Koronavirus

Yleinen lätinä jä kitinä
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

So Hard kirjoitti: 02.12.2021 11:06 Tässä vaan näkyy se, ettei meillä ole mitään strategiaa.
Postmoderni strategia muodostuu orgaanisesti instituutioiden ja ykslöiden muodostamassa dynaamisessa verkostossa käytävässä vuoropuhelussa. Kitinä on osa tätä verkostoa ja koko ajan tilanteeseen mukautuvan strategian tavoitteet ja toimenpiteet on hajasijoitettu myös tänne kitinään. Aika on ajanut ohi koronanyrkkien ja ylhäältä johdettujen strategioiden. Yhteen paikkaan tallenetun ja yhdellä tavalla ymmärrettävän strategian aika postmodernissa maailmassa on ohi. Me olemme osa strategiaa!
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 02.12.2021 11:15
So Hard kirjoitti: 02.12.2021 11:06 Tässä vaan näkyy se, ettei meillä ole mitään strategiaa.
Postmoderni strategia muodostuu orgaanisesti instituutioiden ja ykslöiden muodostamassa dynaamisessa verkostossa käytävässä vuoropuhelussa. Kitinä on osa tätä verkostoa ja koko ajan tilanteeseen mukautuvan strategian tavoitteet ja toimenpiteet on hajasijoitettu myös tänne kitinään. Aika on ajanut ohi koronanyrkkien ja ylhäältä johdettujen strategioiden. Yhteen paikkaan tallenetun ja yhdellä tavalla ymmärrettävän strategian aika postmodernissa maailmassa on ohi. Me olemme osa strategiaa!
Kaikki vaikuttaa kaikkeen. Kun nyt laitan tämän virkkeen perään kaksi pistettä yhden sijaan, se saattaa johtaa kolmanteen maailmansotaan kymmenen vuoden kuluttua..
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Uudet asiat tulevat Suomeen Ruotsin kautta: https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000008448229.html
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Vaikuttaa siltä, että omikron on jo täällä ja lähtee leviämään.

Minulle jäi epäselväksi, haluttiinko meillä tehdä toimenpiteitä omikronin maahantulon estämiseksi, vai ei? Estäminen olisi tarkoittanut kaikkien tulijoiden eristämistä ja testaamista. Ehkä olisi kannattanut yrittää estää alkuun 2-4 viikkoa, jotta olisi saatu lisää tietoa omikronista. Nyt mennään sitten in vivo.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Schenista paistaa tuossa läpi "ihmihenki on mittaamattoman arvokas". Mutta kun vanhuksen henki ei ole mittaamattoman arvokas, ei edes vanhuksen itsensä mielestä.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Tutkijat kehittivät purukumin, joka vangitsee koronaviruksen syljestä – jo 50 mg pysäytti 95 % viruksesta
https://www.talouselama.fi/uutiset/tass ... 91859d528e

Nyt Iisalmessa kannattaa pistää tuotekehitys hyrräämään: kotimainen Korona-olut ulos joulun pyhiksi.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 02.12.2021 14:10 Uudet asiat tulevat Suomeen Ruotsin kautta: https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000008448229.html
”Meidän tiedossamme on, että seurueeseen on kuulunut neljä henkilöä nyt varmistetun omikrontapauksen lisäksi

Ko. "seurueen" mukaan vastapainoksi varmaan myös lähtee asioita Suomesta!

Veikkaan, että seurue liikkuu vanhalla farmari Volvolla.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 03.12.2021 10:12 Veikkaan, että seurue liikkuu vanhalla farmari Volvolla.
Jutussa mainittu maskien käyttö. Voi olla toki feikkimuuvi, mutta harvimmin m-sana:illa on kiinanvaippa naamassa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Edelleen seurailen silkasta viehtymyksestä tilastoihin koronan leviämistä muissa maissa. Aikaisemmin hyvänä ennusteena on voinut pitää Suomen kehitykselle muiden pohjoismaiden eli lähinnä Norjan ja Tanskan tautikehitystä. Tällä hetkellä Tanskassa päivittäiset tartunnat ovat 4,5k lukemissa ja Norjassa yli 3k, joten rajoituksista huolimatta kyllä meillä on vielä "varaa parantaa". Globaali neljäs aalto on meneillään.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Sen lisäksi, että Marin käy yökerhoissa, uutiskuvien perusteella muutkin valtionpäämiehet rikkovat uutta normaalia ja ovat alkaneet kätellä aivan yhtä performatiivisen perusteellisesti kuin ennen pandemiaa. Senhän piti loppua kokonaan!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

https://www.is.fi/politiikka/art-2000008458653.html
Näitä nyt putkahtelee. Tuskin tämäkään viimeiseksi jää.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 08.12.2021 10:21 https://www.is.fi/politiikka/art-2000008458653.html
Näitä nyt putkahtelee. Tuskin tämäkään viimeiseksi jää.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008461538.html

