Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16700
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Mun mielestä tämä on ihan samaa kamaa kuin se Halliksen linja eduskuntavaalikeskusteluissa, jossa kai suurin piirtein ainoa persujen talouspoliittisen ohjelman sisällöllinen pointti Suomen talouden kuntoonlaittamiseksi oli keskitysleiriverkostoon investoiminen. Kuten Ylermi sanoi, persujen tosiasiallisilla kannoilla tai politiikan sisällöllä ei ole äänestäjille mitään väliä; kyseessä on puhtaasti identiteettipolitiitinen signalointiperformanssi. Toki kaikissa puolueissa on tätä, mutta persuilla on pelkkää tätä. Sitä kai populismi pohjimmiltaan tavallaan on.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25693
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Persujen pelikirjassa tosiaan lukee, että oli aihe mikä tahansa, puhu ilmastonmuutosvouhotuksesta ja haittamaahanmuutosta. :)

Taktiikka toimii.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16700
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ Joo. Mut kai tässä täydytään jo olla aika lähellä kannatusmaksimia? Ymmärrän, että puolet äänestäjistä on mediaania tyhmempiä, mutta näin nuijia ei voi olla yli 25 %, eihän?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14941
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

urpiainen kirjoitti: 28.11.2019 12:29 Ymmärrän, että puolet äänestäjistä on mediaania tyhmempiä, mutta näin nuijia ei voi olla yli 25 %, eihän?
Aloin jo analysoimaan ties mitä, mutta sitten havahduin lähinnä siihen, että ihmisten tyhmyyttä on liian helppo aliarvioida.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Gat »

urpiainen kirjoitti: 28.11.2019 11:51 Mun mielestä tämä on ihan samaa kamaa kuin se Halliksen linja eduskuntavaalikeskusteluissa, jossa kai suurin piirtein ainoa persujen talouspoliittisen ohjelman sisällöllinen pointti Suomen talouden kuntoonlaittamiseksi oli keskitysleiriverkostoon investoiminen. Kuten Ylermi sanoi, persujen tosiasiallisilla kannoilla tai politiikan sisällöllä ei ole äänestäjille mitään väliä; kyseessä on puhtaasti identiteettipolitiitinen signalointiperformanssi. Toki kaikissa puolueissa on tätä, mutta persuilla on pelkkää tätä. Sitä kai populismi pohjimmiltaan tavallaan on.
Vihapuhetta taas sinulta.

Persujen maahanmuuttokriittisyydestä pidän, ja muutkin puolueet alkavat olla pakotettuja peesaamaan. Liioiteltu ilmastovouhotus pakkolakeineen ja epärealistisine maailman mitassa toimimattomine suomipäätöksineen on myös hyvä kritiikin aihe.

Kuitenkin persut ovat niin yhden tai kahden asian puolue, että mitäpä hallitus- ja pääministeripuolueena osaisivat tehdä. No, ehkä hyväkin, että miettisivät sitten tuoreeltaan asia kerrallaan, ilman lukkoonlyötyä aatetta kaikissa asioissa.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16700
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Gat kirjoitti: 28.11.2019 13:04 Vihapuhetta taas sinulta.
Tunnistit oikein puhujan ("puhujan"), mutta sisällön ja toisteisuuden ymmärsit väärin. Kolmen sanan virkkeessä yksi kolmesta oikein.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23518
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

urpiainen kirjoitti: 28.11.2019 12:29 ^ Joo. Mut kai tässä täydytään jo olla aika lähellä kannatusmaksimia? Ymmärrän, että puolet äänestäjistä on mediaania tyhmempiä, mutta näin nuijia ei voi olla yli 25 %, eihän?
Eiköhän haastattelu suoritettu ennen Paateron ja Rinteen tumpelointia.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25693
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

https://www.hs.fi/kaupunki/hyvinkaa/art ... 23865.html

Vittu näitä idiootteja.

Onneksi tuli isot korvaukset maksettaviksi.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14941
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/205d ... 3c6389262b

Minulla ei ole mielipidettä asiaan. Ajatus 15-vuotiaan tekemästä kaupallisesta kaljamainoksesta on hieman ristiriitainen, mutta huomautussanktio toisaalta hieman holhoavan yliampuva.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9454
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 28.11.2019 14:54 https://www.hs.fi/kaupunki/hyvinkaa/art ... 23865.html

Vittu näitä idiootteja.

