Perttiketju

Leffat, musiikki, taide, kirjallisuus ja sensellaiset
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14925
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Perttiketju

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Sä oot sekaisin.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25343
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Perttiketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Perttiketju

Viesti Kirjoittaja exsu »

Pertin tulo on kyllä aktivoinut meitä kaikkia. Tämä uuteen tulemiseen ilmeisesti defenssinä viritetty parodiahahmo ei ole oikein mulle mieleen, mutta kokonaisuus on kiinnostava. Tässä on jotain samaa meininkiä kuten tositeeveessä, varsinkin siis meidän muiden reaktioissa ja tilanneanalyyseissa. Niissähän on usein sama meininki, että taitavan leikkauksen ja ympäristön syötteiden pohjalta tyypit muuttuu tavallaan irvikuviksi itsestään, ja sitten sama meno saattaa jatkua kun rooli on jo opittu.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5036
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Perttiketju

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Värikynät vain puuttuu :D

Vakavasti ottaen, mikä pointti? Huomion hakeminen vai jokin muu? Ihan ystävyydellä kyselen. En ole koskaan sulle mitään paskaa täällä sanonut/kuittaillut. Ihan uteliaana siis nyt.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14862
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Perttiketju

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Paluu - aivopieruttelua - kse.
Universaali disclaimer.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14925
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Perttiketju

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

On muuten vaikea päättää kumman valitsee omaan prime timeensa viihdykkeeksi, stadinlerssin vai koliikin seikkailut. Vois ehkä vuorotella ja sit vaikka juhannuksena hullutella ja lukea kummatkin. Joo.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5036
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Perttiketju

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Minulla on simppeli suhde tähän palstaan: tulen ja menen, no added drama (ellei jää lääkkeet ottamatta). :D

Tää ketju tuo mieleeni ksp:n (kosteasilmäinen paluu), ei voi mithään. Mut onnea valitsemallesi tielle!
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9342
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Perttiketju

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Perttin paluu on saanut ainakin uutta säpinää kitinään. Ei täällä oo näin vilkasta ollut aikoihin ja tyttöjäkin ( :dream: ) näkynyt enemmän kuin pitkään aikaan.

Mä en ihan käsitä mitä niin pahaa pertti on tehnyt, että joidenkin kirjoittajien pitää hyökätä niin voimakkaasti vittuillen vastaan. Ei ole kohteliasta käytöstä moinen. Jos ei kestä juttuja, niin henkilön voi myös norata tai sitten vaan olla hiljaa.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Perttiketju

Viesti Kirjoittaja exsu »

Pertti voisi palstan johtavana teknisen sälän keräilijänä auttaa mua urheiluketjussa kelloasioissa.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2767
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Perttiketju

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

exPertti kirjoitti: 12.06.2020 12:37 ^ heittelin palloja aikani ja sitten lopulta sain sen verran muistoja tuoneita reaktioita, että muistin miksi aikoinaan harkinnan jälkeen lähdin.

Oletan, että karakteerini ainoat tarjolla olevat kehityskaaret tämän huomion jälkeen on vetää pertin kulttuuriketjua tai hiipua taka-alalle.

Plussaa toki, että ei kaveri jätä kylmäksi. Ehkä haluaisin silti olla skaalalla vihattu rakastettu jossakin ääripäitten välissä enkä, että yhdistämällä 3 kommenttiasi sain kuvan, että olet idiootti. Tervetuloa palstalle.
Aikoinaan mietin hetken, että oletko yksi ex-työkaverini: kaupunkilainen ja keskustan kannattaja ;) (Hän sittemmin väitteli tekniikan alalata.) Et ole ainoa lajiasi.

En ihan yhdy esim. Urpiaisen "ääriajatteluun", parin-kolmen sukupolven takaiset juuret ovat Pohjanmaalla ja Hämeessä maaseudulla, vaikkakin vanhimmat vanhimmassa kaupungissa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16547
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Perttiketju

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

nokkaelain kirjoitti: 16.06.2020 23:54 Urpiaisen "ääriajatteluun"
:?:
Onhan tossa noi lainausmerkit, mutta vähän kummissani olen.

