja on edelleen, että tuossa tapauksessa ehtii hyvin itse irrottautua käteisestä. Pääseen käytännössä kaikesta käteisestä eroon n 10 minuutissa. Mun Nordnet limiitti riittää siihen, että voin vaikka välittömästi ostaa limiitillä osakkeita ja siirtää sitten käteiset pankista Nordnetille sen jälkeen. Käytännössähän tuo helikopterirahan jakaminen on vähintäänkin kuukausien jumppa, koska jokainen valtio päättäisi rahan jakamisesta itsenäisesti. JOs helikopterirahan jakaminen käynnistyisi, täytyisi pitää käteinen niin minimissä, kuin se jokapäiväisten asioiden hoitamiseksi on mahdollista.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Suomelle jälleen tiukka kehotus: Valtaväestön on opittava lisää saamelaisuudesta
https://yle.fi/uutiset/3-10967420

Eikös Yle ole vähän jäävi uutisoimaan, että kansan on katsottava lisää Ylen ohjelmia?
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2007/06/1 ... ka-lai-lai
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Olen kyllä nuo linkittämäsi sketsit katsonut, eli asia on mun osaltani hoidossa! Lisäksi olen käynyt Hullussa Porossa syömässä poronkäristystä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Aika uskomatonta, että edes keskustelua saadaan aikaiseksi.

Näin Helsinki perustelee massiivista tunnelisuunnitelmaa
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ mistäköhän nyt tuulee?

Aika vähän tuo tunneli itseeni vaikuttaisi. Työaikana käyn keskustassa varsin harvoin ja viikonloppuisin liikenne ytimeen vetää nytkin hyvin. Lyhyet täsmäpiipahdukset ytimen eri kulmille voisivat kyllä lisääntyä jos tunnelia pitkin pääsisi kaikkiin parkkiluoliin.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Melkein ainut missä tulee käytyö autolla on verkkokauppa ja jo siihen tunneli olisi helpotus.

Kun en ole mikään rattimies niin en viitsi lähteä keskustaan sompailemaan ihan heppoisin perustein, bussit on pelottavia.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 09.09.2019 12:27 Huomaan olevani setämies sovinisti, mutta mun on vaikea ottaa Kulmunia vakavasti otettavana Kepun puheenjohtajana. Se tietenkin on mun ongelmani.
Mä olen aistivinani tällaista laajemminkin kuin vain sinun ongelmanasi. Yrjö Rautio kirjoittaa nykyään yleensä hyvin, mutta hänen Kulmuni-analyysiään on vaikea olla lukematta myös vähän setämäisen sovinistisena.

Hän puhuu Kulmunin "nuorekkaasta ja positiivisesta olemuksesta" kuin mikäkin missikeisari, mutta moittii sitten sitä, että Kulmunilta ei ole koskaan tullut ainuttakaan "poliittista linjanvetoa", vain "unelmointia, sanahelinää ja fraaseja". Nämä eivät kelpaa poliittisiksi linjanvedoiksi, koska Kulmuni ei anna konkreettisia ja yksityiskohtaisia poliittisia ratkaisuja, vaan puhuu lepsusti keskustan kannatuksen laskusta yleisenä ilmiönä ja hahmottelee keskustan ydintä, äärikeskustalaisuutta, ympäripyöreästi jonkinlaisena eksplisiittisen aluepolitiikan tuomisena kaiken politiikanteon keskiöön.

