Äärivasen ja äärioikea

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.

Kumpi on isompi turvallisuusuhka tällä hetkellä?

äärivasen
4
40%
äärioikea
6
60%
 
Ääniä yhteensä: 10

Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Äärivasen ja äärioikea

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Homeboy65 kirjoitti: 22.10.2019 16:18 Noita palveluja ei vaan niin paljon tarvita eikä halutakaan. Ihmiset osaavat (ja btw myös useimmiten haluavatkin) pestä pyykkinsä, siivota kotinsa, käydä kaupassa, valmistaa ruokansa jne.
Eikä halua. Ihmisillä ei vaan yleensä ole varaa ulkoistaa noita, niin tehdään itse. Mitä enemmän mulla on ollut varaa, sitä enemmän mä olen noita ulkoistanut. Siivouksesta mä olenkin jo päässyt aika hyvin eroon. Kun joku kävisi hakemassa pyykit ja palauttaisi puhtaat kerran viikossa, niin ettei se maksaisi mulle yli 50€ kuukaudessa, niin olisin heti valmis tekemään sopimuksen. Ravintoloissakin tulee syötyä keskimäärin noin kerran päivässä, mutta loput ruokaostokset tykkään toistaiseksi käydä valitsemassa ruokakaupasta, jotta pääsee itse valkkaamaan mielialan mukaan.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Äärivasen ja äärioikea

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Vagabondo kirjoitti: 22.10.2019 16:59Kun joku kävisi hakemassa pyykit ja palauttaisi puhtaat kerran viikossa, niin ettei se maksaisi mulle yli 50€ kuukaudessa, niin olisin heti valmis tekemään sopimuksen.
Ei nyt ihan pääse tuohon, pyydä lisää liksaa.

https://superpesula.fi/hinnasto/
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12290
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Äärivasen ja äärioikea

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Vagabondo kirjoitti: 22.10.2019 16:59
Homeboy65 kirjoitti: 22.10.2019 16:18 Noita palveluja ei vaan niin paljon tarvita eikä halutakaan. Ihmiset osaavat (ja btw myös useimmiten haluavatkin) pestä pyykkinsä, siivota kotinsa, käydä kaupassa, valmistaa ruokansa jne.
Eikä halua. Ihmisillä ei vaan yleensä ole varaa ulkoistaa noita, niin tehdään itse. Mitä enemmän mulla on ollut varaa, sitä enemmän mä olen noita ulkoistanut.
No tuota minä juuri tarkoitinkin. Eli eivät halua koska tuo em. palvelu ei ole ilmaista. Noin pääsääntöisesti tuollainen melko pieni varakas ylempi keskiluokka noita palveluja käyttää, eivät nekään kaikki.
Kun yhä useampi syrjäytyy työelämästä eivät palvelualat pysty läheskään kaikkia työllistämään.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Äärivasen ja äärioikea

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Homeboy65 kirjoitti: 22.10.2019 19:15
Vagabondo kirjoitti: 22.10.2019 16:59
Homeboy65 kirjoitti: 22.10.2019 16:18 Noita palveluja ei vaan niin paljon tarvita eikä halutakaan. Ihmiset osaavat (ja btw myös useimmiten haluavatkin) pestä pyykkinsä, siivota kotinsa, käydä kaupassa, valmistaa ruokansa jne.
Eikä halua. Ihmisillä ei vaan yleensä ole varaa ulkoistaa noita, niin tehdään itse. Mitä enemmän mulla on ollut varaa, sitä enemmän mä olen noita ulkoistanut.
No tuota minä juuri tarkoitinkin. Eli eivät halua koska tuo em. palvelu ei ole ilmaista. Noin pääsääntöisesti tuollainen melko pieni varakas ylempi keskiluokka noita palveluja käyttää, eivät nekään kaikki.
Kun yhä useampi syrjäytyy työelämästä eivät palvelualat pysty läheskään kaikkia työllistämään.
Tarkoitatko, että vain varakkaat käyvät parturissa, huvipuistossa, kylpylässä, baarissa tai elokuvissa?

Työllisyyden osalta toistan:

https://www.palta.fi/temin-tyomarkkinae ... n-varassa/
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Äärivasen ja äärioikea

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^^ homie: ei palvelun tarvitse olla ilmaista, jos on taskut täynnä ”turhan työn tuloksia”. Jos pystyisin tekemään tuplasti turhaa työtä ja saisin tuplasti palkkaa, niin ostaisin lisää palveluita nykyisillä hinnoilla.