Enks mä nyt ole tässä viime aikoina, erityisesti perttiketjun kontekstissa, kunnostautunut sellaisessa "ääriajattelussa", että olen, mahdollisesti aika voimakkain sanankääntein, kritisoinut kahta väitettä: (i) täytyy seurata Fox Newsiä, koska vain se kertoo vääristelemättömän totuuden, kun valtavirran tiedotusvälineet ovat niin vääristeleviä ja (ii) syvän pään persut ovat onnistuneet paljastamaan salaliiton: suomalaisista biologiankirjoista on poistettu tieto hiilidioksidin roolista kasvien elämässä, jotta saadaan demonisoitua polttomoottorien päästöjä vielä lisää.

Jos sä tosiaan tässä yhteydessä pidät mun kantojani ääriajatteluna, niin olet kyllä nielaissut aika kritiikittä persujäsennyksen: ääripäät ovat natsit ja liberaalin demokratian puolustajat, kultaista keskitietä puolustava tolkun ihminen ymmärtää aika pitkälle natsien parhaita puolia.

Edit. Nyt mä muistin kolmannenkin tuon fox newsin ja biologiasalaliiton lisäksi: Kritisoin Peran teoriaa siitä, että Rinteen-Marinin hallitus on Sipilän ja Orpon salassa junailema operaatio kansansuosiota nauttivan porvarihallituksen pystyttämiseksi. Ja nimenomaan tämä kritiikkini oli varmaan aika kärjekkäästi muotoiltu, ja laukaisi Pertin uhrimonologin siitä, miten paikallaanlilluvat palstalaiset eivät ole kehittyneet ajattelussaan yhtä paljon kuin Pera ja varmaan hänen täytyy tehdä kse. Kuin persut konsanaan, olen pahoillani joistain jyrkimmistä muotoiluistani, mutta en kritiikkini sisällöstä.
Viimeksi muokannut urpiainen, 17.06.2020 15:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25343
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Perttiketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 17.06.2020 11:16 tolkun ihminen ymmärtää aika pitkälle natsien parhaita puolia.
He rakensivat hyviä teitä ja lisäksi Hitler oli eläinrakas kasvissyöjä!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9342
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Perttiketju

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 17.06.2020 11:44
urpiainen kirjoitti: 17.06.2020 11:16 tolkun ihminen ymmärtää aika pitkälle natsien parhaita puolia.
He rakensivat hyviä teitä ja lisäksi Hitler oli eläinrakas kasvissyöjä!
+1 moottoritieverkostolle ja nopeusrajoitusvapaille alueille :hep:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14925
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Perttiketju

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Perde, älä jaksa uhriutua. Aloitapa tämä uusi dramaattinen maihinnoususi vaikka pyytämällä anteeksi tuplanikkeilyäsi koliikkivauvana, niin suhun voi suhtautua edes jotenkin täyspäisenä kirjoittajana.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25343
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Perttiketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Elvytän vanhan aiheen. Löysin netistä Pertin kuvan

Kuva
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9342
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Perttiketju

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 17.06.2020 13:49 Perde, älä jaksa uhriutua. Aloitapa tämä uusi dramaattinen maihinnoususi vaikka pyytämällä anteeksi tuplanikkeilyäsi koliikkivauvana, niin suhun voi suhtautua edes jotenkin täyspäisenä kirjoittajana.
Internet ei unohda :kele: :kele: :kele:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14925
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Perttiketju

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Vaikka ei minulta tätäkään kysytty, muun perdeilysi ohessa tämä tapa palata palstalle hakee tosiaan dramaattisuudessaan ja uhriutuvuudessaan vertaistaan. Palaa nyt sitten ja ensimmäisenä analysoi ja kritisoi puhki palstan ja palstalaiset sen sijaan, että olisit nöyrä ja notkea. Esimerkki urheiluelämästä: jos vaihdat futisjengiä ja ensimmäisenä kerrot mielipiteesi kaikesta ja kaikista, niin suthan nauretaan pihalle ja heitetään nappulakengät sähköjohtoon riippumaan.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9342
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Perttiketju

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 17.06.2020 14:08 Vaikka ei minulta tätäkään kysytty, muun perdeilysi ohessa tämä tapa palata palstalle hakee tosiaan dramaattisuudessaan ja uhriutuvuudessaan vertaistaan. Palaa nyt sitten ja ensimmäisenä analysoi ja kritisoi puhki palstan ja palstalaiset sen sijaan, että olisit nöyrä ja notkea.
Multakaan ei kysytty, mutta muistaakseni se ei ollut pertti joka aloitti syväluotaavat analyysit, mutta saatan toki muistaa väärin.

