Miten pärjäillä totaalisessa yksinäisyydessä?

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Miten pärjäillä totaalisessa yksinäisyydessä?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

^ Älä vittu jaksa mussuttaa taas omiasi ja syyllistää muita. Mieti nyt vähän. Annat taas ymmärtää että jonkun vitun keskustelupalstan ikuinen ja ehdoton velvollisuus on aina ja iänkaikkisesti kuunnella sinua, vastata sinulle, kuten sinä haluat, kannatella ja tukea sinua ja varmaankin vielä pelastaa sinut kaikelta maailman pahalta.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Miten pärjäillä totaalisessa yksinäisyydessä?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Lisäksi mua kyllä vähän ihmetyttää, että yksi Gatin toistuvista itkuvirsistä on tuo, että Kitinäyhteisö ei ymmärrä masentuneen saamattomuutta ja sortuu ymmärryksen ja ystävällisyyden sijaan huonosti piilotettuun pilkkaan ja suoranaiseen ilkeilyyn. Kuitenkin näissä ketjuissa räikein esimerkki tästä lienee Gatin oma pistely aina ystävälliselle Homielle. Jonkun uuden ennätyksen Gat saavutti tässä leipälajissaan nyt, kun lisäsi Homien kiusaamisen keinovalikoimaansa myös emotionaalisen kiristämisen.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Miten pärjäillä totaalisessa yksinäisyydessä?

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

urpiainen kirjoitti: 26.08.2020 13:17 Lisäksi mua kyllä vähän ihmetyttää, että yksi Gatin toistuvista itkuvirsistä on tuo, että Kitinäyhteisö ei ymmärrä masentuneen saamattomuutta ja sortuu ymmärryksen ja ystävällisyyden sijaan huonosti piilotettuun pilkkaan ja suoranaiseen ilkeilyyn. Kuitenkin näissä ketjuissa räikein esimerkki tästä lienee Gatin oma pistely aina ystävälliselle Homielle. Jonkun uuden ennätyksen Gat saavutti tässä leipälajissaan nyt, kun lisäsi Homien kiusaamisen keinovalikoimaansa myös emotionaalisen kiristämisen.
Vaikea ymmärtää miten sairaan filtterin läpi pitää tekstejä lukea, jos ei tajua että kohta viisitoista vitun vuotta on miehelle tarjottu enemmän henkistä internet-tukea, kuin moni saa oikeassa elämässä ikinä. Nimimerkkejä netissä kyllä, mutta eläviä ja hengittäviä ihmisiä jotka käyttävät omaa vapaa-aikaansa ja aivokapasiteettia Gattiksen asioiden lukemiseen ja ongelmien kelailuun, vielä koittaen jäsennellä neuvoja niin että niistä olisi hyötyä.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Miten pärjäillä totaalisessa yksinäisyydessä?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Gattis on tosin ihan oikeassa, että esim. itse en varmaan ymmärrä hänen oloaan. En tosin keksi, miksi minun pitäisikään? Ei minulla ole mitään erityistä syytä ymmärtää gattista. Yritän kyllä auttaa kanssaihmistäni, mutta luonteeseeni kuuluu, että en oikeastaan välitä paskaakaan muiden ihmisten ajattelun kiemuroista. Minua ei yksinkertaisesti kiinnosta. Jos gattis siis haluaa, että joku syventyy hänen olotilaansa ja yrittää ymmärtää sitä, niin minä olen ihan väärä henkilö. Ei minulla ole aikaa käytettäväksi 7,5 miljardin lumihiutaleen ymmärtämiseen.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Miten pärjäillä totaalisessa yksinäisyydessä?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 26.08.2020 13:17 Lisäksi mua kyllä vähän ihmetyttää, että yksi Gatin toistuvista itkuvirsistä on tuo, että Kitinäyhteisö ei ymmärrä masentuneen saamattomuutta ja sortuu ymmärryksen ja ystävällisyyden sijaan huonosti piilotettuun pilkkaan ja suoranaiseen ilkeilyyn. Kuitenkin näissä ketjuissa räikein esimerkki tästä lienee Gatin oma pistely aina ystävälliselle Homielle. Jonkun uuden ennätyksen Gat saavutti tässä leipälajissaan nyt, kun lisäsi Homien kiusaamisen keinovalikoimaansa myös emotionaalisen kiristämisen.
Juu. Kuten ennenkin on kirjoitettu, onhan se paradoksaalista, että Gat julistaa, että Kitinässä ei ymmärretä muiden masennusta, mutta Gat ei itse tunnu ymmärtävän Homien masennusta.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Miten pärjäillä totaalisessa yksinäisyydessä?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

sivustahuutaja kirjoitti: 26.08.2020 14:04 ^ Gattis on tosin ihan oikeassa, että esim. itse en varmaan ymmärrä hänen oloaan. En tosin keksi, miksi minun pitäisikään? Ei minulla ole mitään erityistä syytä ymmärtää gattista.
Vähän sama. Mulla ei ole mitään mielenkiinto auttaa ihmistä, joka on tehnyt selväksi, ettei apu kelpaa ellei se ole ryyppämisen ja omassa paskassa kyntämisen avittamista. Kuten en myöskään jaksa olla kohtelias huonosti käyttäytyvälle ihmiselle.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Miten pärjäillä totaalisessa yksinäisyydessä?

