Turvallisuushakuisuus

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Turvallisuushakuisuus

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

So Hard kirjoitti: 09.08.2019 23:24 Sinulla on kyllä jokin kummallinen turvallisuushakuisuuden ja itsensä aliarvostamisen kombo, joka estää realisoimasta markkina-arvoasi.
Itse asiassa en ole tarpeeksi turvallisuushakuinen. Se varmaan kuvaisi vanhempiani, ja olen monta kertaa aiheuttanut isoa huolta kaikenlaisilla typerillä tempauksilla. Esimerkkejä:

Yhden yhdenillan suhteen jälkeen sairastuin kuukauden kestävään kuumeeseen ja oli vaikka mitä outoja oireita. Yliopiston työterveys hoiti antibiootilla, mutta kun pelkäsin muuta, menin yksityislääkärille sillä oletuksella että kyse on mononukleoosista (pusutauti) tai hivistä. Lääkäri ei uskonut tutkittuaan että minulla olisi monoa, mutta pikatesti osoitti, että oli (virustauti, joten ne antibiootit olivat turhia.) Olin tietysti netistä lukenut kaiken aiheesta, eikä ko. testi ole täysin spesifinen mononukleoosille, vaan mm. hiv voi saada sen positiiviseksi.

Pelko ja sittemmin diagnosoitu yleistynyt ahdistuneisuus (GAD) ei ole hyvä kombo. Jotenkin kuitenkin skarppasin ja kävin pitämässä Italiassa konferenssiesitelmän. Loppujen lopuksi siis kyse oli pusutaudista, joka on paljon pahempi aikuisiällä, kun teininä ei ole uskaltanut lähestyä tyttöjä :D

Ja... toinen esimerkki: Absolutistikaverini olivat ennen yhden kaverin bileitä ostaneet muskottipähkinäpussin, se kuulemma aiheuttaa erikoisia unia. Yllytyshulluna vedin koko pussin jugurtin kera. Mitään ei tuntunut heti. Seuraavana aamuna tuntui hetken että olisi tulossa ahdistus/paniikkikohtaus (sellainen nyt voi muutenkin tulla), mutta onnistuin rauhoittamaan itseni. Ajelin siinä vanhempieni luokse, mutta muutamaa kilometriä ennen alkoi tulla todella outo olo (ja mitä luin aineesta myöhemmin, ei olisi todellakaan pitänyt lähteä auton rattiin.)

Perillä muskotti iski täysillä: paniikin tunne, värit jotenkin haalistuivat ja näkökenttä kapeni, ja maailma tuntui pieneltä. Sitten alkoi sydän hakkaamaan, ja sitä kesti kolme päivää, kuin pahimmassa krapulassa ikinä: suu rutikuiva, ja sängyssä asentoa vaihtamalla muutamaksi sekunniksi tuli parempi olo.

Se oli silloin jokin muoti-ilmiö. Kuulin että joku toinen skentyyppi oli tehnyt saman virheen pari viikkoa myöhemmin :D
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Turvallisuushakuisuus

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Käyttäisin nukkuessanikin turvavyötä jos sellaisen jaksaisin asentaa punkkaan. Laivojen Ö-hytit on kivoja kun niissä on.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Vastaa Viestiin