Abortista tärkeätä asiaa!

Yleinen lätinä jä kitinä
Quarter

Re: Abortista tärkeätä asiaa!

Viesti Kirjoittaja Quarter »

PetriFB kirjoitti:Niin makaa kuin petaa, kun synnin himoja noudattaa on sillä kova hinta, ja lopuksi iankaikkinen kadotus.
Joo niihä se on. Mut hei meil on grillipileet sit lopussa siellä seittemännellä kerroksella et tuu käväsee jos ehit. Pidetään hauskaa ja eletään ku viimestä päivää eikä istuta kiikkutuolissa virsikirja kourassa pelkäämässä satukirjan sanomaa.
SingleMalt

Re: Abortista tärkeätä asiaa!

Viesti Kirjoittaja SingleMalt »

PetriFB kirjoitti:Mutta on myös kysymys ihmisen elämästä, sikiökin on ihminen.
Sinusta on siis oikeamielisempää antaa vaikeasti vammautuneen sikiön, jonka elinennuste on pari tuskaista vuotta, syntyä normaalisti, kuin se, että armahdettaisiin vanhemmat ja lapsi tulevasta tuskasta tekemällä abortti?
HellBell

Re: Abortista tärkeätä asiaa!

Viesti Kirjoittaja HellBell »

Eikö nyt ole niin että nimimerkkisi lyhenne FB tulee sanasta Fuckbuddy?

Ovatko provoleikit sitten syntiä vai sairautta, hassunen..
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8603
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Abortista tärkeätä asiaa!

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Mitenkäs sitten insestitapauksissa, jos raiskaus ei ole riittävä syy aborttiin?


Vaikka itse kannatan tiukempia aborttisäädöksiä, on Petrin jeesustelu vastenmielistä. Tuhotaan vaan pari elämää, koska kaikilla alkiolla on oikeus kehittyä lapseksi ja syntyä olosuhteista huolimatta. Miten ne aina ovatkin juuri ne ihmiset, jotka aborttia vastustavat, jotka eivät ole elämässään joutuneet siihen paskaan tilanteeseen, jossa abortti on pienempi paha.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Yönmustaritari

Re: Abortista tärkeätä asiaa!

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

SingleMalt kirjoitti:
PetriFB kirjoitti:
Camilla kirjoitti:Petri, mitä mieltä olet jos vaikka alaikäinen tyttö raiskataan? Oikeuttaako aborttiin?
Mutta abortti ei ole siinäkään välttämätön, vaan jos tyttö synnyttää lapsen adoptoitavaksi.
No voi saatana. Eli jos sinä olisit 19 vuotias tyttö ja joku räkänen puliukko raiskaisi sinut, niin olisit valmis synnyttämään ja antamaan äpärän adoptoitavaksi?

Antaistko sille nimen Toivo tai Unelma?
Eikun "Naima Muisto Sukunimi"
Avatar
Kimmen
Kitinän uhri
Viestit: 951
Liittynyt: 02.09.2005 22:01

Re: Abortista tärkeätä asiaa!

Viesti Kirjoittaja Kimmen »

PetriFB kirjoitti:Paras tietenkin olisi uskoa Raamattua...
Kun en luota viisi vuotta vanhaan puhelinluetteloon, joka sentään perustuu faktaan. Niin miksi ihmeessä pitäisi luottaa noin 2000 vuotiaaseen opukseen, joka on täynnä tarinoita ilman juuri minkäänlaisia faktoja?
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8603
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Abortista tärkeätä asiaa!

Viesti Kirjoittaja Lolita »

PetriFB kirjoitti:Niin makaa kuin petaa, kun synnin himoja noudattaa on sillä kova hinta, ja lopuksi iankaikkinen kadotus.
Paljonkos siinä sitten enää yksi abortti painaa kaupan päälle.