Tällaisen unelmoivan sanahelinän sijaan Rautio kertoo, että "Keskusta olisi tarvinnut nyt puheenjohtajan, joka kykenisi rehelliseen ja syvälliseen tilanneanalyysiin ja aatteelliseen uudistamiseen. Mikään ei anna aihetta uskoa, että nyt se sai sellaisen." On vaikea olla ajattelematta, että ei kai vain keski-ikäisen kepuäijän sanomana Kulmunin sanahelinä olisi ollut nimenomaan rehellisen syvällistä tilanneanalyysiä ja aatteellista kirkastamista, joka olisi nimenomaan sopinut puheenjohtajalle, kun kepu - ehkä paraatiesimerkkinään juuri Kaikkonen tai insinööri-Sipilä - on mennyt sortumaan puuhastelevaan valtionhoitotouhuiluun (eli puhumaan niistä konkreettisista ja yksityiskohtaisista poliittisista ratkaisuista) ilman kaikenkattavaa ja selkeästi ohjaavaa visiota.
Viimeksi muokannut urpiainen, 13.09.2019 13:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Mitä väliä on onko Kulmuni tai Kaikkonen koska Kepun kannatus niin alhaalla ja kaupungissa ei Kepu kasva.

Siis nyt on kun Kepu tosiaan tullut hallitukseen nytkin...
Mä en jaksa millään tavalla innostua jostain Kulmunista. Pidin itsestään selvänä nykyajan trendinä, että nainen voittaa vaalin.
Ihan hyvä valinta varmaan.
Mutta mitä sitte!

SYYS
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

urpiainen kirjoitti: 13.09.2019 13:17 Tällaisen unelmoivan sanahelinän sijaan Rautio kertoo, että "Keskusta olisi tarvinnut nyt puheenjohtajan, joka kykenisi rehelliseen ja syvälliseen tilanneanalyysiin ja aatteelliseen uudistamiseen. Mikään ei anna aihetta uskoa, että nyt se sai sellaisen." On vaikea olla ajattelematta, että ei kai vain keski-ikäisen kepuäijän sanomana Kulmunin sanahelinä olisi ollut nimenomaan rehellisen syvällistä tilanneanalyysiä ja aatteellista kirkastamista, joka olisi nimenomaan sopinut puheenjohtajalle, kun kepu - ehkä paraatiesimerkkinään juuri Kaikkonen tai insinööri-Sipilä - on mennyt sortumaan puuhastelevaan valtionhoitotouhuiluun (eli puhumaan niistä konkreettisista ja yksityiskohtaisista poliittisista ratkaisuista) ilman kaikenkattavaa ja selkeästi ohjaavaa visiota.
Kepun keulakuva ei saa koskaan sanoa ääneen ajavansa kepuilua. Sehän vesittäisi koko kepuilun idean. Pitää puhua esim. ilmastonmuutoksesta. Sitten toteutusvaiheessa homma käännetään puhtaaksi aluepolitiikaksi. Sama pätee ihan jokaiseen asiaan, mitä tv-kasvo suustaan päästää.

Kepu on koko ajan ajanut sitä äärikeskustalaista aluepolitiikkaa. Kulmuni on hakoteillä, jos hän luulee voivansa lisätä sen painoa. Kulmunin pitää heiluttaa tissejä ja puhua pehmoisia. Kulisseissa sitten kähmitään ja säädetään.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Bluntly kirjoitti: 13.09.2019 9:01 Aika uskomatonta, että edes keskustelua saadaan aikaiseksi.

Näin Helsinki perustelee massiivista tunnelisuunnitelmaa
"Eniten tunneli hyödyttäisi eteläisen Espoon autoilijoita." Toivottavasti Espoo ei kuitenkaan aio osallistua kuluihin ainakaan kunnallisverovaroilla, vaan korkeintaan käyttäjämaksuilla. Pääideologi arveleekin, että kun vapaaehtoista maksajaa ei löydy, hanke kuopataan: http://www.soininvaara.fi/2019/09/13/ke ... jaa-loydy/
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Mutta miten käy espoolaisten bussikaistakuskien tunnelissa?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Tunneliesitys on ihan hyvä, mutta tunnelista pitää tehdä kaksikerroksinen jotta pelkkä läpiajoliikenne länsiväylältä itäväylälle ei ruuhkauta liittymiä.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 12.09.2019 11:22 https://www.is.fi/politiikka/art-2000006236002.html
"Puheen ehkä yllättävin osuus oli sen loppupuolella.

