Seksihullun maailman syyn selvitys!

Yleinen lätinä jä kitinä
Avatar
PetriFB
Kitisijä
Viestit: 1591
Liittynyt: 08.11.2005 15:37
Viesti:

Re: Seksihullun maailman syyn selvitys!

Viesti Kirjoittaja PetriFB »

Ann kirjoitti:
Lucky Luciano kirjoitti:Anteeksi nyt vain Petri, mutta kuinka ihmeessä Jeesus voi sanoa synnin olevan pahasta kun se ei ole itse sitä koskaan kokenut?
Riehuihan se temppelissä.

..ja voihan sitä syntiä tehdä mielel..ssäänkin.
Ei se ollut riehumista, vaan impulsiivinen temppelin puhdistusoperaatio:

Mr 11:17 Ja hän opetti ja sanoi heille: "Eikö ole kirjoitettu: ‘Minun huoneeni on kutsuttava kaikkien kansojen rukoushuoneeksi’? Mutta te olette tehneet siitä ryövärien luolan."
Avatar
Ann
Kitisijä
Viestit: 3969
Liittynyt: 16.08.2005 15:32
Paikkakunta: The Dark Realm of The Outworld

Re: Seksihullun maailman syyn selvitys!

Viesti Kirjoittaja Ann »

PetriFB kirjoitti: Ei se ollut riehumista, vaan impulsiivinen temppelin puhdistusoperaatio
Poteitous potaatous..

Olihan Jeesus kuitenkin ihminen, siinä missä Jumalan poikakin...
Rotan aivot valtasivat pääni.
Avatar
PetriFB
Kitisijä
Viestit: 1591
Liittynyt: 08.11.2005 15:37
Viesti:

Re: Seksihullun maailman syyn selvitys!

Viesti Kirjoittaja PetriFB »

Ann kirjoitti:
PetriFB kirjoitti: Ei se ollut riehumista, vaan impulsiivinen temppelin puhdistusoperaatio
Poteitous potaatous..

Olihan Jeesus kuitenkin ihminen, siinä missä Jumalan poikakin...
Hän tuli ihmiseksi sovittamaan synnit, mutta Hän myös palasi omalle paikallensa, eli Isän oikealle puolelle!
Avatar
Ann
Kitisijä
Viestit: 3969
Liittynyt: 16.08.2005 15:32
Paikkakunta: The Dark Realm of The Outworld

Re: Seksihullun maailman syyn selvitys!

Viesti Kirjoittaja Ann »

PetriFB kirjoitti: Hän tuli ihmiseksi sovittamaan synnit, mutta Hän myös palasi omalle paikallensa, eli Isän oikealle puolelle!
..ja siinä välissä vähän mekkaloi temppelissä.
Rotan aivot valtasivat pääni.
Avatar
PetriFB
Kitisijä
Viestit: 1591
Liittynyt: 08.11.2005 15:37
Viesti:

Re: Seksihullun maailman syyn selvitys!

Viesti Kirjoittaja PetriFB »

Ann kirjoitti:
PetriFB kirjoitti: Hän tuli ihmiseksi sovittamaan synnit, mutta Hän myös palasi omalle paikallensa, eli Isän oikealle puolelle!
..ja siinä välissä vähän mekkaloi temppelissä.

Ei se ollut riehumista, vaan impulsiivinen temppelin puhdistusoperaatio:

Mr 11:17 Ja hän opetti ja sanoi heille: "Eikö ole kirjoitettu: ‘Minun huoneeni on kutsuttava kaikkien kansojen rukoushuoneeksi’? Mutta te olette tehneet siitä ryövärien luolan."
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Seksihullun maailman syyn selvitys!

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

PetriFB kirjoitti: Ei se ollut riehumista, vaan impulsiivinen temppelin puhdistusoperaatio:

Mr 11:17 Ja hän opetti ja sanoi heille: "Eikö ole kirjoitettu: ‘Minun huoneeni on kutsuttava kaikkien kansojen rukoushuoneeksi’? Mutta te olette tehneet siitä ryövärien luolan."
Vähän niinkuin Hitlerkin puhdisteli pikku-impulsiivisesti koukkunokkia esinahattomia saksanmaalta.
Aadolf Nasaretilainen!
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
HellBell

Re: Seksihullun maailman syyn selvitys!

