Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ Joo, palaan alkuperäiseen linjaukseeni, että kannattaisi odottaa virkamiesselvityksen valmistumista, ennen kuin muodostaa vahvan käsityksen. Varauksia saa toki olla, jos on valmis niitä täydentyvän tietopohjan valossa tarkistamaan suuntaan tai toiseen.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

https://www.is.fi/hiihtolajit/art-2000008437577.html

Kertokaas nyt minulle, miten kuvien hiihtopuvut hehkuvat yhdenvertaisuutta ja tasa-arvoa? Ja mitkä hemmetin pride- asut? Onko mun woke- meter lopullisesti rikki?
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja exsu »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 29.11.2021 12:20 https://www.is.fi/hiihtolajit/art-2000008437577.html

Kertokaas nyt minulle, miten kuvien hiihtopuvut hehkuvat yhdenvertaisuutta ja tasa-arvoa? Ja mitkä hemmetin pride- asut? Onko mun woke- meter lopullisesti rikki?
Onhan siinä tuollainen sateenkaarikuvio. Se on vaan toteutettu kokonaisuudesaan sinisellä, niin se ei nii näy.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Onkohan mulla pride-kalsarit kun perseessä on orastava reikä?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Bluntly kirjoitti: 29.11.2021 12:27 Onkohan mulla pride-kalsarit kun perseessä on orastava reikä?
Keltainen ja ruskea eivät riitä sateenkaaren väreiksi!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Bluntly kirjoitti: 29.11.2021 12:31 Onkohan mulla pride-kalsarit kun perseessä on orastava reikä?
Mielenkiintoinen kysymys lääketieteellisestikin. On perin harvinaista, jopa keskisuuri ihme, että olet keski-ikäistynyt ilman persereikää.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

exsu kirjoitti: 29.11.2021 12:22 Onhan siinä tuollainen sateenkaarikuvio. Se on vaan toteutettu kokonaisuudesaan sinisellä, niin se ei nii näy.
Olen tiedostava. Minulla on liitusateenkaariraitapuku. Verkkareissanikin on yksiväriset sateenkaariraidat.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 29.11.2021 12:37Mielenkiintoinen kysymys lääketieteellisestikin. On perin harvinaista, jopa keskisuuri ihme, että olet keski-ikäistynyt ilman persereikää.
Minkä ikäisenä kalsarit keski-ikäistyy?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

exsu kirjoitti: 29.11.2021 12:22
Ylermi Ylihankala kirjoitti: 29.11.2021 12:20 https://www.is.fi/hiihtolajit/art-2000008437577.html
Kertokaas nyt minulle, miten kuvien hiihtopuvut hehkuvat yhdenvertaisuutta ja tasa-arvoa? Ja mitkä hemmetin pride- asut? Onko mun woke- meter lopullisesti rikki?
Onhan siinä tuollainen sateenkaarikuvio. Se on vaan toteutettu kokonaisuudesaan sinisellä, niin se ei nii näy.
Tää on maailman suomettuinen performanssi Kiinan ihmisoikeusrikkomuksia vastaan! Tosin luulin, että kyse oli tästä unisex-ratkaisusta erilaisten asujen sijaan.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 29.11.2021 13:18
exsu kirjoitti: 29.11.2021 12:22 Onhan siinä tuollainen sateenkaarikuvio. Se on vaan toteutettu kokonaisuudesaan sinisellä, niin se ei nii näy.
Olen tiedostava. Minulla on liitusateenkaariraitapuku. Verkkareissanikin on yksiväriset sateenkaariraidat.
Mulla on näkymätön sateenkaariasu. Sen alla sitten tavalliset KLVHM-vaatteet
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Mulla on MGTOW-naama niin tartte mitään sateenkaaria.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

urpiainen kirjoitti: 25.11.2021 8:56 Niin siis odotusarvo on, että moderaateilla ei ole realistista mahdollisuutta saada hallitusta kasaan tai edes kannatusta hallituksen kokoajaksi, kun hallituksesta lähteneet kuitenkin tukevat Anderssonia pääministeriksi, joka sitten kokoaa demarihallituksen, joka hallitsee vanhan hallituksen sirpaleiden tuella. Haurasta on.
https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000008438181.html

