Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kohti Vagisan areenaa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Uros on mielenkiintoinen firma, kun kirjanpidon mukaan voittoa tullut parissa vuodessa lähes 300 miljoonaa, mutta laskuja ei pystytä maksamaan..
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 28.10.2021 10:28 https://yle.fi/uutiset/3-12149230

Mua ehkä kiinnostaisi eniten Ylermin reaktio tähän, vaikka ehkä hän juuri ei voi ottaa kantaa. Jotenkin omassa ajatusjärjestelmässäni lasken poliisin vähän samaan sarjaan näitä puolisotilaallisia machoammatteja, joissa tutkitustikin on vetoa esimerkiksi kovaan (kansallis)konservativismiin kulttuurissa ja politiikassa. Mun on vaikea kuvitella, että poliisissa olisi mitään suoranaisen rikollista tyyliin fyysisen koskemattomuuden loukkausket, mutta onko aseman puheenparsi poliisillakin vähän sellaista, että nykymaailma etääntyy?
Pikaisesti silmäillen linkkaamassasi jutussa ei mainittu poliisia lainkaan (paitsi tilastossa, jossa oli eri alojen sukupuolijakauma).
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 28.10.2021 11:04 Pikaisesti silmäillen linkkaamassasi jutussa ei mainittu poliisia lainkaan (paitsi tilastossa, jossa oli eri alojen sukupuolijakauma).
Joo. Just siksi yritin kysellä Ylleltä, vaikka teinkin varauksen, että poliisin kytkeminen samaan yhteyteen saattaa olla oma omituisuuteni,
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Minulla on se käsitys, että poliisit ja palomiehet ovat varsin kuumaa valuuttaa kaupungin yössä. Tuollaisia nuoria tai nuorekkaita miehiä kun laitetaan isoon kasaan, niin meneehän se läppä aika levottomaksi verrattuna johonkin kynäniskaporukkaan. Jos työpaikalla olisi vain korkeakoulutettuja vatsakkaita yli 50-vuotiaita miehiä, niin puhe olisi aika erilaista.

Ahdistelu on rikos, mutta oman mielenterveyden vuoksi kannattaa opetella jonkin verran sietämään erilaisia puhetyylejä ammattillisessa ympäristössä.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Bluntly kirjoitti: 28.10.2021 10:28 Kohti Vagis...
Mä ehdin jo pelästyä, mitä pahaa mä oon tehnyt, ennen kuin pääsin lauseen loppuun :apuva:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

urpiainen kirjoitti: 28.10.2021 11:07
James Potkukelkka kirjoitti: 28.10.2021 11:04 Pikaisesti silmäillen linkkaamassasi jutussa ei mainittu poliisia lainkaan (paitsi tilastossa, jossa oli eri alojen sukupuolijakauma).
Joo. Just siksi yritin kysellä Ylleltä, vaikka teinkin varauksen, että poliisin kytkeminen samaan yhteyteen saattaa olla oma omituisuuteni,
Onhan se surullista ja pettymystä aiheuttavaa kuulla pelastusalalta tällaista. Varsinkin näiden uhrien vinkkelistä nousee jopa viha näitä kalapuikkoäijiä kohtaan. Poliisissa tilanne on uskoakseni parempi, onhan uusista tulokkaista joku kolmannes ollut naisia jo pidempään. Minulta saa toki kysyä asiasta, enkä siitä tietenkään itseeni ota, mutta vaikea kommentoida asiaa sen arkaluontoisuuden vuoksi.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Jos tunkee kätensä liekkeihin niin siinä voi palaa näpit.

Ruotsin suosituimman räppärin Einárin surman taustalla on Tukholman rikollis­jengien taistelu

Ihme itkua tuon vauvanaamaan puolesta. Itse hakemalla haki rikollisuutta.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Bluntly kirjoitti: 28.10.2021 13:50 Jos tunkee kätensä liekkeihin niin siinä voi palaa näpit.

Ruotsin suosituimman räppärin Einárin surman taustalla on Tukholman rikollis­jengien taistelu

Ihme itkua tuon vauvanaamaan puolesta. Itse hakemalla haki rikollisuutta.
Mä en jotenkin osaa suhtautua nuoren ihmisen murhaan noin kyynisesti. Tuon ikäinen on aika usein vielä aika pönttö ja tyypillä olisi selvästi ollut lahjakkuutta.
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Joo, pönttöjen pitäisi saada vain ihailua ja massia, jotta nuoret näkisivät kuinka hienoa on olla pönttö.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja So Hard »

sivustahuutaja kirjoitti: 28.10.2021 14:06 ^ Joo, pönttöjen pitäisi saada vain ihailua ja massia, jotta nuoret näkisivät kuinka hienoa on olla pönttö.
En pidä 19-vuotiasta itseäni kovin fiksuna, vaikka olin varmasti ikäluokan fiksummasta päästä. Sellaista se elämä vain on.
Universaali disclaimer.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kylläpä tuoksahtaa vahvasti tämä huippukoulujen kyky opettaa verkostoitumisen jaloja aatteita akateemisessa maailmassa. Moiseen ristiinnuolemiseen ja bonareiden heittelyyn ei amispohjalta pystytä.

VTV:n tarkastaja tylyttää Tytti Yli-Viikaria työhakemuksessaan
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Transuutistoimistosta päivää. Voihan Merkeliä mieheksikin kutsua, ei siinä mitään.

