Marinin hallitus 2019

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Demarit ja kepu viemässä innolla Suomea Natoon? Eihän tämän päivän keskustelu näytä lainkaan tuollaiselta?

Minusta demarit ja kpeu ovat jo menettäneet tilaisuutensa. Heillä oli mahdollisuus tehdä salamana takinkääntö ja sanoa, nyt on tilanne toisin. Mutta kun eivät tehneet, niin eihän heillä ole enää mitään perustetta muuttaa näkemystään, jos tämäkään hirveys ei riittänyt. Myöhemmin tehtävästä linjanmuutoksesta tulee sellainen käsitys, että puolueet vain peesaavat yleistä mielipidettä, "Äänestä minua, olen tuuliviiri ja sanon mitä haluat kuulla".
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

sivustahuutaja kirjoitti: 03.03.2022 9:18 ^ Demarit ja kepu viemässä innolla Suomea Natoon? Eihän tämän päivän keskustelu näytä lainkaan tuollaiselta?

Minusta demarit ja kpeu ovat jo menettäneet tilaisuutensa. Heillä oli mahdollisuus tehdä salamana takinkääntö ja sanoa, nyt on tilanne toisin. Mutta kun eivät tehneet, niin eihän heillä ole enää mitään perustetta muuttaa näkemystään, jos tämäkään hirveys ei riittänyt. Myöhemmin tehtävästä linjanmuutoksesta tulee sellainen käsitys, että puolueet vain peesaavat yleistä mielipidettä, "Äänestä minua, olen tuuliviiri ja sanon mitä haluat kuulla".
Höps. Kuten sanoin, aiemmin en pitänyt tätä käytännössä ollenkaan mahdollisena hallitusrunkona, mutta nyt tilanne on muuttunut, ja mahdollisuus on eri tavalla auki. Ei se vieläkään kovin todennäköinen runko ole, mutta siis uudella tavalla mahdollinen.

Ja nato-analyysisi on minusta aivan väärä. Kepulla ja demareilla on paljon iäkkäitä kannattajia, joiden näkökulmasta nimenomaan yksittäiseen kriisiin reagoiminen välittömällä natohakemuksella olisi tuuliviireilyä. Sen sijaan tarvitaan rauhallinen analyysi muuttuneesta globaalista turvallisuustilanteesta ja Suomen turpon peruspilareista tässä uudessa tilanteessa. Tätähän tutkijatkin ovat painottaneet koko ajan. Toisessa ketjussa selitin, miten tämä analyysi tulee menemään, ja sen tien päässä on natojäsenyys tavalla, jonka keput ja demarit hyväksyvät.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Oletat nyt, että kepun ja demareiden äänestäjät seuraavat puolueiden kantaa. Minusta tilanne näyttäytyy sellaisena, että näiden puolueiden kannattajakunnassaan on juuri nyt Naton vastustajia ja kannattajia. Naton kannattajat alkavat nopeasti vilkuilla seuraavaksi parasta puoluetta. Jos se aiemmin Natoa vastustanut puolue sitten muuttaa kantaansa, niin miksi Natoa kannattava uskoisi tuon kannan säilyvän puolueen päädyttyä hallitukseen?

Nato-liittymistä ilman kansanäänestystä ehdottava kansalaisaloite tuli täyteen eilen. Se menee eduskuntaan lähipäivinä ja pakottaa taas ottamaan kantaa. Ei tässä ole aikaa jahkailla, jos ei halua karkoittaa riveistään Natoa kannattavia puolueen perinteisiä äänestäjiä.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Mites seuraava pressa?

Ulkona:
Esko Aho
Marin
Heinäkuoma
Lipponen
Haavisto ja kaikki vihreät
Kaikki vassarit
Kaikki loput kepulaiset

Jäljelle jää
Hallis
Kokoomuksen ehdokas
RKP ehdokas
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

sivustahuutaja kirjoitti: 02.03.2022 10:10 Minusta ollaan uuden ajan äärellä. Kaikenlainen woke-paska siirtyy historiaan kun länsi lähtee keskittymään perusasioihin.
Mä en ole ihan varma, mitä "kaikenlainen woke-paska" tarkoittaa, mutta jos jotenkin arvaan termin tarkoitteen oikein, niin on ihan kiinnostava nähdä, miten tämän ennusteen käy.