Muuten siis edetään käsikirjoituksen mukaan, mutta Ruotsin systeemissä siis tosiaan riittää, että entiset hallituskumppanit eivät vastusta Anderssonin pääministeriyttä. Kannattaa ei tarvitse. Aika taiteilua lienee vähemmistöhallituksen hallinta opposition budjetin pohjalta.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Den Xiaoping oli Kiinan vaikutusvaltaisin mies, vaikka ainoa virallinen titteli oli Kiinan bridge-liiton kunniapuheenjohtaja. Panee miettimään, minkälaista valtaa käyttää Kiinan bridge-liiton varsinainen puheenjohtaja!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

James Potkukelkka kirjoitti: 04.12.2021 10:36 Panee miettimään, minkälaista valtaa käyttää Kiinan bridge-liiton varsinainen puheenjohtaja!
Varmaan teloitettu. Ulkomaanhapatusta tuo bridge.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Bluntly kirjoitti: 04.12.2021 10:47
James Potkukelkka kirjoitti: 04.12.2021 10:36 Panee miettimään, minkälaista valtaa käyttää Kiinan bridge-liiton varsinainen puheenjohtaja!
Varmaan teloitettu. Ulkomaanhapatusta tuo bridge.
Varmaan noin. Tai sitten hän on Illuminatin johtaja.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Bluntly kirjoitti: 04.12.2021 10:19 Kova setä.

Maailman vaikutus­valtaisin ajattelija
Mies näyttää sellaiselta, että on helppo uskoa hänen olevan harmaa eminenssi.
Kuva
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

^ ePelimies!
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Tarviiko paikan sijaita maan rajojen sisällä? Suomen suurlähetystö Islannissa vois esimerkiksi olla hyvä paikka ottaa hakemuksia vastaan.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Bluntly kirjoitti: 04.12.2021 10:19 Kova setä.

Maailman vaikutus­valtaisin ajattelija
Minusta tulevaisuuden pelottavin skenaario on, että autoritääriset maat, Kiina etunenässä, löytävät demokratiaan verrattuna yhtä tehokkaan markkinoita hyödyntävän yhteiskuntamallin. Toivon, että kansan vapauden kaipuu tai innovatiivisuudessa jälkeen jääminen kaataisi Kiinan systeemin.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

sivustahuutaja kirjoitti: 24.11.2021 12:38 Suomalainen pihvi on maailman paras
https://www.iltalehti.fi/ruoka-artikkel ... 1c607a8a29

Grillille!

Tämä on sitä urpiöaisen perään kuuluttamaa jalostusastetta!
Testasin tänään, kun kerran Tapiolan K:sta löytyi. 49,90€/kg oli mielestäni aika jees maailmanmestarista.

Pihvi oli maukas, vaikka teinkin pannulla enkä grillissä. Oliko tää sitten parempi kuin hyvä marmoroitunut ulkofile? Oli tässä nimenomaan maussa jotain erityisen hyvää. Puikulapottumuusin ja paistettujen kanttareillien kanssa vedin. Kyytipoikana Protos Crianza.

Kehityskohteena paistaisin makurasvaa kuumaa pannua vasten pitempään kuin mitä nyt tein. Ja tekisin tuon heti pannulle laittaessa. Nyt metodina oli uuni + pannu, koska oli vähän kiire. Normisti pannu + uuni olisi parempi järjestys.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja So Hard »

sivustahuutaja kirjoitti: 04.12.2021 15:16Minusta tulevaisuuden pelottavin skenaario on, että autoritääriset maat, Kiina etunenässä, löytävät demokratiaan verrattuna yhtä tehokkaan markkinoita hyödyntävän yhteiskuntamallin. Toivon, että kansan vapauden kaipuu tai innovatiivisuudessa jälkeen jääminen kaataisi Kiinan systeemin.
Kiinan kontrolli on niin pitkällä että ei siellä voi mitenkään enää organisoitua kaatamaan systeemiä.
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

So Hard kirjoitti: 04.12.2021 22:24 Kiinan kontrolli on niin pitkällä että ei siellä voi mitenkään enää organisoitua kaatamaan systeemiä.
Neukut kaatui ilman organisoitua vastarintaa. Minun toivoni on siinä, että Kiina ei halua olla Pohjois-Korea, joka jäisi vain marginaaliin. Jos Kiina haluaa olla supervalta, niin se ei voi olla täysin suljettu ja valtion kontrolloima valtio. Tuolloin voi olla mahdollista, että talouden nousun hiipuessa kansa vaan saa tarpeekseen. Se suurin pelkoni liittyykin siihen, saako Kiina ylläpidettyä kilpailukykyistä talouden ja elintason kasvua.
Vastaa Viestiin