Marinin hallitus 2019

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 02.09.2022 8:28
sivustahuutaja kirjoitti: 01.09.2022 19:25 Suomi on kuulemma sotataloudessa.
Tuleeko meistä siis nyt sotaveteraaneja? Viimeinkin saan ansaitsemani kunnioituksen!

*Lakki*
*Päästä*
Laitat Teslan kylkiin veteraanitarrat ja huristelet bussikaistoja vailla paheksuntaa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

sivustahuutaja kirjoitti: 01.09.2022 19:25 Suomi on kuulemma sotataloudessa. Siksi pitää opiskella lisää Ruotsia.

Sota siis hävitään, jos pitää jo nyt vastaanottomaan kieltä kerrata.
Kyllä kai Suomen historiassa on toistuva teema, että kulttuurista ja kielellistä integraatiota Skandinaviaan pyritään vahvistamaan aina, kun Venäjän karhu elämöi.

Mut muuten mä olen kyllä vähän sitä mieltä, että vaikka hallitus vastaa kollektiivisesti ja pääministeri kaikesta, niin silti olisi kiva tietää, mikä puolue ertyisesti ajoi esim. tätä alv-alea. Vaalit on kuitenkin kohta.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

urpiainen kirjoitti: 02.09.2022 9:18 Mut muuten mä olen kyllä vähän sitä mieltä, että vaikka hallitus vastaa kollektiivisesti ja pääministeri kaikesta, niin silti olisi kiva tietää, mikä puolue ertyisesti ajoi esim. tätä alv-alea. Vaalit on kuitenkin kohta.
Miksi haluat tietää? Absoluuttisina euroina kaikkien suomalaisten kuluttajien sähkölasku luultavasti kasvoi tässä merkittävästi. Hyötyjiksi jäivät vanhan kiinteän sähkösopparin kuluttajat ja ihan kaikki muut maksavat pussistaan paljon enemmän euroja kuin mitä saavat alv-alennusta.

Tätä on siis ajanut
a) hölmö puolue
b) fiksu puolue, jolla on hölmöt äänestäjät
c) hölmö puolue, jolla on hölmöt äänestäjät

Hölmö yllä tosin tarkoittaa tavallista tallaajaa, koska fiksuillakin tuntuu olevan vaikeuksia ymmärtää alv alen vaikuttavuutta.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

sivustahuutaja kirjoitti: 02.09.2022 9:23
urpiainen kirjoitti: 02.09.2022 9:18 Mut muuten mä olen kyllä vähän sitä mieltä, että vaikka hallitus vastaa kollektiivisesti ja pääministeri kaikesta, niin silti olisi kiva tietää, mikä puolue ertyisesti ajoi esim. tätä alv-alea. Vaalit on kuitenkin kohta.
Miksi haluat tietää?
No siinä missä Kitinän porvarihallitusjengi syyttää vihreitä kokoomuksen ja kepun sopimista urpoista ydinvoimaluvista, minulla on taipumusta syyttää useimmista tämän hallituksen ilmeisen dorkista ratkaisuista kepua. Olisi kiva tietää, kuinka pitkälle näin on.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23440
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kyllähän kepu on vedättänyt vasureita ihan huolella, mutta vastapainoksi sitten kepu on tukenut vasureiden pahimpiakin perseilyjä vastavuoroisesti.

Kaikki on syyllisiä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^
Eihän kepu eroa vasemmistosta nykyisin enää lainkaan. Maatalous ja kepun kannatusalueet ovat nykyisin puhtaasti tukivetoisia, joten ei siellä enää ole sellaista isäntä-meininkiä. Minusta on omituista pitää kepua porvaripuolueena. Vallankumouksen istumajärjestys ei riitä perusteeksi.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Hallituksen kepulein kepulointi oli tuo persejönsteriin muuttaville opintolainojen anteeksi anto. Naurattaisi jos ei itkettäisi.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 02.09.2022 9:59 Hallituksen kepulein kepulointi oli tuo persejönsteriin muuttaville opintolainojen anteeksi anto. Naurattaisi jos ei itkettäisi.
Mä ajattelen, että kausi kepulaista tiedeministeriä (tai no, neljää kepulaista tiedeministeriä) on onnistunut kääntämään viimeisen 15 vuoden korkeakoulupolitiikan saavutukset aika lailla päälaelleen (tämähän on alue, jossa kokoomus on ollut aika hyvä) - ja sementoimaan kepuloinnit aika pitkäksi aikaa eteenpäin. Toinen alue, jossa on aika karmeaa menoa kepuloinnista johtuen, on ympäristöpolitiikka, tai siis maa- ja metsätalouspolitiikka.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