Kuuntelin eilen YLEn Pyöreä pöytä -keskusteluohjelmaa, ja siinä keskustelijat olivat tavallaan päinvastoin sillä kannalla, että avarakatseinen suvaitsevaisuuspuhe on viime aikoina vähän latistunut sellaiseksi tyhjänpäiväiseksi identiteettipolitiikaksi, mutta nyt länsi on herännyt puolustamaan liberaalia demokratiaa yhtenä rintamana ja todennut, että juuri siitä on kyse: vähemmistöjen oikeuksia puolustava, liberaali demokratia on se perusasia.

https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000008666578.html

Suomessa on tietysti keskustelussa oma juonteensa, kun täällä on - epäilemättä ihan ymmärrettävistä historiallis-kulttuurisista syistä - niin vahva valmius aina heittäytyä militaristiseen moodiin ja kaivata erilaisia nyrkkejä ja muita vahvan isähahmon autoritaarisia hallintamuotoja. Jopa yleensä asiallisista kommentaattoreista Charly Salonius-Pasternak näytti twitterissä sortuneen seuraamaan Niinistöä teuvohakkaraismaiseen puheenparteen, ja Mika Aaltola saa sen enemmän suosiota, mitä synkemmän militaristista tekstiä latelee.
Viimeksi muokannut urpiainen, 08.03.2022 11:26. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

sivustahuutaja kirjoitti: 05.03.2022 21:15 Mites seuraava pressa?

Ulkona:
Esko Aho
Marin
Heinäkuoma
Lipponen
Haavisto ja kaikki vihreät
Kaikki vassarit
Kaikki loput kepulaiset

Jäljelle jää
Hallis
Kokoomuksen ehdokas
RKP ehdokas
Mun analyysi on ollut jo ennen Venäjän hyökkäystä, että jos ei yllättäviä muutoksia tapahdu, joka tapauksessa ulkona ovat Aho, Marin, Lipponen, vasemmistoliittolaiset, Hjallis. Enkä RKP:stäkään oikein tunnista hahmoa, joka voisi luoda E. Rehnin kaltaisen ilmiön. Mahdollisina olen pitänyt kokoomuslaisia, Haavistoa, Heinäluomaa, Urpilaista, O. Rehniä, todennäköisimpinä kokoomuslaisia ja Rehniä.

Olen ehkä samaa mieltä, että Venäjän hyökkäys pudottaa Heinäluomaa pois, mutta muuten en tässä näe ihan hirveitä suoria vaikutuksia vaaliasetelmiin. Toki muutenkin vahvaa isää kaipaavat suomalaiset alamaiset varmaan korostavat nyt entistäkin enemmän länsiliittoutumishakuisuutta, turpo-keskeisyyttä ja ulkopoliittista kokemusta sekä sellaista vahvan miehen habitusta. Tämä varmaan heikentää Urpilaisen, Rehnin ja Haaviston mahdollisuuksia ja nostaa kokoomuslaisten. Silti ei ehkä suuri muutos, koska suurin piirtein näin ajattelin todennäköisyyksien olevan aikaisemminkin. Ehkä Rehn putoaa enemmän kuin muuten, ja kokoomuksessa Stubb saattaa nousta, koska ei kai kovalla miehellä Vapaavuorella oikein ole ulkopoliittista uskottavuutta?

Tietty sitten on musta hevonen Halla-aho, mutta eiväthän suomalaiset ole niin hulluja, eiväthän? Ja hinkua olisi ehkä V. Niinistölläkin.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^
Eihän Heinäluomalla ole hänen venäjää hyödyttävien äänestyspäätösten jälkeen mitään saumaa pressaksi?

Jos Rehn on ottanut joskus selkeää kantaa turvallisuuspolitiikkaan, niin sitten hänellä voisi olla mahkuja. Itse en vaan tuollaista muista? Jos on ollut hiljaa, niin ei mitään saumaa.

Stubb voisi olla mahdollinen. Vapaavuori on ulkona kun ei ole oikein käsitellyt aihetta.

Haavisto on ihan ulkona. Enemmistö näkee eroja pakolaisissa ja Haavisto ei ole tuota eroa aiemmin tunnistanut. Enkä muista nähneeni Haaviston sanovan juuri mitään turposta.

