Paluu arkeen maanantai

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Paluu arkeen maanantai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Lomat lusittu. Oli oikein mukava loma. Vaimon kanssa ei tullut riideltyä varmaan kuin kerran. Lissabonissa ja Nizzassa tuli käytyä ja tietysti äityliä katsomassa pohojanmaalla.

Olen yrittänyt hankkia vaimolta lupaa Model 3:n ostoon. Nyt tuntuu, että tarjous, jossa hän ottaa Model S:n ja minä lupaan sitten huolehtia sen huolloista, renkaiden vaihdosta jne voisi toimia (nykyään vaimo huolehtii oman autonsa huollot ja renkaanvaihdot, minä pesun). Toki varmaan toimisi myös alkuperäinen tarjoukseni remontoida taloa 3:n hinnalla, mutta sisäinen juutalaiseni alkanut kampittaa sitä. Tulisi hiton kalliiksi, kun pitäisi ensin maksaa remonttirahat palkkana, jotta saisi ulos firmasta.

Auton voi ostaa firman piikkiin, niin ei tarvitse maksaa palkkaveroja. Tietysti työsuhdeauto on sitten verollinen.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14916
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Paluu arkeen maanantai

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Onneksi sulla on pari kolme vuotta taivutteluaikaa.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Paluu arkeen maanantai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti: 30.07.2018 9:22 Onneksi sulla on pari kolme vuotta taivutteluaikaa.
Tämän hetkinen veikkaus olisi, että ensivuoden alkupuoliskolla saisi auton. Tesla on saanut Model 3:n tuotantoa ajettua hyvin ylös. Ajoittain ovat pystyneet tuottamaan 5000 viikossa. Keskimäärin vielä tuon alla.

Yhdysvalloissa liittovaltion 7500 usd tuki alkaa Teslalla laskea ensi vuoden alussa, nyt tämä vuosi toimittavat vain Yhdysvaltoihin, koska asiakkaat saavat vielä täyden tuen.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Paluu arkeen maanantai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Loma jo onnellisesti unohtunut näin viikon jälkeen. Mutta töissäkin ihan ok olla, kun tahti toistaiseksi sopiva.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23475
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Paluu arkeen maanantai

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Perusmaanantai.

Nightly build failannut ja mikään ei toimi. Menen siis palaveriin istuskelemaan.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16674
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Paluu arkeen maanantai

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Lehdet alkaa olla täynnä juttuja koulutielle saapuvista uusista ekaluokkalaisista ja päiväkoteihin palaavista vielä holtittomammista tienkäyttäjistä, ja mitä mulle meinaa käydä heti maanantai-aamuna: Melkoinen läheltä piti -tilanne suojatiellä, kun kiireinen lomaltapalaaja ei ilmeisesti edes ymmärtänyt kaasuttavansa suoraan päin punaisia. Onneksi kerkesin juuri ja juuri hyppäämään pois alta.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2807
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Paluu arkeen maanantai

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Paluu arkeen -maanantai. Vähän tökkii kun ei ole hommia, joissa pääsisi helposti alkuun. Ja yksi automaattinen raportointijärjestelmä on hajonnut loman aikana, enkä ole mikään web-koodari.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Paluu arkeen maanantai

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

urpiainen kirjoitti: 06.08.2018 10:58 Lehdet alkaa olla täynnä juttuja koulutielle saapuvista uusista ekaluokkalaisista ja päiväkoteihin palaavista vielä holtittomammista tienkäyttäjistä, ja mitä mulle meinaa käydä heti maanantai-aamuna: Melkoinen läheltä piti -tilanne suojatiellä, kun kiireinen lomaltapalaaja ei ilmeisesti edes ymmärtänyt kaasuttavansa suoraan päin punaisia. Onneksi kerkesin juuri ja juuri hyppäämään pois alta.
No nyt tämä kertomus jäi karmeasti kesken. Mihin hyppäsit? Nimittäin jos olisit Vaaleanpunainen pantteri niin olisit hypännyt joko suoraan junan alle tai rotkoon :lol:

HAUSKAHKO ELOARSKALAINEN
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16674
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Paluu arkeen maanantai

