Kuntavaalit 2021

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16736
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Samaan aikaan Helsingissä: https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000007835841.html Veikkaan, että Vartiainen on seuraava pormestari.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti: 02.03.2021 15:01 Samaan aikaan Helsingissä: https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000007835841.html Veikkaan, että Vartiainen on seuraava pormestari.
Hän on niin epäkarismaattinen kaveri, etten mitenkään näe sitä.
Universaali disclaimer.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9488
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 02.03.2021 14:19 Mun nähdäkseni ihan neliöhinnat vihjaavat, että rantaviivaa ei riitä kysyntään nähden kovin hyvin asunnoiksi. Samassa hengessä ajattelen, että ehkä ainakin Kehä I:n sisäpuolen rantojen rakentamisen mahdollistaminen olisi paitsi kaupungille hyvää bisnestä (en tosin tunne esim. Laajalahden maanomistusoloja), myös tuottaisi iloa niin monelle, että lintubongarien suru kauemmaksi raahautumisesta kompensoituisi niillä. Muuten olen kyllä ihan valmis seisomaan myös sun pusikko-ohjelmasi takana, vaikka pidän erityisesti Sivustahuutajan vahvasta liputuksesta viherkäytävien verkoston puolesta, joka sulta ehkä puuttuu.
Tää voi taas riippua siitä millä suunnalla Espoota asuu, mutta mun mielestä mun kulmilla on ei viherkäytävissä ole paljoa moitittavaa. Jopa rantaraitti yhdistyy keskusmetsän verkkoon Saunalahden kautta. Jos siis olen oikein ymmärtänyt viherkäytävä termin. Ja kaupunki tuntuu jatkuvasti vielä parantavan verkostoa, niin mitä liputusta tässä tarvii tehdä, kun asiat on näin hyvin :?:

Mun sisäinen kummunisti ei haluaisi avata ihan koko rantaviivaa kapitalismille :oops:
Mielestäni kun nimenomaan vapaa-aika ja harrastukset on se mikä tekee elämästä ihmisarvoista, niin olisi tavoitteellista, että ihmiset pystyisivät harrastamaan mahdollisimman monipuolisesti kaupunkialueella, ettei aina tarvitsisi ajaa pois kaupungista, kun haluaa jotain tehdä. Vähän niin kuin mun mielestä on tosi typerää, että jotkut haluaa Esportcenterin alueen asuntokäyttöön mertoaseman vierestä. Mitä sillä metrolla tekee jos sillä ei pääse kuin töihin ja takaisin kotiin? Tää on nyt just sitä elintasoa kuvastavaa hukkatilaa. Kun meillä Suomessa kuitenkin on tilaa, niin ei pitäisi yrittää pakata itseämme liian pienelle alueelle jonne ei sitten mahdu elämää.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23545
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Mitenkähän kävisi jos Espoon kadotetut järvet palautettaisiin, korvaisiko rantatonttien arvonnousu menetetyn maapinta-alan arvon?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9488
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

sivustahuutaja kirjoitti: 02.03.2021 14:52
Vagabondo kirjoitti: 02.03.2021 14:09 Mutta kesällä noissa metsissä polkujen ulkopuolella kulkee ainakin marjastajia, sienestäjiä ja suunnistajia.
Eikä kulje. Eikä missään nimessä niin paljoa, että alueita kannattaisi jättää rakentamatta.

Tässä esimerkki turhan suuresta metsästä. Riittäisi, että suurimpien polkujen varrelle jätetään metsäkaistaleet ja loput voi laittaa asunnoiksi. Viereen on kuitenkin tulossa pikaratikka, joten olisi hassua säilyttää tuollainen metsä.
Tuo suuri metsä??? Eikö tuo ole just niitä talojen väliin jätettyjä pusikoita? Koko pohjois-tapiola - mankkaa alue on ollut mulle aina ihan liian rakennettu ja liian keskellä, että suostuisin edes harkitsemaan sinne muuttamista.

