Työsuhdepyörä

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Työsuhdepyörä

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^ja syyttömällekään siitä toisen osapuolen syyllisyydestä ei ole käytännössä mitään hyötyä kokonaisuutena. Toki syyllinen ehkä kenties mahdollisesti maksaa materiaalivahinkoja, mutta se on hyvin laiha lohtu.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14926
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Työsuhdepyörä

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 22.09.2023 10:16 ^ja syyttömällekään siitä toisen osapuolen syyllisyydestä ei ole käytännössä mitään hyötyä kokonaisuutena. Toki syyllinen ehkä kenties mahdollisesti maksaa materiaalivahinkoja, mutta se on hyvin laiha lohtu.
Vahingothan maksaa pääsääntöisesti vakuutusyhtiö, toki se voi tuoda myös regressiä mutta edelleen rikki mennyttä se ei kauheasti lohduta mistä raha tulee.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Työsuhdepyörä

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti: 22.09.2023 10:28
James Potkukelkka kirjoitti: 22.09.2023 10:16 ^ja syyttömällekään siitä toisen osapuolen syyllisyydestä ei ole käytännössä mitään hyötyä kokonaisuutena. Toki syyllinen ehkä kenties mahdollisesti maksaa materiaalivahinkoja, mutta se on hyvin laiha lohtu.
Vahingothan maksaa pääsääntöisesti vakuutusyhtiö, toki se voi tuoda myös regressiä mutta edelleen rikki mennyttä se ei kauheasti lohduta mistä raha tulee.
Juu.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2826
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Työsuhdepyörä

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Olen ehkä ennenkin maininnut wreck in slow motion -kokemuksestani. Ajoin Turussa Hämeenkatua pimeässä mutta valo pyörässä, ehkä 5 km/h. Poikkikadulta lähti kolmion takaa joku parkista aivan vierestä ja ajoi päälle. Paikanpäällä sovittiin että päälleajaja maksaisi varsin kohtuuliset 20e solmuun menneestä vanteesta. (Ei toki maksanut.) Sittemmin paikalle tuli stop-merkki.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4291
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Työsuhdepyörä

Viesti Kirjoittaja Bhven »

^ Jäit a-pilarin taakse katveeseen? Olisit repinyt pilarin irti.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Työsuhdepyörä

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Hesaria selatessa jouduin mainoksen uhriksi ja laitoin tilaukseen kun halvalla sai

https://www.xxl.fi/white-ultimate-subze ... 73_1_style

Arvostelujen mukaan koot pieniä, niin laitoin XL. Mahtuu varmaan tarvittaessa ohuet sormikkaat myös.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Työsuhdepyörä

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 03.10.2023 8:25 Mahtuu varmaan tarvittaessa ohuet sormikkaat myös.
Viisasta ajattelua.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21386
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Työsuhdepyörä

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Ekat pakkasaamut takana. Onko Davella jo bar mitsit asennettu vai suunako askel aamuisin kohti lämpimässä tallissa eilämmitettyä teslaa?
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Työsuhdepyörä

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 10.10.2023 18:25 Ekat pakkasaamut takana. Onko Davella jo bar mitsit asennettu vai suunako askel aamuisin kohti lämpimässä tallissa eilämmitettyä teslaa?
Olen joutunut käyttämään autoa ma, koska kauemmas sorvaamaan ip:llä, eilen kävin katsomassa Tattarisuolla (joka on hieno persvakomiesten paikka) autoon vanteita (sain tilattua) ja tänään pitää ip:llä täytyy mennä leegoja huoltamaan keskustaan :(

Hu taas polkupyörä käyttöön. Viikonloppuna ostin lajitelman kaikkea pakkasrelettä XXL:stä ja Motonetista ja odotan into piukkana että pääsen kokeilemaan!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23506
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Työsuhdepyörä

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

James Potkukelkka kirjoitti: 11.10.2023 8:29 ... autoon vanteita (sain tilattua) ...
Otitko spoilerin samalla?

