Jalkapallon EM 2020

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Jalkapallon EM 2020

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Huominen Belgia peli on kyllä todellinen tasonmittari Suomelle. Belgia astelee veralle ykkösmiehistöllään. Jatkopelien suhteen asetelmammehan on kihelmöivä. Jopa maalin tappio voi riittää jatkoon. Tuntuisi typerältä olla etukäteen tyytyväinen maalin tappioon, vaikka se näistä lähtökohdista ihan ok tulos olisikin. Toivon, että avainpelaajamme olisivat täydessä pelikunnossa, ettei huuhkaja tekisi kohtalokasta helppoa virhettä tai ottaisi punaista korttia. Panokset eivät juuri tämän korkemmiksi voi nousta.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Jalkapallon EM 2020

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Vagis, Saksa-Portugali oli kyllä hieno matsi. Saksa vyörytti vastaanpanemattomasti läpi ottelun. Samalla Saksa ilmoittautui mestaruusjahtiin toden teolla.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9390
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Jalkapallon EM 2020

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 20.06.2021 10:16 Vagis, Saksa-Portugali oli kyllä hieno matsi. Saksa vyörytti vastaanpanemattomasti läpi ottelun. Samalla Saksa ilmoittautui mestaruusjahtiin toden teolla.
Unkarin kun vielä kaatavat ja Portugali-Ranska päättyy tasuriin, niin voittavat vielä lohkon :hep:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Jalkapallon EM 2020

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Aika hyvin nuo potkupallokisat meni Suomelta. Ei persraiskaustappioita, muutama pistekkin raavittuna, jatkopaikka meni pikku nukahdukseen Venäjäpelissä.

Taitaa joukkue kuitenkin olla skabojen heikoimpia kun lasketaan joukkuissa laatusarjoissa pelaavien heebojen määrässä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9390
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Jalkapallon EM 2020

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Bluntly kirjoitti: 22.06.2021 8:19 Aika hyvin nuo potkupallokisat meni Suomelta. Ei persraiskaustappioita, muutama pistekkin raavittuna, jatkopaikka meni pikku nukahdukseen Venäjäpelissä.

Taitaa joukkue kuitenkin olla skabojen heikoimpia kun lasketaan joukkuissa laatusarjoissa pelaavien heebojen määrässä.
Jalkapallollisesti ihan oikein, jos ei yhdellä maalilla alkulohkossa pääse jatkoon. Teoriassahan ymmärtääkseni mahdollisuus jatkopaikkaan on edelleen olemassa. Pelillisesti mielestäni Suomi oli kuitenkin Belgia matsissa paremmin mukana kuin Tanskaottelussa. Pystyivät välillä jopa pitämään palloa ja jonkun organisoidun hyökkäyksenkin rakentamaan.

Fanit oli ihan oikeassa, kun pitivät isot juhlat silloin kun kisapaikka varmistui.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Jalkapallon EM 2020

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Nyt kun todennäköisesti tiputaan jatkosta, jäljelle jää kysmys, minkälaisen jäljen jätimme Euroopalle jalkapallo-osaamisestamme. Mielestäni koko lailla sellaisen, kuinka hyviä tai huonoja tosiasiallisesti ja urheilullisesti olemme ja mitä rosterimme antaa olettaa. Vaikka osakkeemme ei noussut, niin perintönä toivottavasti on edes jonkinlainen futisbuumi ja varsinkin junioreiillemme todiste siitä, että kisoihin voi realistisesti jatkossakin päästä.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Jalkapallon EM 2020

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Onhan tällä iso merkitys, että koko maa katsoo Suomen pelejä. Tuolla on iso vaikutus pieniin harrastajiin. Mutta ollaanhan me ilmaston puolesta vähän toivoton maa jalkapalloiluun, tosin ilmaston lämpeämisen seurauksena meidän kesä on kohta yhtä pitkä kuin keski-euroopan talvi.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Jalkapallon EM 2020

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Minusta Suomen pelaajista tosiaan näkyi se, että henkilökohtaiset pallolliset taidot eivät kerta kaikkiaan ole maailman huippusarjojen pleaajien tasolla. Tästä poikkeuksena ehkä Hradecky, joka oli eilisestä omasta maalista huolimatta loistava, pitkälti myös Pohjanpalo, Pukki ja varauksin sekä hetkittäin Kamara sekä Lod.

