Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21428
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 03.02.2022 13:57 Kieltämättä en haluaisi kuulla EU-komission puheenjohtajan vakuuttavan "full solidarity with Finland" :shock:
Varsinkin kun pitää tuollaista turvaväliä polonium-piikittäjien takia.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25728
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Tänään sitten pitäisi tulla rekkaralli Helsinkiin. Saa nähdä, tuleeko ketään.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21428
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 04.02.2022 8:29 Tänään sitten pitäisi tulla rekkaralli Helsinkiin. Saa nähdä, tuleeko ketään.
http://convoyfinland2022.fi/

Tästä on tulossa massiivinen tapahtuma
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25728
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

" Suomen nykyisen kansan on erottava."

Mihin voin allekirjoittaa??
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21428
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Allekirjoituksena toimii vetokoukun asennus teslaan ja kulkueeseen liittyminen! Dieselin hinta alas!
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16717
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 04.02.2022 8:29 Tänään sitten pitäisi tulla rekkaralli Helsinkiin. Saa nähdä, tuleeko ketään.
Eiks niiden pitänyt esikuviensa innoittamana tunkeutua eduskuntataloonkin? Ja tukkia kaikki kadut, että kommunistit kuolevat ambulansseihin? Myhäilijöiden nousu koloistaan alkaa!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9457
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 04.02.2022 11:58 Myhäilijöiden...
Tää on kyllä hieno lempinimi. Ihme ettei media ole vielä laajemmin ottanut käyttöön. Ne kaikkihan tunnetusti seuraa kitinää.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9457
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

sivustahuutaja kirjoitti: 04.02.2022 8:31
James Potkukelkka kirjoitti: 04.02.2022 8:29 Tänään sitten pitäisi tulla rekkaralli Helsinkiin. Saa nähdä, tuleeko ketään.
http://convoyfinland2022.fi/

Tästä on tulossa massiivinen tapahtuma
Mä kun en todistetusti aina ymmärrä internettiä, niin olihan tämä nyt joku parodiasivusto??? Tää ei voi olla tapahtuman oikea sivusto, jolla siihen koitetaan haalia osallistujia?
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21428
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ ihan oikea virallinen sivusto toi on.

Editointiookeuksia ei ehkä kannata jaella netissä.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21428
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Suomalaisten perheiden lapsille on lähes aina ostettu pysyvä pääsy leipäjonojen ohi - Suomi jakaantuu hätkähdyttävästi
https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000008561689.html
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja exsu »

Vagabondo kirjoitti: 04.02.2022 12:10
sivustahuutaja kirjoitti: 04.02.2022 8:31
James Potkukelkka kirjoitti: 04.02.2022 8:29 Tänään sitten pitäisi tulla rekkaralli Helsinkiin. Saa nähdä, tuleeko ketään.
http://convoyfinland2022.fi/

Tästä on tulossa massiivinen tapahtuma
Mä kun en todistetusti aina ymmärrä internettiä, niin olihan tämä nyt joku parodiasivusto??? Tää ei voi olla tapahtuman oikea sivusto, jolla siihen koitetaan haalia osallistujia?
Etenemistä voi seurata:
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25728
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Mielenkiintoisesti maailmalla suhtautuminen on erilaista tähän convoy protestiin vs BLM-protesteihin.

BLM-mellakoitsijoille sai kerätä rahaa, convoylle ei

https://nypost.com/2022/02/05/canadian- ... -gofundme/




Fb myös poistanut convoy-protesteihin liittyviä kutsuja.
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 07.02.2022 9:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25728
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Oma mielipiteeni on, että ne ovat samaa paskaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21428
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 07.02.2022 9:49 Oma mielipiteeni on, että ne ovat samaa paskaa.
Olet väärässä:
- BLM:ssä Hyvät taistelivat Pahaa vastaan
- Convoyssa Pahat tuhoavat kaikkea Hyvää