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Tänään pyöräillessäni töihin kimppuuni hyökkäsi vihainen valkoposkihanhi. Katalaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9425
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Paluu arkeen maanantai

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 07.08.2018 10:15 Tänään pyöräillessäni töihin kimppuuni hyökkäsi vihainen valkoposkihanhi. Katalaa.
Kannattaisko sun ihan oman turvallisuutesi takia vaihtaa autoon?
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Paluu arkeen maanantai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

:mrgreen:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Paluu arkeen maanantai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Kun vaatteiden ostaminen on mun mielestäni erittäin rasittavaa puuhaa, olen viimeinkin siirtynyt ostamaan ne netissä. Nyt olen innostunut Fred Perryn paidoista ja kengistä sekä entinen suosikki Björn Borg kengät myös. En toki paljoa vaatteita osta. Mutta kun olen noista sopivat koot tsekannut, helppo ostaa. Bootz.comista. Housuja en vielä ole netistä ostanut.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16674
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Paluu arkeen maanantai

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 07.08.2018 12:48olen innostunut Fred Perryn paidoista ja kengistä
Eiks näihin liity niin raskas painolasti jotain minulle vähän hämäriksi jääneitä rasistiseen liikehdintään ja/tai työväenluokkaiseen jalkapallohuliganismiin liittyviä sosiaalisia merkitysrakenteita, että ne eivät mitenkään sovi kaltaisellesi preppylle?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Paluu arkeen maanantai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 07.08.2018 14:20
James Potkukelkka kirjoitti: 07.08.2018 12:48olen innostunut Fred Perryn paidoista ja kengistä
Eiks näihin liity niin raskas painolasti jotain minulle vähän hämäriksi jääneitä rasistiseen liikehdintään ja/tai työväenluokkaiseen jalkapallohuliganismiin liittyviä sosiaalisia merkitysrakenteita, että ne eivät mitenkään sovi kaltaisellesi preppylle?
Sä olet selkeästi brittiläisen luokkatietoinen henkilö! Itse nimenomaan tutustuin em. merkkiin juurikin natsipoikani kautta (vaimo halusi ostaa ko. paidan tuliaisena pojalle). Poika innokkaasti kertoi kysyessäni merkistä sen jalkapallohuligaanialakulttuuriosaa. Wikipedia ei kuitenkaan mainitse asiasta mitään, eli ilmeisesti asia ei ole kovinkaan yleistietoa (??).

Keski-ikäisenä herrasmiehenä en kuitenkaan usko, että mua sekoitetaan jalkapallohuligaaniin ja Fred Perryhän haluaa olla smart casual merkki. Mutta kun nyt toit esiin tuon, niin mietityttää kyllä :)
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21365
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Paluu arkeen maanantai

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Hugo Boss on turvallisempi merkki keski-ikäiselle.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16674
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Paluu arkeen maanantai

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 07.08.2018 14:30
urpiainen kirjoitti: 07.08.2018 14:20
James Potkukelkka kirjoitti: 07.08.2018 12:48olen innostunut Fred Perryn paidoista ja kengistä
Eiks näihin liity niin raskas painolasti jotain minulle vähän hämäriksi jääneitä rasistiseen liikehdintään ja/tai työväenluokkaiseen jalkapallohuliganismiin liittyviä sosiaalisia merkitysrakenteita, että ne eivät mitenkään sovi kaltaisellesi preppylle?
Sä olet selkeästi brittiläisen luokkatietoinen henkilö! Itse nimenomaan tutustuin em. merkkiin juurikin natsipoikani kautta (vaimo halusi ostaa ko. paidan tuliaisena pojalle). Poika innokkaasti kertoi kysyessäni merkistä sen jalkapallohuligaanialakulttuuriosaa. Wikipedia ei kuitenkaan mainitse asiasta mitään, eli ilmeisesti asia ei ole kovinkaan yleistietoa (??).

