Korona- rokote

Yleinen lätinä jä kitinä

Otatako Korona- rokotteen?

kyllä
17
77%
en
1
5%
en tiedä
4
18%
 
Ääniä yhteensä: 22

Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Korona- rokote

Viesti Kirjoittaja exsu »

Mulla tuli molemmista rokotuskäteen sellainen lihasjomotus, kun olis tehnyt isommankin treenin. Kakkosesta tuli lisäksi parin päivän viiveellä sellainen yleisväsymys ja koko kehon halkova lihas/nivelkipu, joka kyllä meni myös nopeasti ohi. Kuume ei noussut, ja muutenkin aika tavallisesti pystyi toimimaan.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Korona- rokote

Viesti Kirjoittaja aasi »

Nosti vielä aamun aikana kuumeen, torkuin lounaalle asti vällyjen välissä ja otin buranaa. Yleispaska olo jatkuu, nyt myös lievää lihaskipua jaloissa.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Korona- rokote

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Pomoni kertoi tänään, ettei ole hakenut mitään rokotetta (on ennen koronaakin kertonut, että suhtautuu epäilevästi muihin kuin niihin muutamaan, jotka ovat kuuluneet yleiseen lasten rokotusohjelmaan vuosikymmenet.)

Ilmeisesti lomien jälkeen pitäisi nyt olla paikalla toimistolla.
Avatar
Fiona
Kitinän uhri
Viestit: 535
Liittynyt: 12.08.2011 15:24

Re: Korona- rokote

Viesti Kirjoittaja Fiona »

Toisesta rokotuksesta tuli pitkä lista sivuoireita. Noh, olen ainakin hetken kokonaan rokotettu.
Logic will get you from A to Z; imagination will get you everywhere ― Albert Einstein
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Korona- rokote

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Vähän hassu fiilis. Olin toki muutaman päivän myöhässä ikäluokkani rokotusten alusta syistä, jotka tiedätte.

Kuitenkin iso osa itseani nuoremmista city/kityläisistä on jo rokotettu kokonaan.

Edit: siis niistä, jotka on vielä FB-kavereitani.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14885
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Korona- rokote

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Bluntly kirjoitti: 11.08.2021 16:17 Vähän hassu fiilis. Olin toki muutaman päivän myöhässä ikäluokkani rokotusten alusta syistä, jotka tiedätte.

Kuitenkin iso osa itseani nuoremmista city/kityläisistä on jo rokotettu kokonaan.

Edit: siis niistä, jotka on vielä FB-kavereitani.
Et sitten ole kuullut että toista piikkiä sai aikaistaa.
Universaali disclaimer.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Korona- rokote

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

So Hard kirjoitti: 11.08.2021 18:31
Bluntly kirjoitti: 11.08.2021 16:17 Vähän hassu fiilis. Olin toki muutaman päivän myöhässä ikäluokkani rokotusten alusta syistä, jotka tiedätte.

Kuitenkin iso osa itseani nuoremmista city/kityläisistä on jo rokotettu kokonaan.

Edit: siis niistä, jotka on vielä FB-kavereitani.
Et sitten ole kuullut että toista piikkiä sai aikaistaa.
Persulle toi on helposti fake news.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Korona- rokote

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

So Hard kirjoitti: 11.08.2021 18:31Et sitten ole kuullut että toista piikkiä sai aikaistaa.
Itseasiassa en. Mutta tuosta ei ole kyse tässä tapauksessa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Korona- rokote

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Eilisestä kakkospiikistä ykköstä huomattavasti kipeämpi käsivarsi ja aamuyöstä nousi kuume, jota olen koko päivän pudotellut 6h välein särkylääkkeillä. Yleispaska olo, yrittäjänä tietysti kyllä kampesin muutamaksi tunniksi töihin. Huomenna en kyllä vaivaudu, jos sama olo jatkuu.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Korona- rokote

Viesti Kirjoittaja Bhven »

^ Kuume on elimistön puolustusreaktio pahuutta vastaan. Ei sitä kannata alentaa ellei lämmöt nouse neljäänkymppiin.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14885
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Korona- rokote

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Bhven kirjoitti: 12.08.2021 21:49 ^ Kuume on elimistön puolustusreaktio pahuutta vastaan. Ei sitä kannata alentaa ellei lämmöt nouse neljäänkymppiin.
Turha puolustusreaktio elimistön kuvittelemaa uhkaa varten on täysin hyödytön ja se nimenomaan kannattaa poistaa.
Universaali disclaimer.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Korona- rokote

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

So Hard kirjoitti: 11.08.2021 18:31 Et sitten ole kuullut että toista piikkiä sai aikaistaa.
Siellä isossa maailmassa kuten Helsingissä tai Tampereella.

"Turussa rokotusten annosvälin lyhentäminen ei ole vielä ajankohtaista."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Korona- rokote

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Minkälaisella viiveellä tuo rokotustieto siirtyy omakantaan?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14885
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Korona- rokote

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Bluntly kirjoitti: 16.08.2021 8:55 Minkälaisella viiveellä tuo rokotustieto siirtyy omakantaan?
Ei siinä pitäisi viivettä olla, asiakaskäynti pitäisi kirjata silloin kun se on tehty.
Universaali disclaimer.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Korona- rokote

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Eikös Espoossa ollut jotain häikkää aikaisemminkin? Ei se piikittäjä-täti meinannut löytää aluksi mua koneeltakaan.