Petri hyvä, sinä voit toteuttaa omassa elämässäsi omia parempia arvojasi ja opettaa ne lapsillesikin, mutta minä uskon uskonvapauteen ja siihen, että toisten ihmisten uskoa ja arvoja on kunnioitettava. Siihen kunnioitukseen kuuluu myös se ettei saarnata ja julisteta omaa paremmuuttaan, eikä tyrkytetä niitä omia, omasta mielestä oikeita ajatuksia. Jokainen tekee elämässään omat ratkaisunsa ja rakentaa oman arvomaailmansa. Halukkaat kyllä etsivät erilaista tietoa tässä prosessissa, mutta tyrkyttää ei pidä ja muistetaan muiden arvostus ja kunnioitus. Sallivuutta, sallivuutta.

Edit: Onkohan minun kahden viestini välillä hieman ristiriitaa? Ei olisi eka kerta, mä olen jakomielitautinen ihan selvästi.
Viimeksi muokannut Lolita, 07.12.2005 17:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
HellBell

Re: Abortista tärkeätä asiaa!

Viesti Kirjoittaja HellBell »

Nyt se Petri häippäs.. Älä sure, hassunen, kyllä me vielä leikitään, sillä
mitä olisi Kity ilman leikkiä? Ei mitään.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Abortista tärkeätä asiaa!

Viesti Kirjoittaja annepa »

PetriFB kirjoitti: Mitäs jos sinä olisit ollut kohdussa raiskauksen tuloksena?

Vieläkös sanoisit, että mutsi tee vain abortti?

On kysymys ihmisen elämästä.
Jos minut olisi abortoitu en olisi nyt tässä aukomassa päätäni. Itse asiassa en tietäisi mistään mitään. Niinpä minulla ei olisi asiasta mielipidettä enkä näin ollen voisi sanoa että "voi paska kun teit abortin".
PetriFB kirjoitti: Homous ei ole sairaus, vaan synti.
Eikös ihminen voi valita että tekeekö syntiä vai ei? Jos näin on, niin homous ei ole synti. Kristinopin mukaan (kai) kaikki ihmiset ovat syntisiä kun synnytyskanavasta putkahtavat mutta putkahtavat minkälaisena putkahtavat, homoina tai heteroina. Jos Jumala kerran loi homot niin miten homous itsessään voi olla syntiä?
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Abortista tärkeätä asiaa!

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

SingleMalt kirjoitti:
PetriFB kirjoitti:
Camilla kirjoitti:Petri, mitä mieltä olet jos vaikka alaikäinen tyttö raiskataan? Oikeuttaako aborttiin?
Mutta abortti ei ole siinäkään välttämätön, vaan jos tyttö synnyttää lapsen adoptoitavaksi.
No voi saatana. Eli jos sinä olisit 19 vuotias tyttö ja joku räkänen puliukko raiskaisi sinut, niin olisit valmis synnyttämään ja antamaan äpärän adoptoitavaksi?

Antaistko sille nimen Toivo tai Unelma?
No olen ollut tätä mieltä jo aika pitkään... Että minä synnyttäisin ja luultavasti jopa pitäisin lapsen siis jos en olisi aivan sekaisin tapahtuneesta (siis enemmän sekaisin kuin olen nyt). Eihän se sen lapsen vika, jos isä on joku kahjo. Tiedän kyllä olevani suht yksin tämänkin mielipiteen kanssa..

En jaksa niin hirveästi ajatella muiden abortteja, en voi sille mitään, jos se on jonkun mielestä ihan ok tai joillekin jopa ehkäisykeino.
Sen sijaan kyllä ihmettelen ihmisiä, jotka tekevät toista tai useampaa aborttiaan. Tunnen kaksikin mammaa, joille on tehty 3, 4 aborttia. Toisaalta toinen niistä on niin sekaisin, että siltä tuskin voi odottaa, että se hoitaisi ehkäisyäkään. Tuolla se paneskelee ympäri kaupunkia ilman kumia, vaikka sillä on kaikki mahdolliset sukupuolitaudit. Ja voin kertoa teille, että siitä mimmistä ei kyllä päälle päin arvaisi. Näyttää kiltiltä rillipäältä.

