Korona- rokote

Yleinen lätinä jä kitinä

Otatako Korona- rokotteen?

kyllä
17
77%
en
1
5%
en tiedä
4
18%
 
Ääniä yhteensä: 22

nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Korona- rokote

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Äitini joutui peruuttamaan toisen rokotuksen silmäleikkauksen takia (ei saa ottaa rokotetta viikkoa ennen tai jälkeen.) Byrokratia iski: uutta aikaa ei voi varata. Sotesin nettisivuilla kerrotaan, että halutaan varmistaa, että kaikki halukkaat saavat ensimmäisen rokotteen. Toisen rokotteen voi saada syksyllä, jos niitä on saatavilla. Annetuista puh. numeroista ja meiliosoitteista tulee vain nauhoite tai automaattivastaus.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Korona- rokote

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

nokkaelain kirjoitti: 18.06.2021 21:36 Äitini joutui peruuttamaan toisen rokotuksen silmäleikkauksen takia (ei saa ottaa rokotetta viikkoa ennen tai jälkeen.) Byrokratia iski: uutta aikaa ei voi varata. Sotesin nettisivuilla kerrotaan, että halutaan varmistaa, että kaikki halukkaat saavat ensimmäisen rokotteen. Toisen rokotteen voi saada syksyllä, jos niitä on saatavilla. Annetuista puh. numeroista ja meiliosoitteista tulee vain nauhoite tai automaattivastaus.
Soitto kotikunnan terveyskeskukseen ehkä auttaisi.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Korona- rokote

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

James Potkukelkka kirjoitti: 19.06.2021 9:23
nokkaelain kirjoitti: 18.06.2021 21:36 Äitini joutui peruuttamaan toisen rokotuksen silmäleikkauksen takia (ei saa ottaa rokotetta viikkoa ennen tai jälkeen.) Byrokratia iski: uutta aikaa ei voi varata. Sotesin nettisivuilla kerrotaan, että halutaan varmistaa, että kaikki halukkaat saavat ensimmäisen rokotteen. Toisen rokotteen voi saada syksyllä, jos niitä on saatavilla. Annetuista puh. numeroista ja meiliosoitteista tulee vain nauhoite tai automaattivastaus.
Soitto kotikunnan terveyskeskukseen ehkä auttaisi.
On jo soitettu kaikki läpi. Esim. Tampereella voi saada uuden ajan, jos peruutuksen syy on lääketieteellinnen. (Ko. henkilö eli äitini oli samassa talossa sairaanhoitajana 17 vuotta, mutta ei terveyskeskuksessa.)
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Korona- rokote

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

nokkaelain kirjoitti: 19.06.2021 10:15
James Potkukelkka kirjoitti: 19.06.2021 9:23
nokkaelain kirjoitti: 18.06.2021 21:36 Äitini joutui peruuttamaan toisen rokotuksen silmäleikkauksen takia (ei saa ottaa rokotetta viikkoa ennen tai jälkeen.) Byrokratia iski: uutta aikaa ei voi varata. Sotesin nettisivuilla kerrotaan, että halutaan varmistaa, että kaikki halukkaat saavat ensimmäisen rokotteen. Toisen rokotteen voi saada syksyllä, jos niitä on saatavilla. Annetuista puh. numeroista ja meiliosoitteista tulee vain nauhoite tai automaattivastaus.
Soitto kotikunnan terveyskeskukseen ehkä auttaisi.
On jo soitettu kaikki läpi. Esim. Tampereella voi saada uuden ajan, jos peruutuksen syy on lääketieteellinnen. (Ko. henkilö eli äitini oli samassa talossa sairaanhoitajana 17 vuotta, mutta ei terveyskeskuksessa.)
Ymmärsin viestistäsi, että peruutuksen syy oli lääketieteellinen, jos silmäleikkausyksiköstä oli kyseinen ohje annettu?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Korona- rokote

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

James Potkukelkka kirjoitti: 19.06.2021 10:16 Ymmärsin viestistäsi, että peruutuksen syy oli lääketieteellinen, jos silmäleikkausyksiköstä oli kyseinen ohje annettu?
TAYS:sta. "Tämän päivän operaationi oli aika ikävä, tuli komplikaationa aika kova verenvuoto, mutta kiinnikkeet saatiin kai pois. Sytostaattiakin laitettiin. Kolmenviikon tiputushoito ja paljon rajoituksia uimisesta saunomisesta ym."