Edit: Juhan rokotetiedot hävisivät Omakannasta juuri ennen Italian-matkaa – Espoon terveyspalvelutkin ymmällään
Viimeksi muokannut Bluntly, 16.08.2021 9:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14885
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Korona- rokote

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Bluntly kirjoitti: 16.08.2021 9:26 Eikös Espoossa ollut jotain häikkää aikaisemminkin? Ei se piikittäjä-täti meinannut löytää aluksi mua koneeltakaan.
Kyllä minulla näkyi kannassa samana päivänä.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Korona- rokote

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

"Yleensä koronarokotustodistus on saatavilla viiden vuorokauden kuluessa rokotuksen antamisesta"

https://www.kanta.fi/koronatodistus-ukk

En tiedä, päteekö sama myös itse rokotustiedon näkymiseen.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Korona- rokote

Viesti Kirjoittaja aasi »

https://www.pnas.org/content/118/29/e2102775118

Mielenkiintoinen rokote. Alkuperäistä virusta heikennetty niin että lisääntyy huomattavasti heikommin mutta näyttää elimistön immuunipuolustuksen kannalta täysin samanlaiselta, voidaan annostella nenäsuihkeena ja helppo valmistaa.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Korona- rokote

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

aasi kirjoitti: 16.08.2021 16:09 Mielenkiintoinen rokote. Alkuperäistä virusta heikennetty niin että lisääntyy huomattavasti heikommin mutta näyttää elimistön immuunipuolustuksen kannalta täysin samanlaiselta, voidaan annostella nenäsuihkeena ja helppo valmistaa.
Tavallaan. Mutta nykyisissä koronarokotteissa on se hyvä puoli, että eivät voi ollenkaan tartuttaa. Teho on ollut erittäin hyvä rokotteeksi, eikä hintakaan ole ollut mitenkään mahdoton.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Korona- rokote

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

No kuusi päivää kesti valuminen. Oli napattava samantien talteen.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Korona- rokote

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Tokalle ruuttaukselle kohta. Joutuu ottamaan pojan mukaan, ei kai siitä sanomista tule. Mutta jos musta ei vähään aikaan kuulu, niin pahoin pelkään, että kyse on vain rokotuksesta johtumattomasta syystä.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Korona- rokote

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Luin jonkin iltapierun koronarokotteeseen liittyvän uutisen kommentteja facebookista. Useammassakin paikassa halutaan nyt kyseenalaistaa sanaa "rokotekriittinen" (Joko tehdään pesäeroa kylähulluihin, tai koitetataan nähdä asia niin, ettei kyse ole kriittisyydestä vaan realismista.)

Ehkä tyhjentävin kommentti oli, että covid19-rokotteet eivät ole rokotteita.

Edit: Ymmärrän kyllä harmituksen siitä että sanaa kriittininen käytetään pejoratiivisessa merkityksessä. Joku yritti epäonnistuneesti sitä määritellä keskustelussa, mutta kun keskustelussa on 1000 viestiä silkkaa paskaa, ei tee mieli osallistua.

(Purkaudun sen sijaan Kitinään, anteeksi.)
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16597
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Korona- rokote

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Ensimmäisinä rokotetut riskiryhmät ja sairaanhoitohenkilökunta taisivat saada kaksi rokotetta vielä sillä kolmen viikon välillä, jolloin jälkimmäisestäkin rokotuksesta alkaa olla jo aika paljon aikaa. En oikein ymmärrä, miksi kolmatta kierrosta ei aloiteta aika saman tien. Käsittääkseni näyttö parantuvasta suojasta on aika selvää.

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000008260390.html
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Korona- rokote

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

urpiainen kirjoitti: 13.09.2021 14:13 Ensimmäisinä rokotetut riskiryhmät ja sairaanhoitohenkilökunta taisivat saada kaksi rokotetta vielä sillä kolmen viikon välillä, jolloin jälkimmäisestäkin rokotuksesta alkaa olla jo aika paljon aikaa. En oikein ymmärrä, miksi kolmatta kierrosta ei aloiteta aika saman tien. Käsittääkseni näyttö parantuvasta suojasta on aika selvää.

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000008260390.html
Meidän sivistysvaltiokäsitystä on testattu koko koronakriisin ajan. Tieteeseen ja byrokratiaan nojaava systeemimme ei ole ketterä, vaan jatkuvasti olemme vähemmän huonon edessä. Eikö juuri kerrottu miljoonasta korvamerkitsemättömästä rokotteesta, jotka odottavat jossain kylmiössä jotakin?
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Korona- rokote

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

nokkaelain kirjoitti: 02.09.2021 12:06 (Purkaudun sen sijaan Kitinään, anteeksi.)
Ei enää kannata ventiloida. Kaikki halukkaat ovat jo saaneet suojan. Näillä rokotekriittisillä ei enää ole suurta merkitystä. Antaa heidän sairastaa koronansa. Darwin taputtaa.
Vastaa Viestiin