Viikko 23 2020

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9425
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Viikko 23 2020

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 11.06.2020 13:51 Jep. Haikea oodi viattomalle nuoruudelle ja vetoomus siitä, että antaa lapsien olla lapsia ja suojata itseään tietämättömyydellään. Kyllä he vielä kasvavat aikuisiksi ja oppivat tuntemaan maailmaa. Kun sä joskus aikaisemmin esittelit tätä strategiaa pitää aktiivisesti itseäsi henkisen alaikäisyyden tilassa, mä taisin laittaa sulle J.S. Millin onnellinen sika v. kärsivä Sokrates -sitaatin, mutta nyt ajattelin, että ehkä tämä osuu paremmin.
Joo, tää oli kiva. Mun runouden harrastus ei ole sillä tasolla, että muistaisin edes kuulleeni Thomas Graystä aiemmin, mutta google löytää.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16673
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Viikko 23 2020

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ Mun runouden harrastuneisuuteni on ihan nolla, mutta englaninkielisessä maailmassa fraasi "ignorance is bliss" on suhteellisen yleisessä käytössä nykyäänkin, ja joskus minua kiinnosti selvittää, mistä moinen hönöily on peräisin. Ja konteksti osoittautui tärkeäksi merkitykselle ja jäi mieleen. Tai googleen.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9425
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Viikko 23 2020

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 11.06.2020 14:54 ^ Mun runouden harrastuneisuuteni on ihan nolla, mutta englaninkielisessä maailmassa fraasi "ignorance is bliss" on suhteellisen yleisessä käytössä nykyäänkin, ja joskus minua kiinnosti selvittää, mistä moinen hönöily on peräisin. Ja konteksti osoittautui tärkeäksi merkitykselle ja jäi mieleen. Tai googleen.
Kiitos tästäkin informaatiosta. Huomasin sen käytön ja pidin sitä näppäränä, mutta en tajunnut, että se olisi nimenomaan tästä lähtöisin.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Viikko 23 2020

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 11.06.2020 14:54 ^ Mun runouden harrastuneisuuteni on ihan nolla, mutta englaninkielisessä maailmassa fraasi "ignorance is bliss" on suhteellisen yleisessä käytössä nykyäänkin, ja joskus minua kiinnosti selvittää, mistä moinen hönöily on peräisin. Ja konteksti osoittautui tärkeäksi merkitykselle ja jäi mieleen. Tai googleen.
Kohtasitko Etonissa ensirakkautesI?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16673
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Viikko 23 2020

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 12.06.2020 8:30 Kohtasitko Etonissa ensirakkautesI?
Olen muistaakseni käynyt kerran Windsorissa turisteilemassa ja näin reissulla Etoninkin, mutta kohtaamiset jäivät valitettavasti vähiin. Tai kuinka valitettavaa se sitten on.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Viikko 23 2020

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 12.06.2020 8:58
James Potkukelkka kirjoitti: 12.06.2020 8:30 Kohtasitko Etonissa ensirakkautesI?
Olen muistaakseni käynyt kerran Windsorissa turisteilemassa ja näin reissulla Etoninkin, mutta kohtaamiset jäivät valitettavasti vähiin. Tai kuinka valitettavaa se sitten on.
:(
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Viikko 23 2020

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Eton vaikuttaa ahdistavalta paikalta. Mielipiteeni perustuu täysin mitääntietämättömään ennakkoluuloon.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16673
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Viikko 23 2020

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 12.06.2020 9:05 Eton vaikuttaa ahdistavalta paikalta. Mielipiteeni perustuu täysin mitääntietämättömään ennakkoluuloon.
Mielikuvani on samansuuntainen, mutta se on tosiaan varmaan aika heikosti nykytodellisuuteen kiinnittyvä mielikuva. Huikea brändi kyllä, kun jossain semiarktisessa periferiassa elävillä tyypeilläkin on vahva käsitys yhdestä koulusta.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Viikko 23 2020

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 12.06.2020 9:42 Huikea brändi kyllä, kun jossain semiarktisessa periferiassa elävillä tyypeilläkin on vahva käsitys yhdestä koulusta.
Totta.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Viikko 23 2020

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Huh. Pitkästä aikaa Kitinässä. Mitenkäs tämä viikkoketju on paisunut noin. Taatusti joku keskustelu on pursunut yli äyräiden, joka ei liity itse viikkoon.
No hyvä.
Koulusta tai Etonista tuo viimeinen juttu.
Kerron Suomen koulun kokemuksistani sen asian, että opiskelussa ihan hirveästi löysää. Koulu ollut useimmille ihan seurustelu ja löysäilypaikka.
Ei jakseta tehdä edes läksyjä.
Minä kyllä lisäisin kuria selkeästi. Toki sosiaalisuus on tärkeää, mutta pääasia on ollut hukassa.
Itse olen aina pyrkinyt opiskelemaan ja löysyys ihmetyttää. Löysyys on ihan leppoisaa, muttei se tuo lapselle sivistystä tai oppia tai rahaakaan todennäköisesti, ellei ole aivan pohjalla ja ala rikolliseksi, jolloin hyvällä tuurilla voi vähän aikaa rahallisesti pärjätäkin ikävä kyllä.

