Koronavirus

Yleinen lätinä jä kitinä
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 28.08.2022 14:26 Olin pelaamassa golfia ja meni aivan saatanan huonosti. Syytän koronaa!
Tuohon vielä lehdistötilaisuus ja median paine. Olet juuri niin hyvä kuin viimeinen kierros.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 28.08.2022 18:42
James Potkukelkka kirjoitti: 28.08.2022 14:26 Olin pelaamassa golfia ja meni aivan saatanan huonosti. Syytän koronaa!
Tuohon vielä lehdistötilaisuus ja median paine. Olet juuri niin hyvä kuin viimeinen kierros.
Jotenkin tuo Ukrainan sota sotkenut keskittymisen.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Kannattaa sanoa vaimolle "Kaiken tämän synkkyyden keskellä kaipaan elämääni edes hieman iloa ja valoa. Tuotko kaupasta kolme packia Hainekenia?"-
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Vaimon duunipaikalla 40 oireetonta meni testiin matkan vuoksi. 8:lla oli korona.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

sivustahuutaja kirjoitti: 20.09.2022 14:51 Vaimon duunipaikalla 40 oireetonta meni testiin matkan vuoksi. 8:lla oli korona.
Tää on aika päräyttävää. Mut koska mun kognitiivinen kapasiteettini on aiemmin sairastetun koronan vuoksi madaltanut, toivottavasti väliaikaisesti, niin en oikein osaa päättää, mitä tästä on ajateltava, jos mitään. Kaikki rokottamattomat varmaan on ainakin jo sairastaneet?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Rokotus ei muistaakseni suojaa enää omikron-tartunnalta ja sairastumiselta. Rokote kai vain lieventää tautia. Ja aiemmin sairastettu tauti antaa omikronia vastaan saman suojan kuin rokote.

Kuolemat lisääntyivät aika vauhdilla elokuun puoliväliin asti. Nyt kasvu on taittunut. Norja on jo jäänyt taaske, kohta oltaisiin saatu kiinni Tanska.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

sivustahuutaja kirjoitti: 20.09.2022 16:07 ^ Rokotus ei muistaakseni suojaa enää omikron-tartunnalta ja sairastumiselta. Rokote kai vain lieventää tautia.
No mä just ajattelin, että tavallaan tuo on ihan ok tilanne, että nyt sitten rokotusten ja aiemmin sairastettujen tautien avulla sairastellaan koronaa keskimäärin aika lievänä versiona, ja samalla rakennetaan suojaa myös uusia aaltoja vasten. Tarkoitin vain, että jos jostain löytyy joku rokottamaton ja toistaiseksi sairastamaton, varmaan kerta kaikkiaan ei voi välttyä tartunnalta, jos ei ihan maakellariin vetäydy.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

päräyttävää.
mun kognitiivinen kapasiteettini on aiemmin sairastetun koronan vuoksi madaltanut
Selkeästi!
Universaali disclaimer.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Ajattelin jo olevani immuuni, mutta sieltähän se iski ja tietysti niin että seuraavana aamuna olis pitänyt olla matkalla Italiaan. On kyllä ihme tauti, joka aamu arvotaan uudet oireet.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

So Hard kirjoitti: 22.09.2022 8:43
päräyttävää.
mun kognitiivinen kapasiteettini on aiemmin sairastetun koronan vuoksi madaltanut
Selkeästi!
:oops:
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Nyt se taitaa olla lopulta täällä. Tällaista tautia mulla ei ole koskaan ollut: kuumetta 39, joka paikkaa särkee ja kolottaa. Kurkku on karhea. Testi kyllä näytti aamulla negaa, mutta huomenna testataan taas. Se vituttaa, ettei Panadol tunnu auttavan lainkaan.

Mä en ole ollut koskaan tällä tavalla kipeä, ettei pysty tekemään oikein mitään ja koko ajan sattuu. Se tekee minusta suunnattoman rasittavan lähipiiriä kohtaan. Mä tarviin hoitoa ja huomiota!
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Lolita kirjoitti: 22.09.2022 15:59 Mä tarviin hoitoa ja huomiota!
:boohoo:
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Lolita kirjoitti: 22.09.2022 15:59 Testi kyllä näytti aamulla negaa, mutta huomenna testataan taas.
Kannattaa tökätä myös nieluun, mutta tuli sieltä eka plussa kun pelkkä nenä muutamaa tuntia aiemmin oli nega.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Lolita kirjoitti: 22.09.2022 15:59 Se tekee minusta suunnattoman rasittavan lähipiiriä kohtaan. Mä tarviin hoitoa ja huomiota!
Mullakin kun oli korona, niin hermostuin, kun vaimo ei ottanut mun sairautta riittävän vakavasti :)

Kuva
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Kuolemat suomessa nelinkertaistuneet tänä vuonna. Päivän luku n 6400, vuoden alussa 1400.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

https://www.hs.fi/ulkomaat/art-20000092 ... mitus-dlvr

Kiinan virus karannut. Saa nähdä mitä tapahtuu. Jos laittavat maan taas kiinni, se on paha globaalin talouden kannalta.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Samaan aikaan labra-teoria elää edelleen:
https://www.wsj.com/articles/covid-19-m ... 1666905063

Geopolitiikan takia voisi olla ihan hyvä, jos Kiinan talous ottaisi hieman hittiä. Xi ei ehkä kokisi asemaansa niin turvalliseksi ja samaan aikaan länsi hakisi väkisinkin vaihtehtoja Kiinan tuotannolle.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Iivolla tartunta. Nyt me muutkin kuollaan!
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^
Hyvä Suomi! Tanska jäi juuri taakse!
https://ourworldindata.org/explorers/co ... ZL~CHE~CAN
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Jos kulmakerroin ei lerpahda, mennä Ruotsin ohi että heilahtaa!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Kiinassa mielenkiintoiset hetket. En usko, etteikö CCP saisi mellakoita hallintaan.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Suomen kuvaaja on niin erilainen kuin muilla mailla niin tilastokeskus tai thl on pistänyt tuulemaan. Hashtag salaliitto. Hashtag valehtelu.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Mitäs tuumaatte siitä, kun kovapalkkainen johtaja toteaa "Nämä viralliset luvut ovat ihan tuubaa, oikeat luvut ovat paljon paremmat. Kaikki selviää teille sitten aikanaan"? Olisiko kuinka vakuuttava lausunto vaikkapa pörssiyhtiön toimitusjohtajalta?

Luvut kuitenkin näyttävät meillä merkittävää ylikuolleisuutta esim. Norjaan ja Tanskaan verrattuna, vaikka kuolinsyytä ei mitenkään rajattaisi:
https://ourworldindata.org/grapher/cumu ... NK~FIN~SWE
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Oppineet ovat erimielisiä keskenään.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009229995.html
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Uskoisin noista sitä kovapalkkaista johtajaa, joka on enemmän vastuussa ylikuolleisuuden estosta. Hänellä on virkavastuu, joten hän ei voi tehdä virhettä.
Vastaa Viestiin