Vai pitäisi olla nöyrä ja notkea, että saa palata palstalle... :D

Mitä jos antaisitte vanhojen olla? Ei täällä niin vilkasta oo ollu, että tarttis ehdoin tahdoin ajaa väkeä pois.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25343
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Perttiketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti: 17.06.2020 15:15
Ylermi Ylihankala kirjoitti: 17.06.2020 14:08 Vaikka ei minulta tätäkään kysytty, muun perdeilysi ohessa tämä tapa palata palstalle hakee tosiaan dramaattisuudessaan ja uhriutuvuudessaan vertaistaan. Palaa nyt sitten ja ensimmäisenä analysoi ja kritisoi puhki palstan ja palstalaiset sen sijaan, että olisit nöyrä ja notkea.
Multakaan ei kysytty, mutta muistaakseni se ei ollut pertti joka aloitti syväluotaavat analyysit, mutta saatan toki muistaa väärin.

Vai pitäisi olla nöyrä ja notkea, että saa palata palstalle... :D

Mitä jos antaisitte vanhojen olla? Ei täällä niin vilkasta oo ollu, että tarttis ehdoin tahdoin ajaa väkeä pois.
juu.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14862
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Perttiketju

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Ei kai täällä kenelläkään erityistä ole perttiä vastaan. Sille ei voi mitään jos aivopierutteluiden raikastamisesta menee otsa ryppyyn.
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16547
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Perttiketju

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

So Hard kirjoitti: 17.06.2020 15:34 Ei kai täällä kenelläkään erityistä ole perttiä vastaan. Sille ei voi mitään jos aivopierutteluiden raikastamisesta menee otsa ryppyyn.
No näin mäkin haluaisin ajatella, mutta nyt mä ehkä näen, että varmaan mun reaktioni yhteen aivopieruun oli aika kohtuuton. Tarkoitan tätä: viewtopic.php?f=12&t=13762&p=766795&hil ... in#p766795 Ei tuossa kyllä ollut tarvetta noille henkilökohtaisuuksille.

Olen Pertti pahoillani ja pyydän anteeksi.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9342
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Perttiketju

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

So Hard kirjoitti: 17.06.2020 15:34 Ei kai täällä kenelläkään erityistä ole perttiä vastaan. Sille ei voi mitään jos aivopierutteluiden raikastamisesta menee otsa ryppyyn.
Ainakin sivustakatsottuna näyttää, että osalla on kovastikin perttiä vastaan, mutta ehkä vika on vaan viestinnässä.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9342
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Perttiketju

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Jeeee, pertti postaa hyvää musiikkia :cheer:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25343
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Perttiketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

exPertti kirjoitti: 17.06.2020 16:16
urpiainen kirjoitti: 17.06.2020 15:38Olen Pertti pahoillani ja pyydän anteeksi.
Kuva
"Jankon betoni, Kalervo Jankko puhelimessa"

Mun toteemieläin.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9342
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Perttiketju

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

exPertti kirjoitti: 17.06.2020 17:24
Vagabondo kirjoitti: 17.06.2020 15:51 Jeeee, pertti postaa hyvää musiikkia :cheer:
Olen enemmän fiilistellyt tätä kyllä viime aikoina. Oli kyllä livenä mahtava myös.
....and it's gone :|

Se kuulosti ihan siltä miltä näyttikin. Beatsin kuulokkeetkin näkyi videolla. Varmaan ihan kiva, jos kestää soundit. Tää moderni pop ei vaan oo mun juttu.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Vastaa Viestiin