Suomi kyllä taisteli ahkerasti ja pyyteettömästi puolustuksessa, mutta katkon/riiston jälkeen ei osattu kääntää peliä kunnolla. Toki tätä vaikeutti pelin rakenne: 3-5-2 pudotettiin lähes pysyvästi 5-3-2:ksi, ja keskikenttä (ja jopa kärjet) valui herkästi osaksi bussia. Vaikea siinä on Lodinkaan vapautta Pukkia juoksuun, kun molemmat pelaavat oman rankkarialueen rajalla. Voi olla, että tämä oli ihan perusteltu taktiikka Tanskaa ja Belgiaa vastaan, mutta Venäjä oli ehkä odotettua heikompi. Siihen ei osattu reagoida ja muuttaa ajoissa peliä rohkeammaksi. Olisi pitänyt Riven kuunnella Ylleä, joka taisi sanoa etukäteen, että pitää aloittaa itsevarmemmin.

Mutta rakenteellisten ongelmien lisäksi olin kyllä jotenkin aika pettynyt pelaajien pallollisiin valmiuksiin. Jos saatiin pallo, syöttö oli laaduton tai huolimaton, johtaen usein välittömään menetykseen. Näyttää, että muilla mailla ihan syöttöjen laatu on huolellisempaa ja parempaa. Joku Arajuurikin on niin kova taistelija, että vähän ihmetyttää, että pelaa Kyproksella, mutta ehkä tuossa on syy. Kovemmat joukkueet haluavat muutakin kuin taistelevan bussin. Tulee mieleen takavuosien lätkä, kun suomalaiset profiloituivat NHL:n pyyteettöminä nelosketjun raatajina ja alivoimaspesialisteina.

Osin tämä pallollinen avuttomuus menee ehkä todella alhaalla pelaavan 5-3-2:n lisäksi muutenkin valmennuksenkin piikkiin. Aika usein pallollinen pelaaja nostaa päänsä etsiäkseen joukkuetovereita, kun ei selvästikään tiedä, missä he siinä tilanteessa ovat. Ja siinä sitten menikin ihmetellessä se sekunti-pari, jonka turvin olisi voitu lähteä yllättävään nousuun, ja pallo menetetään. Lisäksi eilen aika monta kertaa selostajakin päivitteli että ai ai kun menivät Suomen pelaajilla ajatukset ristiin. Luulisi, että siinä koronakuplassa olisi ollut aikaa harjoitella hyökkäyksiinlähdöt selkärankaan.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Jalkapallon EM 2020

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Huuhkajat pelasivat joka ottelussa tuloksesta, kuten pitääkin. Fifa ranking kertoo Suomen tason ja samantasosia vastaan saa ehkä rehellisimmän kuvat pelaajiemme pallollisesta osaamisesta maajoukkuetasolla. Riven pelikirja näissä kisoissa vältti riskinottoa ja pallonhallintaakin samalla, jolloin vertailu pallollisista taidoista vaikkapa Tanskan pelaajiin ei ole pelatun pelin perusteella reilua eikä järkevää. Pallollisen taitotason yksittäisen pelaajan osalta kertoo parhaiten seurajoukkueensa liiga ja rooli joukkueessaan, ei niinkään tämän kisarupeaman näytöt.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Jalkapallon EM 2020

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Mua kiinnostaa Venäjä-otteluun valmistautuminen. Ilmeisesti melkein koko joukkue pelaa Venäjän omassa sarjassa, jolloin kv-taso on aina vähän kysymysmerkki. Tällä kertaa Venäjän huonous sitten yllätti melkein kaikki, ja erityisesti Suomi ei osannut mukautua tähän. Näytti siltä, että Venäjää vastaan Suomi lähti siten kuin minun ja Vagabondon mukaan pitikin, eli aika lailla samoin kuin Tanskaa ja Belgiaa vastaan. Tämä oli varmaan virhe. Olisi pitänyt olla paljon rohkeampi, kuten täällä peräänkuulutit.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Jalkapallon EM 2020

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Jälkikäteen on helppo kritioida, kuten aina. Venäjän rosteri on Suomea napsun kovempi ja Venäjä oli ottelussa selvä ennakkosuosikki. Voittava taktiikka näin ollen ei voi perustua pallonhallintaan, vaikka se yksittäisessä pelissä ja jälkikäteen voi näyttäytyä vääränä valintana.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9390
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Jalkapallon EM 2020

