Korona- rokote

Yleinen lätinä jä kitinä

Otatako Korona- rokotteen?

kyllä
17
77%
en
1
5%
en tiedä
4
18%
 
Ääniä yhteensä: 22

sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Korona- rokote

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

exPertti kirjoitti: 05.01.2022 23:13 Pelkän koronapassin säilyttämiseksi todennäköisesti otat ensi vuonna vähintään kaksi piikkiä lisää ja iltapulun asiantuntijan mukaan haittavaikutukset pahenevat piikki piikiltä.
Häh? Lääketieteelisestä syystä passi hoituu ilman pikkiäkin. Justiinsa aussien avoimissa muutama on päässyt läpi kun perusteet ovat täyttyneet. Ei ne lääketieteelliset perusteet kuitenkaan mielipiteillä täyty.

Ja jos rokottamattomuuden arvo on yksilölle miljoona euroa, niin mitä väliä sillä on, vaikka joutuiikin rokottamattomana vähän eristyksiin? Voitollehan siinä jää! Toki niiden kannattaa ottaa rokote, joille rokottamattomuuden arvo on vain muutaman huntin.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Korona- rokote

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

sivustahuutaja kirjoitti: 05.01.2022 23:28 Lääketieteelisestä syystä passi hoituu ilman pikkiäkin. Justiinsa aussien avoimissa muutama on päässyt läpi kun perusteet ovat täyttyneet. Ei ne lääketieteelliset perusteet kuitenkaan mielipiteillä täyty.
Aussien avoimet taisi todistaa tämän jatkokaneetinkin: tarkempien selvitysten jälkeen Djokovicin viisumi peruttiin ja mies lähetetään takaisin.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Korona- rokote

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

urpiainen kirjoitti: 05.01.2022 23:48
sivustahuutaja kirjoitti: 05.01.2022 23:28 Lääketieteelisestä syystä passi hoituu ilman pikkiäkin. Justiinsa aussien avoimissa muutama on päässyt läpi kun perusteet ovat täyttyneet. Ei ne lääketieteelliset perusteet kuitenkaan mielipiteillä täyty.
Aussien avoimet taisi todistaa tämän jatkokaneetinkin: tarkempien selvitysten jälkeen Djokovicin viisumi peruttiin ja mies lähetetään takaisin.
Minusta on kuitenkin tärkeää, että Djokovic saa itse aikuisena päättää, ottaako rokotteen. Heppu on kuitenkin tienannut 220 miljoonaa taalaa, joten tuskin häneltä jää vuokra maksamatta, vaikka joutuisi muutaman duunipäivän passaamaan.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Korona- rokote

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

exPertti kirjoitti: 05.01.2022 23:13 Pelkän koronapassin säilyttämiseksi todennäköisesti otat ensi vuonna vähintään kaksi piikkiä lisää ja iltapulun asiantuntijan mukaan haittavaikutukset pahenevat piikki piikiltä.
Kolmen piikin kokemusasiantuntijana en voi allekirjoittaa iltapulun asiantuntijoiden väitettä. Kolmas oli lähes oireeton, kuten aiemmat.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Korona- rokote

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

sivustahuutaja kirjoitti: 04.01.2022 20:46Näistä haittavaikutuksista voitte lukea kaappinnne jokaisesta lääkepaketista. Montako kertaa olette saaneet nokkosrokon buranasta? https://laakeinfo.fi/Medicine.aspx?m=1817&d=3096760
Mä olen kerran! Ja ihan perkeleen pahan! Koko kroppa oli kuin kauhuelokuvista. Kasvot oli tietysti pahin. Korkeaa kaulusta, aurinkolasia ja lippalakkia syvälle päähän, että kehtas edes töissä käydä.
Who says you need to buy a guitar?
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Korona- rokote

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Tuossa se nähtiin. Ei kannata jatkossa kenenkään ottaa buranaa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Korona- rokote

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

sivustahuutaja kirjoitti: 06.01.2022 11:31 ^ Tuossa se nähtiin. Ei kannata jatkossa kenenkään ottaa buranaa.