Putin koetteli Merkeliä KGB:n tuijotustestillä ja koiralla – turhaan: "Hän on ainoa valtionpäämies, jota Putin kunnioittaa"
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/67f ... 6a515a8028
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Lolita »

urpiainen kirjoitti: 28.10.2021 10:28 https://yle.fi/uutiset/3-12149230

Mua ehkä kiinnostaisi eniten Ylermin reaktio tähän, vaikka ehkä hän juuri ei voi ottaa kantaa. Jotenkin omassa ajatusjärjestelmässäni lasken poliisin vähän samaan sarjaan näitä puolisotilaallisia machoammatteja, joissa tutkitustikin on vetoa esimerkiksi kovaan (kansallis)konservativismiin kulttuurissa ja politiikassa. Mun on vaikea kuvitella, että poliisissa olisi mitään suoranaisen rikollista tyyliin fyysisen koskemattomuuden loukkausket, mutta onko aseman puheenparsi poliisillakin vähän sellaista, että nykymaailma etääntyy?
Kiitos kysymästä, olen ollut poliisissa töissä 22 vuotta, siis jopa nuorena ja nättinä, mutta en ole kokenut häirintää. En kiellä, etteikö sitä olisi tapahtunut tai tapahtuisi vieläkin. Toisaalta olen hieman puusilmä ja erakko, joten minulta on voinut jäädä paljon huomaamatta ja juoruja kuulematta. Ei siitä kyllä kauaa ole, parisen vuotta, kun yksi konstu sai kenkää ahdistelun takia. Tai miten se sitten hoidettiin, kenkää vai eläkkeelle, en tiedä.

Tällä hetkellä kaikki läheiset työtoverit ovat miehiä ja ryhmän jutut ovat rasvaisia ja alatyylisellä tasolla, mutta minä pidän siitä ja olen itse samanlainen. Minuun naisena ei kohdisteta arvostelua, kommentteja tai muuten sanallisesti "tunkeuduta henkilökohtaiselle alueelle". Tiedän esimiesteni tiedostavan tilanteen ja reagoivan jos rajat ylitetään ja mennään henkilökohtaisuuksiin. Tiedän myös, että minut otetaan tosissaan, jos ryhmässä sanon asioiden menneen liian pitkälle tai jos ilmoitan sellaisesta esimiehelleni.

Tämä on vain minun kokemukseni, en tiedä miltä tämä meno tuntuu tai tuntuisi muista naisista. En muista kuulleeni kuitenkaan läheisiltä kollegoilta valituksia häirinnästä tai juttujen tasosta. Tosin muissa ryhmissä jututkin voivat olla toisenlaisia. Uskon kyllä monen naisen esim. kentällä häiriintyvän seksuaalissävytteisistä jutuista ym. mutta kärsivän kaikessa hiljaisuudessa. Tai en minä tiedä, Kitinä on minut niin karaissut, että jos ei suoraan häiritä ja käydä kiinni, niin jutut on vaan juttuja kun ei minuun kohdistu.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ Pahoittelut. Sorruinkohan nyt itse siihen naisten asiantuntemuksen ohittamiseen, ja miesselittämisen nostamiseen keskiöön? Puolustuksekseni ehkä jotain sellaista, että en ole kovin hyvin kärryillä sen enempää kitinäläisten tarkoista ammattikuvista kuin poliisiorganisaation käytännön rakenteestakaan, enkä hahmottanut Sinua noin selkeästi poliisikontekstiseksi työntekijäksi, vaikka toki olin kartalla, että jotenkin sisäministeriön hallinnonalalla työskenteletkin. Ja ehkä itsekin viestissäsi teet eron kentän ja sen välillä, missä itse työskentelet - ja kiinnitin huomiota ehkä siihen kenttään.

Itse asiasta, niin vaikea tarkkaan ymmärtää, minkälaisesta ilmiöstä puhutaan. Mä en koe, että mun työyhteisössäni oikeastaan koskaan kuulisin rasvaisen alatyylisiä juttuja. Sua ne eivät häiritse, vaan jopa pidät niistä, mutta epäilet, että herkemmille ne voisivat olla vaikeita. Onko niissä silloin jo jonkinlainen potentiaalinen poissulkevuus?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

urpiainen kirjoitti: 29.10.2021 14:59 Sorruinkohan nyt itse siihen naisten asiantuntemuksen ohittamiseen, ja miesselittämisen nostamiseen keskiöön?
Ihan sinuun liittymättä tuli mieleen kaverin fb-päivitys:
Sain Telialta sähköpostia. ”Katso kuinka naiset pärjäävät teknologian parissa”
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Kuten aiemmin kerroinkin, etäisesti tuntemani henkilö onnistui räjäyttämään kerrostaloasunnon niin, että elementinraosta aurinko paistoi, kun autonmoottorin puhdistamisessa käytetty bensa höyrystyi.

Voi tietysti olla kotikemistin hommiakin,
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000008372585.html

Oiskohan itsari?

AIka epäkohteliasta noin tehdä, jos on.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Bluntly kirjoitti: 01.11.2021 8:37 G-miehen vanha kämppä?

Voimakas räjähdys kerrostalossa Varkaudessa
Ei ole.
Universaali disclaimer.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Käytän taas suosikkiselitystäni: metan keittely.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Musk on sen verran enemmän toteuttaja kuin paskanpuhuja, että
YK:n nälkäohjelmalla on nyt 6 miljardin dollarin näytön paikka.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Bluntly kirjoitti: 01.11.2021 10:13 Käytän taas suosikkiselitystäni: metan keittely.
Ei huono arvaus ainakaan: Eri uutisten mukaan kyseessä oli kalustamaton asunto ja kyse ei ollut varsinaisesta räjähteestä. Mutta en ole kuullut koskaan Suomessa metarähdyksestä.
Vastaa Viestiin