Koronavirus

Yleinen lätinä jä kitinä
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16763
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Joo. Vaikea nähdä, mikä mun normaalielämässä rikkoisi tuota.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9512
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Mua tämä jatkuva ulkonaliikkumiskiellolla uhkailu nyppii jotenkin tosi pahasti. Saati sitten jos sellaista aletaan julistamaan. Jos kylkeen ei lätkäistä isoja rahallisia sanktioita, niin rikon tarvittaessa :leuhka:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23556
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Hallituksen historian perusteella julistetaan ulkonaliikkumisrajoituksia, jotka ei ole rajoituksia vaan lähinnä toiveita.

Ja nekin koskee vain valkoisia heteromiehiä.

Ja liikenteen verotusta korotetaan rajoitusten takia.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25869
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti: 09.03.2021 13:19 Mua tämä jatkuva ulkonaliikkumiskiellolla uhkailu nyppii jotenkin tosi pahasti. Saati sitten jos sellaista aletaan julistamaan. Jos kylkeen ei lätkäistä isoja rahallisia sanktioita, niin rikon tarvittaessa :leuhka:
Viime keväänä joku apteekkari sai aika isot päiväsakot Uudenmaan sulun rikkomisesta. En tiedä, olisiko selvinnyt ilman päiväsakkoja, jos ei olisi yrittänyt paeta poliisia. Junassa nousivat kyytiin, apteekkari yritti karkuun. Oli IL tai IS.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25869
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^ viitaten eo:aan

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/cd5b ... bec431c3b1

Varaton olisi selvinnyt 90:llä, jonka olisi voinut jättää maksamatta. Toki mielummin olisin apteekkarina.

15 päiväsakkoa siis napsahti viime keväänä säännönmukaisesti Uudenmaan sulun rikkomisesta. Näköjään apteekkari sai saman 15 kuin muutkin.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9512
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 09.03.2021 13:35 15 päiväsakkoa siis napsahti viime keväänä säännönmukaisesti Uudenmaan sulun rikkomisesta.
Tota mä just tarkotin. Mulla on ihan liikaa käyttöä mun pennosille, että haluaisin tälläisiä melkein tonnin lisäveroja lahjoittaa valtiolle. Päiväsakkojen uhatessa olen valmis tinkimään oikeuksistani, mutta protestoin tarmokkaasti kommunistihallituksen ihmisoikeuksien polkemista raportoimalla asiasta vitutusketjuun. Eipä sitä sitten varmaan muuta, kun lehdistö ja poliitikot tunnetusti seuraavat aktiivisesti kitinää, niin viesti menee varmasti perille :paavi:

Hieman saatoin tota sakkomäärää pyöristää ylöspäin etten vaikuttaisi niin köyhältä täällä kitinän menestyjien rinnalla :oops:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18768
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja Niba »

Kuulin valtion eriön edustajalta että kaikkea suunnitellaan, mutta ei voimaan :paavi: laiteta, ehkä tai kokonaan..
Jargon lisättynä mongerruksella..
Pyyhin Netikettiin..
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21523
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Vagabondo kirjoitti: 09.03.2021 14:53
James Potkukelkka kirjoitti: 09.03.2021 13:35 15 päiväsakkoa siis napsahti viime keväänä säännönmukaisesti Uudenmaan sulun rikkomisesta.
Tota mä just tarkotin. Mulla on ihan liikaa käyttöä mun pennosille, että haluaisin tälläisiä melkein tonnin lisäveroja lahjoittaa valtiolle.
Riskin odotusarvo lasketaan toteutumisen todennäköisyyden ja vaikutuksen mukaan. En ihan usko, että Ylle tulee sakottamaan, jos kävelen rinnakkain jonkun tuntemattoman kanssa. En myöskään usko, että Ylle tulee kuulustelemaan kävelyni syytä niin kauan kuin esim. kaupassa käynti on sallittua. Vai pitääkö jatkossa olla google payn lisäksi etukäteen kirjoitettu ja päivätty ostoslista taskussa?
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25869
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 10.03.2021 10:41
Vagabondo kirjoitti: 09.03.2021 14:53
James Potkukelkka kirjoitti: 09.03.2021 13:35 15 päiväsakkoa siis napsahti viime keväänä säännönmukaisesti Uudenmaan sulun rikkomisesta.
Tota mä just tarkotin. Mulla on ihan liikaa käyttöä mun pennosille, että haluaisin tälläisiä melkein tonnin lisäveroja lahjoittaa valtiolle.
Riskin odotusarvo lasketaan toteutumisen todennäköisyyden ja vaikutuksen mukaan. En ihan usko, että Ylle tulee sakottamaan, jos kävelen rinnakkain jonkun tuntemattoman kanssa. En myöskään usko, että Ylle tulee kuulustelemaan kävelyni syytä niin kauan kuin esim. kaupassa käynti on sallittua. Vai pitääkö jatkossa olla google payn lisäksi etukäteen kirjoitettu ja päivätty ostoslista taskussa?
Pitää olla myös kuva jääkaapista, josta maito loppu!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21523
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Sekä lääkärintodistus, jossa kerrotaan, ettei voi juoda vettä.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18768
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja Niba »