Sitten ihmettelen myös hiukan näitä uraohjuksia, jotka tekevät abortin, kun ei just silloin sovi tehdä lasta, mutta tekevät lapsen heti puolen vuoden päästä. Hallelujaa.

Joo, ja yksi mun kaveri teki abortin, kun juuri sillä hetkellä tuntui ihan siltä, ettei hän ja hänen viisikymppinen ukkonsa eivät millään pystyisi händläämään lasta juuri silloin. Ja puoli vuotta myöhemmin mamma oli paksuna taas. Niin, eiväthän he tietenkään olleet käyttäneet mitään ehkäisyä...

Joo, ja sitten tunnenhan mä yhdenkin mimmin, joka teki abortin, kun oli minimaalinen riski, että lapsella on suulakihalkio tai sydänvika mimmin lääkityksestä johtuen. Mimmi uskoi ekan lääkärin juttuja, eikä esim. kaivanut netistä sitä tietoa esiin, että ne riskit oli luokkaa 1/400. Suulakihalkio ja tämä ko. sydänvika ovat vielä suht helposti korjattavia.

Joo, on niitä muutama ihminen, joiden toimia aina silloin tällöin vähän ihmettelen.

Mut hei, homot on ihan ookoo. Oonhan mä itekin ollut naisen kaa sillai. Enkä tehnyt aborttia.
Kikkelis kokkelis.
Avatar
PetriFB
Kitisijä
Viestit: 1591
Liittynyt: 08.11.2005 15:37

Re: Abortista tärkeätä asiaa!

Viesti Kirjoittaja PetriFB »

HellBell kirjoitti:Eikö nyt ole niin että nimimerkkisi lyhenne FB tulee sanasta Fuckbuddy?

Ovatko provoleikit sitten syntiä vai sairautta, hassunen..
FB= Fundamental Bible
Avatar
PetriFB
Kitisijä
Viestit: 1591
Liittynyt: 08.11.2005 15:37

Re: Abortista tärkeätä asiaa!

Viesti Kirjoittaja PetriFB »

Lolita kirjoitti:
PetriFB kirjoitti:Niin makaa kuin petaa, kun synnin himoja noudattaa on sillä kova hinta, ja lopuksi iankaikkinen kadotus.
Paljonkos siinä sitten enää yksi abortti painaa kaupan päälle.

Petri hyvä, sinä voit toteuttaa omassa elämässäsi omia parempia arvojasi ja opettaa ne lapsillesikin, mutta minä uskon uskonvapauteen ja siihen, että toisten ihmisten uskoa ja arvoja on kunnioitettava. Siihen kunnioitukseen kuuluu myös se ettei saarnata ja julisteta omaa paremmuuttaan, eikä tyrkytetä niitä omia, omasta mielestä oikeita ajatuksia. Jokainen tekee elämässään omat ratkaisunsa ja rakentaa oman arvomaailmansa. Halukkaat kyllä etsivät erilaista tietoa tässä prosessissa, mutta tyrkyttää ei pidä ja muistetaan muiden arvostus ja kunnioitus. Sallivuutta, sallivuutta.
Kukin saa uskoa mitä huvittaa, myös minä .... :)
Avatar
PetriFB
Kitisijä
Viestit: 1591
Liittynyt: 08.11.2005 15:37

Re: Abortista tärkeätä asiaa!

Viesti Kirjoittaja PetriFB »

annepa kirjoitti:
PetriFB kirjoitti: Mitäs jos sinä olisit ollut kohdussa raiskauksen tuloksena?

Vieläkös sanoisit, että mutsi tee vain abortti?

