vko 21/19

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: vko 21/19

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 21.05.2019 10:24 KOkeilin omassa kaupassani ilman tunnistautumista

"Luottotarkistus ja henkilötietojen käsittely Klarnalla
Jos valitset maksutavaksi Maksa myöhemmin, Klarna arvioi luottokelpoisuutesi. Klarnan tietosuojaselosteesta saat tarkempia tietoja siitä, miten Klarna käsittelee henkilötietojasi."

En mennyt siitä eteenpäin, mutta _ehkä_ Klarna tsekkaisi vain hetulla, että ei ole luottohäiriömerkintöjä. Eo. kuulostaa kyllä riskaabelilta. Kuten sanottu, Klarna kantaa luottoriskin, joten mua ei sinänsä haittaa. Varmaan väestötietorekisteristä myös tsekkaavat, että kyseisen hetun henkilö asuu toimitusosoitteessa.
Minusta Klarna ei ole vaatinut tunnistautumista. Voi olla että siinä on joku euroraja että vaatii.
Universaali disclaimer.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: vko 21/19

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ennen Klarnalla riitti kun tiesi henkilön nimen ja hetun niin pystyi tilaamaan poste restantteen, lasku meni ulosoton kautta ko. henkilölle.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: vko 21/19

Viesti Kirjoittaja Niba »

Hieronta tekee hyvää, hetkeksi palasi verenpainelukemat normaaleiksi.vaihtui hetkeksi 150(140)-100, 124-84 ksi,pitää käyä useemmin hieronnassa, otin seuraavan ajan 3.6 jos näin hyvejä tuloksia.. Onneksi en ole nyt kuolemassa verenpaineeseen, alapaine vähän askarruttaa, tietenkin tämä on väärässä ketjussa,mutta kerrankos sitä reissulla!

Itsekään ette muista paskapussia väaan jätätte suolteenne lojumaan minne sattuu..

Pitääpäs tilata netistä pari kesäpaitaa paisuneen kehon ympärille..
huonolta näyttää Sveitsissä kevätkarnevaaleilla ovat valinneet muodintekijät väärät värit täksi vuodeksi.. :kele:
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: vko 21/19

Viesti Kirjoittaja Gat »

Kylläpä teidän taas pitää nakella.

Ongelmani joo, että minulla on iso säkillinen tai kaksi pesemätöntä pyykkiä, jota en ole jaksanut enkä varmaan jaksa pestä maalla tai taloyhtiön koneessa. Niissä tapauksissa tosiaan ostelen lisää uusia halpisfarkkuja, halpis-t-paitoja ja halpis- ruudulllisia flanellipaitoja. Niin ja sukkia. Vaipatkin ovat taas lopussa.

Sellaiset garderoobit kaupasta, jonka vieressä on aikuisten vaippojen apteekki. Mieluummin vaatteita niin kuin netistä arpomalla. Tosin sellaiseen kauppaan on täälläkin matkaa, ja mieluummin ajaisin itse kuin mennä taksilla. Olipas muuten keskivaikea darra tänäkin aamuna.

Tänään jaksoin vain maksaa laskuja, taas meni jotain 2200-2300 lakisääteisiin pakollisiin. Edit, ei päiväsakkohini, ei vielä tietoa. Käyttötilikään ei ole läheskään tyhjä, mutta tuo kulunki on rankkaa, pelkään josko käyttisraha kurahtaa tyhjiin vuodessa parissa. Koska jo pakolliset menoni ylittävät epäsäännolliset tuloni. Muun omaisuuden realisointi ei ole akuutin nopeaa. Mutta enhän nälkään tai tupakin ja Karhun puutteeseen koskaan kuole. Tai joo, just käyttöön kuin Matti Nykänen. Joka sentään oli julkku. sankari ja panomies.

Homien kanssa olemme sovussa taas, luulisin.
Viimeksi muokannut Gat, 22.05.2019 13:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: vko 21/19

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Sun seuraava hammaslääkäriaika on siis ensi maanantaina 27.5, eli siihen on 5 päivää. Oletko suunnitellut, että olet silloin menokunnossa, vaatteet puhtaina ja suihkussa käytynä?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: vko 21/19

Viesti Kirjoittaja Gat »

James Potkukelkka kirjoitti: 22.05.2019 11:59 Sun seuraava hammaslääkäriaika on siis ensi maanantaina 27.5, eli siihen on 5 päivää. Oletko suunnitellut, että olet silloin menokunnossa, vaatteet puhtaina ja suihkussa käytynä?
Toivottavasti. Tänäkin aamuna oli vaan huono olo. En eilenkään muistanut syödä. Pitäisi siis jaksaa ostamaan vaatteita lähipäivinä tai viikonloppuna (helpompaa kuin pyykinpesu) , peseytyä kenties saunavuorollani perjantaina kun en asunnon suihkussa... ym ja kenties olla kohtuullisessa fyysisessä tilassa hammaslekurillakin. Jopa ehkä ajaa sinne itse.

