Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25640
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Tulos on kiitettävä, jos itse niin kokee. Vihapuhetta tuollainen! Mielenkiintoinen muuten tulosten nousu 75-79, veikkaan Lasse Virenin olympiavoittojen tehneen kestävyysjuoksusta suosittua. Eli ehkä vastuu on suomalaisella dopinglääketieteellä?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21371
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Veikkaisin tuon nousun (jos nousua edes on ollut -60 => -70 luku) selittyvän paremmalla ravinnolla ja terveydenhuollolla. Sehän on vähän myytti, että ihmiset olisivat olleet erityisen kovakuntoisia kun mennään historiassa taaksepäin. Taudit ja ravinto verottivat kuntoa, vaikka elämään olisikin sisältynyt paljon liikkumista.

EDIT: noissa vanhoissa tuloksissa on aika isoja heittoja vuodesta toiseen, en noteeraisi noita yksittäisiä vuosia mitenkään, vaan katsoisin trendiä.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Toki on hyvä olla huolissaan, mutta ei paluuta aikaan ennen lasten elektroniikkavallakumousta kyllä ole. Lapsemme ovat ja tulevat jatkossa olemaan höttömahaisia tissiposkia. Ei mene kauan, kun kunnat kustantavat jokaiseen notkelmaan hissillisen pulkkamäen ja ensiapupisteen.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25640
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 15.12.2021 9:46 ^ Veikkaisin tuon nousun (jos nousua edes on ollut -60 => -70 luku) selittyvän paremmalla ravinnolla ja terveydenhuollolla. Sehän on vähän myytti, että ihmiset olisivat olleet erityisen kovakuntoisia kun mennään historiassa taaksepäin. Taudit ja ravinto verottivat kuntoa, vaikka elämään olisikin sisältynyt paljon liikkumista.

EDIT: noissa vanhoissa tuloksissa on aika isoja heittoja vuodesta toiseen, en noteeraisi noita yksittäisiä vuosia mitenkään, vaan katsoisin trendiä.
Tosiaan kun mennään jonnekin 30-luvulle, porukka oli osin jo hampaatonta armeijaan tullessa ja osa lähettiin kutsunnoista kotiin, koska olivat niin sairaita. tuberkkelissa ei ryynätty.
Mutta väittäisin, että 70-luvulle tullessa ei nyt sentään keuhkoparantolasta kutsuntoihin tultu, eli voi olla, että tulosten nousu on Virenin ja poronmaidon ansiota!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4289
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bhven »

James Potkukelkka kirjoitti: 15.12.2021 9:28 Narulla ei voi työntää. Jokainen vastaa itse omasta kunnostaan ja orgasmistaan.
Ei. Valtio holhoaa monella muullakin tavalla. Miksi "kehopositiiviset" on vapautettu vastuusta? Ottakoon valtio sitten sen vastuun ja ruoskan. Kansallissosialistinen ruumiinkulttuuri-ihanne tulille, niin läski katoaa yhteiskunnasta ja kaikki 5-100 vuotiaat jaksavat vetää ne kuusi leukaa tai enemmän. Hitler-jugend-terveiset urpsulle.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12371
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Yleinen asevelvollisuus on älytön systeemi. Eli: miespuoliset kansalaiset ovat yksilöitä eikä halkoja. Jotkut sopivat ja soveltuvat inttiin paremmin ja toiset huonommin. Herkkyys, huonot/hyvät hermot, yhteisöllisyys, jne.
Lisäksi meillä on nykyään ylisuuri reservi jolle ei ole budjetoitu aseita eikä tehtäviä.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23490
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Homeboy65 kirjoitti: 15.12.2021 15:10Lisäksi meillä on nykyään ylisuuri reservi jolle ei ole budjetoitu aseita eikä tehtäviä.
Ja taas meni nämä sun päässäsi keksimät "tosiasiat' päin helvettiä.

Puolustusvoimat hankkiutui eroon muutamia vuosia sitten aseista koska niitä oli liikaa reserviläisten määrää ajatellen.

Jokaiselle on tehtävä. Ei ehkä nimettyä tehtävää, mutta tehtävä kuitenkin.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2813
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

sivustahuutaja kirjoitti: 15.12.2021 9:29 Varusmiesten kiitettävien cooper tulosten osuus pinkillä: 25% --> 5%:
Loput selitteet nähdäkseni hain (uudemmat) tulokset netistä.

Kolmena viime vuonna Cooper-tulosten keskiarvo on mennyt jo alle 2400 metrin. (Matka jonka itse "juoksin" aikoinaan - olin koulussa aina kestävyys -ja joukkuelajeissa huonoimpien joukossa.)

Tuolla on myös varusmiesten painon kehitys: 1995-2005 tasaista nousuam ja nyt taas muutamana vuonna. Itse kyllä lihoin lähemmäs kymmen kiloa palveluksen aikana, koska keskimäärin oli vähän liikuntaa ja vapaa-ajalla kiinnosti lähinnä istua sodessa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16684
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000008458903.html

Mä en edelleenkään ymmärrä tätä ideaa ilman aluekohtaista verotusta toimivasta maakunnasta.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25640
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Joo. Aivan päätöntä, että puolueet lupaavat samoilla valtiolta tulevilla rahoilla parempaa kuin jokin toinen puolue. Varsinkin, kuten sote-menot ovat lähes täysin lakisääteisiä ja lakisääteiset menot vievät kaikki rahat. Eli joka tapauksessa rahoilla järjestetään terveyskeskuskäyntejä ja kotihoitoa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21371
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Miten te voitte olla noin pihalla maakuntamallin pihvistä?

