Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21438
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Helsingin yliopiston tutkimus: Hevibändien asuinalueilla muuta maata alhaisempi kuolleisuus
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/bee9 ... c7e7b490c1
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4303
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Persejönsterin ränsistyneille homerötiskötaloyhtiöille valtion rahaa.

Adding screws in before the climb is hilarious. it’s like the moral equivalent of telling someone the directions to McDonalds when they didn’t ask.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21438
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Valtion takaukset muuttotappioalueiden taloyhtiöille kuulostavat huonolta idealta. Minusta tässä on kyse ihan eri asiasta kuin vaikkapa opintolainojen takauksesta. Opintolainalla pyritään lisäämään kansan koulutustasoa ja valtio olettaa saavansa omansa pois tavalla tai toisella. Vaikka lainannottaja ei saisi lainaa maksettua, niin keksimäärin hän kuitenkin on kansantalouden kannalta tuottavampi kuin kouluttamaton. Jos As Oy Persjönsterin Helmen lainat kaatuvat valtion syliin, niin valtio ei oikein hyötynyt mitenkään tarpeettoman kiinteistön kunnostuksesta. Valtion asumiseen suunnattava panos olisi tullut parempaan käyttöön jossain, missä asunnoille on enemmän kysyntää.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23537
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kun tämä rahaa seinästä tyttö meni nyt aukomaan päätään niin nythän HUS voi vaikka triplata palkkion ja kaikkien sairaanhoitopiirien on yhtenvertaisuuden nimissä yhdyttävä aktiin kun kerran valtio (veronmaksajat) maksaa.

Sanna Marin rohkaisee Ylellä maksamaan hoitajille lisäkorvauksia joulunpyhinä: ”Valtio vastaa kustannuksista”
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21438
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Skotlannin on määrä armahtaa tuhansia noitia
https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000008487229.html

Jo oli aikakin. Noitina tuomittujen maine pitää ehdottomasti puhdistaa. Meidän suvussamme myös erästä Tuomoa syytettiin naapurin verkoilla käymisestä vuonna 1327, vaikka ei varmasti käynyt. Minusta Tuomon kärsimä vääryys pitäisi korjata.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16725
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

"noituudesta syytetty Lilias Adie esimerkiksi myönsi, että hän oli manannut paikallisen asukkaan, jotta hänelle tulisi pääkipua railakkaan alkoholintäyteisen illan jälkeen."
Ei helkkari, mähän olen ollut noituuden uhri toistuvasti! Inkvisitio pystyyn!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25756
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 20.12.2021 9:24 "noituudesta syytetty Lilias Adie esimerkiksi myönsi, että hän oli manannut paikallisen asukkaan, jotta hänelle tulisi pääkipua railakkaan alkoholintäyteisen illan jälkeen."
Ei helkkari, mähän olen ollut noituuden uhri toistuvasti! Inkvisitio pystyyn!
Kuitenkin huojentavaa tietää, että vika ei ole itsessä!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21438
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Minulta on muutaman kerran noita varastanut kalaonnen lisäksi muistin!
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12412
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Olen huomannut että lehdissä ym. mediassa käytetään usein sanaa "maailmankuulu" ihmisistä jotka nimenomaan eivät ole maailmankuuluja. Fergie Duhamel, onko kovinkaan tunnettu?
Silloin kun henkilö on o i k e a s t i maailmankuulu hän ei tarvitse em. attribuuttia. :wink:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9467
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Homeboy65 kirjoitti: 20.12.2021 15:29 Olen huomannut että lehdissä ym. mediassa käytetään usein sanaa "maailmankuulu" ihmisistä jotka nimenomaan eivät ole maailmankuuluja. Fergie Duhamel, onko kovinkaan tunnettu?
Silloin kun henkilö on o i k e a s t i maailmankuulu hän ei tarvitse em. attribuuttia. :wink:
Sano Fergie vaan, niin yhdistää varmemmin oikeaan ihmiseen. Duhamelin takia piti googlella varmistaa ettet puhu jostain nobodysta. Mutta tämä on se toinen kuuluisa Fergie. Toinen on sitten se Yorkin herttuatar (vai onko titteli mennyt avioeron myötä?)

Vähän hasbeen, kun suurimmat maineenvuodet oli tuolla ensimmäisellä vuosikymmenellä, mutta olihan hän aikanaan populaarimusiikin kuumimpia kissoja. Jotkut muistaa soolourastakin, mutta maineeseen nousi Black Eyed Peas yhtyeessä:

Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12412
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Homeboy65 kirjoitti: 20.12.2021 15:29 Olen huomannut että lehdissä ym. mediassa käytetään usein sanaa "maailmankuulu" ihmisistä jotka nimenomaan eivät ole maailmankuuluja. Fergie Duhamel, onko kovinkaan tunnettu?
Silloin kun henkilö on o i k e a s t i maailmankuulu hän ei tarvitse em. attribuuttia. :wink:
Sopii btw googlata sana maailmankuulu niin huomaatte että olen oikeassa...
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23537
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Vagabondo kirjoitti: 20.12.2021 15:55 Sano Fergie vaan, niin yhdistää varmemmin oikeaan ihmiseen. Duhamelin takia piti googlella varmistaa ettet puhu jostain nobodysta. Mutta tämä on se toinen kuuluisa Fergie. Toinen on sitten se Yorkin herttuatar (vai onko titteli mennyt avioeron myötä?)
Kyllä tämä Fergie on kuuluisampi kuin exkruunupää. Tai no, tiarapää.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9467
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Bluntly kirjoitti: 20.12.2021 17:58 Kyllä tämä Fergie on kuuluisampi kuin exkruunupää. Tai no, tiarapää.
Paljon mahdollista. Molemmat kuitenkin maailmankuuluja vaikka joku sivistymätön ei heitä tuntisikaan.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23537
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