HSL:n liikenteessä tulee voimaan maskipakko

Koronavirusepidemiatilanteen takia jokaisen yli 12-vuotiaan matkustajan tulee 13.3.2021 alkaen käyttää kasvomaskia HSL:n liikennevälineissä matkustaessaan, jos hänellä ei ole terveydellistä syytä olla käyttämättä kasvomaskia.

Velvoite käyttää maskia lisätään myös matkaehtoihin. Uudet ehdot löydät verkkosivuiltamme: HSL:n joukkoliikenteen yleiset matkustus- ja lippuehdot


Loistavaa, kaikille kuonokoppa ei kukaan pure eikä korona iske!!
Pyyhin Netikettiin..
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2882
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Itseäni ei ole kyllä kukaan purrut sitten armeijan, ja sekin tapahtui kasarmimaisessa yhteismajoituksessa, johon valtio oli sitouttanut, eikä joukkoliikennevälineissä.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25869
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Yhdysvalloissa jaetaan helikopterirahaa

https://www.hs.fi/talous/art-2000007855832.html

Aikamoista.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25869
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000007856001.html

Kaipa tämä voisi olla järkevää, mutta persut saavat tästä kyllä vettä myllyynsä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16763
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 12.03.2021 11:56 https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000007856001.html

Kaipa tämä voisi olla järkevää, mutta persut saavat tästä kyllä vettä myllyynsä.
Joo. Mutta jotta myllyssä olisi mitään järkeä (joo, tiedän, aika urpo vaatimus persujen tapauksessa), heidän kai pitää yksiselitteisesti kieltää Tuomisen tämä analyysi: ”Rakenteet, joita yhteiskunta tuottaa, johtavat siihen, että ilmaantuvuus on näillä alueilla suurempi”, Tuominen sanoo.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25869
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 12.03.2021 11:59
James Potkukelkka kirjoitti: 12.03.2021 11:56 https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000007856001.html

Kaipa tämä voisi olla järkevää, mutta persut saavat tästä kyllä vettä myllyynsä.
Joo. Mutta jotta myllyssä olisi mitään järkeä (joo, tiedän, aika urpo vaatimus persujen tapauksessa), heidän kai pitää yksiselitteisesti kieltää Tuomisen tämä analyysi: ”Rakenteet, joita yhteiskunta tuottaa, johtavat siihen, että ilmaantuvuus on näillä alueilla suurempi”, Tuominen sanoo.
Niin. Kyseinen yhteiskunta saattaa myös olla Suomen ulkopuolella ja yleisesti ottaen tunnustamme yksilön vastuun. Mutta en tiedä, onko tässä oleellista katsoa, kuka on syyllinen. Voi olla järkevää rokottaa mamut ensin aivan itsekkäistäkin syystä. Mutta kyllä mä jossain määrin ongelmallisena näen tuon.

Mika käyttää kaupassa maskia, noudattaa turvavälejä, ei kokoonnu kavereidensa kanssa eikä käy iäkkäiden vanhempiensa luona. Ibrahim ei käytä maskia, ei noudata turvavälejä ja kokoontuu kavereidensa kanssa polttamaan vesipiippua sekä käy kyläilemässä vanhempiensa luona.

Lopputuloksena Ibrahim rokotetaan ennen Mikaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14945
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 12.03.2021 11:17 Yhdysvalloissa jaetaan helikopterirahaa

https://www.hs.fi/talous/art-2000007855832.html

Aikamoista.
Varmaan tiedätkin, että jenkkien taloudellissosiaaliset rakenteet ja yhteiskunnan turvaverkot on erilaiset kuin Suomessa tai monessa Euroopan maassa. Eli elvytyskeinot määräytyvät sen mukaan. Se mikä toimii Suomessa ei toimi jenkeissä.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25869
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 12.03.2021 12:30
James Potkukelkka kirjoitti: 12.03.2021 11:17 Yhdysvalloissa jaetaan helikopterirahaa

https://www.hs.fi/talous/art-2000007855832.html

Aikamoista.
Varmaan tiedätkin, että jenkkien taloudellissosiaaliset rakenteet ja yhteiskunnan turvaverkot on erilaiset kuin Suomessa
:o
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21523
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 12.03.2021 12:06 Niin. Kyseinen yhteiskunta saattaa myös olla Suomen ulkopuolella ja yleisesti ottaen tunnustamme yksilön vastuun. Mutta en tiedä, onko tässä oleellista katsoa, kuka on syyllinen. Voi olla järkevää rokottaa mamut ensin aivan itsekkäistäkin syystä. Mutta kyllä mä jossain määrin ongelmallisena näen tuon.
Ei tuossa ole epidemian hallinnan vinkkelistä mitään ihmeellistä: Luultavasti mamut kannattaa rokottaa.