On viranomaisen tilastot, on oikeiden asiantuntijoiden lausunnot. On todella laajat tutkimukset ja on todella tiukat seulat päästä markkinoille.

Sitten on yksittäisten ihmisen kokemukset ja mielipiteet.

Minkä perusteella sinä (kuka tahansa) teet rokotus- tai lääkehoidollisen päätöksesi?
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Korona- rokote

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Olen tylsä inssi. En tarkista hyväksyttyjen hoitomuotojen turvallisuutta tai ajamani auton lujuuslaselmia. Eikä minua kiinnosta yksittäisten ihmisten kokemukset oikeastaan lainkaan.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Korona- rokote

Viesti Kirjoittaja annepa »

Diddley Bow kirjoitti: 06.01.2022 7:25
sivustahuutaja kirjoitti: 04.01.2022 20:46Näistä haittavaikutuksista voitte lukea kaappinnne jokaisesta lääkepaketista. Montako kertaa olette saaneet nokkosrokon buranasta? https://laakeinfo.fi/Medicine.aspx?m=1817&d=3096760
Mä olen kerran! Ja ihan perkeleen pahan! Koko kroppa oli kuin kauhuelokuvista. Kasvot oli tietysti pahin. Korkeaa kaulusta, aurinkolasia ja lippalakkia syvälle päähän, että kehtas edes töissä käydä.
Mulla lakkas yhdestä antibioottikuurista luuydin toimimasta. Kenenkään ei varmaan ikinä kannate siis syödä antibiootteja!
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Korona- rokote

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ En enää söis tuon kuultuani. Luuydintä varmaan tarttee johonkin.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Korona- rokote

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Vagabondo kirjoitti: 06.01.2022 1:52
exPertti kirjoitti: 05.01.2022 23:13 Pelkän koronapassin säilyttämiseksi todennäköisesti otat ensi vuonna vähintään kaksi piikkiä lisää ja iltapulun asiantuntijan mukaan haittavaikutukset pahenevat piikki piikiltä.
Kolmen piikin kokemusasiantuntijana en voi allekirjoittaa iltapulun asiantuntijoiden väitettä. Kolmas oli lähes oireeton, kuten aiemmat.
Näin on. Mistään piikistä ei ole tullut mitään muuta oiretta kuin pieni paikalliskipu pistoskohdassa.
Universaali disclaimer.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Korona- rokote

Viesti Kirjoittaja annepa »

sivustahuutaja kirjoitti: 06.01.2022 16:04 ^ En enää söis tuon kuultuani. Luuydintä varmaan tarttee johonkin.
Höpsis. Kyseessä oli yksi antibiootti, jota en tietystikään enää syö, muita kyllä. Lisäksi suosittelen lukemaan tuoteselosteen ENNEN KUURIN ALOITUSTA ja toimimaan ohjeiden mukaan haittavaikutusten ilmetessä.

Luuytimeni käynnistyi itsestään, kun lääke poistui elimistöstä.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Korona- rokote

Viesti Kirjoittaja annepa »

So Hard kirjoitti: 06.01.2022 18:30
Vagabondo kirjoitti: 06.01.2022 1:52
exPertti kirjoitti: 05.01.2022 23:13 Pelkän koronapassin säilyttämiseksi todennäköisesti otat ensi vuonna vähintään kaksi piikkiä lisää ja iltapulun asiantuntijan mukaan haittavaikutukset pahenevat piikki piikiltä.
Kolmen piikin kokemusasiantuntijana en voi allekirjoittaa iltapulun asiantuntijoiden väitettä. Kolmas oli lähes oireeton, kuten aiemmat.
Näin on. Mistään piikistä ei ole tullut mitään muuta oiretta kuin pieni paikalliskipu pistoskohdassa.
Mulla on kolmas vasta ens tiistaina, eikä aikaisemmista rokotteista ole tullut mitään haittavaikutuksia. Miehen lapsille kyllä on tullut, molemmille rokotetuille nousi korkea kuume ja kummatkin yrjöilivät yöllä. Odotamme kolmannelle samoja oireita. Oireet menivät ohi vuorokaudessa. Yksi kaveri on myös kehittänyt kuumeen, mutta ei muita oireita. Kaikki oireelliset kohauttelevat olkiaan ja ovat todenneet, eträ mieluummin näin, kuin paha koronatauti.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Korona- rokote