Kun tehdään enemmän töitä ja tuotetaan kaikenlaista ”turhaa”, niin on varaa ostaa enemmän kaikenlaista ”turhaa”.

Moni kunta haluaisi, että heidän kuntalaisensa tekisivöt enemmän ”turhaa” työtä ja maksaisivat enemmän ”turhia” veroja, jotta kunnalla olisi varaa palkata vanhuksille ”turhia” palveluja, kuten hoitajia.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Äärivasen ja äärioikea

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Homeboy65 kirjoitti: 22.10.2019 16:23
James Potkukelkka kirjoitti: 22.10.2019 10:53
Homeboy65 kirjoitti: 21.10.2019 14:37

Divarista ja Lemonista vielä:
Hyvin yleinen argumentaatiovirhe:
1. Henkilö X esittää argumentin A.
2. Henkilö X:n toiminta on jotenkin A:n vastaista.
3. Argumentti A on epätosi.
Ovatko ne divari ja Lemon siis turhia vai eivät? Ja miten ne turhuus-hyödyllisyys asteikolla vertautuvat kosmetologiin?
Rajanveto siitä mikä on turhaa ja mikä ei on sen verran vaikeaa, että en lähde kiistelemään.
"Yksi suomalaisen keskustelun hienouksista on että ei puhuta asiasta vaan yritetään leimata asian esittäjä." - Jaakko Okker ("OokkoJagger" hän kysyi Rollareiden solistilta)
Häh? Enhän mä ole sua leimannut. Yritän vain saada selkoa, missä turhan palvelun raja menee ja korreloiko se jotenkin siihen, käytätkö ko. palvelua.

Tällä hetkellä mulla on työhypoteesi, jonka mukaan korrelaatio on olemassa.

Toki koko kysymys turhuudesta on aivan turha (pun not intended). Jos ihmiset ovat valmiita maksamaan jostain palvelusta, se ei ole turha.

Omasta mielestäni olisi hyvin grandioosi ajatus, että ryhtyisin jakamaan asioita turhiin ja ei turhiin sen perusteella, kiinnostavatko ne mua subjektiivisesti.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Äärivasen ja äärioikea

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ kun raha tulee seinästä, niin voihan sitä kai ajatella jonkun ostoksen olevan turha.

Jos taas joutuu tekemään töitä päivän sen ostoksen eteen, niin miten vitussa se ostos voisi olla ostajan mielestä turha!?
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12290
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Äärivasen ja äärioikea

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

En jatka turhasta työstä enempää.

Sen sijaan jatkoa sarjaan 1) työtä ei ole enää kaikille ja 2) tilastokikkailua:
TE-ministeriö onnistuu tilastoimaan pitkäaikaistyöttömien määrän suhteellisen pieneksi.
Itsepetosta. Jos työttömyyden katkaisee mikä tahansa - lyhyt työkeikka, ulkomaanmatka, sairaus, tukityöllisyysjakso tai työvoimapoliittinen koulutus - henkilöä ei lasketakaan pitkäaikaistyöttömäksi.
Jos laskettaisiin pitkäaikaistyöttömiksi kaikki ne jotka risteilevät työttömyyden, tukityöllistymisen, työvoimapoliittisen koulutuksen ym. välillä tuo (pitkäaikaistyöttömien määrä) nousisi helvetin paljon suuremmaksi. Eli kunnollista, vakituista työtä ei ole enää kaikille.
Automatisointi, robotit ym. tarkoittaa että työtä ei ole enää oikein niille joilla ei ole paljon lahjoja ja koulutusta. Faksit ja sähköpostit ovat korvanneet lähetit, kulunvalvontalaitteet portinvartijat jne. Tuo trendi ei kun jatkuu.

Eikä työtä siis ole enää kaikille. Yritysten liikevaihdon kasvu ei enää korreloi suoraan henkilökunnan kasvun kanssa. Edes investoinnit eivät (nykyään) takaa uusia työpaikkoja.