Keski-ikäisenä herrasmiehenä en kuitenkaan usko, että mua sekoitetaan jalkapallohuligaaniin ja Fred Perryhän haluaa olla smart casual merkki. Mutta kun nyt toit esiin tuon, niin mietityttää kyllä :)
Siis brittiläisessä jalkapallon urpokulttuurissa (joka on kyllä aika kuollut ainakin valioliigan osalta - onneksi) "casual" on käytännössä synonyymi huligaanille: väkivaltaa ihannoivat vatipäät halusivat toisaalta välttää poliisin perinteiseen skiniuniformuun kiinnittämän erityishuomion ja toisaalta erottua jalkapalloon keksittyvistä faneista fanipaidoissaan. Eikä keski-ikäkään auta: Suomen johtava jalkapallofasisti ja huligaanihengailija Kristian Sundqvist nimenomaan pitää tätä alakulttuuria nykyään keski-ikäisten fred perry -miesten juttuna: http://asialinja.com/2018/01/08/kasuaal ... red-perry/
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Paluu arkeen maanantai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 07.08.2018 14:47 ^ Hugo Boss on turvallisempi merkki keski-ikäiselle.
Jotenkin tuntuu (voi olla mun henk. koht. tunne vain), että se viestii liiallisesta yrittämisestä? Smart casualinhan pitäisi näyttää siltä, että se syntyy ilman ajattelemista, luonnostaan?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Paluu arkeen maanantai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 07.08.2018 14:58
James Potkukelkka kirjoitti: 07.08.2018 14:30
urpiainen kirjoitti: 07.08.2018 14:20
Eiks näihin liity niin raskas painolasti jotain minulle vähän hämäriksi jääneitä rasistiseen liikehdintään ja/tai työväenluokkaiseen jalkapallohuliganismiin liittyviä sosiaalisia merkitysrakenteita, että ne eivät mitenkään sovi kaltaisellesi preppylle?
Sä olet selkeästi brittiläisen luokkatietoinen henkilö! Itse nimenomaan tutustuin em. merkkiin juurikin natsipoikani kautta (vaimo halusi ostaa ko. paidan tuliaisena pojalle). Poika innokkaasti kertoi kysyessäni merkistä sen jalkapallohuligaanialakulttuuriosaa. Wikipedia ei kuitenkaan mainitse asiasta mitään, eli ilmeisesti asia ei ole kovinkaan yleistietoa (??).

Keski-ikäisenä herrasmiehenä en kuitenkaan usko, että mua sekoitetaan jalkapallohuligaaniin ja Fred Perryhän haluaa olla smart casual merkki. Mutta kun nyt toit esiin tuon, niin mietityttää kyllä :)
Siis brittiläisessä jalkapallon urpokulttuurissa (joka on kyllä aika kuollut ainakin valioliigan osalta - onneksi) "casual" on käytännössä synonyymi huligaanille: väkivaltaa ihannoivat vatipäät halusivat toisaalta välttää poliisin perinteiseen skiniuniformuun kiinnittämän erityishuomion ja toisaalta erottua jalkapalloon keksittyvistä faneista fanipaidoissaan. Eikä keski-ikäkään auta: Suomen johtava jalkapallofasisti ja huligaanihengailija Kristian Sundqvist nimenomaan pitää tätä alakulttuuria nykyään keski-ikäisten fred perry -miesten juttuna: http://asialinja.com/2018/01/08/kasuaal ... red-perry/
Heti paidat ja kengät roviolle!1
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21365
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Paluu arkeen maanantai

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 07.08.2018 14:59
sivustahuutaja kirjoitti: 07.08.2018 14:47 ^ Hugo Boss on turvallisempi merkki keski-ikäiselle.
Jotenkin tuntuu (voi olla mun henk. koht. tunne vain), että se viestii liiallisesta yrittämisestä? Smart casualinhan pitäisi näyttää siltä, että se syntyy ilman ajattelemista, luonnostaan?
Aika rennoilta nää näyttää:
https://en.wikipedia.org/wiki/Hugo_Boss ... Nazi_Party
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16674
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Paluu arkeen maanantai

