Työsuhdepyörä

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21386
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Työsuhdepyörä

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Kyllä mahtaa liikkeen äijää vituttaa. Taas yhdet litkurenkaat vaihdettavaksi. Ja ei edes fyrkkaa saa moisesta paskaduunista.

EDIT: Sinulla on tubeless yhteensopivat vanteet ja renkaat.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Työsuhdepyörä

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 20.09.2023 9:19 ^ Kyllä mahtaa liikkeen äijää vituttaa. Taas yhdet litkurenkaat vaihdettavaksi. Ja ei edes fyrkkaa saa moisesta paskaduunista.
Kassakone laulaa hoosiannaa aina kun kävelen ovesta sisään :)
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Työsuhdepyörä

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 20.09.2023 9:19

EDIT: Sinulla on tubeless yhteensopivat vanteet ja renkaat.
:sir:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Työsuhdepyörä

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Täytyy pohtia tuota litkutusasiaa tosiaan kun vaihtaa talvirenkaat, koska silloin joka tapauksessa pitää ostaa uudet renkaat.

Jos ymmärsin oikein, mun pitäisi ostaa uudet kesärenkaat, jos ne haluaisin litkuttaa. En nyt kehtaa (sanan molemmat merkitykset sopivat tähän) ostaa heti uusia kesärenkaita...
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Työsuhdepyörä

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vanne
Alex MD35, tubeless-yhteensopiva, 32 reikää, leveys 35 mm, Presta-venttiili
Rengas
Schwalbe G-One, 650 x 57 mm
Vanne tosiaan tubeless yhteensopiva, kuten sivustahuutaja sanoi.

edit vanne

https://www.schwalbe.com/en/gravel-read ... e-allround

"tubeless technology". No miksei se sitten ole täynnä litkua?!

Onpas tämä autoilijalle monimutkaista.
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 20.09.2023 9:39. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9445
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Työsuhdepyörä

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Mä en ole tähän päivään mennessä nähnyt tarvetta litkuttamiselle. Sen verran vähän sisäkumeja hajonnut vuosien mittaan.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21386
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Työsuhdepyörä

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^^ kesärenkaasi kelpaavat litkutettaviksi. Et tartte kun sen litkutuspalvelun. No, venttiili siinä kai myös vaihdetaan, mutta se nyt ei maksa siinä yhteydessä mitään.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21386
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Työsuhdepyörä

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Vagabondo kirjoitti: 20.09.2023 9:37 Mä en ole tähän päivään mennessä nähnyt tarvetta litkuttamiselle. Sen verran vähän sisäkumeja hajonnut vuosien mittaan.
Tarve on aika olematon sileillä pinnoilla. Nostin vaan sen takia esiin, kun dave kuitenkin teettää hommat liikkeessä. Pyörän hintaan nähden aika pienellä kustannuksella saa litkutuksessa hieman ajomukavuutta ja tietty marginaalisesti lisää luotettavuutta. Pistosuojatut ison ilmatilan renkaat kuiteskin jo nyt.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14926
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Työsuhdepyörä

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Kovin on monimutkaista tuo pyöräilykin nykyään. Voikohan sitäkään tehdä ilman tutkintoa aiheesta.
Universaali disclaimer.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9445
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Työsuhdepyörä

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

sivustahuutaja kirjoitti: 20.09.2023 9:39
Vagabondo kirjoitti: 20.09.2023 9:37 Mä en ole tähän päivään mennessä nähnyt tarvetta litkuttamiselle. Sen verran vähän sisäkumeja hajonnut vuosien mittaan.
Tarve on aika olematon sileillä pinnoilla.
Eipä mulla ole noita juuri metsässäkään hajonnut. Kerran oon tainnut taluttaa pyörän kotiin hajonneen sisäkumin takia.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21386
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Työsuhdepyörä

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

So Hard kirjoitti: 20.09.2023 9:45 Kovin on monimutkaista tuo pyöräilykin nykyään. Voikohan sitäkään tehdä ilman tutkintoa aiheesta.
Tubelessit on helpommat kuin sisurit. Se vaan on tää talvi meillä, joka sotkee nastarenkaiden takia kuviota.