Äidilleni on taidettu tehdä jo kaikki tunnetut operaatiot silmänpainetaudin takia. Btw Exsun seurantaraja 30 tuntuu todella omituiselta. Se on raja jonka jälkeen voi alkaa tulla peuuttamattomia muutoksia. (Tosin asia ei ole niin yksinkertainen, glaukooma on parempi nimi.)
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Korona- rokote

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Täten ilmoitan, että olen nyt fully vaccinated. Ei tullu muuta sivuvaivaa kuin aristava pistoskohta, mutta eipä se minua suuremmin vaivaa.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Korona- rokote

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Kreitsu kirjoitti: 25.06.2021 11:08 Täten ilmoitan, että olen nyt fully vaccinated. Ei tullu muuta sivuvaivaa kuin aristava pistoskohta, mutta eipä se minua suuremmin vaivaa.
Täällä myös toinen piikki saatu. Samoin kuin ekalla kerralla, niin käsivarsi on kipeä pistokohdan seudulta. Ei muita oireita havaittuna.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Korona- rokote

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

James Potkukelkka kirjoitti: 19.06.2021 10:16 Ymmärsin viestistäsi, että peruutuksen syy oli lääketieteellinen, jos silmäleikkausyksiköstä oli kyseinen ohje annettu?
Laitoin TAYSiin palautetta (kysymättä äidiltäni ja vain omalla nimelläni), vaikka Sotesi on varsinainen syyllinen. Nyt näyttäisi siltä, että aikoja voikin varata ennen syksyäkin puhelimitse (nettivaraus vain ekalle ajalle.)

Edit: Koska Sotesin koronanumerossa oli vain nauhoite, joka käski varata netissä, ja meileihin ei vastattu.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Korona- rokote

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

nokkaelain kirjoitti: 02.07.2021 8:13
James Potkukelkka kirjoitti: 19.06.2021 10:16 Ymmärsin viestistäsi, että peruutuksen syy oli lääketieteellinen, jos silmäleikkausyksiköstä oli kyseinen ohje annettu?
Laitoin TAYSiin palautetta (kysymättä äidiltäni ja vain omalla nimelläni), vaikka Sotesi on varsinainen syyllinen. Nyt näyttäisi siltä, että aikoja voikin varata ennen syksyäkin puhelimitse (nettivaraus vain ekalle ajalle.)

Edit: Koska Sotesin koronanumerossa oli vain nauhoite, joka käski varata netissä, ja meileihin ei vastattu.
Selvisikö, miten aika sitten käytännössä varataan, jos puhelimeen ei vastata?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Korona- rokote

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

James Potkukelkka kirjoitti: 02.07.2021 9:26
nokkaelain kirjoitti: 02.07.2021 8:13 Edit: Koska Sotesin koronanumerossa oli vain nauhoite, joka käski varata netissä, ja meileihin ei vastattu.
Selvisikö, miten aika sitten käytännössä varataan, jos puhelimeen ei vastata?
1.7. on Sotesin sivuille tullut päivitys, että vapaita aikoja voi sittenkin kysyä puhelimitse (juuri vasta katsoin em. sivut.)

Edit: en usko että ne korjasivat palautteeni takia alle vuorokaudessa asian, mutta hyvä jos onnistuu.

Edit 2: "Puhelin avoinna torstaisin klo 10-11.30". Le fuu.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Korona- rokote

Viesti Kirjoittaja exsu »

nokkaelain kirjoitti: 19.06.2021 10:36 Btw Exsun seurantaraja 30 tuntuu todella omituiselta. Se on raja jonka jälkeen voi alkaa tulla peuuttamattomia muutoksia. (Tosin asia ei ole niin yksinkertainen, glaukooma on parempi nimi.)
Joo mä sain vaan paperit kotiin, joten mulla ei ole tarkempaa käsitystä siitä, mihin tää perustuu. Mun oma oletus oli, että koska mitään muutoksia ei ole nähtävissä mulla on vaan jotenkin vain poikkeuksellinen se ns. normipaine silmissä ja sen vuoksi rajatkin erilaiset. Mulla ei ole pää- eikä silmäkipuja, ja näkökin (korjattuna) hyvä.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Korona- rokote

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

exsu kirjoitti: 02.07.2021 12:45
nokkaelain kirjoitti: 19.06.2021 10:36 Btw Exsun seurantaraja 30 tuntuu todella omituiselta. Se on raja jonka jälkeen voi alkaa tulla peuuttamattomia muutoksia. (Tosin asia ei ole niin yksinkertainen, glaukooma on parempi nimi.)
Joo mä sain vaan paperit kotiin, joten mulla ei ole tarkempaa käsitystä siitä, mihin tää perustuu. Mun oma oletus oli, että koska mitään muutoksia ei ole nähtävissä mulla on vaan jotenkin vain poikkeuksellinen se ns. normipaine silmissä ja sen vuoksi rajatkin erilaiset. Mulla ei ole pää- eikä silmäkipuja, ja näkökin (korjattuna) hyvä.
Ei glaukooma aiheuta mitään oireita, jotka voisi tunnistaa itse. Jos paine nousee äkillisesti vaikka muusta syystä, voi tulla kipua, jolloin on ns. kiire - yhdellä kaverilla on toinen silmä sokea.