https://yle.fi/aihe/tekstitv?P=103

Tästä voi huoletta syyttää Sanna Marinia ja jauhojengiä. Nuoriso on pilalla, kaikki on pilalla!
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 02.09.2022 9:59 Hallituksen kepulein kepulointi oli tuo persejönsteriin muuttaville opintolainojen anteeksi anto. Naurattaisi jos ei itkettäisi.
Nähdäkseni se on myös jykevästi perustuslain vastainen.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Mutteri Orpo saa palautetta. Voisin katsoa tuon a-ohjelman perjantaipullon kaverina. Varmasti suuri huumoriarvo.

In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Ei koskaan kannattaisi kertoa leikkausehdotuksia julkisuuteen.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ en katsonut, mutta orpo oli ilmeisesti aika orpo listansa kanssa. Kannattaisi opetella vähän pitempi lista ja sellainen joka puhuttelee vaa'ankieliäänestäjiä.

Minuata 7kk on liian pitkä aika pysyä piilossa hiljaa. Näyttää siltä, että hallitus ajelehtii kriisistä toiseen koko vaaleihin kuluvan ajan. Kokoomuksen kannattaisi pistää pelikirja kuntoon. Sen sijaan väläyttelevät ansiotuloverotuksen laskua ratkaisuna sähkökriisiin. Älytöntä
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Kepuhan käytti menestyksellä vaikenemistaktiikka ennen -15 vaaleja. Koska vaalivoitto vaikutti ilmeiseltä, Sipilältä ei saatu kommenttia mihinkään.

Ei missään tapauksessa kannata antaa mitään konkreettisia leikkauskohteita. Kannattaa puhua vain "tehostamisesta" ja "kulujen kriittisestä tarkastelusta" sekä työnteon kannattavuuden parantamisesta.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 04.09.2022 14:53 Ei missään tapauksessa kannata antaa mitään konkreettisia leikkauskohteita. Kannattaa puhua vain "tehostamisesta" ja "kulujen kriittisestä tarkastelusta" sekä työnteon kannattavuuden parantamisesta.
Optimoijalla ei ole saksia.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Kun ei sano mitään, ei vastustaja voi tarttua mihinkään!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 04.09.2022 14:00 ^Ei koskaan kannattaisi kertoa leikkausehdotuksia julkisuuteen.
Kokoomuksella on vaihtoehtobudjetti. Mutta juu, ei kannata kertoa.
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ jos nykyhallitus hassas 8 miljardia, niin ei taida kokoomukselta löytyä leikkauksia tuon edestä.

Seinää päin ollaan menossa. Hallituksella ei taida olla väliä. Jos erot tiukan ja löysän budjetin välillä on 1 miljardi, niin IMF astuu puikkoihin ihan samassa kuussa hallituksista riippumatta
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

urpiainen kirjoitti: 24.08.2022 9:36 eihän tämä asiallista ole ollut missään vaiheessa. Perinteiseen tapaan syyllinen, eli pääministeri, on tiedossa, ja nyt sitten koetetaan keksiä mahdollisimman vakavaa rikosta. Ensin yritettiin huumekulmaa, ja kun se ei lentänyt, siirryttiin turvallisuuden vaarantamiseen, edustustilojen väärinkäyttöön, aviorikokseen ja ties mihin. Kun ne kaikki ovat vähän lässähtäneet, niin nyt kai haetaan pääministerin lähipiiristä mahdollisimman synkeitä asioita, jotta saadaan guilt by association jonkinlaisessa ad hominem -versiossa.