Mä viittasin keskuspuistoon ja Nuuksioon.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14944
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

So Hard kirjoitti: 02.03.2021 15:05 Hän on niin epäkarismaattinen kaveri, etten mitenkään näe sitä.
Onhan meillä ollut Pertti Paasiot sun muut. Pakkoliikkeensä on vaan pakko ohittaa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16736
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti: 02.03.2021 15:07 Mun sisäinen kummunisti ei haluaisi avata ihan koko rantaviivaa kapitalismille :oops:
Mielestäni kun nimenomaan vapaa-aika ja harrastukset on se mikä tekee elämästä ihmisarvoista, niin olisi tavoitteellista, että ihmiset pystyisivät harrastamaan mahdollisimman monipuolisesti kaupunkialueella, ettei aina tarvitsisi ajaa pois kaupungista, kun haluaa jotain tehdä. Vähän niin kuin mun mielestä on tosi typerää, että jotkut haluaa Esportcenterin alueen asuntokäyttöön mertoaseman vierestä. Mitä sillä metrolla tekee jos sillä ei pääse kuin töihin ja takaisin kotiin? Tää on nyt just sitä elintasoa kuvastavaa hukkatilaa. Kun meillä Suomessa kuitenkin on tilaa, niin ei pitäisi yrittää pakata itseämme liian pienelle alueelle jonne ei sitten mahdu elämää.
Mun rantarakennusohjelmani tekisi Laajalahden hetteikön tilalle sellaisen räntävyöhykkeen version Marbellan Paseo Maritimosta kuppiloineen ja jupahtavine venesatamineen, jota kaupunkilaiset voisivat laajalti käyttää sen sijaan, että käyttäjämäärä koostuu kourallisesta risupartalintubongareita kuten nyt. Tällainen Puerto Banus -kommunismi voisi sopia hyvin Espooseen.

Mitä Esport Centerin alueeseen tulee, niin kaupunginhallitus päätti käsittääkseni eilen vihdoin alueen asemakaavasta (valtuuston pitää kai vielä hyväksyä kaavamuutos) ja siitä, että aluetta kehitetään nimenomaan urheilupalvelujen keskittymänä. Sinne tulee kyllä nyt myös asuntoja, mikä on minusta palvelurakenteen kannalta tosi hyvä, vaikka sitten parkkikenttiä vähän söisikin (ja moni tosiaan vastusti). Kun Esport Centerkään ei enää näytä ihan niin nairobilaisesta slummiarkkitehtuurilta, olen suhteellisen tyytyväinen. Asuntojen sijaan olen huolissani siitä, että se on kai nimenomaan kaupunki (tai kaupungin yhtiö), joka lähtee rakentamaan sitä fudisstadionia. Urheilupuisto on hieno alue, suurin miinus tulee niistä kaupunkia johtavien urheilutaustaisten kokkariäijien omista kaupunkimonumenteista, jotka maksavat maltaita. Nyt kai rakennetaan yksi lisää.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16736
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 02.03.2021 15:28
So Hard kirjoitti: 02.03.2021 15:05 Hän on niin epäkarismaattinen kaveri, etten mitenkään näe sitä.
Onhan meillä ollut Pertti Paasiot sun muut. Pakkoliikkeensä on vaan pakko ohittaa.
Joo. Tää on ennen muuta puoluevaali, ja kokoomus on aika vahva Helsingissä. Luultavasti tosi paikan tullen paljon vahvempi kuin gallupeissa. Porvari saattaa nukkua huonosti, mutta äänestää varmasti.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21482
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^^ Ei kai kukaan ole ikinä ehdottanut Nuuksion rakentamista? Eihän siinä olisi järkeä samaan aikaan kun esim. Tontunmäen pohjoispuolella on jotain jättömaaniittyä metroaseman vieressä.

Espoossa voi muuttaa kehä III:sen tuolle puolen, jos ei halua asua "tiiviisti". Espooseen pitäisi mahtua hyvin koko asumisen kirjo halvasta kalliiseen, tiiviistä harvaan ja neljästä autosta metroon.