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Yllätä Gat meidät kaikki, ja tule tänne kahden vuoden päästä kertomaan, että olet täysraitis entinen alkoholisti.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Miten pärjäillä totaalisessa yksinäisyydessä?

Viesti Kirjoittaja Gat »

McJanne kirjoitti: 26.08.2020 13:39 Ei gattis ole masentunut, vaan alkoholidementti, isänsä jalanjäljissä.
Gat kirjoitti: 19.08.2020 11:49 Olisi pitänyt arvata. että en saa ymmärrystä enkä muuta kuin pilkkaa ja ihmettelyä. Sekä itsestäänselvoiä neuvoja mutta sopien kevyempään ja normaalimpaan tilanteeseen. Sama muissakin ketjuissa, vaikka se "Päivän linkki". Ette millään void ymmärtää mitä tarkoitan, vaikka miten rautalangasta väännän. Aina teillä menee oikiukkoiluksi. Johtuen normatiivisista simppeleistä maailmanselityksistänne.
KKK kirjoitti: 19.08.2020 7:36 mutta aikuisuuteen kuuluu vastuun ottaminen omista teoistaan ja valinnoistaan. Jos ei näe syytä muuttaa elintapojaan syistä A, B, C... N niin eipä sille kukaan mitään voi.
No mussun mussun lallallaa. Totta hitossa suren ja kadun koko ajan elämäni aikana tekemiäni virheitä. Ne valvottavat minua öisin. Se suru ja katumus ovat koko ajan päällä, seliin lamauttavasti. Eikä voi muuttaa mennyttä, vaikka nyt vaikka miten tietäisi, että olsipitänyt olisiptänyt. Silti se sattuu.

Mutta saa esimerkiksi vaikutelman, että ongelmieni syy mielestänne on kaljan käyttö. No ei, mutta ettehän te voi tajuta. Nykyään kyllä juon liikaa, se on totta. Mutta en minä kaljoittelemalla ole aiheuttanut esim. seuraavia:

-Että enoni kauan ennen syntymääni siitälsi toisen miehen vaimon. Ei johdu karhuttelustani.

-Että uuden lain porsaanreiän mukaan se uusioserkkuni saattoi ajaa vakavasti myöhässä olevan isyysjutun, kunhan väitti, ettei ollut koskaan kuullutkaan siihen myöhäiseen keski-ikäänsä mennessä. Vaikka muut olivat. Mutta juttu ei ollut vanhentunut, kun sai ohjeen kertoa, ettei tiennyt. Ei johdu karhuttelustani.

-Että enoni ei millään pystynyt ymmärtämään, että yleistestamentin minulle lisäksi talon pelastaakseen pitäisi myös myydä se minulle. Lopulta hankittiin maatalousasiantuntija selittämään, ja sitten en ni ymmärsi. Lupasi myydä. Joutui kuitenkin jalkakivun takia sairaalaan ja sai syöpädignoosin ennen sopimuksen allekirjoitusta. Jolloin voitiin tulkita "kuolemanvaraiskaupaksi". Tuo ei johdu karhuttelustani, vaan helvetin huonosta tuurista.

Se että minut se uusiosukulainen haastoi käräsille, ja vaikka voitujnh käräjä-ja hovioikeudessa mutta hävisn Korkeimmassa kun en itse päässyt puhumaan tai sitä ei asianajajani vaatinut... sekään ei johdu karhuttelusani. Sinne katosi yli puoli miljoonaa euroa, tosin bruttona laskettuna. (EDIT: Silti minun on pakko maksaa veroja ja pakollisia maksuja, joita teillä ei ole. Ei Homiella varsinkaan ) Eli mahdollisuudet investoida siihen rempallaan olevaan tilaan menivät . Ei johdu karhuttelustani.

-Että kansainväinen subprime -pörssiromahdus järsi sijoitukseni, ja nyt korona-kriisi kun olivat vähän toipuneet.