Tule sinäkin Hyvien ja Oikeassa Olevien puolelle!*

(* Lihaa syövän valkoisen cis-miehen syntejäsi et koskaan voi hyvittää, mutta ainakin pääset työskentelemään pelastautumisesi eteen.)
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14941
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 07.02.2022 9:49 Oma mielipiteeni on, että ne ovat samaa paskaa.
Mites, elokapinalaiset vs. convoylaiset? Mitä mieltä olette kadunvaltauksiensa haitallisuudesta tai siitä kuinka tässä vertailussa osan kansalaisista mielestä tarkoitus pyhittää keino?
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25728
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 07.02.2022 10:12
James Potkukelkka kirjoitti: 07.02.2022 9:49 Oma mielipiteeni on, että ne ovat samaa paskaa.
Mites, elokapinalaiset vs. convoylaiset? Mitä mieltä olette kadunvaltauksiensa haitallisuudesta tai siitä kuinka tässä vertailussa osan kansalaisista mielestä tarkoitus pyhittää keino?
Mietin tätä vastausta hetkisen. Stay tuned!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14941
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Mun henkilökohtainen mielipiteeni on, että convoylaiset ja elokapinalaiset ovat yhtä ääliöitä, eivätkä perseilyillään edistä asiaansa kumpikaan.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21428
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Minusta mielenosoittaminen ei oikeuta aiheuttamaan kokoonsa nähden kohtuuttomia haittoja.

Jos 50.0000 ihmistä osoittaa keskustassa mieltään, niin onhan se silloin selvää, että kadut ovat tukossa. Tässä tapauksessa tuhannet ihmiset kuitenkin uhraavat vapaa-aikaansa, joten he kantavat merkittävän osan miekkarin kustannuksista, vaikka liikenne häiriintyisikin.

Jos kourallinen ihmisiä tukkii mannerheimintien, niin silloin pieni joukko aiheuttaa haittoja suurelle joukolle. Minusta tuollaista ei pidä sallia, oli mielenosoituksen aihe mitä tahansa.

Numeroilla on merkitystä. Jos kaikki suomalaiset allekirjoittavat adressin Uppo Nalle -patsaan pystyttämiseksi, niin minusta patsaan pystyttämistä on syytä harkita. Jos yksi allekirjoittaa, niin adressilla voi pyykiä persettä.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25728
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

James Potkukelkka kirjoitti: 07.02.2022 10:13
Ylermi Ylihankala kirjoitti: 07.02.2022 10:12
James Potkukelkka kirjoitti: 07.02.2022 9:49 Oma mielipiteeni on, että ne ovat samaa paskaa.
Mites, elokapinalaiset vs. convoylaiset? Mitä mieltä olette kadunvaltauksiensa haitallisuudesta tai siitä kuinka tässä vertailussa osan kansalaisista mielestä tarkoitus pyhittää keino?
Mietin tätä vastausta hetkisen. Stay tuned!
Jury has reached a verdict. Elokapina ei ole aivan yhtä pahaa paskaa kuin kaksi aiemmin mainittua, koska Elokapina on korostetun väkivallaton.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16717
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 07.02.2022 10:17 Mun henkilökohtainen mielipiteeni on, että convoylaiset ja elokapinalaiset ovat yhtä ääliöitä, eivätkä perseilyillään edistä asiaansa kumpikaan.
Tarvitseeko sanoakaan, että minusta tämä on aivan totaalisen päätön kanta.

En ota kantaa amerikkalaisiin kekkereihin, mutta kai nyt otsaluullakin on selvää, että tästä elokapina v. convoy -hommasta on Suomen kontekstissa ajateltava kutakuinkin seuraavaa:

1. Molemmilla poppoilla on oikeus osoittaa mieltään, ja avoimen yhteiskunnan tulee sietää jonkin verran arkea haittaavaa kansalaistottelemattomuutta.

2. Olemme kuitenkin aika tarkkoja siitä, minkälainen kansalaistottelemattomuus on asianmukaista. Keskeisiä piirteitä ovat esimerkiksi:
- kansalaistottelemattomuus vastustaa jotain tiettyä varsin tarkasti rajattua asiaa (eikä ole yleisluontoista hulinointia tai kimppu erilaisia asioita).
- ei ajeta suoranaisesti omaa asiaa, vaan mukana on kommunikoituva ajatus, mikä on yleinen hyvä, jota ajetaan.
- tarkoitus on lisätä avointa keskustelua asiasta, pyrkiä dialogiin (ei esimerkiksi herättää pelkoa tai uhkaa).
- toiminta on avointa, tapahtuu pääasiassa omilla nimillä ja kasvoilla, tekijät ovat valmiita kantamaan oikeudellisen vastuun teoistaan.
- toiminta on väkivallatonta, aineelliselle omaisuudelle aiheutuvaa vahinkoa vältetään. Esimerkiksi pelastustoimen toiminta turvataan.
- tiedotusvälineisiin suhtaudutaan avoimesti, omista päämääristä keskustellen.

