Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Organisaatiossani on paljon, yllättävän paljon, uskiksia. Suurin osa on keskimääräistä mukavampia. Olen asiaa monesti miettinyt ja tullut siihen tulkintaan, että mukavuuteen voi liittyä hyväksymisen tarpeesta kumpuava hieman pakotettu ylimukavuus, jotta äijäyhteisössä paikkaisi sosiaalista mm. saunailtojen ja pillujuttujen vajettaan. Mutta kuten sanoi, oikein mukavaa sakkia ja tosi sosiaalisiakin vielä.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Vagabondo kirjoitti: 12.10.2019 10:41
James Potkukelkka kirjoitti: 12.10.2019 9:21 Kuten jo aiemmin sanoin, mua ihmiset eivät an sich oikein kinosta.
Tähän on niin helppo samaistua. Mulla on ihan sama vika :miitti:
Minulla vähän samaa vikaa. Vähän itsekkäänä luonteena koen perusjampan melko tylsänä tapauksena. Ujot ja hiljaiset ihmiset ovat minulle hankalia. Tylsistyn ja tuskastun melko nopeasti. Toisaalta pyrin juttelemaan kaikille tasapuolisesti, mutta en silti viihdy kaikkien seurassa pidempään. Vaimon puolen suvun, saati pienten lapsien nimet ovat vaikeita muistaa. Rosvojen nimet ja naamat muistan niin hyvin, että työkaverit usein kääntyvät tässä puoleeni.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2796
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 12.10.2019 10:49 Minulla vähän samaa vikaa. Vähän itsekkäänä luonteena koen perusjampan melko tylsänä tapauksena. Ujot ja hiljaiset ihmiset ovat minulle hankalia. Tylsistyn ja tuskastun melko nopeasti. Toisaalta pyrin juttelemaan kaikille tasapuolisesti, mutta en silti viihdy kaikkien seurassa pidempään. Vaimon puolen suvun, saati pienten lapsien nimet ovat vaikeita muistaa. Rosvojen nimet ja naamat muistan niin hyvin, että työkaverit usein kääntyvät tässä puoleeni.
Nimien muistamiseen voin hyvin samaistua. Se on noloa, kun joudun keskustelussa hakemaan työkaverin nimeä. Voisi olla varhaisiän dementia mutta sitten se on alkanut 18-vuotiaana.

Itse olen olen ujo ja hiljainen. Ja pyrin parhaani mukaan välttämään tilanteita joissa toinen voisi tuntea itsensä vaivautuneeksi. (Jotkut ovat epäilleet minulla Aspergeria, mutta näen kyllä hyvin miltä toisista tuntuu.)
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2796
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 12.10.2019 10:42 Olen asiaa monesti miettinyt ja tullut siihen tulkintaan, että mukavuuteen voi liittyä hyväksymisen tarpeesta kumpuava hieman pakotettu ylimukavuus, jotta äijäyhteisössä paikkaisi sosiaalista mm. saunailtojen ja pillujuttujen vajettaan. Mutta kuten sanoi, oikein mukavaa sakkia ja tosi sosiaalisiakin vielä.
Tämä yksi (uskis)kaverini kyllä vääntää vitsiä aiheesta kuin aiheesta. Ja kyseenalaistaa voimakkaasti sen että olisi jokin yksi oikea tapa ajatella.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25604
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

nokkaelain kirjoitti: 12.10.2019 10:35 Jos hakemalla haetaan, ala-asteen luokkakaverini on esiintynyt TV:ssäkin Sateenkaariperheet ry:n puheenjohtajana tms. Häntä en kyllä tunne, muutin Espoosta pois jo 33 v sitten.

Uskiksia löytyy ihan parhaista kavereistanikin. Kun tässä pari viikkoa sitten tultiin (demoskene)porukan miitistä, tämä sanoi ettei ollut tarpeeksi humalassa, että uskonasioista puhuttaisiin kun olin kommentoinut työnantajani* perhettä. Joskus tosi humalassa on kuulemma toisen kaverin kanssa keskusteltu (joka on hyvin ateisti.)

*) Firman ydinporukka on jonkinlaisia herätyskristillisiä. Eri ihmiset kuitenkin aika eri lailla.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Tapani_Ko ... uskonlahko

:?:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23472
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ässdeepee, huuhaata ja kansalaissotia vuosikymmenestä toiseen.

Kansanedustaja järjesti kyseenalaisen seminaarin sähköverkkojen säteilystä
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21362
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Talousahdingossa elävät kunnat vähentävät hoitohenkilöstöä, vaikka hoidon ja hoivan tarve kasvaa
https://www.hs.fi/paakirjoitukset/art-2 ... 70153.html

En ymmärrä? Eikö hallitus ole kertonut kunnille hoitajamitoituksesta? Voisiko vaikkapa kepu käydä kertomassa kepukunnille, että hoitajia pitää olla sen verran kun hallituspuoluiden vallilupauksissa on luvattu?
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25604
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 14.10.2019 13:20 Talousahdingossa elävät kunnat vähentävät hoitohenkilöstöä, vaikka hoidon ja hoivan tarve kasvaa
https://www.hs.fi/paakirjoitukset/art-2 ... 70153.html

En ymmärrä? Eikö hallitus ole kertonut kunnille hoitajamitoituksesta? Voisiko vaikkapa kepu käydä kertomassa kepukunnille, että hoitajia pitää olla sen verran kun hallituspuoluiden vallilupauksissa on luvattu?
Hallitushan fiksusti sääti lain pakottavuuden astuvan voimaan vasta seuraavan hallituksen astuessa valtaan.