On kysymys ihmisen elämästä.
Jos minut olisi abortoitu en olisi nyt tässä aukomassa päätäni. Itse asiassa en tietäisi mistään mitään. Niinpä minulla ei olisi asiasta mielipidettä enkä näin ollen voisi sanoa että "voi paska kun teit abortin".
PetriFB kirjoitti: Homous ei ole sairaus, vaan synti.
Eikös ihminen voi valita että tekeekö syntiä vai ei? Jos näin on, niin homous ei ole synti. Kristinopin mukaan (kai) kaikki ihmiset ovat syntisiä kun synnytyskanavasta putkahtavat mutta putkahtavat minkälaisena putkahtavat, homoina tai heteroina. Jos Jumala kerran loi homot niin miten homous itsessään voi olla syntiä?
Jumala ei ole luonut homoja. Homous on synti.
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Abortista tärkeätä asiaa!

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

PetriFB kirjoitti:
annepa kirjoitti:
PetriFB kirjoitti: Mitäs jos sinä olisit ollut kohdussa raiskauksen tuloksena?

Vieläkös sanoisit, että mutsi tee vain abortti?

On kysymys ihmisen elämästä.
Jos minut olisi abortoitu en olisi nyt tässä aukomassa päätäni. Itse asiassa en tietäisi mistään mitään. Niinpä minulla ei olisi asiasta mielipidettä enkä näin ollen voisi sanoa että "voi paska kun teit abortin".
PetriFB kirjoitti: Homous ei ole sairaus, vaan synti.
Eikös ihminen voi valita että tekeekö syntiä vai ei? Jos näin on, niin homous ei ole synti. Kristinopin mukaan (kai) kaikki ihmiset ovat syntisiä kun synnytyskanavasta putkahtavat mutta putkahtavat minkälaisena putkahtavat, homoina tai heteroina. Jos Jumala kerran loi homot niin miten homous itsessään voi olla syntiä?
Jumala ei ole luonut homoja. Homous on synti.

Höpö höpö ja läiskis.
Kikkelis kokkelis.
Avatar
PetriFB
Kitisijä
Viestit: 1591
Liittynyt: 08.11.2005 15:37

Re: Abortista tärkeätä asiaa!

Viesti Kirjoittaja PetriFB »

Keikaus kirjoitti:
PetriFB kirjoitti:
annepa kirjoitti:
Jos minut olisi abortoitu en olisi nyt tässä aukomassa päätäni. Itse asiassa en tietäisi mistään mitään. Niinpä minulla ei olisi asiasta mielipidettä enkä näin ollen voisi sanoa että "voi paska kun teit abortin".


Eikös ihminen voi valita että tekeekö syntiä vai ei? Jos näin on, niin homous ei ole synti. Kristinopin mukaan (kai) kaikki ihmiset ovat syntisiä kun synnytyskanavasta putkahtavat mutta putkahtavat minkälaisena putkahtavat, homoina tai heteroina. Jos Jumala kerran loi homot niin miten homous itsessään voi olla syntiä?
Jumala ei ole luonut homoja. Homous on synti.

Höpö höpö ja läiskis.
Kiitos ... :)
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Abortista tärkeätä asiaa!

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

PetriFB kirjoitti:
Keikaus kirjoitti:
PetriFB kirjoitti:
Jumala ei ole luonut homoja. Homous on synti.

Höpö höpö ja läiskis.
Kiitos ... :)
Kiitos itsellesi hyvästä provosta.
Kikkelis kokkelis.
Avatar
Ann
Kitisijä
Viestit: 3969
Liittynyt: 16.08.2005 15:32
Paikkakunta: The Dark Realm of The Outworld

Re: Abortista tärkeätä asiaa!

Viesti Kirjoittaja Ann »

PetriFB kirjoitti:
Mitäs jos sinä olisit ollut kohdussa raiskauksen tuloksena?

Vieläkös sanoisit, että mutsi tee vain abortti?
Totta munassa. Taivaaseenhan sitä kuitenkin pääsisi. Äiti kyllä joutuisi helvettiin.

