Sivu 5/7

Re: Työsuhdepyörä

Lähetetty: 20.09.2023 9:19
Kirjoittaja sivustahuutaja
^ Kyllä mahtaa liikkeen äijää vituttaa. Taas yhdet litkurenkaat vaihdettavaksi. Ja ei edes fyrkkaa saa moisesta paskaduunista.

EDIT: Sinulla on tubeless yhteensopivat vanteet ja renkaat.

Re: Työsuhdepyörä

Lähetetty: 20.09.2023 9:20
Kirjoittaja James Potkukelkka
sivustahuutaja kirjoitti: 20.09.2023 9:19 ^ Kyllä mahtaa liikkeen äijää vituttaa. Taas yhdet litkurenkaat vaihdettavaksi. Ja ei edes fyrkkaa saa moisesta paskaduunista.
Kassakone laulaa hoosiannaa aina kun kävelen ovesta sisään :)

Re: Työsuhdepyörä

Lähetetty: 20.09.2023 9:21
Kirjoittaja James Potkukelkka
sivustahuutaja kirjoitti: 20.09.2023 9:19

EDIT: Sinulla on tubeless yhteensopivat vanteet ja renkaat.
:sir:

Re: Työsuhdepyörä

Lähetetty: 20.09.2023 9:32
Kirjoittaja James Potkukelkka
Täytyy pohtia tuota litkutusasiaa tosiaan kun vaihtaa talvirenkaat, koska silloin joka tapauksessa pitää ostaa uudet renkaat.

Jos ymmärsin oikein, mun pitäisi ostaa uudet kesärenkaat, jos ne haluaisin litkuttaa. En nyt kehtaa (sanan molemmat merkitykset sopivat tähän) ostaa heti uusia kesärenkaita...

Re: Työsuhdepyörä

Lähetetty: 20.09.2023 9:37
Kirjoittaja James Potkukelkka
Vanne
Alex MD35, tubeless-yhteensopiva, 32 reikää, leveys 35 mm, Presta-venttiili
Rengas
Schwalbe G-One, 650 x 57 mm
Vanne tosiaan tubeless yhteensopiva, kuten sivustahuutaja sanoi.

edit vanne

https://www.schwalbe.com/en/gravel-read ... e-allround

"tubeless technology". No miksei se sitten ole täynnä litkua?!

Onpas tämä autoilijalle monimutkaista.

Re: Työsuhdepyörä

Lähetetty: 20.09.2023 9:37
Kirjoittaja Vagabondo
Mä en ole tähän päivään mennessä nähnyt tarvetta litkuttamiselle. Sen verran vähän sisäkumeja hajonnut vuosien mittaan.

Re: Työsuhdepyörä

Lähetetty: 20.09.2023 9:38
Kirjoittaja sivustahuutaja
^^ kesärenkaasi kelpaavat litkutettaviksi. Et tartte kun sen litkutuspalvelun. No, venttiili siinä kai myös vaihdetaan, mutta se nyt ei maksa siinä yhteydessä mitään.

Re: Työsuhdepyörä

Lähetetty: 20.09.2023 9:39
Kirjoittaja sivustahuutaja
Vagabondo kirjoitti: 20.09.2023 9:37 Mä en ole tähän päivään mennessä nähnyt tarvetta litkuttamiselle. Sen verran vähän sisäkumeja hajonnut vuosien mittaan.
Tarve on aika olematon sileillä pinnoilla. Nostin vaan sen takia esiin, kun dave kuitenkin teettää hommat liikkeessä. Pyörän hintaan nähden aika pienellä kustannuksella saa litkutuksessa hieman ajomukavuutta ja tietty marginaalisesti lisää luotettavuutta. Pistosuojatut ison ilmatilan renkaat kuiteskin jo nyt.

Re: Työsuhdepyörä

Lähetetty: 20.09.2023 9:45
Kirjoittaja So Hard
Kovin on monimutkaista tuo pyöräilykin nykyään. Voikohan sitäkään tehdä ilman tutkintoa aiheesta.

Re: Työsuhdepyörä

Lähetetty: 20.09.2023 9:46
Kirjoittaja Vagabondo
sivustahuutaja kirjoitti: 20.09.2023 9:39
Vagabondo kirjoitti: 20.09.2023 9:37 Mä en ole tähän päivään mennessä nähnyt tarvetta litkuttamiselle. Sen verran vähän sisäkumeja hajonnut vuosien mittaan.
Tarve on aika olematon sileillä pinnoilla.
Eipä mulla ole noita juuri metsässäkään hajonnut. Kerran oon tainnut taluttaa pyörän kotiin hajonneen sisäkumin takia.

Re: Työsuhdepyörä

Lähetetty: 20.09.2023 9:56
Kirjoittaja sivustahuutaja
So Hard kirjoitti: 20.09.2023 9:45 Kovin on monimutkaista tuo pyöräilykin nykyään. Voikohan sitäkään tehdä ilman tutkintoa aiheesta.
Tubelessit on helpommat kuin sisurit. Se vaan on tää talvi meillä, joka sotkee nastarenkaiden takia kuviota.

Tour de Francekin ajetaan nykyään tubelesseilla.

Re: Työsuhdepyörä

Lähetetty: 20.09.2023 9:58
Kirjoittaja James Potkukelkka
Jos osaan lukea pyöräliikkeen hinnastoa oikein, litkutus maksaa 29€. Täytyypä soittaa kun kioski kohta aukeaa.

Re: Työsuhdepyörä

Lähetetty: 20.09.2023 10:26
Kirjoittaja James Potkukelkka
Vastasi mekaanikko eikä myyntimies. Hän ei suosittanut litkuja. Kuulemma vaivaa, pitää litkuja lisäillä, kuivuvat. Voi toki olla, että ei vain halunnut lisää työtä...
Myyntipuolen henkilö olisi varmaan mulle litkut myynyt.