-Että myrskyt ja ötökät tuhosivat lähes kaikki metsäni, vakuutuksesta ei saanut arvoa kaatuneista tukeista ja kuivaneista puista terveenä myydyn tasolle läheskäänkään. Ei johdu karhuttelustani vaan ilmastonmuutoksesta. Vai luuletteko, että on joku maaginen yhteys: Tuo juo Karhua, koko maailma menee perässä.

-Että isäni dementoitui ja kuoli, että äitini meni lähes liikuntakyvyttömäksi ja kuoli lumihankeen vaikka elvytin. Ei johdu karhuttelustani.

Se, että taloyhtiö, joka ei ole kämppää tässä kunnossa nähnytkään, niin se yksi ukko hermostui tupakansasavusta, laatikoihin varastoidusta tavarasta (olleet samat jo vuosikymmeniä) ym. Ei johdu karhuttelustani.

-Etä varkaat murtautuivat Orimattilan talooni varmaan hirvittävin menetyksin. Mikä ei teille mitään merkitse. Ei johdu karhuttelustani.

Koettakaa jo tajuta, että ei Karhua litkimällä näitä ole aiheutettu. Mutta loppujen lopuksi yksinäisyydessä epäterveellisenä kipulaakkeenä se käy. Mutta omituiset tilanteeni eivät johdu siitä. Mutta ette te käsitä, ei teille vastaavaa u-tuurin rypästä tule tapahtumaan.Kunhan pilkkaatte.
Ja sitten ihmettelette miksi vielä suren! Helpppo sanoa, kun ette itse koe moista rasitusta. Ja yksin kaiken lisäksi. Seuraukset ihan rahana koko ajan päällä.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Miten pärjäillä totaalisessa yksinäisyydessä?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Ajattelit juoda ne rahat takas?
Universaali disclaimer.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12290
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Miten pärjäillä totaalisessa yksinäisyydessä?

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Gat.

1. Kyllä se siivousfirma pystyy hoitamaan homman kunhan rahalla maksat. Samoin kuin siivoojanainen ja McJannen porukka. Ovat vielä proffessionaaleja.
2. Motkotus, kummastelu ym. on varmasti kiusallista mutta silti tuleva realiteetti. Voithan keksiä jonkun selityksen siivottomuudelle. Edellisen vuokralaisen jäljiltä tms.
3. Et sinä luoja paratkoon missään VAARASSA ole vaikka asutkin erittäin siivottomasti. Vai luuletko että pölypallot, roskat, tyhjät keskaritölkit, tupakantumpit ym. uhkaavat henkeäsi? Kyllä vakavasti masentunut voi saattaa asuntonsa tuollaiseen tilaan mutta ei hän vaaranna itseään eikä muita.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Miten pärjäillä totaalisessa yksinäisyydessä?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Home..ymmärrä nyt, että Gattaca ei halua apua tai neuvoja. Hän haluaa vain tahtonsa läpi ja sinut Varkauteen, koska hän tietää ettei se toteudu niin ei tarvitse itse keksiä miksi se on mahdotonta.

Se oli kaiken aikaa selvää, että siuvousliikkeen tulo on mahdotonta. Kaikki on mahdotonta.
Universaali disclaimer.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Miten pärjäillä totaalisessa yksinäisyydessä?

Viesti Kirjoittaja Gat »

So Hard kirjoitti: 26.08.2020 19:35 Ajattelit juoda ne rahat takas?
Sinä idiootti: EN aio juoda niitä takaisin. Luuletko tosiaan, että niin ajattelen? Kunhan en jaksa enää. Sinä kai mittaat kaiken vain rahassa,. Ehkä sinulla ei ole mitään tärkeää kuin se. Raha on tärkeää, mutta minulle myös vuosikymmenien loppuun kuluminen vuosikymmenien kamppailuissa, jotka itsestäni riippumatta hävisin. Mutta eihän niitä sinulle tapahdu, et koskaan ole näin yksin, minun menetyksilläni ihan henkisesti ei ole sinulle merkitystä. Joten suusi avautuu aina pilkkaan.
Homeboy65 kirjoitti: 26.08.2020 19:36 3. Et sinä luoja paratkoon missään VAARASSA ole vaikka asutkin erittäin siivottomasti. Vai luuletko että pölypallot, roskat, tyhjät keskaritölkit, tupakantumpit ym. uhkaavat henkeäsi? Kyllä vakavasti masentunut voi saattaa asuntonsa tuollaiseen tilaan mutta ei hän vaaranna itseään eikä muita.
Ehkä kuitenkin tölkkien alta paljastuva mönjä kärpäsentoukkineen saisi velvollisuudentunteen ilmoittaa ylöspäin? Tai mädäntyneet kananmunat tiskialtaassa? Tavarat muutenkin levällään? (ei sentään rottia, hui!) Minä en jaksa yksin.

