Korona-ajan työtilanteesi

Yleinen lätinä jä kitinä
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Korona-ajan työtilanteesi

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Pienimuotoinen kysely miten korona on vaikuttanut juuri sinun työllisyyteen.

Omalla kohdalla on käynyt peikkomainen tuuri, sillä koko kriisin aikana ei ole omalle kohdalle osunut yhtäkään poissaolopäivää joko oman sairastumisen tai työnantajan toimien johdosta. Kokonaisuudessaan rakennusala pörräsi lähes täysillä kierroksilla koko kriisin ajan. Omalle kohdalle osui vain yksi työmaa joka suljettiin pidennetyksi viikonlopuksi koronatapausten johdosta. Työmaille liikkuminen on ollut itse asiassa aivan hitokseen helppoa, kun muu kansa on ollut pois jaloista.

Nyt kai ollaan epidemian jälkimainingeissa, mutta vieläkään se ei näy oman alan töissä. Päinvastoin normaali kausiluontoinen vaihtelu iskee ihan samalla volyymilla kuin aikaisemminkin, eli juuri nyt saa tehdä niin paljon töitä kuin jaksaa. Ja on tullut tehtyä. En ajatellut tänäkään kesänä pitää kesälomaa kuin korkeintaan kaksi viikkoa.
Mitens teillä?
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9390
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Korona-ajan työtilanteesi

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Toistaiseksi töitä riittänyt. Kesän yli varmaan päästään olemassa olevilla töillä ja kesälomilla, mutta syksyn työtilanne täysin auki.

Jossain ketjussa jo sanoin, että en panisi pahakseni 2-6kk lomautusta. Sellanen pieni sapattivapaa voisi olla paikallaan tässä vaiheessa työuraa ja tulojen lasku olisi helppo korvata asuntolainen lyhennysvapaalla.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Korona-ajan työtilanteesi

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Firma taitaa tehdä ennätystuloksen tänä vuonna näilläkin. Lisäksi pari isompaa tarjousta putkessa, ne jos realisoituu niin vapaa-aika taitaa loppua.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Korona-ajan työtilanteesi

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Liikaa töitä. Korona näkyy pihistelynä kaikessa.
Universaali disclaimer.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Korona-ajan työtilanteesi

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Ei mitenkään.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9390
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Korona-ajan työtilanteesi

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

exPertti kirjoitti: 13.06.2020 18:43 Koettanut heitellä rahaa rahastoihin ja muihin piiloihin.
Mä oon hyvä piilottamaan rahaa. Tyypillisesti en itsekkään enää löydä niitä. Jos kaipaat apua, niin voit laittaa tilisiirrolla tulemaan :juristi:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Korona-ajan työtilanteesi

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

En ihan noin yksityiskohtaista, kuviteltuakaan, kuvaelmaa voi kirjoittaa, kun kyse on vain ison konsernin kyljessä olevasta pullistumasta.

Koronan alkuaikoina irtisanottiin noin puolet. Sittemmin vain muutamia. Nykyinen vahvuus taitaa olla kolme koodaria ja yhtä paljon muita.

Nyt "into piukassa" tehdään taas hommat maaliin.
Viimeksi muokannut nokkaelain, 16.06.2020 13:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Korona-ajan työtilanteesi

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Infernaalinen myynninkasvu, koska mökkeily. En ole eläissäni tehnyt koskaan niin paljon töitä kun tein maaliskuun puolivälistä toukokuun loppuun, ja olen aina ollut ihan kova tekemään töitä. Se näyttäis myös näkyneen emolaivan suuntaan, sillä Supermarkettia pukkaa nykyisen lisäksi.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Korona-ajan työtilanteesi

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Vesper kirjoitti: 14.06.2020 18:39 Infernaalinen myynninkasvu, koska mökkeily. En ole eläissäni tehnyt koskaan niin paljon töitä kun tein maaliskuun puolivälistä toukokuun loppuun, ja olen aina ollut ihan kova tekemään töitä. Se näyttäis myös näkyneen emolaivan suuntaan, sillä Supermarkettia pukkaa nykyisen lisäksi.
Oho. Congrats!
Universaali disclaimer.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Korona-ajan työtilanteesi

Viesti Kirjoittaja Vesper »

So Hard kirjoitti: 14.06.2020 18:44Oho. Congrats!
Tänks! Täytyy tässä taas vaihteeksi muuttaa ja miettiä muutama muukin kuvio uusiksi. Onneks ei oo perhettä, joka pitäs koko ajan raahata perässä...
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Korona-ajan työtilanteesi

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Vesper kirjoitti: 14.06.2020 19:07
So Hard kirjoitti: 14.06.2020 18:44Oho. Congrats!
Tänks! Täytyy tässä taas vaihteeksi muuttaa ja miettiä muutama muukin kuvio uusiksi. Onneks ei oo perhettä, joka pitäs koko ajan raahata perässä...
Like a rolling stone!
Universaali disclaimer.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Korona-ajan työtilanteesi

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Vesperille onnittelut, olet markettisi ansainnut!
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9390
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Korona-ajan työtilanteesi

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Vesper kirjoitti: 14.06.2020 18:39 Infernaalinen myynninkasvu, koska mökkeily. En ole eläissäni tehnyt koskaan niin paljon töitä kun tein maaliskuun puolivälistä toukokuun loppuun, ja olen aina ollut ihan kova tekemään töitä. Se näyttäis myös näkyneen emolaivan suuntaan, sillä Supermarkettia pukkaa nykyisen lisäksi.
:jee:

Hieno homma.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Korona-ajan työtilanteesi

Viesti Kirjoittaja exsu »

Hyvä Vesper!