Olisihan se kiva tietää saaneensa alkunsa noinkin kauniilla tavalla. Puhumattakaan niistä mahdollisuuksista, että pääsisi levittämään edelleen psykohulluraiskaritaipumuksia.
Rotan aivot valtasivat pääni.
Hebuli

Re: Abortista tärkeätä asiaa!

Viesti Kirjoittaja Hebuli »

PetriFB kirjoitti:Onko sinulle tehty abortti tai oletko ollut siinä elämäntilanteessa, että olet suunnitellut sen tekemistä? Tämä tilanne on varmasti tullut eteen monien kohdalla, ja he ovat epäröineet, miten menetellä tässä asiassa, kun eivät ole olleet henkisesti valmistautuneita kyseiseen tilanteeseen.
Ok. Tämä on todellakin erittäin arka mutta tärkeä keskustelunaihe. Voisimme aloittaa vaikkapa omakohtaisilla kokemuksillamme abortista.

PetriFB, milloin sinulle tehtiin abortti? Miltä se tuntui? Kuinka selvisit siitä?
Hebuli

Re: Abortista tärkeätä asiaa!

Viesti Kirjoittaja Hebuli »

PetriFB kirjoitti:Mitäs jos sinä olisit ollut kohdussa raiskauksen tuloksena? Vieläkös sanoisit, että mutsi tee vain abortti?
Hei haloo, ei se kuule mitään sieltä vatsasta, luulee vain ilmavaivoiksi.

Oletko nähnyt elokuvan "Butterfly Effect" vaihtoehtoista loppua? Siinä syntymäisillään oleva vauva teki omaehtoisen abortin kuristamalla itsensä napanuoraan kohdussa. Se oli varsin surullinen, mutta samalla kuitenkin iloinen, kohtaus ko. elokuvassa, koska vauva pelasti tällä tavoin monen muun ihmisen hengen ja elämän jotka olisi tuhonnut eläessään.
Hebuli

Re: Abortista tärkeätä asiaa!

Viesti Kirjoittaja Hebuli »

PetriFB kirjoitti:Homous ei ole sairaus, vaan synti.
Ei kai mikään synnynnäinen voi olla syntiä? Homouskin on Jumalan Tahto(tm), ei kai ihmisistä muuten tulisi homoskuukkeleita kasvatuksesta riippumatta?
huima

Re: Abortista tärkeätä asiaa!

Viesti Kirjoittaja huima »

PetriFB kirjoitti:On kysymys ihmisen elämästä.
Kumpi on tärkeämpää - pulauttaa maailmaan uutta elämää, vai huolehtia jo tänne pulautetuista ihmisistä ja luoda heille ihmisarvoinen elämä?

Miten meidän pitäisi suhtautua siihen että ympäri maailman on paljon hylättyjä lapsia ja köyhyydessä kuolevia lapsia, eikö olisi parempi huolehtia heidän ihmisarvoisesta elämästään ensiksi ja vasta sen jälkeen syyllistää niitä ihmisiä - jotka halua omatoimisesti lisääntyä nyt.
Hebuli

Re: Abortista tärkeätä asiaa!

Viesti Kirjoittaja Hebuli »

Keikaus kirjoitti:No olen ollut tätä mieltä jo aika pitkään... Että minä synnyttäisin ja luultavasti jopa pitäisin lapsen siis jos en olisi aivan sekaisin tapahtuneesta (siis enemmän sekaisin kuin olen nyt). Eihän se sen lapsen vika, jos isä on joku kahjo. Tiedän kyllä olevani suht yksin tämänkin mielipiteen kanssa..
Siis suht yksin minkä mielipiteen kanssa? Että saisit kyllä pitää raiskauksessa siitetyn lapsen, jos itse niin haluaisit? En usko että juuri kukaan on kanssasi eri mieltä.