Jos lähdetään siitä että on okei kun taho A myy tuotteen/palvelun henkilölle B ja molemmat ovat tyytyväisiä ostajalle voi silti aiheutua haittaa. Tai jollekin kolmannelle taholle.Tupakkateollisuus. Peliteollisuus joka addiktoi. Risteilyt jotka haaskaavat luonnonvaroja. Turha medikalisaatio. Ennustajat, astrologit (= huijausta). Turkistarhaus= saastuttaa ja pilaa Suomen imagoa maailmalla. Työllisyyskurssit (maksavat maltaita ja niistä ei ole juuri mitään hyötyä).
Luetteloa voisi jatkaa...
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Äärivasen ja äärioikea

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Työläs mutuilija, joka ohittaa sujuvasti kaikki faktat, keksii aina uuden mutun kun edellinen on kumottu. Ikiliikkuja on keksitty. Kuulkaa Suomen työläiset, päivämme ovat luetut. Ei sille vaan mitään voi.
Universaali disclaimer.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12290
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Äärivasen ja äärioikea

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

So Hard kirjoitti: 23.10.2019 15:33 Työläs mutuilija, joka ohittaa sujuvasti kaikki faktat, keksii aina uuden murun kun edellinen on kumottu. Ikiliikkuja on keksitty. Kuulkaa Suomen työläiset, päivämme ovat luetut. Ei sille vaan mitään voi.
Data & argumentit taas lopussa joten ei muuta kuin ylimalkaista, matalamielistä länkytystä taas. Kun ei muuta keksi. Ei sille vaan mitään voi.

JOS olen jossakin väärässä edellisessä postauksessani niin hyvä. Osoita se. Jos pystyt.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Äärivasen ja äärioikea

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Homeboy65 kirjoitti: 23.10.2019 15:36
So Hard kirjoitti: 23.10.2019 15:33 Työläs mutuilija, joka ohittaa sujuvasti kaikki faktat, keksii aina uuden murun kun edellinen on kumottu. Ikiliikkuja on keksitty. Kuulkaa Suomen työläiset, päivämme ovat luetut. Ei sille vaan mitään voi.
Data & argumentit taas lopussa joten ei muuta kuin ylimalkaista, matalamielistä länkytystä taas. Kun ei muuta keksi. Ei sille vaan mitään voi.

JOS olen jossakin väärässä edellisessä postauksessani niin hyvä. Osoita se. Jos pystyt.
Jokaisessa. Osoitin vastauksissani faktat. Jatkat mutustelua etkä ota faktoihin mitään kantaa. Äärimmäisen koomista että viitsitä puhua datasta ja argumenteista. Sinulla ei ole kumpaakaan.
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Äärivasen ja äärioikea

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Jotkut työpaikat vähenevät. Jotkut työpaikat lisääntyvät. Rai-rai-rai!

Kuva
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12290
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Äärivasen ja äärioikea

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

SH: älä viitsi kirjoittaa tuollaista potaskaa.
Kerro missä olin tuossa (23.10. kello 14.33.) postauksessani väärässä. Ja ennen kaikkea OSOITA se.
Taitaa olla lisää ylimalkaisuutta tulossa... :roll:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Äärivasen ja äärioikea

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Homeboy65 kirjoitti: 23.10.2019 18:58 SH: älä viitsi kirjoittaa tuollaista potaskaa.
Kerro missä olin tuossa (23.10. kello 14.33.) postauksessani väärässä. Ja ennen kaikkea OSOITA se.
Taitaa olla lisää ylimalkaisuutta tulossa... :roll:
Miksi vastaisin sinulle mitään kun et selvästi ole lukenut aiempia vastauksiani, lukenut niissä olevia faktalinkkejä etkä myöntänyt faktojen edessä mutujasi vääriksi - et edes myöntänyt väittäneesi mutujasi faktoiksi. Täyttä ajanhukkaa, keksit vain uuden mutun joka vahvistaa omaa harhakuvitelmaasi.
Viimeksi muokannut So Hard, 23.10.2019 22:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Universaali disclaimer.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Äärivasen ja äärioikea

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

sivustahuutaja kirjoitti: 19.10.2019 16:38 ^ unohda raha. Mikään mitä kirjoitin, ei vaadi rahan olemassaoloa.
Varovaisesti kannattaisin kansalaispalkkaa. Jos sillä kerran voidaan vähentää turhaa ajanhukkaa kaikkien osapuoiien näkökulmasta.