Yksinkertaisin vaihtoehto selvitä siivoojatilanteesta olisi, että sinä tulet tänne ennen siivoojia Jotka sitten pesevät pinnat kunhan enimmät toukat ym ovat jo poissa (et sinä lattoita joutuisi muuten moppaamaan) ja siinä se.. Kun toivoa olisi, minäkin jaksaisin toimia. Mutta ethän sinä tietenkään voi, voivoi.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Miten pärjäillä totaalisessa yksinäisyydessä?

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Gat kirjoitti: 26.08.2020 20:41 Yksinkertaisin vaihtoehto selvitä siivoojatilanteesta olisi, että sinä tulet tänne ennen siivoojia Jotka sitten pesevät pinnat kunhan enimmät toukat ym ovat jo poissa (et sinä lattoita joutuisi muuten moppaamaan) ja siinä se.. Kun toivoa olisi, minäkin jaksaisin toimia. Mutta ethän sinä tietenkään voi, voivoi.
Tällaiseen ruikutukseen ei alkoholistin tapauksessa pidä koskaan reagoida. Pahinta mitä alkoholistille voi tehdä, on paapoa, hyysätä ja sääliä häntä. Tämä on raitistuneiden alkoholistien mielipide. Ainoa toimiva ratkaisu olisi Gattacan väkivaltainen raahaaminen katkolle, mutta hänellä ei ole yhtään fyysistä ihmistä elämässään, joka voisi näin tehdä.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Miten pärjäillä totaalisessa yksinäisyydessä?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Gat kirjoitti: 26.08.2020 20:41
So Hard kirjoitti: 26.08.2020 19:35 Ajattelit juoda ne rahat takas?
Sinä idiootti: EN aio juoda niitä takaisin. Luuletko tosiaan, että niin ajattelen? Kunhan en jaksa enää. Sinä kai mittaat kaiken vain rahassa,. Ehkä sinulla ei ole mitään tärkeää kuin se. Raha on tärkeää, mutta minulle myös vuosikymmenien loppuun kuluminen vuosikymmenien kamppailuissa, jotka itsestäni riippumatta hävisin. Mutta eihän niitä sinulle tapahdu, et koskaan ole näin yksin, minun menetyksilläni ihan henkisesti ei ole sinulle merkitystä. Joten suusi avautuu aina pilkkaan.
Homeboy65 kirjoitti: 26.08.2020 19:36 3. Et sinä luoja paratkoon missään VAARASSA ole vaikka asutkin erittäin siivottomasti. Vai luuletko että pölypallot, roskat, tyhjät keskaritölkit, tupakantumpit ym. uhkaavat henkeäsi? Kyllä vakavasti masentunut voi saattaa asuntonsa tuollaiseen tilaan mutta ei hän vaaranna itseään eikä muita.
Ehkä kuitenkin tölkkien alta paljastuva mönjä kärpäsentoukkineen saisi velvollisuudentunteen ilmoittaa ylöspäin? Tai mädäntyneet kananmunat tiskialtaassa? Tavarat muutenkin levällään? (ei sentään rottia, hui!) Minä en jaksa yksin.

Yksinkertaisin vaihtoehto selvitä siivoojatilanteesta olisi, että sinä tulet tänne ennen siivoojia Jotka sitten pesevät pinnat kunhan enimmät toukat ym ovat jo poissa (et sinä lattoita joutuisi muuten moppaamaan) ja siinä se.. Kun toivoa olisi, minäkin jaksaisin toimia. Mutta ethän sinä tietenkään voi, voivoi.
Lopeta Homeboyn kiusaaminen. Hän ystävällisesti hankki sinulle ratkaisun. Käytä sitä tai älä, mutta lopeta tuo ruikutus. Tiedätte molemmat että niin ei ikinä käy.

Mene vaikka juomaan ja runkkaamaan, häätöä odotellessa.
Universaali disclaimer.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Miten pärjäillä totaalisessa yksinäisyydessä?

Viesti Kirjoittaja exsu »

Aika harva saa väännettyä tragedian sellaisesta, että perii niin paljon rahaa ettei tarvitse koskaan käydä töissä eikä edes hakea niitä yhteiskunnan tukia, joihin on oikeutettu.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Miten pärjäillä totaalisessa yksinäisyydessä?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ikävin puoli on tämä Gattacan harrastama Homien kiusaaminen. Homie on vilpittömästi yrittänyt auttaa g-miestä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Miten pärjäillä totaalisessa yksinäisyydessä?