Jossain katsoin, että Espoo oli mennyt uusissa asuntoaloituksissa Helsingin ohi. Tuo vähän mietityttää. Vantaa sössi aikanaan asiansa rakentamalla asuntoja sosiaalisin perustein, mikä toisaalta saattoi olla ainoa toteutettavissa oleva strategia lentokentän läheisyyden ja vesistöjen puutteen huomioiden. Toisaalta soten myötä koko suomi taitaa mennä keskuskomitean ohjaukseen. Mitä väliä kuntatasolla enää on, jos valtionosuudet ja soterahoitus päätetään kuitenkin jossain muualla? Sössit kunnan asiat, niin tulot nousee, hoidat asiat hyvin, niin keskuskomitea leikkaa.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9488
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 02.03.2021 15:29 Mun rantarakennusohjelmani tekisi Laajalahden hetteikön tilalle sellaisen räntävyöhykkeen version Marbellan Paseo Maritimosta kuppiloineen ja jupahtavine venesatamineen, jota kaupunkilaiset voisivat laajalti käyttää sen sijaan, että käyttäjämäärä koostuu kourallisesta risupartalintubongareita kuten nyt. Tällainen Puerto Banus -kommunismi voisi sopia hyvin Espooseen.
Eikö tota voi tehdä tuonne Finnoon tulevalle ranta ja satama-alueelle?
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16736
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti: 02.03.2021 15:45
urpiainen kirjoitti: 02.03.2021 15:29 Mun rantarakennusohjelmani tekisi Laajalahden hetteikön tilalle sellaisen räntävyöhykkeen version Marbellan Paseo Maritimosta kuppiloineen ja jupahtavine venesatamineen, jota kaupunkilaiset voisivat laajalti käyttää sen sijaan, että käyttäjämäärä koostuu kourallisesta risupartalintubongareita kuten nyt. Tällainen Puerto Banus -kommunismi voisi sopia hyvin Espooseen.
Eikö tota voi tehdä tuonne Finnoon tulevalle ranta ja satama-alueelle?
No mun puolesta. Toisaalta, kysyntä on kovinta lähempänä Helsinkiä, ja jos tässä jotain luontoarvoja rikotaan, niin ehkä voisi aloittaa tiiviimmän kaupunkirakenteen hengessä sieltä halutulta alueelta, ja laajentua tarpeen mukaan. Mut kai se Finnookin on pian metrokaupunkia, eli tekosaaret mereen vaan!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9488
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 02.03.2021 17:21Mut kai se Finnookin on pian metrokaupunkia, eli tekosaaret mereen vaan!
Eikö ton pitäisi -23 aloittaa, vaan ei tuolta ole pitkä liityntä Matinkyläänkään, jos sinne jotain ehditään samaan valmiiksi ennen sitä.

EDIT: Pitänee tunnustaa, että mä en ole koskaan käynyt Marbellassa, niin en ole ihan varma mistä sä puhuit :oops:
Mulla on vaan käsitys, että Marbella on sellainen juntti turistirysä, jonne myös rikkaat, mutta mielikuvituksettomat, suuntaa. Ennakkoluuloja...
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16736
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti: 02.03.2021 18:04 sellainen juntti rysä, jonne myös rikkaat, mutta mielikuvituksettomat, suuntaa. Ennakkoluuloja...
Poistin sanan "turisti", niin Espoon kultahammasrannikkohan sieltä kuoriutui!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9488
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 02.03.2021 18:24
Vagabondo kirjoitti: 02.03.2021 18:04 sellainen juntti rysä, jonne myös rikkaat, mutta mielikuvituksettomat, suuntaa. Ennakkoluuloja...
Poistin sanan "turisti", niin Espoon kultahammasrannikkohan sieltä kuoriutui!
:lol: :miitti:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16736
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Tasaisehkoa on:
Kuva
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21482
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Eikös näissä gallupeissa aina korjata se tulos edellisten vaalien ja kyselyiden perusteella? Muussa tapauksessa se, että vain 2/3 kertoi kantansa tietäisi jytkyä.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16736
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Joo, kyllä ne pyrkivät tekemään datavetoisen valistuneen arvauksen siitä, miten kantaansa ilmoittamattomien vaikutus jakaantuu. Mutta käsittääkseni olisi tosiaan ihan hyvä seurata sitä, miten kantaansa ilmoittamattomien osuus kehittyy - suurentuva osuus tietää kyllä varmaan yllätyspotentiaalia.

Vaikea vähän nähdä, että SDP pystyisi pitämään johtopaikkansa. Menevät sillä perinteisellä gallupjohtajan linjalla, että eivät sano mitään, ja toivovat vaalien tulevan pian. En tiedä, onko tämä just nyt voittava taktiikka. SDP:n melkein ainoa näkyvyys on Marin hoitamassa koronakriisiä, ja siinä olisimme varmaan ilman akuuttia sekoiluakin vaiheessa, jossa väsymys kääntää johtajan tuen kritiikiksi.