En omaa täysin selkeää kantaa aborttiin, koska siinä on puntarissa aina myös se miten pitkällä raskaus on (paljon merkitystä sillä onko se kehittynyt niin pitkälle että sitä voidaan jo pitää ihmisyksilönä; hedelmöittynyt ja juuri kohdun seinämään kiinnittynyt munasolu ei sitä mielestäni vielä ole). Periaatteessa pidän aborttia yleensä epätoivottavana, mutta ne kaksi kertaa kun minulta on seurustelukumppani kysynyt, miten suhtautuisin aborttiin jos hän tulisi vahingossa raskaaksi ja haluaisi abortin, olen sanonut että mahdollisesti surisin asiaa mutta antaisin hänen päättää asiasta ja tukisin häntä päätöksessään. Miehillä on mielestäni tässä asiassa aina selvästi pienempi (=mitätön) sanavalta, vaikka potentiaalisia isiä olisivatkin.

Sen tarkemmin tutustumatta, otaksun Suomen mallin aborttien suhteen olevan suht järkevä.
Viimeksi muokannut Hebuli, 07.12.2005 18:22. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
Mojo
Kitisijä
Viestit: 1417
Liittynyt: 14.08.2005 19:00

Re: Abortista tärkeätä asiaa!

Viesti Kirjoittaja Mojo »

Petri.

Sun tunnelikatsekommentit puhuvat puolestaan. Mä en usko että saat noilla perusteettomilla "näin on koska näin yhdessä kirjassa lukee" - kommenteillä tältä foorumilta ketään "käännytettyä" siihen sokeaan uskoon jossa ilmeisesti itse eläät.

Luulenpa että turhaan jankutat. Kyseenalaistaminen on edestyksen lähtökohta. Jotta tapahtuisi kehitystä, ja usko pois moni uskonto, kristillisyys mukaanlukien, kaipaisi kipeasti edes jonkinmoista edistysta ja uudistusta, pitää kyseenalaistaa tiettyjä asioita. Veteenpiirrettyjä viivoja jotka joku pappismies määritteli tasan tarkasti raamattua kirjoittaessaan.
Abortti on yksi niistä asioista vaikka itse en siihen nyt ota kantaa, koska en ole mielestäni asiaan perehtynyt. Ensiksi haluaisin kuulla mielipiteitä molemmilta "koulukunnilta" ja muodostan oman mielipiteeni.

Tai noh.. kuulin jo, pisteet meni 100-0. Kyllä nainen omasta kehostaan päättää. Myös siitä onko siellä muuta elämää vai ei!
Viimeksi muokannut Mojo, 07.12.2005 18:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tää on semmonen iso projekti johon tuotannollisista syistä yleensä tarvii sekä uros- että naarastehtaan
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8603
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Abortista tärkeätä asiaa!

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Keikaus kirjoitti:minä synnyttäisin ja luultavasti jopa pitäisin lapsen siis jos en olisi aivan sekaisin tapahtuneesta (siis enemmän sekaisin kuin olen nyt). Eihän se sen lapsen vika, jos isä on joku kahjo. Tiedän kyllä olevani suht yksin tämänkin mielipiteen kanssa.
Et sinä ihan yksin ole. Minä tekisin samoin melko suurella varmuudella. Näin olin asian miettinyt ja miksi ihmeessä lähdin edes kommentoimaan, kun taas huomaan, että perustelut ja selittelyt vaatisivat kertomaan liian intiimejä ja yksityisiä asioita. Äh, joo samaa mieltä olen.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Tuohipää

Re: Abortista tärkeätä asiaa!

Viesti Kirjoittaja Tuohipää »

Onhan se mukavaa, kun köyhässä väestöräjähdyksestä kärsivässä maassa väestösuunnittelun (lue: ehkäisyn) puuttuessa (vaikkapa uskonnon sen kieltäessä), isä hakkaa lapseltaan käden ja jalan irti tylsällä kirveellä, jotta lapsi olisi hieman säälittävämpi ja rahan ja ruuan kerjääminen olisi siten hieman helpompaa. Siinäkin on vain kyse ihmisen elämästä.