Mulla on kevään työt olleet kaaos. Meillä koko bisneksessä ihan selvä hiljentyminen, mihin on reagoitu lomautuksilla (ei koskeneet minua) ja BF- haulla. Nyt on sitten tehty töitä, painettu BF- rahoitettua projektia, opiskeltu sivussa ja heitetty vähän vielä keikkaa toiseenkin lafkaan ohessa. Välillä meinasi ylikuumentua, nyt on taas hyvä balanssi. Myynti näyttää elpyneen, eli syksy voi olla jo normaalimpi.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Korona-ajan työtilanteesi

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Hiljeni välillä reilustikin, kun ollaan niin riippuvaisia lennoista. Välillä ollaan oltu helisemässä työnantajan määräämien typerien karanteenien kanssa, kun työpaikalla on käynyt väki vähiin. Korona ei tänne ole iskenyt. Saa nähdä miten kaatuu viivästyneet hommat niskaan, kun maailma normalisoituu.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Korona-ajan työtilanteesi

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ansiot pudonneet jonkin verran. En ole laskenut, mutta arvauksena n 20%.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Korona-ajan työtilanteesi

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 15.06.2020 15:06 Ansiot pudonneet jonkin verran. En ole laskenut, mutta arvauksena n 20%.
Nyt lähempänä 40k kuin 50k kuukaudessa?
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Korona-ajan työtilanteesi

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 16.06.2020 11:05
James Potkukelkka kirjoitti: 15.06.2020 15:06 Ansiot pudonneet jonkin verran. En ole laskenut, mutta arvauksena n 20%.
Nyt lähempänä 40k kuin 50k kuukaudessa?
Sanotaan, että lähempänä 10:tä miljoonaa kuin 20:tä!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Korona-ajan työtilanteesi

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vesper kirjoitti: 14.06.2020 18:39 Infernaalinen myynninkasvu, koska mökkeily. En ole eläissäni tehnyt koskaan niin paljon töitä kun tein maaliskuun puolivälistä toukokuun loppuun, ja olen aina ollut ihan kova tekemään töitä. Se näyttäis myös näkyneen emolaivan suuntaan, sillä Supermarkettia pukkaa nykyisen lisäksi.
Hieno homma!

Onko sun oma kauppasi sun omistama Oy vai miten tuo menee?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Korona-ajan työtilanteesi

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 16.06.2020 11:23
Ylermi Ylihankala kirjoitti: 16.06.2020 11:05
James Potkukelkka kirjoitti: 15.06.2020 15:06 Ansiot pudonneet jonkin verran. En ole laskenut, mutta arvauksena n 20%.
Nyt lähempänä 40k kuin 50k kuukaudessa?
Sanotaan, että lähempänä 10:tä miljoonaa kuin 20:tä!
:jee:
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Korona-ajan työtilanteesi

Viesti Kirjoittaja Vesper »

James Potkukelkka kirjoitti: 16.06.2020 11:40Onko sun oma kauppasi sun omistama Oy vai miten tuo menee?
Joo kyllä tätä ihan omalla rahalla pyöritetään.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Korona-ajan työtilanteesi

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Vesper kirjoitti: 03.07.2020 22:20
James Potkukelkka kirjoitti: 16.06.2020 11:40Onko sun oma kauppasi sun omistama Oy vai miten tuo menee?
Joo kyllä tätä ihan omalla rahalla pyöritetään.
:jee:
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Korona-ajan työtilanteesi

Viesti Kirjoittaja annepa »

Vitsi miten hienoa kuulla näitäkin juttuja, että bisnes kukoistaa. Mediassa surkutellaan vaan, että konkurssiaalto iskee Suomeen. Voi iskeäkin, ja se on huono juttu, mutta ei se tarkoita että kaikki kaatuu. Onnea Vesperille marketista!

Mulla korona aiheutti vain täysin etätöihin siirtymisen. Työtaakka tai palkka ei ottanut mitään osumaa puoleen tai toiseen.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Korona-ajan työtilanteesi

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vesper kirjoitti: 03.07.2020 22:20
James Potkukelkka kirjoitti: 16.06.2020 11:40Onko sun oma kauppasi sun omistama Oy vai miten tuo menee?
Joo kyllä tätä ihan omalla rahalla pyöritetään.
Tarkoitin yhtiömuotoa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Kerberos I
Kitinän uhri
Viestit: 549
Liittynyt: 21.04.2021 14:43
Paikkakunta: Savvoo hilij.. no ei vatussa!

Re: Korona-ajan työtilanteesi

Viesti Kirjoittaja Kerberos I »

Olen opiskellut uutta alaa koko korona-ajan, ja valmistunut nyt keväällä. Uusi työ alkaa heti vapun jälkeen, joten hyvä tuuri käynyt. :)
"Ainoa todellinen viisaus on tieto siitä, että et tiedä yhtään mitään." - Sokrates
Vastaa Viestiin