Kepun kannatus ei oikein nouse. Entistä vaikeampi rationalisoida sitä Halliksen visiota, että just kepu olisi puolue, joka haluaisi näillä kannatusluvuilla myös uudet eduskuntavaalit. Erityisesti, jos ainoa peruste hallituksesta lähdölle olisi oma surkeus. Toki Halla-aholla on sikäli pointti, että jos kepun kannatus mataa, niin ovat varmaan valmiit laittamaan all-in kun hallitus myöhemmin käsittelee hiilipäästövähennyksiä erityisesti liikenteen osalta. Siinä lähtö on varmaan oikeasti lähellä, kun saisivat sisällöllisen pontimen uusiin vaaleihin.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25814
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Tuossa tuoreimmassa gallupissa kolmikko virhemarginaalin sisällä
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Kannatusprosentilla on kovin vähän merkitystä jos sitä ei katsota jakaumalla kaupungit / lande. Esim. PS taitaa viedä monessa Kepun perinteisessä paikassa isosti tonttia. Sillä on isompi vaikutus kuin sillä saako Kepu Helsingissä prosentin tai kaksi enemmän tai vähemmän.
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16736
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ Joo. YLEn juttu oli kirjoitettu urposti. Saivat gallupin tekijän sanomaan, että toisaalta persut etenee pienissä kunnissa, mutta toisaalta myös että kepu parantaa pienissä kunnissa. Kyllähän persut kepua syö, erityisesti kun kai saavat enemmän ehdokkaita kuin muut puolueet (ja kuntavaaleissa äänestetään tuttua), mutta voi olla, että kepun kone nousee korkeammalle kuin pahimmissa persuskenaarioissa.

Kokoomuksen touhua en oikein ymmärrä. Päinvastoin kuin kepulla, menestys riippuu suurista kaupungeista. Ja pormestarisekoilu Tampereella ja Helsingissä on hassua, ja muutenkin julkisuudessa puolueen näkyvin sisältö on joku ihme kommunistijahti. Se on niin totaalisen absurdia, että en oikein usko viestin uppoavan liberaaleissa, koulutetuissa kaupungeissa. Toki on totta, että tyyppikannattaja kannattaa ja myös konkreettisesti äänestää joka tapauksessa kokoomusta, mutta jos eivät jotain uutta keksi, aika vaikea on nähdä, millä houkuttelevat uusia äänestäjiä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25814
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^ Veikkaan, että 99% kokoomuksen potentiaalista äänestäjistä
ei ole kuullut Kalevan Mein Kampfista. Twitterissä pyöriminen hämärtää realiteetteja.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 04.03.2021 9:52 ^ Veikkaan, että 99% kokoomuksen potentiaalista äänestäjistä
ei ole kuullut Kalevan Mein Kampfista. Twitterissä pyöriminen hämärtää realiteetteja.
Joo, se on aika pieni kupla kuitenkin.
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16736
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Toisaalta Kalevan sekoilut nostettiin A-ohjelmatasolle kun Orpokin joutui kommentoimaan Pihan ja Kalevan kiistoja. Eivät ne ole pysyneet twitterin varjoissa - erityisesti kun Orpo ei suostunut asettumaan selkeästi Pihan kannalle nettitrollia vastaan, vaan kehysti osapuolet tasavertaisiksi kannoiksi. Ja onhan tässä sekin, että esim. puoluekokousyhteyksissä sekä Häkkänen että Lepomäki kokivat perustelluksi nostaa kommunismin uhan ja sosialismin tunkkaisen marssin etenemisen kärkiasioiksi :nuts:
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21482
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Mitäs veikkaat, nostetaanko Iiris Suomela A-ohjelmatasolle?

EDIT: Eikös Pihan tilanne lähtenyt eskaloitumaan siitä, kun hän ei ollut valmis sitoutumaan rivivaltuutettuna toimimiseen, jos Rydman valitaan pormestariksi? Näin siis itse käsitin.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9488
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 04.03.2021 9:52 ^ Veikkaan, että 99% kokoomuksen potentiaalista äänestäjistä
ei ole kuullut Kalevan Mein Kampfista. Twitterissä pyöriminen hämärtää realiteetteja.
Joo, ilman Pihan KSE kohtausta en olisi edes muistanut koko Kalevan olemassaoloa. Saati sitten mitä kirjoittelee jossain Twitterissä. Tai en mä nytkään tiedä kuin sen, että unelmoi kommunisti vapaasta helsingistä. Siinähän unelmoi. Ei kiinnosta tutustua sen enempää, eikä vaikuta mun äänestyspäätökseen.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.