Taas on luettu Kitinää.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^
Ministeri Lintilän mukaan on Kepun tehtävä arvioida, mikä ministeri Lintilän luottamus­taso on
https://www.is.fi/politiikka/art-2000008457605.html
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Talven uusi trendilaji - ministerilinkous.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Mut pakko vähän tykätä Lintilän reaktiosta siihen, että meni tosiaan salibandymatsiin vielä saatuaan valtioneuvoston ohjeen pistää itsensä omaehtoiseen karanteeniin: "En siinä määrin kokenut olleeni Pekan kanssa samassa tilaisuudessa". Näin nämä koetaan, ja tunne on varmaan sama vihreiden ja kepun välillä useissa hallituksen neuvotteluissa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Kukaan voi kiistää Lintilän kokemusta, kun hän itse identifoi asian noin. On vihapuhetta lähteä väittämään muuta.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^
Tilaisuutenne oli
a) sama
b) eri
c) joku muu, mikä: ________________
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

d)määrittelemätön
e)it's complicated
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Sananmuodoille toki kelpaa naureskella, mutta asiasisällöllisesti nämä kepuisännät (ja Skinnari) ovat kai oikeassa: olivat tuplarokotettuina olleet maskit päällä vain hetken Haaviston kanssa samassa salissa kunnon etäisyyksillä, ja kerkesivät kai vielä saada negatiiviset testitulokset ennen tilaisuuksiaan. Marin oli tässä huolimattomampi.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Repesin:

THL ehdottaa uusia toimia rajoilla omikronin torjumiseksi
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000008474358.html

Eihän sillä rajakontrollilla enää ole mitään väliä, kun omikronia on meillä ihan tarpeeksi eikä jäljitys tule pysymään perässä? Rajakontrolli toimii silloin kun varianttia ei vielä ole maassa.

Lisäksi:
"THL:n mukaan kaikkien matkustajien testaaminen olisi mahdoton tehtävä."

Kaikkien matkustajien testaaminen on ollut mahdollista esim Singaporessa?

Deltasta ja omikronista tiedetään jo niin paljon, että maahantulon täydellinen esto tuskin onnistuisi, mutta muutamankin viikon lisäaika olisi ollut ihan tarpeen.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

THL on ihan saatanan sekava laitos.
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Joku kirjoitti twitterissä, että koronavirus on aiheuttanut covid-19-pandemiaakin nopeammin ja laajemmalle leviävän Dunning-Kruger-pandemian.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Mut joo. Kiinnostava esiintyminen Kiurulta eilen A-Studiossa. Todella päättäväinen kiireen painottaminen, nyt mukaan myös työterveydenhuolto, lähihoitajat, eläköityneet hoitsut, järjestöt ja jopa puolustusvoimat. Ja puhuikin vielä aika selkeästi! Sinänsä myönteistä, mutta samaan aikaan vähän häiritsi se aika tiukkakin THL:n ja krarin tylyttäminen siitä, että aikaa on hukattu heidän arviointiensa ja päätöstensä hitauden takia liian paljon. Kyllä mä ehkä ajattelisin, että isompi ongelma on hallituksen ja lainsäädännön vetelehtiminen näissä Kiurun itsensä mainitsemissa asioissa ja esimerkiksi koronapassissa, mutta tätä hän ei nähnyt ollenkaan. Ja ehkä se rajatouhukin kuulosti vähän hassulta, kun omikron on jo täällä ja keinot muutenkin aika ohuita.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

^ Ihan hyvin vedetty Kiurulta. Toisaalta edelleen muistutan, että hän on sektoriministeri ja hänen on helpompi näyttäytyä jämäkkänä taudin suitsijana kuin Bile Sannan.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Vastaa Viestiin