Tulee kallis hoitojakso, tekohampaita en halua.

Äläkä viiti sanoa taaas "katkaisuhoidosta". Kunnon krapulassa en edes pääsisi sinne muuten kuin ambulanssilla. ja olisi parempi olla puhtaat vaipat enkä halua julkisen puolen komentoon. Sinnehän jäisin lopullisesti, ties vaikka lepositeissä. :mrgreen:
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: vko 21/19

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Et sitten ole pesuloista koskaan kuullut? Viet jätesäkin sinne ja haet puhtaat vaatteet seuraavana päivänä tai kun kykenet.
https://www.lahipesula.net/
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12289
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: vko 21/19

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Ninni on kuollut joten on aivan paikallaan että jotkut täällä kirjoittavat pyykeistä. :napu:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: vko 21/19

Viesti Kirjoittaja Niba »

Ninni kortti ei oikein toimi niinkuin mikään muukaan Gatin kohdalla, onneksi on internet..
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: vko 21/19

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Enää neljä päivää aika ajoittaa krapula, käydä suihkussa ja ostaa vaatteet!1

Harvoin on kitinässä ollut näin jänskää.

Mitkä ovat kertoimet?

Itse laitan 10 virtuaalieuroa sille, että gat ei pääse hammaslääkäriin, koska jokin ehto (krapula, vaatteet, suihku) ei täyty.

Mahdollisia lisäkomplikaatioita;
-auton avaimia ei löydy
-lompakkoa ei löydy
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: vko 21/19

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Pistän saman summan sille ettei mikään ehto täyty.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: vko 21/19

Viesti Kirjoittaja Niba »

Näin helppoa veikkausta ei ole olemassa, on täysin varmaa ettei Gat tule "selviämään" kyseisistä kolmikantaneuvotteluista keskenänsä :rofl: .
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12289
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: vko 21/19

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Homeboy65 kirjoitti: 22.05.2019 12:51 Ninni on kuollut joten on aivan paikallaan että jotkut täällä kirjoittavat pyykeistä. :napu:
Toivottavasti Gat ei tulkinnut että tuo oli jotain vinoilua? Ei ollut.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: vko 21/19

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Joo-o, vieno veikkaus että jää leegotohtori nuolemaan näppejään.

Mutta hei, eikö ketään kiinnosta mun passi. Se ei ole vieläkään tullut. Veikkauksia kehiin tuleeko se ensi viikolla vai ei ikinä :D Itse alan epäillä, että ovat nakanneet sen roskiin tai lähettäneet jollekin muulle kuin mulle.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: vko 21/19

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Kreitsu kirjoitti: 23.05.2019 20:46 Mutta hei, eikö ketään kiinnosta mun passi. Se ei ole vieläkään tullut.
Luin väsyneenä piilokarsastavilla silmilläni, ja katsoin että vieressä Homien kuva. Homeboy lähdössä ulkomaille!?
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: vko 21/19

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^^Voimia!

Kännykkä jäi kotiin. Miten tästä selvitään :(
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9390
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: vko 21/19

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 24.05.2019 8:29 Kännykkä jäi kotiin. Miten tästä selvitään :(
Tietokoneen nettiselaimella :hep:

Et kai niin vanhanaikainen ole, että soitat sillä kapulalla?
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: vko 21/19

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti: 24.05.2019 8:34
James Potkukelkka kirjoitti: 24.05.2019 8:29 Kännykkä jäi kotiin. Miten tästä selvitään :(
Tietokoneen nettiselaimella :hep:

Et kai niin vanhanaikainen ole, että soitat sillä kapulalla?
Mä en soita, mutta joku muu voi soittaa. Lisäksi WA ei onnistu.