Olen joskus ollut työkkärin asiakkaana esim. hakemassa matka-avustusta työpaikan hakemiseen: kolmen tunnin jonottamisen jälkeen byrokraatti siellä haki jostain netistä löytyvästä kartasta, mikä on matka kahden osoitteen välillä Turku - Jyväskylä, ja löi leiman paperiin. Mahdollisen työnantajan piti taas kuitata ne. (Siinä saa jo asiantuntijatehtävässä yrittää esittää että on muuten se, jonka he haluavat.) EDIT: rehellisyyden nimissä oli vähän eri vuosi, ja noita toimintoja on kai parannettu. Silloin Turussa ei ollut tarjolla mitään, mutta esim. Tampereella ja Helsingissä oli.
Viimeksi muokannut nokkaelain, 23.10.2019 22:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Äärivasen ja äärioikea

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Kansalaispalkka tai vastaava on ainoa järkevä tapa saada jengi töihin, jos aiomme pitää kiinni jonkinlaisesta sosiaaliturvasta. Tosin kannattaa muistaa, että meillä tuskin on lähivuosikymmeninä varaa tuettuun vapaa-aikaan. Kansalaispalkan vastineeksi joutuu siis luopumaan vapaa-ajastaan. Tai sitten voi jättää kansalaispalkan nostamatta ja nauttia ylenpalttisesta vapaa-ajasta.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Äärivasen ja äärioikea

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Vielä yritän selittää sitä muinaista viestiäni: ajattelin jostain syystä, että puhuttaisiin taloustieteilijöiden (ala josta en tiedä mitää) kanssa yhteistä kieltä, jos puhuttaisiin matemaattisista malleista. Tosin oma viestini ei ollut oikein kenenkään ymmärrettävissä, itseni mukaan lukien. Tarkoitin jotain sen suuntaista, että hyvinvointia ja sen kehitystä voisi yrittää mallintaa. (Ja varmaan on yritettykin.) Useimmilla päätöksillä on varmasti taloudellisiakin vaikutuksia, mutta kuulostaisi kapeakatseiselta, että talouden kehitys olisi ainoa hyvinvoinnin mittari. Tosin en tiedä kenen suuhun olen nyt laittamassa sanoja.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Äärivasen ja äärioikea

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Kyllä hyvinvointia mallinnetaankin.
https://en.wikipedia.org/wiki/Welfare_economics

Jos ei kuitenkaan halua leikkiä pelkillä kirjaimilla, niin jossain kohtaa on kiva käyttää jotain ymmärrettäviä lukuja. Raha on yleisesti ymmärretty ja käytetty arvon mittari. Ihmiset osaavat mitata oman henkensä arvon rahana, joten ei se nyt mitenkään uskomatonta ole, että myös yleistä hyvinvointia voidaan mitata rahalla. Tätä toki hienosti tukevat esim. nämä happiness indexit sun muut. Kun tätä elämäämme tarkastellaan eri kanteilta, niin opitaan paremmin ymmärtämään miten meidän yhteiskuntamme toimii.

Otetaan esimerkki:
- Vanhusten hoito tarvitsisi lisää rahaa. Lisärahalla vanhukset voisivat paremmin.
- Hoivarahat pitää jossain vaiheessa kerätä veroina. Isommat verot vähentävät muiden kuin vanhusten hyvinvointia.

Kuinka paljon vanhusten hyvinvointi paranisi miljardilla eurolla? Paljonko veronmaksajien hyvinvointi laskisi miljardin eurron lisäveroilla? Ei ole mitenkään yksiselitteistä, että hoivan määrän lisääminen kasvattaisi kokonaishyvinvointia.

Jos vanhusten hoivaa pystyttäisiin parantamaan ilman lisäkustannuskai esim. tekemällä fiksummin hoivatyötä, niin tuo taas johtaisi kokonaishyvinvoinnin kasvuun.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Äärivasen ja äärioikea

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Olen yrittänyt löytää firman, joka putsaisi omakotitalon rännit. Viimeksi keikan 199 hintaan ottanut myy nyt ei oota, liian kiire.

Yksi tarjous tuli, 16,50 euroa / per alkava metri. Melko kallista.