Viesti Kirjoittaja HellBell »

PetriFB kirjoitti:
Ann kirjoitti: ..ja siinä välissä vähän mekkaloi temppelissä.
Ei se ollut riehumista, vaan impulsiivinen temppelin puhdistusoperaatio:

Mr 11:17 Ja hän opetti ja sanoi heille: "Eikö ole kirjoitettu: ‘Minun huoneeni on kutsuttava kaikkien kansojen rukoushuoneeksi’? Mutta te olette tehneet siitä ryövärien luolan."
Kyllä Jeesuksella kiehahti temperamentti tuossa yhteydessä - eikös hän kääntänyt rahantekijöiden pöydät nurin ja niin edelleen? Mekkaloinniksi sen voi katsoa, mutta mitä pahaa siinä on sitten, ettei ihminen aina käyttäydy lillerilallerileppoisasti? Jeesus oli inhimillinen.
Avatar
PetriFB
Kitisijä
Viestit: 1591
Liittynyt: 08.11.2005 15:37
Viesti:

Re: Seksihullun maailman syyn selvitys!

Viesti Kirjoittaja PetriFB »

Mylwin kirjoitti:
PetriFB kirjoitti: Ei se ollut riehumista, vaan impulsiivinen temppelin puhdistusoperaatio:

Mr 11:17 Ja hän opetti ja sanoi heille: "Eikö ole kirjoitettu: ‘Minun huoneeni on kutsuttava kaikkien kansojen rukoushuoneeksi’? Mutta te olette tehneet siitä ryövärien luolan."
Vähän niinkuin Hitlerkin puhdisteli pikku-impulsiivisesti koukkunokkia esinahattomia saksanmaalta.
Aadolf Nasaretilainen!
Hitler tapatti ja kaasutti juutalaisia, mutta Jeesus ei!
Avatar
PetriFB
Kitisijä
Viestit: 1591
Liittynyt: 08.11.2005 15:37
Viesti:

Re: Seksihullun maailman syyn selvitys!

Viesti Kirjoittaja PetriFB »

HellBell kirjoitti:
PetriFB kirjoitti:
Ann kirjoitti: ..ja siinä välissä vähän mekkaloi temppelissä.
Ei se ollut riehumista, vaan impulsiivinen temppelin puhdistusoperaatio:

Mr 11:17 Ja hän opetti ja sanoi heille: "Eikö ole kirjoitettu: ‘Minun huoneeni on kutsuttava kaikkien kansojen rukoushuoneeksi’? Mutta te olette tehneet siitä ryövärien luolan."
Kyllä Jeesuksella kiehahti temperamentti tuossa yhteydessä - eikös hän kääntänyt rahantekijöiden pöydät nurin ja niin edelleen? Mekkaloinniksi sen voi katsoa, mutta mitä pahaa siinä on sitten, ettei ihminen aina käyttäydy lillerilallerileppoisasti? Jeesus oli inhimillinen.
1 Piet 2:
21 Sillä siihen te olette kutsutut, koska Kristuskin kärsi teidän puolestanne, jättäen teille esikuvan, että te noudattaisitte hänen jälkiänsä,
22 joka "ei syntiä tehnyt ja jonka suussa ei petosta ollut,"
23 joka häntä herjattaessa ei herjannut takaisin, joka kärsiessään ei uhannut, vaan jätti asiansa sen haltuun, joka oikein tuomitsee,
24 joka "itse kantoi meidän syntimme" ruumiissansa ristinpuuhun, että me, synneistä pois kuolleina, eläisimme vanhurskaudelle; ja hänen "haavainsa kautta te olette paratut"
HellBell

Re: Seksihullun maailman syyn selvitys!