Mutta terästä selkärankaan!1

edit: en pääse yhteen sähköposteistanikaan 2FA:n takia. Kyllä isovanhemmilla oli helpompaa!1
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9390
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: vko 21/19

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 24.05.2019 8:48Lisäksi WA ei onnistu.
Onnistuu, mutta ensimmäisellä avauksella tarvii kännykän: https://web.whatsapp.com/

Mulla on WA koko ajan auki yhdellä välilehdellä. Paljon helpompi ja kätevämpi käyttää koneella, kun kytätä kännykkää.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: vko 21/19

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti: 24.05.2019 10:16
James Potkukelkka kirjoitti: 24.05.2019 8:48Lisäksi WA ei onnistu.
Onnistuu, mutta ensimmäisellä avauksella tarvii kännykän: https://web.whatsapp.com/

Mulla on WA koko ajan auki yhdellä välilehdellä. Paljon helpompi ja kätevämpi käyttää koneella, kun kytätä kännykkää.
En tuota tiennytkään. Pitää ottaa tuo käyttöön jatkossa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12289
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: vko 21/19

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

nokkaelain kirjoitti: 23.05.2019 21:42
Kreitsu kirjoitti: 23.05.2019 20:46 Mutta hei, eikö ketään kiinnosta mun passi. Se ei ole vieläkään tullut.
Luin väsyneenä piilokarsastavilla silmilläni, ja katsoin että vieressä Homien kuva. Homeboy lähdössä ulkomaille!?
Olin viimeksi ulkomailla vuonna 2000. :) Mutta vaikka olisi paalua en silti matkustaisi.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: vko 21/19

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Homeboy65 kirjoitti: 24.05.2019 14:05
nokkaelain kirjoitti: 23.05.2019 21:42
Kreitsu kirjoitti: 23.05.2019 20:46 Mutta hei, eikö ketään kiinnosta mun passi. Se ei ole vieläkään tullut.
Luin väsyneenä piilokarsastavilla silmilläni, ja katsoin että vieressä Homien kuva. Homeboy lähdössä ulkomaille!?
Olin viimeksi ulkomailla vuonna 2000. :) Mutta vaikka olisi paalua en silti matkustaisi.
Jos unohdetaan hyväntekeväisyyteen laittaminen ja keskitytään vain sinuun, mitä sinä tekisit jos saisit vaikka 5 miljoonaa euroa?
Universaali disclaimer.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12289
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: vko 21/19

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

So Hard kirjoitti: 24.05.2019 14:30
Homeboy65 kirjoitti: 24.05.2019 14:05
nokkaelain kirjoitti: 23.05.2019 21:42
Luin väsyneenä piilokarsastavilla silmilläni, ja katsoin että vieressä Homien kuva. Homeboy lähdössä ulkomaille!?
Olin viimeksi ulkomailla vuonna 2000. :) Mutta vaikka olisi paalua en silti matkustaisi.
Jos unohdetaan hyväntekeväisyyteen laittaminen ja keskitytään vain sinuun, mitä sinä tekisit jos saisit vaikka 5 miljoonaa euroa?
- Ostaisin isomman asunnon. Kerrostalo aivan OK., hyvällä paikalla. Parveke.
- Sinne huonekaluja lisää ym. sälää. Uusi TV ym.
- Söisin ja joisin paremmin, myös ulkona.
- Kotimaan matkailu kyllä kiinnostaa, Vaasa, Tampere ym.
- Jonkun sortin hyväntekeväisyyteen myös jotain.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: vko 21/19

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Vagabondo kirjoitti: 24.05.2019 10:16 Onnistuu, mutta ensimmäisellä avauksella tarvii kännykän: https://web.whatsapp.com/

Mulla on WA koko ajan auki yhdellä välilehdellä. Paljon helpompi ja kätevämpi käyttää koneella, kun kytätä kännykkää.
Tuo myös toimii. Toisin kuin desktop-sovellus, joka ei tue Windows 7:aa. (Töissä W7 ja WA työkäytössä.) Se kyllä lakkaa kaatumasta kun ottaa työpöytäilmoitukset pois päältä, mutta automaattipäivitys resetoi aina asetukset. Laitoin eilen palautetta asiasta. (Kaatuminen alkoi puoli vuotta sitten ja on tunnettu ongelma.)
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: vko 21/19

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Homeboy65 kirjoitti: 24.05.2019 14:36
- Ostaisin isomman asunnon. Kerrostalo aivan OK., hyvällä paikalla. Parveke.
- Sinne huonekaluja lisää ym. sälää. Uusi TV ym.
- Söisin ja joisin paremmin, myös ulkona.
- Kotimaan matkailu kyllä kiinnostaa, Vaasa, Tampere ym.
- Jonkun sortin hyväntekeväisyyteen myös jotain.
Tosta jää noidenkin jälkeen pattiarallaa 4 miltsiä, eli muutaman sadan tuhannen pääomatulot nettona käteen vuodessa. Etkä silti hyppäisi Tallinnan laivaan?
Vastaa Viestiin