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

exsu kirjoitti: 27.08.2020 8:44 Aika harva saa väännettyä tragedian sellaisesta, että perii niin paljon rahaa ettei tarvitse koskaan käydä töissä eikä edes hakea niitä yhteiskunnan tukia, joihin on oikeutettu.
Mun mielestä tää osuus tarinaa on niin sakeaa paskaa, että olen jättänyt kaikki siihen liittyvän huomiotta. En nimittäin oikein voisi ottaa vakavasti ukon valituksia, joilla on kaikki taloudelliset edellytykset milloin tahansa korjata kaikki rahalla. Tunnen kymmeniä ihmisiä jotka repivät itsensä ylös henkisestä katuojasta kuukausi toisensa perään, vain koska haluavat elää taiteelle. Sitten tämä kaveri ei saa hoidettua rahalla hoidettavissa ongelmiaan rahalla, jota on ihan tarpeeksi.

Haluan mielummin ajatella että kyseessä on eläköitynyt masentunut ihminen, joka hoitaa itseään alkoholilla valitettavasti. Näin en rupea oikeasti ilkeäksi ja rääppimään asiaa kunnolla.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Miten pärjäillä totaalisessa yksinäisyydessä?

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

James Potkukelkka kirjoitti: 27.08.2020 8:57 Ikävin puoli on tämä Gattacan harrastama Homien kiusaaminen. Homie on vilpittömästi yrittänyt auttaa g-miestä.
Samaa mieltä, Homie on vilpittömästi koittanut tarjota joka levelin tukea ja saa niskaansa paskaa sekä vittuilua.

Hävettävää käytöstä.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Miten pärjäillä totaalisessa yksinäisyydessä?

Viesti Kirjoittaja Gat »

exsu kirjoitti: 27.08.2020 8:44 Aika harva saa väännettyä tragedian sellaisesta, että perii niin paljon rahaa ettei tarvitse koskaan käydä töissä eikä edes hakea niitä yhteiskunnan tukia, joihin on oikeutettu.
Etkä sinä runkkari vieläkään käsitä mistä tässä "väännän tragediaa"? Saat jonkun ilon vääntelystä ja kääntelystä varmaan.

Olen moneen kertaan eri yhteyksissä selittänyt, mutta kai aina silmät lipsuu ohi.

No niin, taas:
Sukupolvenvaihdoskauppa ei ole perintö. Vaan normaali maatilan myyntitapa, sukupolvenvaihdoshelpotuksella verotuksessa. Tekin käyttäisitte.
Varsinainen "perintöni" enolta taas jäi kokonaan saamatta, koska raha meni sille uusioserkulleni vasta KKO:n päätöksellä..

Yllä olen luetellut takapakkejani, jollaisia ette koe. Teillä on varaa varmaan jopa matkustella, minä taas olen vähäisillä rahoilla, joista pitää koko ajan maksaa pakollisia maksuja. Muu omaisuus ei ole ollenkaan helposti realisoitavissa.

Ja mitä tuo "yhteiskunnan tuet"? James Potkukelkka se toistuvasti väitti, ettö en olsi aikoinaan hakenut opintotukea. Mistä lienee tuon keksinyt? Totta kai minulla oli opintotuki ja opintolaina. Sen myönnän, että en käsittänyt ennen kuin myöhään Helsingin vuosinani, että olisi ollut opiskelijan asumistuki. Mutta hei, enhän minä vuokraani olut maksanut, vaan isäni. :mrgreen: Isältä itseltään taas ei vuosikymmeniä myöhemmin kuollessaan jäänyt muuta kuin nippu maksamattomia laskuja "perinnöksi". Te taas oletan tulette perimään vanhemmiltanne jopa asuntoja, joita ette ole itse ansainnnet. Niin Homiekin muuten.

Tai jos tarkoitat James Potkukelkan selittämää yrittäjän sairauslomaa, niin en ole jaksanut mennä lääkäriin, myönnän. En jaksa muutakaan. Eläkekin kelpaisi koska muuten ei pian yhtään rahaa.
Haemaeraemies kirjoitti: 27.08.2020 13:52
James Potkukelkka kirjoitti: 27.08.2020 8:57 Ikävin puoli on tämä Gattacan harrastama Homien kiusaaminen. Homie on vilpittömästi yrittänyt auttaa g-miestä..
Samaa mieltä, Homie on vilpittömästi koittanut tarjota joka levelin tukea ja saa niskaansa paskaa sekä vittuilua.