Viesti Kirjoittaja HellBell »

PetriFB kirjoitti:
HellBell kirjoitti:.... Jeesus oli inhimillinen.
1 Piet 2:
21 Sillä siihen te olette kutsutut, koska Kristuskin kärsi teidän puolestanne, jättäen teille esikuvan, että te noudattaisitte hänen jälkiänsä,
22 joka "ei syntiä tehnyt ja jonka suussa ei petosta ollut,"
23 joka häntä herjattaessa ei herjannut takaisin, joka kärsiessään ei uhannut, vaan jätti asiansa sen haltuun, joka oikein tuomitsee,
24 joka "itse kantoi meidän syntimme" ruumiissansa ristinpuuhun, että me, synneistä pois kuolleina, eläisimme vanhurskaudelle; ja hänen "haavainsa kautta te olette paratut"
Tulkintaa Jeesuksen olemuksesta ja esikuvan merkityksestä - kuka noin muuten on kirjoittanut? Pietari? Synnin käsite ylipäätään hankala.

Jeesus oli viisas mies ja hänellä oli hyviä ajatuksia, mutta ei hän varmaankaan olisi kannattanut sanatarkan elämisenmallin noudattamista - hän nimenomaan oli esimerkiksi fariseuksia ja muita kirjanoppineita vastaan. Jeesus oli oman aikansa kapinallinen.
Avatar
PetriFB
Kitisijä
Viestit: 1591
Liittynyt: 08.11.2005 15:37
Viesti:

Re: Seksihullun maailman syyn selvitys!

Viesti Kirjoittaja PetriFB »

HellBell kirjoitti:
PetriFB kirjoitti:
HellBell kirjoitti:.... Jeesus oli inhimillinen.
1 Piet 2:
21 Sillä siihen te olette kutsutut, koska Kristuskin kärsi teidän puolestanne, jättäen teille esikuvan, että te noudattaisitte hänen jälkiänsä,
22 joka "ei syntiä tehnyt ja jonka suussa ei petosta ollut,"
23 joka häntä herjattaessa ei herjannut takaisin, joka kärsiessään ei uhannut, vaan jätti asiansa sen haltuun, joka oikein tuomitsee,
24 joka "itse kantoi meidän syntimme" ruumiissansa ristinpuuhun, että me, synneistä pois kuolleina, eläisimme vanhurskaudelle; ja hänen "haavainsa kautta te olette paratut"
Tulkintaa Jeesuksen olemuksesta ja esikuvan merkityksestä - kuka noin muuten on kirjoittanut? Pietari? Synnin käsite ylipäätään hankala.

Jeesus oli viisas mies ja hänellä oli hyviä ajatuksia, mutta ei hän varmaankaan olisi kannattanut sanatarkan elämisenmallin noudattamista - hän nimenomaan oli esimerkiksi fariseuksia ja muita kirjanoppineita vastaan. Jeesus oli oman aikansa kapinallinen.
Mark 7:
6 Mutta hän sanoi heille: "Oikein Esaias on ennustanut teistä, ulkokullatuista, niinkuin kirjoitettu on: ‘Tämä kansa kunnioittaa minua huulillaan, mutta heidän sydämensä on minusta kaukana;
7 mutta turhaan he palvelevat minua opettaen oppeja, jotka ovat ihmiskäskyjä’.


Jeesus moitti fariseuksia siitä kun he olivat omilla perinnäissäännöillään kumonneet Jumalan sanan.

Jeesus sanoi:
Mt 5:17 Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.

Jeesus ei kumonut Jumalan sanaa, vaan vahvisti ja täytti sen!
HellBell

Re: Seksihullun maailman syyn selvitys!

Viesti Kirjoittaja HellBell »

PetriFB kirjoitti:
Mark 7:
6 Mutta hän sanoi heille: "Oikein Esaias on ennustanut teistä, ulkokullatuista, niinkuin kirjoitettu on: ‘Tämä kansa kunnioittaa minua huulillaan, mutta heidän sydämensä on minusta kaukana;
7 mutta turhaan he palvelevat minua opettaen oppeja, jotka ovat ihmiskäskyjä’.

Jeesus moitti fariseuksia siitä kun he olivat omilla perinnäissäännöillään kumonneet Jumalan sanan.
Jeesus sanoi:
Mt 5:17 Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.
Jeesus ei kumonut Jumalan sanaa, vaan vahvisti ja täytti sen!
Tämän voi käsittää niinkin, että uskonto sinällään ei ole Se asia jonka oppeja ja säännöksiä noudattamalla ollaan oikeamielisiä; usko toivo ja rakkaus.. niistä Jeesus muistutti ja kuten sanottua, totesi "että Jumalan valtakunta on teissä" kuin myös että "Jumala on rakkaus." Nämä voi käsittää eri tavoin - joku vertauskuvauksellisemmin kuin toinen.