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Työsuhdepyörä

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Laitetaan tilaukseen!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16689
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Työsuhdepyörä

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 11.10.2023 8:29
sivustahuutaja kirjoitti: 10.10.2023 18:25 Ekat pakkasaamut takana. Onko Davella jo bar mitsit asennettu vai suunako askel aamuisin kohti lämpimässä tallissa eilämmitettyä teslaa?
Olen joutunut käyttämään autoa ma, koska kauemmas sorvaamaan ip:llä, eilen kävin katsomassa Tattarisuolla (joka on hieno persvakomiesten paikka) autoon vanteita (sain tilattua) ja tänään pitää ip:llä täytyy mennä leegoja huoltamaan keskustaan :(

Hu taas polkupyörä käyttöön. Viikonloppuna ostin lajitelman kaikkea pakkasrelettä XXL:stä ja Motonetista ja odotan into piukkana että pääsen kokeilemaan!
Kun ilmat kylmenivät ja kostuivat, oma fillari on jäänyt seisomaan käyttämättömänä ja autoiltua tulee. Mut siis varsinaissti tulin sanomaan, että Tattarisuo on tosiaan mahtava! Se on kuin uisi suoraan johonkin Arto Salmisen tai Harri Nykäsen kirjaan. Tai Raid-sarjaan.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9445
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Työsuhdepyörä

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Piti googlata missä tämä tälläinen Tattarisuo on.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23506
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Työsuhdepyörä

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Vagabondo kirjoitti: 11.10.2023 9:45 Piti googlata missä tämä tälläinen Tattarisuo on.
Espoolaisilla on Juvanmalmi vastaava.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16689
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Työsuhdepyörä

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Silloin, kun mulla vielä oli patonki ristinäni, niin pakoputki(kin) hajoili jatkuvasti. Kitinäkeskustelujen kautta löysin Tiittasen pajan, joka oli ensimmäisella kerralla Kannelmäessä, mutta muutti sitten Tattarisuolle (tai siihen porteille eikä ihan syvälle). Mahtava meininki, myös siinä, että merkkikorjaamon hinta-arviosta tipahti aina nolla pois lopusta.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Työsuhdepyörä

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Piti kesken matkaa pukea sadevaatteet, onneksi otin varuiksi mukaan. Lisäksi 1 pitstop lasien pintaan kondensoituneen veden pyyhkimiseen, kun ei meinannut enää nähdä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21386
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Työsuhdepyörä

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Harmi, kun ei ollut pakkasta. En voi vielä lyödä sinua Talvipyöräilijäksi.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Työsuhdepyörä

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ei ole vieläkään Talvipyöräilijän kuntoisuusmerkkiä varmaan tullut. Eilen oli ensimmäistä kertaa aamulla ajatus, että auto olisi kyllä mukava...
Olen silti ahkerasti jatkanut lukuunottamatta maanantaipäiviä, jolloin kesken päivän vaihdan kauemmas sorvaamaan.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21386
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Työsuhdepyörä

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Tietenkin auto olisi mukavampi lähes kaikille. Mutta kun vertaa auton ja pyörän viemää aikaa ja liikunnan tarvetta, niin yhtälö kääntyy työmatkapyöräilyn eduksi. Voihan sitä tietty ajaa työmatkan autolla ja sitten polkea salilla kuntopyörää tunnin, mutta aikaa palaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Työsuhdepyörä

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

juu
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4291
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Työsuhdepyörä

Viesti Kirjoittaja Bhven »

In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Työsuhdepyörä

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Hiukan nolottaa, mutta ekan kerran jätin sään takia pyörä kotiin. Sadetta koko päivä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21386
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Työsuhdepyörä

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^
Hyvin oot vetänyt.

Pieni sade ei haittaa, jos vaan saa kamat kuivaksi päivän aikana. Rankempi sade tekee polkemisesta vähän tympeää.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4291
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Työsuhdepyörä

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Ikkunalaudalla sentti lunta. Olikin oikea päivä vaihtaa nastat alle. Vähän pesua ja ruuvien kiristelyä myös ja jarrujen säätö tietysti.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Työsuhdepyörä

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Lääkärin määräämän tauon (obs! huom! en viittaa itseeni) jälkeen taas satulassa.

Aiemmin luulin, että vetinen peilijää hankalin pyöräilyalusta, mutta se olikin sohjo, joka murtuu renkaan alla.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Vastaa Viestiin