Hävettävää käytöstä.
Ja vitut. Apu on ollut, että selvitti yhden siivousfirman. Olisin itsekin voinut, netistä löytää. Homie oli kertomansa mukaan selittänyt niille tilanteen, mutta selvästi ei tullut siellä ymmärretysksi. Sen sijaan luulemma välttämättömässä sitä enne esisiivouksessa Homie ei suostu auttamaan. Edes rahalla. Joten harkitsen pitäisikö perua se siivousfirman keikka. Se kun melko varmasti johtaa asunnon tässä kunnossa ollen vielä suurempiin ongelmiin.

"Homien kiusaaminen" liittyy siis tuollaiseen lusmuiluunsa ja enne kaikea että en jaksa enää kuunnella Homien puuduttavia arkikokemuksia. Tuskin jaksaisitte tekään, vuositolkulla kuunnella ja siten empaattisesti kommentoida hehkulamppu-ym ongelmiaan tai onko tullut mainoslehtinen vaikka lootassa on kielto mainospostille..

Oletan, että minä olen ollut Homielle hyötyarvona siitä, että joku on jaksanut kuunnella ja kommentoida arkijuttujaan. . Antakaa sille puhelinnumeronne ja jos soittelee, katsotaan kauanko jaksatte kuunnella ja koettaa sanoa jotain tylsyyksiinsä.

Homien mukaan minä kerron myös omia asioitani samoin sanoin. Niin olenkin tätä hätääni, kun ei tunnu muten menevän jakeluun. Eikä sittenkään. Homie siirtyy heti sulavasti miten on taas käynyt isänsä kotona pyykkiään pesemästä tulossa, mitä hankki isälleen Alepasta ja isä taas rajoitti nettiaikaansa. Minä koetan sanoa jotain symppaavaa.

Puheenaiheet muuten ovat Homien rajoissa. Turha minun puhua omista kiinnostusistani, ne ovat Homien maailman ulkopuolella. Siihenkin olen joo vittuuntunut. Ei meillä ole juuri mitään yhteistä. Tiedän kyllä että netistä löytyy vaikka kuinka paljon Homielle merkityksettömistä asioista kiinnoistuneita, mutta ne ovat netissä. Eikä jotkut Homien suosittelemat Ursaan meno tai muu merkkaa (olen muuten ollut) koska ne ovat yksittäisiä asioita, toisin kuin perhe muinekin yhteisine asioineen.

Homie ei suostu käytännön apuun kuten ystäviltä odottasi. Minä olen ollut Homielle se, joka on jaksanut vuositolkulla kuunnella arkijorinoitaan ja aina keksiä jotain sanottavaa. En enää Kun tuo muuten tarjoaa vain kylmää kättä itse ja joutavia pikkuneuvojaan..
Haemaeraemies kirjoitti: 27.08.2020 13:51
exsu kirjoitti: 27.08.2020 8:44 Aika harva saa väännettyä tragedian sellaisesta, että perii niin paljon rahaa ettei tarvitse koskaan käydä töissä eikä edes hakea niitä yhteiskunnan tukia, joihin on oikeutettu.
Mun mielestä tää osuus tarinaa on niin sakeaa paskaa, että olen jättänyt kaikki siihen liittyvän huomiotta. En nimittäin oikein voisi ottaa vakavasti ukon valituksia, joilla on kaikki taloudelliset edellytykset milloin tahansa korjata kaikki rahalla. Tunnen kymmeniä ihmisiä jotka repivät itsensä ylös henkisestä katuojasta kuukausi toisensa perään, vain koska haluavat elää taiteelle. Sitten tämä kaveri ei saa hoidettua rahalla hoidettavissa ongelmiaan rahalla, jota on ihan tarpeeksi.

Haluan mieluummin ajatella että kyseessä on eläköitynyt masentunut ihminen, joka hoitaa itseään alkoholilla valitettavasti. Näin en rupea oikeasti ilkeäksi ja rääppimään asiaa kunnolla.
No vitut taas. Olen moneen kertaan selittänyt, mutta katseenne lipuu ylimielisesti aina yli. MINULLA EI OLE SELLAISIA RAHOJA. Takapakkini olen selittänyt viimeksi yllä. Luultavasti melkein kaikki teistä olette minua paremmin toimeentulevia. Minä olen niin P.A. että tuskinpa selviän ihan pakolllisista maksuistakaan kuin pari kuukautta. Ja silti te lulette minua vielä joksikin miljonääriksi! Ei niitä kalja-tupakki tai Homien tapaan alennussafkaa ostamalla kustanneta.

Luultavasti teillä on varaa jopa matkailla ulkomailla? Minulla ei.
Rahat loppuvat muutenkin. Ja mitä teoriassa olsi, on erittäin vaikeasti ja hitaasti realisoitavissa.

Mitä ette myöskään ymmärrä, että oletetut menetykset siitä murrostakin EIVÄT OLE RAHALLA KORVATTAVISSA!