Re: Työsuhdepyörä

Lähetetty: 20.09.2023 10:34
Kirjoittaja sivustahuutaja
^ Saattoi olla oikeassa. Voi olla enemmän harrastajien juttu. Toisaalta, kyllä ne litkut sinulla säilyisivät, koska renkaat vaihtuisivat 2 kertaa vuodessa.

Re: Työsuhdepyörä

Lähetetty: 20.09.2023 10:40
Kirjoittaja James Potkukelkka
Anyveis, rengas nyt korjattu. 28,9€.

Re: Työsuhdepyörä

Lähetetty: 20.09.2023 12:42
Kirjoittaja Bhven
sivustahuutaja kirjoitti: 20.09.2023 9:56
So Hard kirjoitti: 20.09.2023 9:45 Kovin on monimutkaista tuo pyöräilykin nykyään. Voikohan sitäkään tehdä ilman tutkintoa aiheesta.
Tubelessit on helpommat kuin sisurit. Se vaan on tää talvi meillä, joka sotkee nastarenkaiden takia kuviota.

Tour de Francekin ajetaan nykyään tubelesseilla.
Kahdet vanteet niin ei tarvitse ku.eja vaihdella.

Re: Työsuhdepyörä

Lähetetty: 20.09.2023 12:54
Kirjoittaja Ylermi Ylihankala
So Hard kirjoitti: 20.09.2023 9:45 Kovin on monimutkaista tuo pyöräilykin nykyään. Voikohan sitäkään tehdä ilman tutkintoa aiheesta.
Joo. Tämä on jo nyt klassikkoketju. Intoilijat intoilee oksentamalla kaiken asiasta tietämänsä, riippumatta onko siitä mitään hyötyä tai lisäarvoa kysyjälle. Vertailuja on jo Touriinkin :rofl:

Re: Työsuhdepyörä

Lähetetty: 20.09.2023 12:59
Kirjoittaja Vagabondo
Mutta mä oon vähän skeptinen ton Jameksen talvipyöräilyn suhteen. Riittääkö into ja motivaatio moiseen edes yhtä talvea, kun voisi myös ajaa mukavasti Teslalla. Mä en usko että mulla riittäisi, kun harrastuspyöräilykin hiipuu aina lämpötilan hiipiessä nollan pintaan.

Re: Työsuhdepyörä

Lähetetty: 20.09.2023 13:33
Kirjoittaja James Potkukelkka
Ylermi Ylihankala kirjoitti: 20.09.2023 12:54
So Hard kirjoitti: 20.09.2023 9:45 Kovin on monimutkaista tuo pyöräilykin nykyään. Voikohan sitäkään tehdä ilman tutkintoa aiheesta.
Joo. Tämä on jo nyt klassikkoketju. Intoilijat intoilee oksentamalla kaiken asiasta tietämänsä, riippumatta onko siitä mitään hyötyä tai lisäarvoa kysyjälle. Vertailuja on jo Touriinkin :rofl:
Noh noh

Re: Työsuhdepyörä

Lähetetty: 20.09.2023 14:41
Kirjoittaja sivustahuutaja
Ylermi Ylihankala kirjoitti: 20.09.2023 12:54 Joo. Tämä on jo nyt klassikkoketju. Intoilijat intoilee oksentamalla kaiken asiasta tietämänsä, riippumatta onko siitä mitään hyötyä tai lisäarvoa kysyjälle. Vertailuja on jo Touriinkin
Mitäs käytännön haittaa litkuista on, jos kaikki huollot tekee liikkeessä?

Re: Työsuhdepyörä

Lähetetty: 22.09.2023 8:57
Kirjoittaja James Potkukelkka
Täytyy opetella ajamaan huomattavasti hitaammin sokkotilanteisiin (risteykset, rakennusten nurkat).

Pari kertaa olen joutunut vetämään paniikkijarrutuksen. Vastustajana ollut toinen pyöräilijä tai skuutti.

Jos vedän paniikkijarrutuksen/vko niin ennen pitkää sattuu juhaa leukaan.

Re: Työsuhdepyörä

Lähetetty: 22.09.2023 9:24
Kirjoittaja Ylermi Ylihankala
James Potkukelkka kirjoitti: 22.09.2023 8:57 ...skuutti.
Keskustassa nämä on hankalimpia, ei mitään luottoa ajokäyttäytymiseensä.

Re: Työsuhdepyörä

Lähetetty: 22.09.2023 9:34
Kirjoittaja sivustahuutaja
James Potkukelkka kirjoitti: 22.09.2023 8:57 Täytyy opetella ajamaan huomattavasti hitaammin sokkotilanteisiin (risteykset, rakennusten nurkat).
Mitä turhia. Ajat kunnes kolahtaa, niin minäkin tein. Vedin täysillä vihreisiin valoihin. Auto kääntyi eteen. En saanut vauhtia pois, osuin eturenkaan kohdalle, enkä onneksi A-pilarin, ja lensin konepellin yli katuun. Vähän mustelmia ja kypärä vaihtoon. Tuon jälkeen ymmärsin tilannenopeuden merkityksen.

Re: Työsuhdepyörä

Lähetetty: 22.09.2023 10:02
Kirjoittaja James Potkukelkka
Auts!

Re: Työsuhdepyörä

Lähetetty: 22.09.2023 10:09
Kirjoittaja So Hard
Silloin kun ihminen menee rikki, kiinnostaa harvinaisen vähän kenen syytä se oli.