Onneksi tuli isot korvaukset maksettaviksi.
Normi sakkoihin verrattuna tuli kova rangaistus tyhmyydestä ja hyvä niin.

Siinä meni jo pieleen, että oli pysähtynyt motarin laitaan tarkistamaan jotain kassin kyydissä oloa :facepalm:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23518
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Oliko audi- vai bemarikuski?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9454
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Bluntly kirjoitti: 28.11.2019 17:57 Oliko audi- vai bemarikuski?
Pakettiauto, joten tuskin kumpikaan. Toyota varmaan...
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9454
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Keneltäköhän lähtee työpaikka, kun Rinne väittää postin hallituksen toimineen vastoin selväsanaista ohjausta. Postin hallitukselta, Paaterolta vai Rinteeltä. Ei kai edes Suomessa voi tän syytöksen jälkeen kaikki jatkaa entisillä positioilla?

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000006324052.html
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23518
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Paateron avustajan avustajalta.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25693
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti: 28.11.2019 19:08 Keneltäköhän lähtee työpaikka, kun Rinne väittää postin hallituksen toimineen vastoin selväsanaista ohjausta. Postin hallitukselta, Paaterolta vai Rinteeltä. Ei kai edes Suomessa voi tän syytöksen jälkeen kaikki jatkaa entisillä positioilla?

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000006324052.html
Mun veikkaus on, että Rinne laskee postin hallituksen arvioivan, että sen ei pidä lähteä sanomaan, että
omistaja valehtelee. Varmaan se oliskin epäammattimaista.

Eli Postin hallitus ottaa syntipukin roolin ja antaa Rinteen valehdella.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25693
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Postin halliitus ei suostunutkaan uhrilampaan rooliin, hienoa!

https://www.is.fi/politiikka/art-2000006324797.html

Jännäksi menee.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25693
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000006324692.html

Veikkaan, että SDP pelastaa Rinteen ja Paatero saa mennä.Toki Postin hallituskin erotetaan.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21405
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^
Miksei Rinne pyydä kamreereilta lisää rahaa Postille, niin on varaa maksaa kunnon palkkoja?
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21405
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 29.11.2019 10:13 https://www.hs.fi/politiikka/art-2000006324692.html

Veikkaan, että SDP pelastaa Rinteen ja Paatero saa mennä.Toki Postin hallituskin erotetaan.
Pakkohan Paatero on pistää sivuun. Postin hallituksen erottaminen oli selvää jo ennen tätä päivää, nyt tarvitaan enemmän kuin pelkkä Postin hallituksen erottaminen.

Sillä ei ole mitään merkitystä, että Postin hallitus ehkä on oikeassa. Jos omistaja on väärässä ja hallitus oikeassa, niin hallitus lähtee silti vaihtoon kun tälläinen soppa syntyy. Se on sitten meidän todellisten omistajien käsissä ensi vaaleissa, haluammeko tälläisten pellejen hoitavan asioitamme ja pitääkö valtiolla olla ylipäätään näitä omistuksia, joiden hallinta näyttää olevan vain hyväpalkkainen kahvikerho bisneksestä mitään ymmärtämättömille.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14930
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Ainoa ongelma, että ministeri ei saa valehdella toimistaan. Postin hallitus ei ole rikonut mitään lakia. Ministerit ovat.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25693
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Rinteellä tiedotustilaisuus 12.30. Veikkaan ilmoitus Paateron ja Postin hallituksen erosta.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14941
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 29.11.2019 11:43 Rinteellä tiedotustilaisuus 12.30. Veikkaan ilmoitus Paateron ja Postin hallituksen erosta.
Areena päällä, popparit tulossa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9454
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 29.11.2019 10:13 https://www.hs.fi/politiikka/art-2000006324692.html

Veikkaan, että SDP pelastaa Rinteen ja Paatero saa mennä.Toki Postin hallituskin erotetaan.
Jup, Paatero sai mennä. Rinne yrittää pelastaa itsensä, mutta toivottavasti savustetaan ulos kuin Jäätteenmäki.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25693
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Käsilaukuntekijälle ministerin salkku oli liian vaikea työ.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14930
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 29.11.2019 13:35 Käsilaukuntekijälle ministerin salkku oli liian vaikea työ.
Uskoiko kukaan sanaakaan siitä mitä Rinne sanoi?
Universaali disclaimer.
Vastaa Viestiin