Tour de Francekin ajetaan nykyään tubelesseilla.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Työsuhdepyörä

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Jos osaan lukea pyöräliikkeen hinnastoa oikein, litkutus maksaa 29€. Täytyypä soittaa kun kioski kohta aukeaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Työsuhdepyörä

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vastasi mekaanikko eikä myyntimies. Hän ei suosittanut litkuja. Kuulemma vaivaa, pitää litkuja lisäillä, kuivuvat. Voi toki olla, että ei vain halunnut lisää työtä...
Myyntipuolen henkilö olisi varmaan mulle litkut myynyt.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21386
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Työsuhdepyörä

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Saattoi olla oikeassa. Voi olla enemmän harrastajien juttu. Toisaalta, kyllä ne litkut sinulla säilyisivät, koska renkaat vaihtuisivat 2 kertaa vuodessa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Työsuhdepyörä

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Anyveis, rengas nyt korjattu. 28,9€.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4291
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Työsuhdepyörä

Viesti Kirjoittaja Bhven »

sivustahuutaja kirjoitti: 20.09.2023 9:56
So Hard kirjoitti: 20.09.2023 9:45 Kovin on monimutkaista tuo pyöräilykin nykyään. Voikohan sitäkään tehdä ilman tutkintoa aiheesta.
Tubelessit on helpommat kuin sisurit. Se vaan on tää talvi meillä, joka sotkee nastarenkaiden takia kuviota.

Tour de Francekin ajetaan nykyään tubelesseilla.
Kahdet vanteet niin ei tarvitse ku.eja vaihdella.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Työsuhdepyörä

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

So Hard kirjoitti: 20.09.2023 9:45 Kovin on monimutkaista tuo pyöräilykin nykyään. Voikohan sitäkään tehdä ilman tutkintoa aiheesta.
Joo. Tämä on jo nyt klassikkoketju. Intoilijat intoilee oksentamalla kaiken asiasta tietämänsä, riippumatta onko siitä mitään hyötyä tai lisäarvoa kysyjälle. Vertailuja on jo Touriinkin :rofl:
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9445
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Työsuhdepyörä

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Mutta mä oon vähän skeptinen ton Jameksen talvipyöräilyn suhteen. Riittääkö into ja motivaatio moiseen edes yhtä talvea, kun voisi myös ajaa mukavasti Teslalla. Mä en usko että mulla riittäisi, kun harrastuspyöräilykin hiipuu aina lämpötilan hiipiessä nollan pintaan.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Työsuhdepyörä

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 20.09.2023 12:54
So Hard kirjoitti: 20.09.2023 9:45 Kovin on monimutkaista tuo pyöräilykin nykyään. Voikohan sitäkään tehdä ilman tutkintoa aiheesta.
Joo. Tämä on jo nyt klassikkoketju. Intoilijat intoilee oksentamalla kaiken asiasta tietämänsä, riippumatta onko siitä mitään hyötyä tai lisäarvoa kysyjälle. Vertailuja on jo Touriinkin :rofl:
Noh noh
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21386
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Työsuhdepyörä

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 20.09.2023 12:54 Joo. Tämä on jo nyt klassikkoketju. Intoilijat intoilee oksentamalla kaiken asiasta tietämänsä, riippumatta onko siitä mitään hyötyä tai lisäarvoa kysyjälle. Vertailuja on jo Touriinkin
Mitäs käytännön haittaa litkuista on, jos kaikki huollot tekee liikkeessä?
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Työsuhdepyörä

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Täytyy opetella ajamaan huomattavasti hitaammin sokkotilanteisiin (risteykset, rakennusten nurkat).

Pari kertaa olen joutunut vetämään paniikkijarrutuksen. Vastustajana ollut toinen pyöräilijä tai skuutti.

Jos vedän paniikkijarrutuksen/vko niin ennen pitkää sattuu juhaa leukaan.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Työsuhdepyörä

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 22.09.2023 8:57 ...skuutti.
Keskustassa nämä on hankalimpia, ei mitään luottoa ajokäyttäytymiseensä.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21386
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Työsuhdepyörä

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 22.09.2023 8:57 Täytyy opetella ajamaan huomattavasti hitaammin sokkotilanteisiin (risteykset, rakennusten nurkat).
Mitä turhia. Ajat kunnes kolahtaa, niin minäkin tein. Vedin täysillä vihreisiin valoihin. Auto kääntyi eteen. En saanut vauhtia pois, osuin eturenkaan kohdalle, enkä onneksi A-pilarin, ja lensin konepellin yli katuun. Vähän mustelmia ja kypärä vaihtoon. Tuon jälkeen ymmärsin tilannenopeuden merkityksen.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Työsuhdepyörä

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Auts!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14926
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Työsuhdepyörä

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Silloin kun ihminen menee rikki, kiinnostaa harvinaisen vähän kenen syytä se oli.
Universaali disclaimer.
Vastaa Viestiin