En nyt itsekkään ole kyseisen musiikkityylin ystäviä, mutta tulihan tuo Black eyed peas usein vastaan. Olihan niillä hyviä biisejäkin. Ja Fergien tissit.

Nyt kun googlasin niin luulin aina pidemmäksi kuin mitä on.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21438
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Nakki ei ole lihateollisuuden tuote vaan "käyttöliittymä ruokaan"
https://www.talouselama.fi/uutiset/nakk ... 9f14fbf228

Osuva vertaus. Nakki on vähän kuin USB liitin, koskaan ei tiedä kumpaan päähän se kuuluu.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21438
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Tanska lievittää vankiloiden ahtautta passittamalla satoja tuomittuja Kosovoon
https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000008492111.html

Ihan hyvä systeemi. Ei, kun tanskalaisethan ovat kauheita persunatseja.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14932
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Mä vaihtaisin Tanskan demarit persuihin ja Ruotsin demarit meidän kokoomukseen. Olisi oikeistolaisempi eduskunta.
Universaali disclaimer.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23537
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

sivustahuutaja kirjoitti: 21.12.2021 16:44 Ihan hyvä systeemi. Ei, kun tanskalaisethan ovat kauheita persunatseja.
Suomessahan vanki maksoi jotain 2-3k€ per kk, tuossa saadaan selli 4k€. Jos per selli saisi vaikka 4 vankia niin olisi jo tuokin ihan edukasta.
Toisaalta sama voitaisiin toteuttaa jossain lämpöisessä maassa, vaikka Vietnamissa, niin per vanki voisi olla edukkaampaa lahjustenkin jälkeen.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23537
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Paskasakki itkee ja huitoo jokasuuntaan kuolonkorinoissaan:

Auto- ja Kuljetusalan Työntekijäliitto AKT:lle miljoonan euron uhkasakko, jos liitto ei lopeta metsäyhtiö Keitele Groupin saartamista
Kylävainio arvioi, että Teollisuusliitto edustaa vain pientä osaa yrityksen työntekijöistä.

– Meillä on palkkalistoilla 550 henkilöä. Arvio on, että Teollisuusliiton jäseniä on sata.
Kylävainio kertoo, että Keitele Group on valmistellut työntekijöille omat työehdot, jotka yhtiö on antanut työntekijöille viime viikon perjantaina.

Teollisuusneuvoksen mukaan yhtiön ehdot ovat paremmat kuin Teollisuusliiton ehdottamat työehdot.

– Palkankorotukset ja muut ehdot ovat paremmat.
Aina työlaisen etuja vastaan, ettää oma hillotolppa pysyy.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25756
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

:o

Olen erittäin positiivisesti yllättynyt. En muista, että tuollaisia päätöksiä olisi aiemmin tehty?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14932
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 22.12.2021 11:28 :o

Olen erittäin positiivisesti yllättynyt. En muista, että tuollaisia päätöksiä olisi aiemmin tehty?
Kyllä vähän vastaavia on tehty. Epäilen ettei tämä pysy hovissa.
Universaali disclaimer.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23537
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Onkos tuo niin, että jos aakootee on persaukinen niin ry:n jäsenet on vastuullisia?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21438
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Niinistö pyytelee anteeksi ydinvoimavastaisuutta
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000008493578.html

Kuitenkin hän sanoo: ”Aloimme puhua enemmän keskitetyn ydinvoiman kustannuksista, rakentamisen riskialttiudesta ja vaihtoehtojen paremmuudesta. Näiltä osin olimme oikeassa: tuulivoima on nyt edullisin uusinvestointien kohde energiantuotannossa. Siinä yv ei pysty kilpailemaan.”

Mutta kun kustannuksia verrataan, niin ydinvoima on edullisempaa kuin tuulisähkö:
https://www.lut.fi/uutiset/-/asset_publ ... -edullisin

Voisiko Niinistö vielä vähän korjata sanomisiaan ja todeta ydinvoiman olevan paras ja halvin? Ainakin siihen asti kunnes tuulivoimalle on kehitetty kustannustehokas tapa varastoida energiaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25756
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Mitäs se Niinistö anteeksi pyytelee, kun vihreät ovat aina kannattaneet ydinvoimaa

olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21438
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Vihreillä on sama ongelma kuin hallituksella. Vihreät kannattavat ydinvoimaa, mutta puoluejohto ja jäsenet ovat estäneet kannatuksen. Vihreiden kannattaisi osallistua ydinvoimaa kannattavaan mielenosoitukseen ja vaatiä Vihreitä kannattamaan ydinvoimaa.