Ainakin tällaista työtä olisi tarjolla. Tekijöitä ei
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12290
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Äärivasen ja äärioikea

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

So Hard kirjoitti: 23.10.2019 19:12
Homeboy65 kirjoitti: 23.10.2019 18:58 SH: älä viitsi kirjoittaa tuollaista potaskaa.
Kerro missä olin tuossa (23.10. kello 14.33.) postauksessani väärässä. Ja ennen kaikkea OSOITA se.
Taitaa olla lisää ylimalkaisuutta tulossa... :roll:
Miksi vastaisin sinulle mitään kun et selvästi ole lukenut aiempia vastauksiani, lukenut niissä olevia faktalinkkejä etkä myöntänyt faktojen edessä mutujasi vääriksi - et edes myöntänyt väittäneesi mutujasi faktoiksi. Täyttä ajanhukkaa, keksit vain uuden mutun joka vahvistaa omaa harhakuvitelmaasi.
No vastaahan edes tähän: olinko minä tuossa postauksessani (23.10. kello 14.33.) väärässä? Kokonaan tai osittain? Vastaa edes tähän.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Äärivasen ja äärioikea

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Homeboy65 kirjoitti: 24.10.2019 13:34 No vastaahan edes tähän: olinko minä tuossa postauksessani (23.10. kello 14.33.) väärässä? Kokonaan tai osittain? Vastaa edes tähän.
Näin mutuna sanoisin, että mutuilemalla tuppaa olemaan väärässä.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12290
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Äärivasen ja äärioikea

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Vagabondo kirjoitti: 24.10.2019 13:42
Homeboy65 kirjoitti: 24.10.2019 13:34 No vastaahan edes tähän: olinko minä tuossa postauksessani (23.10. kello 14.33.) väärässä? Kokonaan tai osittain? Vastaa edes tähän.
Näin mutuna sanoisin, että mutuilemalla tuppaa olemaan väärässä.
Niin että lisää vaan ylimalkaisuutta. Mikään ei estä sinua vastaamasta, siis täsmällisesti.

Turhasta työstä edelleen: maailmalla valtaa alaa lyhytikäisiin tarpeettomuuksiin keskittyvä huomiotalous. Sen muodoista kiistellään mutta sen kasvua palvovat kaikki. Sen ylipappeja ovat talousviisaat. Seurakuntana taas hyödylliset idiootit.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Äärivasen ja äärioikea

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Homeboy65 kirjoitti: 24.10.2019 14:02Mikään ei estä sinua vastaamasta, siis täsmällisesti.
Tottakai estää. Motivaation puute. Mä olen lopettanut vastaamasta asiallisesti sulle jo aikoja sitten, kun ei siitä mitään järkevää keskustelua synny. Jos näkee vaivaa ja tekee asiapitoisen vastauksen faktat varmentavien linkkien kanssa, niin sä yksinkertaisesti sivuutat viestin. Kuten kävi kun SH vaivautu kirjoittamaan sulle asiallisen vastauksen tuossa pari päivää sitten.

Turhaa työtä. Tyhjän saa pyytämättäkin. No hukkaan tämäkin viesti menee, niin kuin SHn huomauttelut samasta asiasta.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12290
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Äärivasen ja äärioikea

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Vagabondo kirjoitti: 24.10.2019 14:19
Homeboy65 kirjoitti: 24.10.2019 14:02Mikään ei estä sinua vastaamasta, siis täsmällisesti.
Tottakai estää. Motivaation puute. Mä olen lopettanut vastaamasta asiallisesti sulle jo aikoja sitten, kun ei siitä mitään järkevää keskustelua synny. Jos näkee vaivaa ja tekee asiapitoisen vastauksen faktat varmentavien linkkien kanssa, niin sä yksinkertaisesti sivuutat viestin. Kuten kävi kun SH vaivautu kirjoittamaan sulle asiallisen vastauksen tuossa pari päivää sitten.

Turhaa työtä. Tyhjän saa pyytämättäkin. No hukkaan tämäkin viesti menee, niin kuin SHn huomauttelut samasta asiasta.
No viitsitkö vastata siis aivan helvetin lyhyesti olinko tuossa (23.10. kello 14.33.) postauksessani:
1) kokonaan väärässä
2) osittain väärässä
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Äärivasen ja äärioikea

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Homeboy65 kirjoitti: 24.10.2019 14:28 No viitsitkö vastata siis aivan helvetin lyhyesti olinko tuossa (23.10. kello 14.33.) postauksessani:
1) kokonaan väärässä
2) osittain väärässä
En oikein, kun ei oikein ole mun alaa tai mielenkiinnon kohteita. Mutta noin mutuna oletan, että kansalaispalkkaan perustuvalla sosiaaliturvalla, ilman minimipalkkaa, kaikki joita työnteko kiinnostaa voisivat sitä löytää. Silloin lahjattomimmallekin voitaisiin maksaa tuottavuuttaan vastaavaa korvausta.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Vastaa Viestiin