Vieraillessaan niiden kahden siskoksen luona (olivatkohan Martta ja Maria), Jeesus totesi muistaakseni kuinka Marian erilainen uskomisen tapa oli aivan hyvä sinällään. (edit: tulkinta paremmaksi)
Kaikki lähtee itsestä.
Viimeksi muokannut HellBell, 13.12.2005 21:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Lucky Luciano
Elämätön Kitisijä
Viestit: 315
Liittynyt: 17.08.2005 20:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Seksihullun maailman syyn selvitys!

Viesti Kirjoittaja Lucky Luciano »

PetriFB kirjoitti:Jeesus oli Isänsä kanssa luomassa taivasta ja maata sekä eläimiä ja ihmisiä. Luojana Jeesus voi sanoa, ja Hänellä on täysi oikeus sanoa mikä on oikein ja mikä on synti!
Ja Jumala on olemassa koska Raamatussa lukee niin? Eikö tämä väitteen perusteleminen väitteellä itsellään ala tuntua hieman turhauttavalta tavalta käydä keskustelua?

Edit: Kiitokset Helykälle.
Viimeksi muokannut Lucky Luciano, 14.12.2005 0:34. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it." -J.R. Ewing
Avatar
Lucky Luciano
Elämätön Kitisijä
Viestit: 315
Liittynyt: 17.08.2005 20:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Seksihullun maailman syyn selvitys!

Viesti Kirjoittaja Lucky Luciano »

PetriFB kirjoitti:Jeesus sanoi: Mt 5:17 Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään!
Flogging a dead horse...
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it." -J.R. Ewing
HellBell

Re: Seksihullun maailman syyn selvitys!

Viesti Kirjoittaja HellBell »

Lucky Luciano kirjoitti: Ja Jeesus oli olemassa koska Raamatussa lukee niin? Eikö tämä väitteen perusteleminen väitteellä itsellään ala tuntua hieman turhauttavalta tavalta käydä keskustelua?
Mutta kyllähän Jeesus oli olemassa historiallisena henkilönä, sen sijaan tuosta Jumalan Poika osiosta epäselvyyttä. Itse sanoi olleensa Ihmisen Poika.
Na

Re: Seksihullun maailman syyn selvitys!

Viesti Kirjoittaja Na »

HellBell kirjoitti: Mutta kyllähän Jeesus oli olemassa historiallisena henkilönä, sen sijaan tuosta Jumalan Poika osiosta epäselvyyttä. Itse sanoi olleensa Ihmisen Poika.
Eri teorioita ja uskomuksia riittää, voi valita alla olevista tai etsiä lisää. :)


# Jeesus ei ollut naimisissa vain Maria Magdaleenan kanssa, vaan otti eron hänestä ja meni toisiin naimisiin Apostolien teoissa (luku 16) mainitun Lydian kanssa ( Barbara Thiering)
# Jeesus oli ufo tai ulkoavaruuden olento. Netti on täynnä näitä teorioita, toinen toistaan ihmeellisempiä.
# Jeesus kävi Intiassa Tiibetissä ja sai oppinsa sieltä. Jonkun mukaan hän opiskeli taas Egyptissä.
# Matkustellessaan ympäri Välimeren maita Jeesus sai tavata uskonnollista ja poliittista johtoa aina Rooman keisaria myöten (Urantia-kirja).
# Jeesus kävi ylösnousemuksensa jälkeen myös Amerikassa ja saarnasi siellä (mormonit)
# Jeesus oli kansallinen kapinoitsija, joka valtasi pääsiäisenä aseistetun joukon avulla Jerusalemin temppelin luodakseen vapaan juutalaisen valtion (Joel Carmichaelin kirjassa "Jeesuksen elämä ja kuolema").
# Jeesus oli antiikin ajan taikuri.
# "Minä olen Jeesus" (Antero X, skitsofreniapotilas)
Enthu

Re: Seksihullun maailman syyn selvitys!