Urpoa tässä on sekin, että ihan ilman näitä keinotekoisia lisäsyntejäkin asiassa olisi ollut kriittistä keskusteltavaa. Nyt se jää perusteettoman viuhtomisen jalkoihin.
Olenko nyt ymmärtänyt oikein, että seuraava öyhälistön valopäähyökkäys on nyt siinä mallissa, että kun joku randomjäbä twiittasi satunnaisesta kohtaamisestaan Marinin perheen kanssa piknikillä, niin salaliittoteoriat, maalittava öyhötys ja muu idioottiviuhdonta tukkii somen ja tää satunnainen kansalainen on joutunut sulkemaan sometilinsä? Miten suomalaiset voivat olla näin hemmetin typeriä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Marin ratsastaa vuorelta alas yksisarvisen selässä kolmen sateenkaaren ollessa taivaalla, lyö hole-in onen ja parantaa leirinuotiolla kohtaamansa sairaan lapsen. Ja sama tarina kaikissa medioissa samaan aikaan. Onhan se hiukan epäilyttävää, vaikka onhan toki Pohjois-Koreassakin noin tapahtunut.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 07.09.2022 9:42 ^Marin ratsastaa vuorelta alas yksisarvisen selässä kolmen sateenkaaren ollessa taivaalla, lyö hole-in onen ja parantaa sairaan lapsen. Ja sama tarina kaikissa medioissa samaan aikaan. Onhan se hiukan epäilyttävää, vaikka onhan toki Pohjois-Koreassakin noin tapahtunut.
Mä en yllättäen ole seurannut tätä keissiä ollenkaan, mutta käsittääkseni suomalaisen "suuri kansanomainen valtiojohtaja" -journalismin kirjallinen trooppi on pitkään ollut tarina, jossa satunnainen silminnäkijä todistaa, kuinka Halonen käy ostamassa tarjouspesukoneen Hakaniemen Elannosta tai matkustaa lomalla pakettimatkalle keskitason hotelliin Kanarialle, Niinistö ilmestyy pipolätkäpeliin ulkojäille tai ulkoiluttaa koiraa Meilahden kävelyteillä. Jutun kärki on aina ollut paitsi johtajan kansanomaisuus, niin myös laajemmin suomalaisen yhteiskunnan avoimuus, turvallisuus ja luokkien väljyys. Sävy jutuissa siis yleisen myönteinen ja ilmiötä juhliva. Nyt öyhöreaktio aika erilainen?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Joo. Kyllähän tuo Marinin ilmestyksen tapahtuminen sopii perinteiseen suomalaiseen hyväksyttyyn kaanoniin.

Merkittäköön kitinään, että uskon ilmestyksen tapahtuneen.

Olenko muuten kertonut, kun ajoin lumimyrskyssä ojaan, kun olin viemässä sairasta äitiäni sairaalaan? Moni auto ajoi ohi, mutta sitten paikalle saapui mies BMW X3:lla. Hän astui autosta ulos ja totesi On niin selvästi nähtävissä, että meillä on kannustinloukkuja. Työtä ei kannata ottaa vastaan, koska sosiaaliturva on sen verran houkutteleva. Enkä syyllistä siitä työtöntä vaan järjestelmää. Ja nyt me yritämme sen korjata niin, että se työ kannattaa ottaa vastaan, on sitä päivä, viikko tai kuukausi tarjolla.”

Muuta hän ei sanonut, vaan kiinnitti hinausköyden autooni ja veti minut irti penkasta. En vieläkään tiedä, kuka tuo tuntematon hyväntekijä oli.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti: 07.09.2022 9:30
urpiainen kirjoitti: 24.08.2022 9:36 eihän tämä asiallista ole ollut missään vaiheessa. Perinteiseen tapaan syyllinen, eli pääministeri, on tiedossa, ja nyt sitten koetetaan keksiä mahdollisimman vakavaa rikosta. Ensin yritettiin huumekulmaa, ja kun se ei lentänyt, siirryttiin turvallisuuden vaarantamiseen, edustustilojen väärinkäyttöön, aviorikokseen ja ties mihin. Kun ne kaikki ovat vähän lässähtäneet, niin nyt kai haetaan pääministerin lähipiiristä mahdollisimman synkeitä asioita, jotta saadaan guilt by association jonkinlaisessa ad hominem -versiossa.

Urpoa tässä on sekin, että ihan ilman näitä keinotekoisia lisäsyntejäkin asiassa olisi ollut kriittistä keskusteltavaa. Nyt se jää perusteettoman viuhtomisen jalkoihin.
Olenko nyt ymmärtänyt oikein, että seuraava öyhälistön valopäähyökkäys on nyt siinä mallissa, että kun joku randomjäbä twiittasi satunnaisesta kohtaamisestaan Marinin perheen kanssa piknikillä, niin salaliittoteoriat, maalittava öyhötys ja muu idioottiviuhdonta tukkii somen ja tää satunnainen kansalainen on joutunut sulkemaan sometilinsä? Miten suomalaiset voivat olla näin hemmetin typeriä.
Paitsi että kyseessä ei ollut randomjäbä vaan tuttu demari ja kyseessä oli selkeästi sovittu someoperaatio Marinin kuvan kiilottamiseksi bilekohun jälkeen.
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ Ok. En tosiaan ole seurannut.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Vastaa Viestiin