Mutta niillä asioilla ei tietenkään ole teille mitään merkitystä, kunhan pilkkaatte.

Jopten kipitäpä Hämärä miksaamaan lisää teknoa kavereittesi kanssa ja sitten käy taas Amsterdamissa ostoksilla!

----------

Jos siirryn päivän epistolaan eli mielestänne juopon luuserin turhaan valittamiseen.

Olen huomannut, että ketjun otsikon asialla eli sillä josta liika karhutteluni ja ketjutupakointi ym johtuvat.... ei ole teidän elämässänne mitään merkitystä Luultavasti ette edes ymmärrä kysymystä vaan neuvotte vain laastarointia.

"Miten pärjätä totalisessa yksinäisyydessä" on teille merkityksetön kysymys. Koska ette sellaista koe.

Oletetaanpa, että vanhempanne kuolevat. Se ei niin vakavaa teille olisi, koska olette erkaantuneet jo aikoja sitten. Minäkin ajoittain, mutta oli aika raskaasti lopuksi pakkokin olla yksissä. (mitä ette ymmärrä) He olivat lopulta ainoat ihmiseni, joiden kanssa aika pitkälle samassa maailmassa. Teillähän on paljon muitakin. Joillakin perhettä, useimmilla pitkäaikaisia ystäviä. Joiden kanssa jakaa yhteisiä asioita. Minulla ei. Joten ette te joudu tilanteeseen, että olette yjksin kuin avaruuden tyhjiössä. Eikä sitä täytä jotkut kurssit joissa vain yksi yhteinen asia saati sitten ihme kapakkaturinat, et ah oh, siinä on ihminen.

Myöskin muut ongelmani ovat teille merkityksettömiä ja pilkan kohde. Yksin olen, eikä kukaan oikeasti kulje rinnalla. Kun muille ei ole merkitystä niillä. Siis tämä maailmni vajosi tyhjyyteen sellaisen yksinäisyyden tultua äkkiä.

Kysymyksenä:

Jos oletetaan, että noudatan hyvää neuvonne ja lopetan yksinäni vakavammin aloittamani pssukjaljoittelun, MITEN se ratkaisee perusongelman eli yksinäisyyden? Ja miten sittenkään selviäisin valtavista minusta riippumatta syntyneistä käytännön hankaluuksiasta. Joilla teille ei ole merkitystä tai vaikka olisi, ette tekään osasi ihan yksin, vaikka liikaa yksinkertaistettuja pilipaliohjeitanne noudattaisitte.

Ehkä minua vähän helpottasi jos sisin elämäntapani paremmaksi ja ne isot muut ongelmat kuntoon. Jäkimmäiusiä huolten vuoria en saisi järjestykseen siis missään kunnossa.

ja teille käsittämätön perusongelma tässä ketjussa eli "Miten pärjätä totaalisen yksinäisyyden kanssa, ei postuisi. Yksin olen silti, tyhjässä maailmassa ilman ymmärtäjää.

Mutta te ette käsitä edes ongelmaa. Niin tuntematon asia tuo teille on.
Viimeksi muokannut Gat, 27.08.2020 16:05. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Miten pärjäillä totaalisessa yksinäisyydessä?

Viesti Kirjoittaja exsu »

Meistä useimmilla ei olisi varaa pitää kahta asuntoa käymättä töissä.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Miten pärjäillä totaalisessa yksinäisyydessä?

Viesti Kirjoittaja annepa »

Gat kirjoitti: 27.08.2020 15:54
Haemaeraemies kirjoitti: 27.08.2020 13:52
James Potkukelkka kirjoitti: 27.08.2020 8:57 Ikävin puoli on tämä Gattacan harrastama Homien kiusaaminen. Homie on vilpittömästi yrittänyt auttaa g-miestä..
Samaa mieltä, Homie on vilpittömästi koittanut tarjota joka levelin tukea ja saa niskaansa paskaa sekä vittuilua.

Hävettävää käytöstä.
Ja vitut. Apu on ollut, että selvitti yhden siivousfirman. Olisin itsekin voinut, netistä löytää. Homie oli kertomansa mukaan selittänyt niille tilanteen, mutta selvästi ei tullut siellä ymmärretysksi. Sen sijaan luulemma välttämättömässä sitä enne esisiivouksessa Homie ei suostu auttamaan. Edes rahalla.

"Homien kiusaaminen" liittyy siis tuollaiseen lusmuiluunsa
Hyi vittu mikä sika! "Olisin itsekin voinut netistä löytää", mutta et löytänyt kun et tehnyt asian eteen mitään. Mitä helvetin lusmuilua se on, että ei lähde jonnekin hevon kuuseen SIIVOAMAAN? En minäkään lähtisi, vaan sanoisin, että palkkaa siivousfirma. "Mutta kun, mutta kun", niinhän?