Viesti Kirjoittaja Enthu »

Na kirjoitti:
HellBell kirjoitti: Mutta kyllähän Jeesus oli olemassa historiallisena henkilönä, sen sijaan tuosta Jumalan Poika osiosta epäselvyyttä. Itse sanoi olleensa Ihmisen Poika.
Eri teorioita ja uskomuksia riittää, voi valita alla olevista tai etsiä lisää. :)


# Jeesus ei ollut naimisissa vain Maria Magdaleenan kanssa, vaan otti eron hänestä ja meni toisiin naimisiin Apostolien teoissa (luku 16) mainitun Lydian kanssa ( Barbara Thiering)
# Jeesus oli ufo tai ulkoavaruuden olento. Netti on täynnä näitä teorioita, toinen toistaan ihmeellisempiä.
# Jeesus kävi Intiassa Tiibetissä ja sai oppinsa sieltä. Jonkun mukaan hän opiskeli taas Egyptissä.
# Matkustellessaan ympäri Välimeren maita Jeesus sai tavata uskonnollista ja poliittista johtoa aina Rooman keisaria myöten (Urantia-kirja).
# Jeesus kävi ylösnousemuksensa jälkeen myös Amerikassa ja saarnasi siellä (mormonit)
# Jeesus oli kansallinen kapinoitsija, joka valtasi pääsiäisenä aseistetun joukon avulla Jerusalemin temppelin luodakseen vapaan juutalaisen valtion (Joel Carmichaelin kirjassa "Jeesuksen elämä ja kuolema").
# Jeesus oli antiikin ajan taikuri.
# "Minä olen Jeesus" (Antero X, skitsofreniapotilas)
etenkin viimeisestä totaalinen :rofl: :rofl: :rofl:
HellBell

Re: Seksihullun maailman syyn selvitys!

Viesti Kirjoittaja HellBell »

Na kirjoitti:
HellBell kirjoitti: Mutta kyllähän Jeesus oli olemassa historiallisena henkilönä, sen sijaan tuosta Jumalan Poika osiosta epäselvyyttä. Itse sanoi olleensa Ihmisen Poika.
Eri teorioita ja uskomuksia riittää, voi valita alla olevista tai etsiä lisää. :)
..
Jeesus Nasaretilainen on ollut historiallinen henkilö, nykytietämyksen mukaan näin. Siihen ei liity se, onko hän kenties ylösnoussut mistään vai ei.
Na

Re: Seksihullun maailman syyn selvitys!

Viesti Kirjoittaja Na »

HellBell kirjoitti:
Jeesus Nasaretilainen on ollut historiallinen henkilö, nykytietämyksen mukaan näin. Siihen ei liity se, onko hän kenties ylösnoussut mistään vai ei.
On ollut, mutta itsekin historiaa lukeneena (?) tiedät, että historiankirjoitus on sen kirjoittajan/valtion tai jonkun muun mahdin subjektiivinen näkemys.
Siitä nuo erilaiset käsitykset henkilöstä nimeltä Jeesus Nasaretilainen.
HellBell

Re: Seksihullun maailman syyn selvitys!

Viesti Kirjoittaja HellBell »

Na kirjoitti:
On ollut, mutta itsekin historiaa lukeneena (?) tiedät, että historiankirjoitus on sen kirjoittajan/valtion tai jonkun muun mahdin subjektiivinen näkemys.
Toki näin, olen samaa mieltä. :)
Avatar
PetriFB
Kitisijä
Viestit: 1591
Liittynyt: 08.11.2005 15:37
Viesti:

Re: Seksihullun maailman syyn selvitys!

Viesti Kirjoittaja PetriFB »

HellBell kirjoitti:
Lucky Luciano kirjoitti: Ja Jeesus oli olemassa koska Raamatussa lukee niin? Eikö tämä väitteen perusteleminen väitteellä itsellään ala tuntua hieman turhauttavalta tavalta käydä keskustelua?
Mutta kyllähän Jeesus oli olemassa historiallisena henkilönä, sen sijaan tuosta Jumalan Poika osiosta epäselvyyttä. Itse sanoi olleensa Ihmisen Poika.
Joh 5:
24 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään.
25 Totisesti, totisesti minä sanon teille: aika tulee ja on jo, jolloin kuolleet kuulevat Jumalan Pojan äänen, ja jotka sen kuulevat ne saavat elää.