Voisi ehkä sanoa, että siinä missä Elokapinan toiminta täyttää tällaiset ehdot vaikeuksitta, Convoy reputtaa oikeastaan joka kohdassa. Olipa mitä mieltä tahansa näiden pumppujen tavoitteista tai riippumatta siitä, kumpaan (jso kumpaankaan) porukkaan identifioituu enemmän (tai oikeastaan edes siitä, mitä mieltä on aktivismista yleensä), lienee selvää, että käytännön tasolla näitä ei voi käsitellä samanlaisina. Convoy-jengi on aivan eri ääliökategoriassa kuin Elokapina: Elokapina on hallittu mielenosoitus, convoy sekopäistä känniääliöhäiriköintiä. Vihervasemmisto näyttää twitterissä ilakoivan aika lailla sillä, miten kokoomuseliitti aikanaan twiittasi hyvinkin ahkerasti ja hyvinkin aggressiivisesti elokapinasta, mutta convoyn suhteen vallitsee laaja hiljaisuus. Tavallaan tämä on ymmärrettävää; elokapina saattaa olla status quolle suurempi uhka kuin convoy nimenomaan, koska toimii niin paljon asiallisemmin.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21428
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 07.02.2022 10:40 Elokapina ei ole aivan yhtä pahaa paskaa kuin kaksi aiemmin mainittua, koska Elokapina on korostetun väkivallaton.
Ei väkivalta ole haittana yhtään sen vakavampi juttu kuin jokin muu vastaavan kokoinen haitta?

Jos väkivaltainen haitta olisi aina pahempi kuin ei-väkivaltainen haitta, niin silloinhan pienikin väkivalta olisi "mittaamattoman pahaa". Tuosta seuraisi loogisesti se, että esim. kiistatta todistetusta tönäisystä pitäisi tuomita vankilaan. Mutta kun väkivallan haitta ei ole mittaamattoman iso asia, niin noin ei tehdä. Voidaan siis aivan hyvin verrata väkivaltaisen ja väkivallattoman miekkarin haittoja keskenään.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23524
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Väkivaltaa se on passiivinenkin väkivalta. Poliisisetien selät on vaarassa kun joutuu nostelemaan lapamatoja, vaikkei ne paljoa painakkaan.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25728
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^ ja ^^Jos olisi kaksi mielenosoitusta, joista molemmat aiheuttaisivat euroina yhtä suuren laskennallisen haitan.
Mielenosoitus A väkivallattomasti ja paikkoja tuhoamatta
Mielenosoitus B väkivaltaisesti ja/tai paikkoja hajottaen

niin mun mielestäni mielenosoitus B on huonompi mielenosoitus kuin A, ne eivät siten ole "samaa paskaa".

Laiton lakko voi helposti aiheuttaa päivässä suuremman euromääräisen laskennallisen haitan kuin nuoren ihmisen murhaaminen. Silti mielestäni viimeksi mainittu on tuomittavampaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21428
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 07.02.2022 11:47 ^ ja ^^Jos olisi kaksi mielenosoitusta, joista molemmat aiheuttaisivat euroina yhtä suuren laskennallisen haitan.
Mielenosoitus A väkivallattomasti ja paikkoja tuhoamatta
Mielenosoitus B väkivaltaisesti ja/tai paikkoja hajottaen

niin mun mielestäni mielenosoitus B on huonompi mielenosoitus kuin A, ne eivät siten ole "samaa paskaa".
Et ole nyt looginen. Sinun mielipiteesi toisen huonommuudesta on mitattavissa rahassa, joten se on jo otettu huomioon. Ei sinun mielipahaasi voi laskea kahteen kertaan.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14941
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

sivustahuutaja kirjoitti: 07.02.2022 13:11 Et ole nyt looginen. Sinun mielipiteesi toisen huonommuudesta on mitattavissa rahassa, joten se on jo otettu huomioon. Ei sinun mielipahaasi voi laskea kahteen kertaan.
En ymmärrä kommenttiasi. SIis euromääräinen haittahan on muutakin kuin paikkojen tuhohaittaa.
Viimeksi muokannut Ylermi Ylihankala, 07.02.2022 13:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Vastaa Viestiin