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 22.06.2021 11:46Näytti siltä, että Venäjää vastaan Suomi lähti siten kuin minun ja Vagabondon mukaan pitikin, eli aika lailla samoin kuin Tanskaa ja Belgiaa vastaan.
Piti kuulostaa jotenkin väärältä. Se oli mun realistinen odotus suomen taktiikasta, mutta mielestäni kenenkään ei pitäisi pelata niin :?
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9390
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Jalkapallon EM 2020

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

No voi kakka. Yle2 näyttää jotain tylsää Portugali Ranskaa tänään kympiltä ja päivän mielenkiintoisin ottulu tulee vain areenasta. Ihan perseestä. Riittäähän Ylellä kanavia, niin olis voinut nää tuplaottelut näyttää kahdella kanavalla niin kuin vanhaan hyvään aikaan. Nyt joutuu säätämään, että saa ottelun näkymään videotykillä. Alle 100" näytöltä jalkapalloa on vaan niin tylsä tihrustaa :joikuus:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Jalkapallon EM 2020

Viesti Kirjoittaja Niba »

smart tvllä kaikki on helpompaa..
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9390
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Jalkapallon EM 2020

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Olipa tunteiden vuoristorataa. Molemmissa otteluissa tilanteet eli niin että sarjataulukon liveseuranta ei meinannut perässä pysyä. Loppu hyvin ja kaikki kovat jatkoon.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Jalkapallon EM 2020

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Toistaiseksi melko yllätyksettömät kisat. Kelpaa minulle.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Jalkapallon EM 2020

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Miten sä näet neljännesvälieräpareista trillert Belgia - Portugali ja Englanti - Saksa?

Ennen kisoja ajattelin, että Portugali on kovempi, mutta nähtyäni nyt pelejä pidän niitä ehkä vähän ailahtelevina. Belgiakin sekoilee, mutta tuntuma on nousujohteisesta joukkueesta. Veikkaan Belgiaa. Englantia en ole paljoa nähnyt, ja Saksa on kummallinen. Vaikea sanoa, kumpaan suuntaan Wembleyn paineet kääntävät vaakaa, mutta veikkaan silti, että Vagis joutuu pettymään ja Englanti vie.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9390
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Jalkapallon EM 2020

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 24.06.2021 11:22 ...veikkaan silti, että Vagis joutuu pettymään ja Englanti vie.
Pyh, Englannilla ei ole mitään saumaa. Ne floppaa aina arvokisoissa. Saksalla on siis helppo tie semifinaaliin (Sori siitä Ruotsi), jossa pitäisi kaataa Hollanti, jotta päästään nauttimaan Saksa-Italia finaalista, koska vain kaksoisvoitto on makeampaa kuin voitto :mrgreen:

Italian voittaa mestaruuden tällä kertaa, joten saksalaiset joutuu kuitenkin lopulta häviämään enkä nyt niin kauhean pettynyt ole vaikka Saksa tippuisi jo aiemmin ja kaksoisvoitto jäisi saavuttamatta.

Belgia-Portugali ottelun voittajalla ei siis ole merkitystä, koska se putoaa kuitenkin neljännesfinaalissa Italiaa vastaan. Semifinaaleissa sama on edessä Ranskalla.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Jalkapallon EM 2020

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti: 24.06.2021 11:47
urpiainen kirjoitti: 24.06.2021 11:22 ...veikkaan silti, että Vagis joutuu pettymään ja Englanti vie.
Pyh, Englannilla ei ole mitään saumaa. Ne floppaa aina arvokisoissa.
No tämä on kyllä totta. Uskon, että koko Englanti odottaa jo aivan vesi kielellä sitä masokistista riemua, kun Saksa murskaa Englannin haaveet Wembleyllä.

Muuten olen sitä mieltä, että Tervo puhuu asiaa: https://www.hs.fi/sunnuntai/art-2000008060096.html
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Jalkapallon EM 2020

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Kuten aivan varmasti olette huomanneet, suhtaudun suosikkipuheisiin aina pragmaattisesti tilastopohjalta. Yksi peli ei siis kallista laivaa. Isot ja perinteiset jalkapallomaat ovat olleet vahvoja, niistä yksikään ei nouse ylitse muiden. Kun pelataan jatkokierroksilla yksi ottelu, kaikki on mahdollista. Toisaalta tässä korostuu ns. match up eli miten joukkueet pelitapoineen, -tyylineen ja pelaajistoineen sopivat toisilleen.