Joh 10:
30 Minä ja Isä olemme yhtä (alkutekstissä YKSI!."
31 Niin juutalaiset ottivat taas kiviä maasta kivittääksensä hänet.
32 Jeesus vastasi heille: "Minä olen näyttänyt teille monta hyvää tekoa, jotka ovat Isästä; mikä niistä on se, jonka tähden te tahdotte minut kivittää?"
33 Juutalaiset vastasivat hänelle: "Hyvän teon tähden me emme sinua kivitä, vaan jumalanpilkan tähden, ja koska sinä, joka olet ihminen, teet itsesi Jumalaksi".
HellBell

Re: Seksihullun maailman syyn selvitys!

Viesti Kirjoittaja HellBell »

PetriFB kirjoitti: ..
"Minä ja Isä olemme yhtä" on taas tulkinnallinen lause. Jeesus puhui usein metaforin, joten on hyvin vaikea tietää, mitä hän milloinkin periaatteessa tarkoitti. Jumalan lapsina hän puhui myös jumalaan uskovista.
Avatar
PetriFB
Kitisijä
Viestit: 1591
Liittynyt: 08.11.2005 15:37
Viesti:

Re: Seksihullun maailman syyn selvitys!

Viesti Kirjoittaja PetriFB »

HellBell kirjoitti:
PetriFB kirjoitti: ..
"Minä ja Isä olemme yhtä" on taas tulkinnallinen lause. Jeesus puhui usein metaforin, joten on hyvin vaikea tietää, mitä hän milloinkin periaatteessa tarkoitti. Jumalan lapsina hän puhui myös jumalaan uskovista.
http://koti.phnet.fi/petripaavola/Jumala%20on%20yksi
Tuohipää

Re: Seksihullun maailman syyn selvitys!

Viesti Kirjoittaja Tuohipää »

PetriFB kirjoitti: Kuva
nojoojust

Re: Seksihullun maailman syyn selvitys!

Viesti Kirjoittaja nojoojust »

Yläasteella uskonnon opettajamme kertoi, että Pyhä Henki siitti Neitsyt Maarian korvan kautta, jotta Maaria säilyisi neitseellisenä. Pisti luokan pojat hiljaisiksi, kun nuori ujohko naisopettaja todella vastasi hänelle ilkeilymielessä esitettyihin kysymyksiin.

Kertoipa hän myös raamatun sukutaulujen ongelmasta, kun Jeesusta kerran väitettiin Daavidin jälkeläiseksi, eikä silloisessa sosiaalisessa järjestelmässä tunnettu mahdollisuutta periä suku äidiltään. Kaksi sukutaulua oli laadittu Daavidista Jeesukseen, näistä toinen kuitenkin oli mahdollinen vain jos joosef todella oli Jeesuksen isä, ja toinen joka periytyi Maarian kautta ei ollut hyväksyttävä sukupuu.

Mutta asiaan. Näissä uskontoon liittyvissä asioissa kysymyksiin vastaaminen on paljon tärkeämpää kuin olemassaolevan kirjan sanojen siteeraaminen. Mikä tahansa pois kontekstistään otettu väite / ohje muuttuu väkisinkin joksikin muuksi. Varsinkin tuo Joel Carmichaelin kirja antaa hyvän kuvan siitä, että millainen sosiaalispoliittinen tilanne Israelissa oli meneillä. Helppoa siellä ei ollut, Johannes ja Jeesus tulivat juuri oikeaan aikaan ja estivät juutalaisuuden murenemisen porvarijärjestöksi.

Toisistaan riippumattomia lähteitä, jotka kaikki tuntevat Jeesuksen, on yllättävän paljon. Mielenkiintoisimmat ovat yksinkertaisesti sodankäynnin kuvauksia ja Jeesuksen viimeisten päivien tapahtumia.

Kysymykseni Petrille on: Milloin ja miten sinä tulit uskoon? Tulitko uskoon koska tunsit elämäsi tyhjäksi, merkityksettömäksi vai liian monimutkaiseksi? Ja miten uskosi ilmenee arkipäivissäsi, muutoin kuin keskustelupalstoilla hyppelehtimällä?
Vastaa Viestiin