Viesti Kirjoittaja So Hard »

annepa kirjoitti: 06.01.2022 19:39 Kaikki oireelliset kohauttelevat olkiaan ja ovat todenneet, eträ mieluummin näin, kuin paha koronatauti.
Saan juurikin liveraportteja kaverilta jolla on korona. Sivuoireet on aika pieni juttu verrattuna siihen.
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Korona- rokote

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

annepa kirjoitti: 06.01.2022 19:36
sivustahuutaja kirjoitti: 06.01.2022 16:04 ^ En enää söis tuon kuultuani. Luuydintä varmaan tarttee johonkin.
Höpsis.
Sarkasmitutka kannattaa kalibroida ajoittain.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Korona- rokote

Viesti Kirjoittaja annepa »

sivustahuutaja kirjoitti: 06.01.2022 21:14
annepa kirjoitti: 06.01.2022 19:36
sivustahuutaja kirjoitti: 06.01.2022 16:04 ^ En enää söis tuon kuultuani. Luuydintä varmaan tarttee johonkin.
Höpsis.
Sarkasmitutka kannattaa kalibroida ajoittain.
No mistä sitä jostain random internettyypeistä tietää. Kannattaa myös huomioida,että tekstistä ei välity esim äänensävy. Tai ilme.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Korona- rokote

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Täällä kanssa kokemusasiantuntija kolmannen piikin tiimoilta. Tuli melkein kaikki mahdollset yleiset sivuoireet (paitsi kuume ja yrjöt), mutta menivät vuorokaudessa ohi. Kumpparille ei tullut mitään paitsi pistoskohdan kipu, mikä nyt on aika normi.

Ekasta piikistä voitin väsymysripaskan, tokasta en mitään. Eli vaihtelee, mutta se nyt on ihan normaalia ja kaikki sivuvaikutteet just niitä mitä pakkauksessa mainittiin.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Korona- rokote

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Jaksoi loggautua palveluun niin saikin napattua ajan tälle päivälle. Kotimaan matkailua toiseen mamulaan, muistaakseni siellä oli parikymmentä vuotta sitten hyvä kebula.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Korona- rokote

Viesti Kirjoittaja annepa »

Sain kolmannen koronarokotteen eilen. Rokotuskohdassa on patti joka tuntuu, mutta se on niin pieni, että se ei näy. Rokotuskohta tuntuu siltä kuin siinä olisi ruhje. Siis tosi musta mustelma tms. Muita haittavaikutuksia ei ole.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Korona- rokote

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Mulla on kakkosbuusti ensi viikolla. Olen saanut jo oireita ja haittavaikutuksia siitä, kun luen teidän rokotettujen juttuja. Taitaa olla tosi kyseessä.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Korona- rokote

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

https://www.hs.fi/visio/art-2000008535477.html

Tuli exPertti mieleen.

Sinänsä ihan kiinnostava, vaikkakin pinnallinen ja heikko, tuo loppupuolen keittiöpsykologisointi siitä, miten sukellus näihin hörhöpiireihin tapahtuu. Persujen perusnarratiiviin kai kuuluu, että yksi tekijä persujen nousussa oli se surullisenkuuluisa oliko nyt Pressiklubi, jossa Leif Salmén halusi rajata Halla-ahon hyvin suorasukaisesti keskustelun ulkopuolelle. Ajatus kai on, että vaikka Hallis itse on sellainen iljettävä lietsoja, hän personoi laajasti jaettuja huolia, jotka pitäisi ottaa keskusteluun mukaan ja käydä rauhallista ja perusteellista dialogia, ei vaientaa tai sulkea pois. Jos dialogia ei käydä valtamediassa, hörhöilylle alttiit sukeltavat vaihtoehtomedian pimeyteen hakiessaan näkökulmansa käsittelyä. Toisaalta sitten, jos hörhökulma otetaan mukaan valoisassa tapahtuvaan dialogiin, luodaan väärää tasapuolisuutta ja ikään kuin osaltaan legitimisoidaan hörhöpositioita myöntämällä ne vakavasti otettaviksi näkökulmiksi. Suo siellä, vetelä täällä.