Helvetti että vihastuttaa tuollainen kiusaaminen. Aivan törkeää käytöstä.

Ei voi muuta sanoa kuin että tyyppi on aivan sekaisin, elää jossain toisessa todellisuudessa kuin me muut ja ajatusrakenteet on vinksallaan. Ei siis ihme, että "emme voi ymmärtää häntä". Ja ehkä parempi niin.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Miten pärjäillä totaalisessa yksinäisyydessä?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Free Homie :hep:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Miten pärjäillä totaalisessa yksinäisyydessä?

Viesti Kirjoittaja Gat »

exsu kirjoitti: 27.08.2020 16:03 Meistä useimmilla ei olisi varaa pitää kahta asuntoa käymättä töissä.
Toisesta en maksa vuokraa, en itse asumuksesta muusta erillään mitään.Paitsi sähkön. On oma. Varkauden kämpästä maksan. Ilman että saan asumistukea, kuten varmaan useimmat tässä talossa.
Ja olen selostanut monta kertaa, miksi ne kaksi paikkaa eri maakunnissa.
annepa kirjoitti: 27.08.2020 16:42
Hyi vittu mikä sika! "Olisin itsekin voinut netistä löytää", mutta et löytänyt kun et tehnyt asian eteen mitään. Mitä helvetin lusmuilua se on, että ei lähde jonnekin hevon kuuseen SIIVOAMAAN? En minäkään lähtisi, vaan sanoisin, että palkkaa siivousfirma. "Mutta kun, mutta kun", niinhän?.

Helvetti että vihastuttaa tuollainen kiusaaminen. Aivan törkeää käytöstä.

Ei voi muuta sanoa kuin että tyyppi on aivan sekaisin, elää jossain toisessa todellisuudessa kuin me muut ja ajatusrakenteet on vinksallaan. Ei siis ihme, että "emme voi ymmärtää häntä". Ja ehkä parempi niin.
Juuri noin. En tilannut siivousfirmaa ensin itse, koska olen melko varma että huonosti siinä käy. Järkkäävät taloyhtiön ja ties mitkä hygieniaviranomaiset. Ja minä saan häädön. Enkä pysty siirtämään tavaraa. Sitten Homie kertoi netistä löytämänsä yhden firman numeron. Oikein Herkuleen uroteko. Homie taas voisi tulla avuksi ennen siivoojia, mutta ei kuulemma mitenkään voi. Vaikka hänellä ei muuta olekaan kuin vapaa-aikaa. Ja ainoa ihminen jonka tunnen!

Joten enpä viitsi enää kuunnella tylsiä arkijuttujaan. Soitelkoon teille ja te vuosikausia symppaatte niissä pikkujutuissaan.

Ja se ei varmaan ole minun kiusaamistani että vanha tuttu jättää minut pulaan vaikka kuolisin siihen?. Luullakseni en itse olisi noin piittaamaton.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Miten pärjäillä totaalisessa yksinäisyydessä?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ vaikka kuolisit mihin? Siihen, ettet saa siivottua? Meidän esiteini kiukuttelee noin, mutta sinä olet aikuinen.

Siivoa tai maksa siivoamisesta. Lypsä tai osta kaupasta maitoa. Ei tämä ole vaikeaa. Omien väitteidesi mukaan omaksut ihan sujuvasti uusia juttuja.

Mitään ei tietenkään tapahdu. Jos tarttuisit toimeen, koko päässäsi luoma mahdottomuuden maailmasi romahtaisi. Rakastamasi menneisyys paljastuisi valheeksi. Jos nyt siivoat, olisit voinut koska tahansa siivota. Jos katsot menneisyyteen, et voi muuttua tuhoamatta itseäsi.

Keskity siihen, haluatko jotenkin parantaa tilannettasi, vaikka vain vähentää kokemaasi tuskaa. Jos haluat, niin etsi itsesi tehtäväksi jokin pieni juttu, johon pystyt ja joka tekee huomisesta paremman. Lupaa yrittää ponnistella edes 10 minuuttia. Sitten katso ympärillesi , mieti mihin pystyt 10 minuutissa ja tee se. Jaksat kyllä 10 minuuttia.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12290
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Miten pärjäillä totaalisessa yksinäisyydessä?

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Joopa joo Gat. Olet vuosia kertonut IVL ja IRL kuinka HEL-VE-TIN tylsä ihminen olen. Mutta enää ei tuollaista tarvitse sietää.
Hienoa. :napu:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Vastaa Viestiin