Isossa kuvassa tämä kuitenkin konkretisoi sen, että hyysäämme täällä ihan väärää jengiä. Jos työllistymiskykyä ja halua ei ole, eikä kiinnostusta noudattaa yhteisiä pelisääntöjä, niin mitä me tällä jengillä teemme? Rajat kiinni ja heti. Sitten tipoittain hallitusti kanadan, aussien ja muiden fiksujen maiden mallilla valikoituja tulijoita sisään kiihtyvällä vauhdilla.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25869
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 12.03.2021 13:51
James Potkukelkka kirjoitti: 12.03.2021 12:06 Niin. Kyseinen yhteiskunta saattaa myös olla Suomen ulkopuolella ja yleisesti ottaen tunnustamme yksilön vastuun. Mutta en tiedä, onko tässä oleellista katsoa, kuka on syyllinen. Voi olla järkevää rokottaa mamut ensin aivan itsekkäistäkin syystä. Mutta kyllä mä jossain määrin ongelmallisena näen tuon.
Ei tuossa ole epidemian hallinnan vinkkelistä mitään ihmeellistä: Luultavasti mamut kannattaa rokottaa.

Joo. Kyllä se varmasti on järkevää aivan itsekkäistä syistäkin. Halvemmaksi tulee kuin yhteiskunnan sulkeminen.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14935
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 12.03.2021 13:56
sivustahuutaja kirjoitti: 12.03.2021 13:51
James Potkukelkka kirjoitti: 12.03.2021 12:06 Niin. Kyseinen yhteiskunta saattaa myös olla Suomen ulkopuolella ja yleisesti ottaen tunnustamme yksilön vastuun. Mutta en tiedä, onko tässä oleellista katsoa, kuka on syyllinen. Voi olla järkevää rokottaa mamut ensin aivan itsekkäistäkin syystä. Mutta kyllä mä jossain määrin ongelmallisena näen tuon.
Ei tuossa ole epidemian hallinnan vinkkelistä mitään ihmeellistä: Luultavasti mamut kannattaa rokottaa.

Joo. Kyllä se varmasti on järkevää aivan itsekkäistä syistäkin. Halvemmaksi tulee kuin yhteiskunnan sulkeminen.
En ymmärrä miksi ympäristöstään välinpitämätön paskasakki pitäisi rokottaa, eihän se ympäristöä suojaisi vaan heitä. Maskipakko ja alueelliset ulkonaliikkumiskiellot pesäkkeisiin. Ei paljon näy suomea puhuvia yli 20-vuotiaita ilman maskeja PK-seudulla.
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21523
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Tätä se nyrkin puute aiheuttaa: Pääministeri ei edes tiedä, kellä tällä hetkellä on mandaatti pakkotestata tänne tulevia matkustajia.
https://www.talouselama.fi/uutiset/paam ... bb61c2bc19

Eikös tämäkin ole sellainen perusasia, joka olisi pitänyt käydä läpi koronanyrkin ensimmäisissä kokouksissa vuosi sitten? Mitä muuta pääministerimme ei nyt tiedä?
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14935
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

sivustahuutaja kirjoitti: 15.03.2021 0:08 Tätä se nyrkin puute aiheuttaa: Pääministeri ei edes tiedä, kellä tällä hetkellä on mandaatti pakkotestata tänne tulevia matkustajia.
https://www.talouselama.fi/uutiset/paam ... bb61c2bc19

Eikös tämäkin ole sellainen perusasia, joka olisi pitänyt käydä läpi koronanyrkin ensimmäisissä kokouksissa vuosi sitten? Mitä muuta pääministerimme ei nyt tiedä?
Sääli nyt vähän Marinia, sillä on Kiuru selittämässä miten tää homma toimii...
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16763
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Eikä nyt ehkä ole ihan selvää, kaipaako tilanne nimenomaan vielä yhtä viranomaiselintä, jonka mandaatti vasta olisikin epäselvä. Vaikka onhan koronanyrkki komea termi, ja jäsenille olisi varmaan saanut hienot pinssit merkiksi.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21523
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Tuolla näkemyksellä suomalaisia tsunamiuhreja ei koskaan olisi saatu evakuoitua. Nyt tarvitaan "nopeutta", koska vuosi näyttää olevan liian lyhyt aika tavallisille viranomaisorganisaatioille saada mitään aikaan.