Tämä kai meni vähän huonosti exSpedenkin tuoreimman tulemisen kanssa: hän halusi osallistua keskusteluun itselleen tärkeällä näkökulmalla, mutta kun se oli niin ilmiselvän hörhö, ei oikein otettu mukaan keskusteluun tasapuolisena kumppanina.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Korona- rokote

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Taas saa iloa elämään seuraamalla kuinka kauan kestää 3. rokotuksen tiedolta valua passiin.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Korona- rokote

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

urpiainen kirjoitti: 13.01.2022 8:58
Ajatus kai on, että vaikka Hallis itse on sellainen iljettävä lietsoja, hän personoi laajasti jaettuja huolia, jotka pitäisi ottaa keskusteluun mukaan ja käydä rauhallista ja perusteellista dialogia, ei vaientaa tai sulkea pois. Jos dialogia ei käydä valtamediassa, hörhöilylle alttiit sukeltavat vaihtoehtomedian pimeyteen hakiessaan näkökulmansa käsittelyä. Toisaalta sitten, jos hörhökulma otetaan mukaan valoisassa tapahtuvaan dialogiin, luodaan väärää tasapuolisuutta ja ikään kuin osaltaan legitimisoidaan hörhöpositioita myöntämällä ne vakavasti otettaviksi näkökulmiksi. Suo siellä, vetelä täällä.
Persujen nousuhan on ihan puhtaasti sen ansiota, että isot puolueet tyytyivät konsensuksessa nyökyttelemään vallitsevalle maahanmuuttolinjalle. Kyse oli kuitenkin isosta yhteiskunnallisesta kysymyksestä, joka ei todellakaan ollut kansan mielestä mitenkään selkeä. Persuja sitten äänestettiin protestina, koska haluttiin näpäyttää eliittiä. Valitettavasti mitää järkevää maahantulopolitiikka ei kuitenkaan ole syntynyt ja persut jatkavat porskuttamistaan. Mitään järkevää ohjelmaa kannatuksen tueksi ei tarvita, joten kaikenlainen hörhöily toimii persuilla ihan hienosti. Hörhöilyä on aina ollut, enkä usko persupuolueen suuremmin hörhöilyä lisänneen. Esim. vihreiden ydinvoimakanta on yhtä suuri aivopieru kuin rokotekriittisyys.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Korona- rokote

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Eiks Sivustahuutaja ole ollut täällä vähän sillä kannalla, että ehkä halussa rajoittaa reippaasti rokottamattomien elämää (ja avata rokotettujen) näkyy jonkilainen moralistissävyinen halu rangaista urpoja ja kiusata heitä silloinkin, kun heidän rajoittamisestaan ei sanottavaa hyötyä ole? En itse ole ollut kovin vastaanottavainen tälle linjalle, mutta Djokovicin tapauksessa se kyllä tulee mieleen. Näyttää selvältä, että eristyksissä olleen ja moneen kertaan testatun pelaajan ottaminen mukaan turnaukseen ei olisi ollut merkittävä terveysriski kenellekään, ei edes tyypille itselleen, vaan häntä rajoitetaan lähinnä siitä syystä, että hän on ärsyttävä ja irrationaalinen, tosiasiat kieltävä urpohörhö. Myös selitykset siitä, että viisumi ja pelilupa olisivat rapauttaneet rokotteiden yleistä suosiota, tai osoittaneet syvää epätasa-arvoa lain edessä, kuulostavat vähän kaukaa haetuilta.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Korona- rokote

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

^Paikalliset viranomaiset perustelivat häätöpäätöstään siis myös sillä, että Novakin maahan jäänti vaikuttaisi negatiivisesti maan koronailmapiiriin. Australiahan on ollut koko pandemia paljon vaikkapa Suomea tiukempi politiikassaan, joten vertaaminen ei ole tarkoituksenmukaista sellaisenaan.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Vastaa Viestiin