Aloitukseni oli pakollinen diipadaapaosuus. Sitten (toivottavasti) mielenkiintoisempi, miltä peli on näyttänyt osuus. Olen ehkä puolet peleistä nähnyt ja medioista ammentanut loput. Mielestäni selvähkösti vahvin on ollut Italia. Tuntuu, että esimerkiksi Belgia on tehnyt vain vaadittavan, mutta toisaalta kolme voittoa ja tästä sitten seuraus, että varaa parantaa paljon. Saksa ei ole herättänyt luottamusta, tosi ailahtelevaa. Portugalilla yksi paska matsi. Espanja ryöpytti susipaskaa Slovakiaa, mutta muutoin tosi vaisua ja ennelta-arvattavaa hyökkäyspeliä. Ranska on jotenkin tosi vaarallinen, muttei mitenkään päihittämätön. Koska marginaalit ovat usein tosi pieniä, niin onnikin näyttelee isoa roolia niukkamaalisissa peleissä, joissa pilkkukisa on usein lähellä toteutua tai toteutuu. Tanska voi muuten yllättää, sanokaa mun sanoneeni.

Antaa poikien pelata!
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9390
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Jalkapallon EM 2020

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 24.06.2021 15:00 Kuten aivan varmasti olette huomanneet, suhtaudun suosikkipuheisiin aina pragmaattisesti tilastopohjalta.
Sä oot tosi tylsä ihminen. Onko sulla tunteita ollenkaan? Pitää tunnustaa väriä :cheer: :jee: :ohyeah: :cheer:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Jalkapallon EM 2020

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Vagabondo kirjoitti: 24.06.2021 16:49
Ylermi Ylihankala kirjoitti: 24.06.2021 15:00 Kuten aivan varmasti olette huomanneet, suhtaudun suosikkipuheisiin aina pragmaattisesti tilastopohjalta.
Sä oot tosi tylsä ihminen. Onko sulla tunteita ollenkaan? Pitää tunnustaa väriä :cheer: :jee: :ohyeah: :cheer:
Tilastot ja todennäköisyydet eivät muuten sulje tunteita pois.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9390
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Jalkapallon EM 2020

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 24.06.2021 13:04Uskon, että koko Englanti odottaa jo aivan vesi kielellä sitä masokistista riemua, kun Saksa murskaa Englannin haaveet Wembleyllä.
:lol:
Muuten olen sitä mieltä, että Tervo puhuu asiaa: https://www.hs.fi/sunnuntai/art-2000008060096.html
Ei pysty yhtään samaistumaan. Ajattellaanko tässä maassa muka yleisemminkin näin? Silloin pitää iloita ja riemuita kun on mahdollisuus, vaikka se videotarkistuksen myötä jäisi lyhyeksi. Tai vastustajan pikamaalin, kuten eilisessä Saksapelissä. Mun tasoituksen tuulettelu ei ollut ehtinyt päättymään, kun se jo vaihtui järkytykseksi uudesta Unkarin johtomaalista. Suuria tunteita :h:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Jalkapallon EM 2020

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Oranjen tie välieriin asti näyttää kovin mutkattomalta! HYVÄ!!
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9390
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Jalkapallon EM 2020

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 24.06.2021 16:55
Vagabondo kirjoitti: 24.06.2021 16:49
Ylermi Ylihankala kirjoitti: 24.06.2021 15:00 Kuten aivan varmasti olette huomanneet, suhtaudun suosikkipuheisiin aina pragmaattisesti tilastopohjalta.
Sä oot tosi tylsä ihminen. Onko sulla tunteita ollenkaan? Pitää tunnustaa väriä :cheer: :jee: :ohyeah: :cheer:
Tilastot ja todennäköisyydet eivät muuten sulje tunteita pois.
Siltä varalta, että et huomannut, niin mä en ollut ihan vakavissani... Mä luulen, että huomasit, mutta en ole ihan 100% varma.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Vastaa Viestiin