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti: 07.08.2018 10:20
urpiainen kirjoitti: 07.08.2018 10:15 Tänään pyöräillessäni töihin kimppuuni hyökkäsi vihainen valkoposkihanhi. Katalaa.
Kannattaisko sun ihan oman turvallisuutesi takia vaihtaa autoon?
Kyllä se näin varmaan on. Samassa risteyksessä, jossa maanantaina meinasin jäädä auton alle, tuli tänään bussi päin punaisia. Nyt ei ollut kuitenkaan hilkulla, kun osasin olla varuillani. Aikaviive autoilijoiden valojen vaihtumisesta keltaisesta punaiseksi ja edelleen jalankulkijoille (ja pyörätien jatkeelle) vihreäksi on tuossa tapauksessa varsin lyhyt siihen nähden, että kun autoilijan valo vaihtuu keltaiseksi, aika moni autoilija näemmä painaa kaasua eikä jarrua (toki maanantain tunari ei varmaan koko valoja edes huomannut, mutta kuitenkin).
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Paluu arkeen maanantai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 08.08.2018 11:09
Vagabondo kirjoitti: 07.08.2018 10:20
urpiainen kirjoitti: 07.08.2018 10:15 Tänään pyöräillessäni töihin kimppuuni hyökkäsi vihainen valkoposkihanhi. Katalaa.
Kannattaisko sun ihan oman turvallisuutesi takia vaihtaa autoon?
Kyllä se näin varmaan on. Samassa risteyksessä, jossa maanantaina meinasin jäädä auton alle, tuli tänään bussi päin punaisia. Nyt ei ollut kuitenkaan hilkulla, kun osasin olla varuillani. Aikaviive autoilijoiden valojen vaihtumisesta keltaisesta punaiseksi ja edelleen jalankulkijoille (ja pyörätien jatkeelle) vihreäksi on tuossa tapauksessa varsin lyhyt siihen nähden, että kun autoilijan valo vaihtuu keltaiseksi, aika moni autoilija näemmä painaa kaasua eikä jarrua (toki maanantain tunari ei varmaan koko valoja edes huomannut, mutta kuitenkin).
Universumi alkaa vääjäämättömästi siirtää sua keski-ikäisen espoolaisen slottiin. Tietysti monikin keski-ikäinen espoolainen insinööri ajaa kesällä työmatkat 3 tonnin hybridipyörällä kondomiin pukeutuneena, mutta vakosamettitakkisen humanistin täytyy nyt vain siirtyä yksityisautoilijaksi tai asua kalliossa/punavuoressa/larussa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Paluu arkeen maanantai

Viesti Kirjoittaja exsu »

En jaksa etsiä mitä tänään opin ketjua, mutta haluan silti jakaa tärisyttävän kokemuksen. Näin tänään vuodesohvan, josta tulee avatessa kerrossänky. Kerrossänky!! Maailma rähjähti.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Paluu arkeen maanantai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Voi kuvitella, minkälainen urakka olisi koota tuo, jos IKEA myisi :)
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16674
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Paluu arkeen maanantai

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Mun mielestä Ikean tuotteiden kokoamisen työläydestä puhuminen on perusteeton signalointiperformanssi. Toki valmiiksi koottu on helpompi, mutta koottavien huonekalujen sarjassa Ikea on minusta melkein ylivoimainen: äärimmäisen selkeät, vaihe kerrallaan etenevät ohjeet ja ainakin minun kohdallani rikkomaton track record oikeiden osien mukanaolosta ja osien täydellisestä yhteensopivuudesta. Kalliimpien huonekalujen kohdalla näin ei mitenkään aina ole ollut.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16674
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Paluu arkeen maanantai

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 08.08.2018 11:14 Universumi alkaa vääjäämättömästi siirtää sua keski-ikäisen espoolaisen slottiin. Tietysti monikin keski-ikäinen espoolainen insinööri ajaa kesällä työmatkat 3 tonnin hybridipyörällä kondomiin pukeutuneena, mutta vakosamettitakkisen humanistin täytyy nyt vain siirtyä yksityisautoilijaksi tai asua kalliossa/punavuoressa/larussa.
Joo, mut mä olenkin helppo. Mitä tässä nyt kesäkeleillä vähän pyristelen, mutta kun pimeämärkäkylmäviima iskee, takapuolesta kasvavat taas juuret auton penkkiin.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Vastaa Viestiin