Kulmuni kehotti puhumaan maahanmuutosta ja linjasi että turvapaikkajärjestelmää väärinkäyttävät pitää ajaa pois maasta.

– Hädänalaisia ihmisiä autetaan. Työntekijöitäkin me tarvitsemme.

– Mutta sitten, turvapaikkajärjestelmäämme ei saa väärinkäyttää. Jos ei ole oikeutta maassaoloon, ole hyvä ja poistu. Tämä on Keskustan linja, Kulmuni paalutti.

Kulmunin mukaan Suomessa on epäonnistuttu myös kotouttamisessa.

– Kotouttamispolitiikkaa on uudistettava. Suomeen jääviltä on oikeus edellyttää tehokkaampaa koulutukseen osallistumista, työntekoa ja kielen oppimista. Tämä on myös tärkeä työllisyyskysymys, Kulmuni linjasi."

=> Hyvin odotettu retoriikan muutos persujen suuntaan.
Tää on ihan tyhjää sanahelinää käytännön kannalta. Niin kauan kuin käsittelyajat Migrissä ja hallinto-oikeuksissa mitataan kymmenissä kuukausissa ja uusintahakemusten käsittely vuosissa, ei poistumisuhkailuilla ole mitään merkitystä. Käsittelyajat tarkoittavat sitä, että löytyy uusikin syy hakea lupaa Suomesta: työ tai perhe. Perusteettomille turvapaikkahakemuksille voidaan läimäistä vaikka minkälainen maahantulokielto, mutta jos ei ole resursseja laittaa maasta poistamista pikaisesti täytäntöön, alkaa oravanpyörä ja hakemusrumba taas alusta. Soinin mukamas neuvottelema Irakin palautussopimus ei tainnut valmistua koskaan, joten matkat siihen suuntaan on aika hitaita.

Katri voi siis laukoa vaikka miten kovia mielipiteitä, mutta jos ei laki, käsittelyajat ja rahoitus muutu, ei muutu maasta poistaminenkaan. Toisaalta Katri voisi vaatia karkotusten täytäntöönpanojen helpottamista kaikilla perusteilla, ei vain rikosperusteilla, missä vuodenvaihteen uudistus tuntuu lähinnä kosmeettiselta.

Ugh!
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kun venäläinen viranomainen sanoo ettei bakteereja päässyt pakoon niin uskotko?

Vaarallisia tauteja säilyttävässä laboratoriossa räjähdys Venäjällä
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ ei mitään syytä epäillä. Luultavasti olivat viruksia.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 09.09.2019 13:46 Niin. Imho Kulmuni aika lailla erikoisesti käyttää esim. tällaisia asuja. Se on tietenkin hänen valintansa, mutta ei tämä mielestäni lisää hänen uskottavuuttaan..

Mutta, kuten sanottua, Kulmuni on Kepun puheenjohtaja ja minä en ole. Vika on varmastikin vastaanottimessa eikä lähettimessä.

Kuva
Tässä on nyt aikaa mennyt, ja olen tunnistavinani itsessäni voimistuneen piirteen, jossa Katrin kuvan mediassa nähdessäni kohdistan katseeni ensimmäisenä tisseihinsä. Ne ovat edelleen dominoivat. Syytän tästä - tietenkin - kohtalotoveriani James Ensimmäinen Suurta, joka aiemmalla esillenostollaan ja vaikuttavalla kuvavalinnallaan harhautti minut tälle kadotuksen tielle. Silti edelleen kysyn, onko tämä ollenkaan sovinismia vai vain vilpitöntä evoluutiopsykologiaa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Nyt selvisi miten suostumus seksiin ilmaistaan: postataan faceen
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000006241484.html

Riittääkö, että on vaimon kanssa ryhmä kahdestaan? Voisin olkkarin sohvalta pyytää suostumuksen makkarissa poliisisarjaa katsovalta vaimolta?
Vastaa Viestiin