Eli demarit kyllä keksivät keinon samanaikaisesti syödä ja säästä kakku kolmeen kertaan;

1. Kritisoi oppositioissa hallitusta sitovan hoitajamitoituksen puuttumisesta
2. Hallituksessa säädä sitova hoitajamitoitus, mutta niin, että se efektiivisesti astuu voimaan vasta seuraavan hallituksen aikana
3. Seuraavan hallituksen aikana oppositiossa kritisoi jälleen hallitusta sitovan hoitajamitoituksen puuttumisesta
4. profit
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21362
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Voisihan sitä silti käydä kunnissa räksyttämässä ja arvostelemassa, vaikka mitään pakkoa ei olisikaan?
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25604
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 14.10.2019 15:42 ^ Voisihan sitä silti käydä kunnissa räksyttämässä ja arvostelemassa, vaikka mitään pakkoa ei olisikaan?
Siinä on se vaara, että kunnat ottaisivat räksytyksen tosissaan ja alkaisivat vaatia rahaa mitoituksen toteuttamiseen.

Toivottavasti seuraava porvarihallitus ottaa opiksi ja säätää kaikille 10 000 euron kansalaispalkan, mutta astuvaksi voimaan vasta seuraavien vaalien jälkeen!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21362
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ kamreerit hankkii sen verran fyrkkaa kun käsketään
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14914
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja So Hard »

sivustahuutaja kirjoitti: 14.10.2019 16:31 ^ kamreerit hankkii sen verran fyrkkaa kun käsketään
Eihän toi vaadi kuin 95% veroasteen kansalaispalkalle.
Universaali disclaimer.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14914
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Meinaako Venäjä oikeasti alkaa ampumaan yhtä suurimmista Nato-armeijoista?

https://www.verkkouutiset.fi/pohjois-sy ... tokoneita/
Universaali disclaimer.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23472
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Käsittääkseni Natolla ei ole mitään velvollisuutta avittaa ählämipressaa, koska tämä lähtenyt hyökkäyssotaan.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25604
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000006272660.html

Captain Orange ei ehkä ajatellut kovin montaa siirtoa eteenpäin..
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23472
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ajatellut?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25604
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Bluntly kirjoitti: 14.10.2019 17:28Ajatellut?
:D
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja aasi »

So Hard kirjoitti: 14.10.2019 17:09 Meinaako Venäjä oikeasti alkaa ampumaan yhtä suurimmista Nato-armeijoista?

https://www.verkkouutiset.fi/pohjois-sy ... tokoneita/
Lähinnä alkaa mietityttämään että onko Turkilla enää mitään liittolaisia?
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16664
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

aasi kirjoitti: 14.10.2019 17:39
So Hard kirjoitti: 14.10.2019 17:09 Meinaako Venäjä oikeasti alkaa ampumaan yhtä suurimmista Nato-armeijoista?

https://www.verkkouutiset.fi/pohjois-sy ... tokoneita/
Lähinnä alkaa mietityttämään että onko Turkilla enää mitään liittolaisia?
Soini ainakin jakaa kaikki samat arvot, mutta siltäkin meni puolue ja hillotolppa alta!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25604
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Mun mielestäni tämä on juuri sitä naurettavaa signalointipolitiikkaa, jolla ei ole mitään merkitystä. Tällainen uutinen herättää halun äänestää persuja, vaikka asia ei tietysti itsessään ole poliittinen.

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000006273188.html

Ilmastonmuutosta EI ratkaista sillä, saavatko opiskelijat panniinissaan naudanlihaa vai ei.

Muuten olen sitä mieltä, että ilmastonmuutos on todellinen uhka, mutta pitäisi keskittyä asioihin, joilla on jotain merkitystä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14914
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Joku voisi raadollisesti sanoa, että sika ja kana ovat nautaa edullisempia.
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16664
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Dave on vaan niin jäärä, eikä SH:n kyynisyys tavoita nuorten ylioppilaiden kirkasotsaisuutta. HY on strategiassaan sitoutunut kovin vahvasti YK:n kestävän kehityksen tavoitteisiin. Aiemmin tämän tulkittiin tarkoittavan ennen muuta sitä, että tutkimustoimintaa suunnataan kestävyyttä edistäviin isoihin haasteisiin ja pirullisiin ongelmiin. Mutta nimenomaan opiskelijoilta tulee valtavaa painetta siihen, että tämän lisäksi yliopiston täytyy omissa arkipäivän toimissaan olla suunnannäyttäjä ja edelläkävijä esim. ilmastotoimissaan. Suuret linjat eivät heille riitä.

Varmaan tämä on osin sitä paljon puhuttua identiteettipolitiikkaa: heidän aikuistumisvuosiensa identifikaatio on aika vahavasti sidottu yliopistolaisuuteen, ja he haluavat, että tämä instituutio on haihattelevankin edistyksellinen toimija. Minusta tämä on aika kiinnostava ilmiö siltä kannalta, että millenniaalit ovat aivan eri lailla kasvaneet ilmastokriisiin kuin me keski-ikäiset, ja tosiaan ajattelevat eri tavalla. Ylioppilaissa on isänmaan toivo.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14914
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja So Hard »

"Aloite tuli henkilökunnalta." Kai se talousjohtaja on myös henkilökuntaa.
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21362
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

urpiainen kirjoitti: 14.10.2019 17:50 Soini ainakin jakaa kaikki samat arvot, mutta siltäkin meni puolue ja hillotolppa alta!
Soinista voisi tulla Turkin oma Dennis Rodman?
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21362
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

urpiainen kirjoitti: 15.10.2019 8:40 Ylioppilaissa on isänmaan toivo.
Noissa pikku puuhastelijoissa? Yksi Nesteen dippainssi pesee ilmastotyössä 100 tofuhumanistia.
Vastaa Viestiin