Äidilläni on glaukooman takia seurantaraja 15, ja hänhän oli taas yhdessä silmäleikkauksessa, "neulastus". Aiemmin on tehty laserilla reikiä, avattu leikkauksella kanavia, ja laitettu tekomykiöt.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Korona- rokote

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

nokkaelain kirjoitti: 02.07.2021 11:29
Edit 2: "Puhelin avoinna torstaisin klo 10-11.30". Le fuu.
:dumb:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Korona- rokote

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Ei liity koronaan, mutta Exsulle vielä https://www.terveyskyla.fi/silmasairaud ... 3%A4npaine

30 on raja jolloin yleensä aloitetaan lääkitys. Silmänpainetauti on tosin vain vähän parempi nimi kuin vanha viherkaihi. Kaikilla ei ole välttämättä paine koholla ja toisaalta se 30 ei tarkoita, että olisi glaukooma. Glaukooma vaan on siitä ikävä että se etenee huomaamatta kun näkökentänttään tulee isvuille puutoksia.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Korona- rokote

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Hyvin meni lopulta, ätinini laittoi meiliä ja sai ajan 14.7. rokotukseen.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Korona- rokote

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

👍
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23440
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Korona- rokote

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Pikkuhiljaa voisi alkaa rokottamattomia sulkemaan yhteiskunnan ulkopuolelle.

Suurin osa Husin alueella sairaala­­hoitoon joutuvista korona­potilaista on rokottamattomia
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Kerberos I
Kitinän uhri
Viestit: 549
Liittynyt: 21.04.2021 14:43
Paikkakunta: Savvoo hilij.. no ei vatussa!

Re: Korona- rokote

Viesti Kirjoittaja Kerberos I »

Mä olen ihan samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa. Kauhulla meidänkin tiimissä odotetaan, reuhahtaako tartuntaluvut ja tehohoitoluvut taas kuukauden päästä huippuihin, kun nyt ihmiset menevät vailla järkeä kuin päättömät kanat kaiken maailman kesätapahtumissa ilman maskeja ja turvavälejä.
"Ainoa todellinen viisaus on tieto siitä, että et tiedä yhtään mitään." - Sokrates
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Korona- rokote

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Kerberos I kirjoitti: 06.07.2021 18:31 Mä olen ihan samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa. Kauhulla meidänkin tiimissä odotetaan, reuhahtaako tartuntaluvut ja tehohoitoluvut taas kuukauden päästä huippuihin, kun nyt ihmiset menevät vailla järkeä kuin päättömät kanat kaiken maailman kesätapahtumissa ilman maskeja ja turvavälejä.
Luulisi näin tapahtuvan, mutta tartuntaluvut eivät ole enää tärkeät, vaan nyt lasketaan ruumihia ja tehohoitotyyppejä sekä kipulaan joutuvia. Niitä on vähemmän.

Oletko sinä Kerberos hyvässä kunnossa?

HEINÄARSKA
Maailman mukavin ihminen. Maailman mukavin Heinänen
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
Kerberos I
Kitinän uhri
Viestit: 549
Liittynyt: 21.04.2021 14:43
Paikkakunta: Savvoo hilij.. no ei vatussa!

Re: Korona- rokote

Viesti Kirjoittaja Kerberos I »

Mikä on hyvä kunto? 8) Päällepäin normaalilta vaikuttava, mutta ihon alla pari autoimmuunisairautta. Hyvä lääkitys on kaiken a ja o niiden kanssa.

P.s. Tänään toinen koronarokotus saatu.
"Ainoa todellinen viisaus on tieto siitä, että et tiedä yhtään mitään." - Sokrates
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Korona- rokote

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Toinen piikki saatu tänään. Tunnen itseni kuolemattomaksi!

Enää ei taida olla muotia julistaa rokotuksiaan somessa, joten tulin julistamaan tänne.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Korona- rokote

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Toinen piikki saatu tänään.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Korona- rokote

Viesti Kirjoittaja aasi »

Kakkosrokote olkapäässä, Oulussa tuli walk-in aikaistus jos ensimmäisestä vähintään kahdeksan viikkoa. Tänään sai suoraan kävellä ilman jonottamista piikille.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Korona- rokote

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Olen myös nyt muutaman päivän ollut tuplarokotettu. Toisin kuin ensimmäisen piikin jälkeen, nyt ei tullut oikeastaan mitään sivuoireita. Vähän hankala kalibroida suhtautumistaan pandemiaan. Nyt kai pitäisi joskus viikon päästä ajatella, että korona on uusi kausi-influenssa ja uuden normaalin sijaan ollaan vanhassa normaalissa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Korona- rokote

Viesti Kirjoittaja aasi »

Ensimmäisen jälkeen ei ollut oikein mitään oireita. Toisen jälkeen olkapää nyt reilusti kipeämpi, väsytti illalla ja väsyttää edelleen, kättä kihelmöi lievästi, päätä särkee ja on yleinen peruspaska olo.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Vastaa Viestiin