Hallis menee kirkkaasti tokalle kierrokselle. Ydinkysymys on, kuka voi voittaa halliksen tokalla kierroksella? EDIT: jos tokalla kiekalla vastakkain on vaikka hallis ja stubb, niin ketä demari äänestää?
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

urpiainen kirjoitti: 08.03.2022 9:24 Mä en ole ihan varma, mitä "kaikenlainen woke-paska" tarkoittaa, mutta jos jotenkin arvaan termin tarkoitteen oikein, niin on ihan kiinnostava nähdä, miten tämän ennusteen käy.
Eiköhän se toteen käy. Lähiajan focus on aito fyysinen turvallisuus (ei siis puhuta vessoista) ja talous. Euroopan talous tulee luultavasti sukeltamaan rajusti. Pakolaisten lyhytaikainenkin sijoittaminen on iso ponnistus. Ei meillä ole varaa eikä mielenkiintoa wokettamisen kaltaiseen luksukseen. Orjalaivojen tervan sijaan voidaan keskittyä öljyn ja kaasun katkaisemiseen Venäältä _nyt_.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Olen sivustahuutajan kanssa samaa mieltä siitä, että lähiaikoina kiistellään vähemmän siitä, voiko miehellä olla kuukautiset ja onko mikroagressio kysyä taksikuskilta, mistä hän on kotoisin. Aika monta kertaa viime vuosien aikana tuli todettua, että viimeisestä sodasta on kulunut liian pitkä aika.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

sivustahuutaja kirjoitti: 08.03.2022 11:06EDIT: jos tokalla kiekalla vastakkain on vaikka hallis ja stubb, niin ketä demari äänestää?
Mä pidän epätodennäköisenä, että toisella kierroksella on Hallis vs kok. Jompi kumpi vs joku vasemmalle kallellaan oleva ehdokas, koska tää on kuitenkin niin vasemmalle kallellaan oleva maa.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Hallis on tietyllä tapaa kuin Trumppi pressaehdokkaana. Saa aivan liikaa protestiääniä menestyäkseen. Näin ollen mikä tahansa vastaehdokas on vahvoilla.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 08.03.2022 12:14 Olen sivustahuutajan kanssa samaa mieltä siitä, että lähiaikoina kiistellään vähemmän siitä, voiko miehellä olla kuukautiset ja onko mikroagressio kysyä taksikuskilta, mistä hän on kotoisin. Aika monta kertaa viime vuosien aikana tuli todettua, että viimeisestä sodasta on kulunut liian pitkä aika.
Niin, mutta iso jäsennys on kiinnostava. Vaikea on persujen jatkaa Kirillin porukoissa. Arvokonservatiivit jäivät väärälle puolelle rintamaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^^^ Itse olen tuosta eri mieltä. Vasemmiston äänet hajaantuvat vasemmistoehdokkaiden kesken ja hallis saa osansa myös demareiden ja kepun äänistä. Vihreille ja vassareille voi olla liian hapokas.

Kokoomus taas on puolueista vahvimmin liputtanut Naton puolesta, joten jos Suomi päätyy hakemaan Natoon, niin Kokoomuksen ehdokas on vahvoilla. On ihan turha selittää, kuinka "vasta nyt tilanne muuttui ja tuli kiire". Venäjä on ollut meille uhka koko itsenäisyyden ajan ja nyt moni suomalainen on viimein sen sisäistänyt.

Hallis ja kokoomuksen ehdokas ovat ehdottomasti suosikkini tokalle kierrokselle.

^^ Siitähän se on kiinni, kuka on vastassa. En näe miten kokoomuslaisten enemmistö esim. voisi äänestää Heinäluomaa Halliksen sijaan. Itään kumartajat eivät nyt ole vaihtoehto.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

urpiainen kirjoitti: 08.03.2022 12:26 Niin, mutta iso jäsennys on kiinnostava. Vaikea on persujen jatkaa Kirillin porukoissa. Arvokonservatiivit jäivät väärälle puolelle rintamaa.
Mikä on Kirillin porukka? En ole koskaan kuullutkaan? Liittyy jotenkin Ranskan vallankumoukseen?
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