Olisinko ihan tyranni, kun haluaisin lapsille koulupuvun ja lisäisin kolme tuntia päivään arvostaa vanhempia ja käyttäytyä hyvin ja ettei rikoksia saa tehdä. Ja opettajille vaikka väkisin täydellinen auktoriteetti. Nythän opettaja usein haluaa olla "siisti kaveri", jolloin mennään ojasta alemmaksi kuin allikko.

KESÄARSKA
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5046
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Viikko 23 2020

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Joo-o, Kitinää kun lukee tulee itselle melkoisen terve olo. Siksi en varmaan täältä ikinä pääsekään. Jatkakaa!
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2803
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Viikko 23 2020

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

exPertti kirjoitti: 10.06.2020 11:20 Olen niin köyhä, että uusi autoni hyödyntää dinosauruksia paheksuttavimmalla mahdollisella tavalla.

Eikös ND muutu kohta maailman kovapinkkaisemmaksi tyypiksi, kun Teslan takuut raukeavat. Takuuttomalla teslalla eivät persaukiset ajele.

Melkein kuin pitäisi kasariferraria käyttöautona.
ND on edelleen suhtautunut Teslan (laatu)ongelmiin siten, että ostetaan Teslaa. Kaverini paikan naapurissa tamperelaisessa parkkihallissa on ollut jo pari vuotta Model S, jonka renkaantuenta on romahtanut. Kaveri selvitti, että auto on rahoitusyhtiön omistuksessa. Joku maksaa.

(Edit: en ole käynyt Kitinässä viikkoon, enkä jaksanut lukea koko ketjua ennen kommentointia.)
Viimeksi muokannut nokkaelain, 13.06.2020 21:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2803
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Viikko 23 2020

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

exPertti kirjoitti: 11.06.2020 8:54 Olet jättänyt asian seurannan meille nuiville luonnontieteilijöille.
Minulla on ollut aika huono musta kirja, mutta sinä siis et ole insinööri?

Itsekin olen FM. Jos olisin tehnyt muutaman viikon työtä vaille valmiin lisurin valmiiksi joskus, ohjaajan painostuksesta se olisi varmaan merkattu tekniikan tutkinnoksi.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2803
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Viikko 23 2020

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

^Jossain toisessa tilanteessa olisin varmaan voinut taas kokeilla jotain...
Ex-esimieheni on työelämäprofessori, mutta jäi juuri työttömäksi.
Edit: en ole selvillä onko työelämäprofessoreilla työsuhdetta yliopistoon.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2803
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Viikko 23 2020

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

exPertti kirjoitti: 11.06.2020 12:37 Maailmassa tuntuu olevan voimakkaasti kaksi eri joukkuetta nykyään. Tutkimuksien mukaan joukkueet alkavat voimakkaasti eriytyä toisistaan (jos kannatat tätä, kannatat myös tätä ja tätä) ja tällaiset normaalit ihmiset jotka erottavat kehityksen vaiheita eivät oikein haluaisi kumpaakaan. Vaikkakin en ole monesta viime aikojen ilmiöstä kovin iloinen lähinnä tiedostan sen ja keskityn asioihin jotka ovat _minusta_ olennaisempia maailman kehityksen kannalta kuin näitten joukkueitten teemat. Meitä on paljon, ei ole yksinäinen olo. Me olemme ne ihmiset jotka nykyään asioista puhuttaessa myhäilevät taustalla ja tunnistamme toisemme hetken päästä. Keskenään tuleekin sitten hyviä juttuja.
Vastaan nyt tähän kun en enää löytänyt viesitä jossa oli tekemässä mildia KSE:ta. Esim. Urpiainenhan kommentoi iloiseen tapaansa muillekin. Oletko ehkä herkkä kuitenkin oman kuplasi kanssa. Etkö ehkä viihdykään erimielisessä yhteisössä. Toisaalta en ole saanut itse ansaitsemaani vittuilua tekemisistäni (eikä kukaan huomannut kun oli joitakin vuosia poissa.)
Vastaa Viestiin