Tässähän saadaan joka maakuntaan 10-30 kovapalkkaista suojatyöpaikkaa poliitikoille per hyvinvointialue. Noille johtajille sitten kaikenlaisia apulaisjohtajia ja avustajia 5-7k palkalla. Pystytteko muka nimeämään isompaa hillotolppajakoa viimeisen 20v ajalta?
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/5 ... a1e333d006
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16684
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ Mut tässähän hyvinvointialueen väestön ja härskeimpien kepukupparien intressit yhtyvät: eihän tällä aluehallinnolla ole mitään muuta hommaa, kuin kupata mahdollisimman paljon espoolaisten veronmaksajien maksamaa rahaa paikallisiin siltarumpuihin.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21371
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Työ myös helpottuu kummasti, jos maakuntaan tulevaan rahaan ei edes voi vaikuttaa. Kymppitonni kuussa käteen, sählykaveri sitten 6k palkalla avustaa laatimaan tulikivenkatkuisia vaatimuksia hyvinvointialueen rahoituksen lisäämiseksi. Välillä tehdään vähän hankintoja kavereiden firmoista.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16684
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

sivustahuutaja kirjoitti: 16.12.2021 9:49 sählykaveri
Aika urbaania. Eiks ne enää ole metsästys- tai maamiesseuran tuttavuuksia?

Mut eiks sitä rahaa saa lisää. Kunhan käyttää annetun budjetin syksyyn mennessä kokonaan, ja sitten lähettää loppuvuoden laskut ministeriöön.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21371
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

urpiainen kirjoitti: 16.12.2021 9:55 Mut eiks sitä rahaa saa lisää. Kunhan käyttää annetun budjetin syksyyn mennessä kokonaan, ja sitten lähettää loppuvuoden laskut ministeriöön.
Tuo on niin hankalaa, kun niitä mummoja ei saa paimennettua lekuriin heti tammikuussa. Ei kun hetkinen? Nyt hukkasin taas pallon. Kaveriltahan voi ostaa jonkun ulkoistuksen etukäteismaksulla tammikuussa, joten rahat on loppu jo helmikuussa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23490
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16684
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Bluntly kirjoitti: 16.12.2021 10:07 No nytkö se helvetti jäätyy?

STUK TVO:lle: Voitte käynnistää OL3:n ydinreaktorin
Joo. Eiks säässä pitäisi just tapahtua muutos, ja tuulen suunta kääntyä siten, että jos vuotaa, niin laskeuma lähtee Suomen sijaan poispäin merelle?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21371
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Bluntly kirjoitti: 16.12.2021 10:07 No nytkö se helvetti jäätyy?

STUK TVO:lle: Voitte käynnistää OL3:n ydinreaktorin
Siinäkö se nyt oli? Voitte käynnistää? 5 miljardin ylityksen ja 12 vuoden viivästyksen jälkeen "voitte käynnistää"? Ei ilotulitusta, ei samppanjapullon rikkomista reaktorin kylkeen (hajois kumminkin)?
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23490
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Olikohan joku enne kun sain juuri eilen katsottua Cherbylin loppuun?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25640
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 16.12.2021 9:55
sivustahuutaja kirjoitti: 16.12.2021 9:49 sählykaveri
Aika urbaania. Eiks ne enää ole metsästys- tai maamiesseuran tuttavuuksia?

Mut eiks sitä rahaa saa lisää. Kunhan käyttää annetun budjetin syksyyn mennessä kokonaan, ja sitten lähettää loppuvuoden laskut ministeriöön.
Tuohan se on kymmenien miljardien eurojen kysymys. Koska maakunta ei itse verota ja rahat tulevat valtiolta, mitäs se valtio sitten tekee, kun maakunnan rahat ovat loppu? Mummot hankeen kuolemaan ja lapset heitteille?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25640
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 16.12.2021 10:39
Bluntly kirjoitti: 16.12.2021 10:07 No nytkö se helvetti jäätyy?

STUK TVO:lle: Voitte käynnistää OL3:n ydinreaktorin
Siinäkö se nyt oli? Voitte käynnistää? 5 miljardin ylityksen ja 12 vuoden viivästyksen jälkeen "voitte käynnistää"? Ei ilotulitusta, ei samppanjapullon rikkomista reaktorin kylkeen (hajois kumminkin)?
Tuskin edes mikään arvokkaalle paperille painettu leimoin ja sinetein vahvistettu ja punaisella nauhalla suljettu kirje. Varmaan sähköpostilla cc:llä laitettu "k".
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9440
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Muistelin joskus lukeneeni uutista, jossa STUK painottaa, ettei heillä ole kiire. Nopeella googlauksella sellainen uutinen löyty ainakin vuodelta 2007 :D

"...laitostoimittajan ja voimayhtiön kiireet eivät ole viranomaisen kiireitä."
https://www.ts.fi/uutiset/1074237373

Eipä tässä STUKn kannalta varmaan mitään juhlimista ole. Leima tuli paperiin, kun kaikki kunnossa.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21371
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Jos jokaista voimalaa kiirehtisi, niin siinä joutuisi olemaan aina lomautettuna 10v välissä.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9440
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Pitkästä aikaa Gävlen pukki saatu poltettua :jee:

https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000008481946.html

Koko olkipukissahan ei olisi mitään mielenkiintoista, jos se ei säännöllisen epäsäännöllisesti kärähtäisi ennen joulua.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21371
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Gävlen valtuustossa vedettiin pitkää tikkua.
Vastaa Viestiin