sivustahuutaja kirjoitti: 08.03.2022 12:28
urpiainen kirjoitti: 08.03.2022 12:26 Niin, mutta iso jäsennys on kiinnostava. Vaikea on persujen jatkaa Kirillin porukoissa. Arvokonservatiivit jäivät väärälle puolelle rintamaa.
Mikä on Kirillin porukka? En ole koskaan kuullutkaan? Liittyy jotenkin Ranskan vallankumoukseen?
Keksin termin just äsken. Viittaan sillä tuohon linkkiini viestissä, jota lainasit.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ En nyt näe yhteyttä Suomen persuihin? Pikemminkin tämä kriisi vahvistaa suomen suuren persujen enemmistön kantaa: he eivät ole innoissaan elättämässä parrakkaita lapsia, mutta tarjoavat lämpimin mielin turvapaikan Ukrainan naisille ja lapsille. Puolassahan on juuri näin käynyt, vaikka puolan piti olla niitä Pahoja Nazeja.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Onko Eiran kellariörkki itse ilmoittanut kiinnostuksestaan pressanvaaleihin? Kuulostaa omituiselta. Ei sovi luonteeseen. En usko, että suostuu uhrautumaan edes puolueen hyväksi.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Bhven kirjoitti: 08.03.2022 15:42 Onko Eiran kellariörkki itse ilmoittanut kiinnostuksestaan pressanvaaleihin? Kuulostaa omituiselta. Ei sovi luonteeseen. En usko, että suostuu uhrautumaan edes puolueen hyväksi.
Joo, tähänhän itsekin päädyin aiemmin, että lienee virhe nähdä Halla-ahon ulkopoliittinen profiilinnosto ensisijaisesti pressanvaalikampanjana. Mutta tietty pelottaa, että siihen se vielä johtaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Hallis tosiaan luultavasti mieluiten passaisi ehdokkuuden. Hän ei vaikuta sen luonteiselta, joka jaksaisi niitä pressan velvollisuuksia kissanristiäisineen. Mutta jos turvallisuustilanne jatkuu yhtä kireänä, niin ehkä hän lähtee ehdolle valkoisen rodun esitaistelijana?
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Jos Hallis ei lähde, niin onko Stubbille voittajaa tokalla kierroksella?

Ekan kierroksenhan Stubb vie vaikka kädet selän takana, ellei nimi sitten löydy Anonymousin kaappaamasta listasta.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

En mä tiedä, haluaako Stubbkaan. Sitä ehkä kiinnostavat EU-tason tehtävät, eivät kansalliset.

Mä ajattelen edelleen Rehnin olevan jo komissaaritaustansakin takia ihan vahva ehdokas ja tässä vaiheessa, siis kaksi vuotta ennen vaaleja, varmaan oikeastaan kärkipaikalla.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 08.03.2022 16:17
Bhven kirjoitti: 08.03.2022 15:42 Onko Eiran kellariörkki itse ilmoittanut kiinnostuksestaan pressanvaaleihin? Kuulostaa omituiselta. Ei sovi luonteeseen. En usko, että suostuu uhrautumaan edes puolueen hyväksi.
Joo, tähänhän itsekin päädyin aiemmin, että lienee virhe nähdä Halla-ahon ulkopoliittinen profiilinnosto ensisijaisesti pressanvaalikampanjana. Mutta tietty pelottaa, että siihen se vielä johtaa.
Ai halla-aho on eiran kellariörkki! Mä ihmettelinkin kenestä Bhvenin viestissä oli puhe. Luulin sen tarkoittavan jotain Tuomiojaa tai vastaavaa.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

urpiainen kirjoitti: 08.03.2022 16:45 En mä tiedä, haluaako Stubbkaan. Sitä ehkä kiinnostavat EU-tason tehtävät..
Koskaan ei tiedä, mutta veikkaan, että kotimaisen politiikan korkeaoktaaninen polttoaineensa on ehtynyt. Se oli nöyryytys, arvonalennus ja lähes loppuunpalaminen silloin viimeksi.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja aasi »

urpiainen kirjoitti: 08.03.2022 16:45 En mä tiedä, haluaako Stubbkaan. Sitä ehkä kiinnostavat EU-tason tehtävät, eivät kansalliset.
Eikö Stubb oo sanonut pitäneensä ulkoministerihommista eniten, ja presidenttihän on paljolti ulkoministeri astetta isommilla napeilla?
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

aasi kirjoitti: 08.03.2022 17:18
urpiainen kirjoitti: 08.03.2022 16:45 En mä tiedä, haluaako Stubbkaan. Sitä ehkä kiinnostavat EU-tason tehtävät, eivät kansalliset.
Eikö Stubb oo sanonut pitäneensä ulkoministerihommista eniten, ja presidenttihän on paljolti ulkoministeri astetta isommilla napeilla?
Joo, kai se toistuvasti sanoi, että nimenomaan ulkoministerin homma oli unelmatyö. Mun mielestä se on kuitenkin puhunut, että ei enää hakisi kotimaan politiikkatehtäviin. Mut ehkä presidenttiys voisi kiinnostaa, kun pressan painoarvo ulkopolitiikassa tekee paluuta. Tosin ehkä se on aika paljon yksinäisempi homma kuin ylisosiaaliselle Stubbille sopiva ulkoministeriys. Vaikea nähdä sitä sellaisena Mäntyniemen murahtelijana, mitä suomalaiset kuitenkin pressalta kaipaavat.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Vastaa Viestiin