Punin laiskat käppyrät

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Punin laiskat käppyrät

Viesti Kirjoittaja exsu »

Onko tuollaisesta näännyttämisestä joku oikea hyöty?
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Punin laiskat käppyrät

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Korvienväli meni rikki.
kkv.jpg
kkv.jpg (24.89 KiB) Katsottu 1642 kertaa
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Punin laiskat käppyrät

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

exsu kirjoitti: 25.05.2021 8:42 Onko tuollaisesta näännyttämisestä joku oikea hyöty?
Sanos muuta. Kilo rasvaa on 7700 kcal. Jos viikon vetää -2000kcal päivässä, niin tuosta kertyy 1,8 kg rasvaa max. Eli paino heiluu viikon sisällä lähinnä veden mukaan. En ihan tajunnut, mitä Janne kuvitteli painolle tapahtuvan viikossa?
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9390
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Punin laiskat käppyrät

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Se on painoluokkaurheilija.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Punin laiskat käppyrät

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

exsu kirjoitti: 25.05.2021 8:42 Onko tuollaisesta näännyttämisestä joku oikea hyöty?
Ainoa järkevä tapa laihduttaa on tehdä pysyvä elämäntapamuutos. Todennäköisesti siihen pääsee, kun hoidattaa korvienvälin samalla kuntoon ja etenee muutoksessa askel kerrallaan.
Viimeksi muokannut Ylermi Ylihankala, 25.05.2021 10:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Punin laiskat käppyrät

Viesti Kirjoittaja exsu »

Mutta ei painoluokkaurheilussakaan tuollaista kitudiettiä pidetä kun loppurutistuksessa. Hällä taitaa olla joku 30 kiloa matkaa omaan painoluokkaan, mihin tämä ei ole mitenkään tavanomainen väylä.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9390
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Punin laiskat käppyrät

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

exsu kirjoitti: 25.05.2021 10:37 Mutta ei painoluokkaurheilussakaan tuollaista kitudiettiä pidetä kun loppurutistuksessa. Hällä taitaa olla joku 30 kiloa matkaa omaan painoluokkaan, mihin tämä ei ole mitenkään tavanomainen väylä.
Ei ole, ei. Eikä mikään kestävä ratkaisu painonhallintaan.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Kerberos I
Kitinän uhri
Viestit: 549
Liittynyt: 21.04.2021 14:43
Paikkakunta: Savvoo hilij.. no ei vatussa!

Re: Punin laiskat käppyrät

Viesti Kirjoittaja Kerberos I »

Hmm... avaanko sanaisen arkkuni painontiputuksesta vai en..

No avaan. Tappokitukuurit eivät ole oikea tie. Niillä saa aineenvaihdunnan vain lopullisesti sekaisin, ja keho alkaa varastoimaan entisestään sekä nestettä, että rasvaa luullessaan että ikiaikainen nääntymiskuolema uhkaa. Kirjoitan huomenna paremmilla silmillä keinot pudottaa turvallisesti painoa, jos on intoa kuulla.
"Ainoa todellinen viisaus on tieto siitä, että et tiedä yhtään mitään." - Sokrates
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Punin laiskat käppyrät

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Mikä tämän ketjun idea on? Joku lihava taas kerran laihduttaa ja tekee sen mahdollisimman typerästi. Näin asian itse näen. Jos ei avauksessa pysty avaamaan koko ketjun ideaa ja perustelemaan mitenkään, vaan vastailee pusikosta puolivillaisia, niin pakko kysyä, mikä homma?
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Punin laiskat käppyrät

Viesti Kirjoittaja exsu »

Kaikki huomio on hyvää huomioita.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Punin laiskat käppyrät

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Janne goes niba.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Punin laiskat käppyrät

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Kitinä goes wessanseinä.
Universaali disclaimer.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Punin laiskat käppyrät

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Ai että oikein jatkokertomus. Täytyy myöntää, että ehdin ja saamaan Jannen terveyskäppyröistä yliannostuksen, joten jätän väliin.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Kerberos I
Kitinän uhri
Viestit: 549
Liittynyt: 21.04.2021 14:43
Paikkakunta: Savvoo hilij.. no ei vatussa!

Re: Punin laiskat käppyrät

Viesti Kirjoittaja Kerberos I »

Noniin, vihdoin aikaa tällaiseenkin ajantappoon! :on:

Maksan energia-/rasva-aineenvaihdunta on jännä asia. Keskivertokokoisen ihmisen perusenergiantarve on n. 2000 kcal/vrk. Yksilöllistä vaihtelua on hieman toki riippuen aktiivisuudesta, kehonkoostumuksesta ja koosta sekä sukupuolesta, mutta tehdään matematiikasta nyt helppoa. Jos saat per ruokailu enemmän kuin 400 kcal energiaa, kaiken ylimenevän keho varastoi rasvasoluihin. Jos taas per ateria saat vähemmän kuin tuon yllämainitun, esimerkiksi n. 350 kcal, keho ottaa käyttöönsä loput 50 kcal rasvasoluista. Raja menee n. 300 kcal:ssa, jos ateria on pienempi kuin tämä, kehon energia-aineenvaihdunta sulkeutuu useaksi tunniksi jottei nälkiintymistä tapahtuisi. Siis suomennettuna väsyttää, ei jaksa, olo vetämätön jne.

Jos keskivertoihminen siis syö 5 krt päivässä normaalisti sen 400kcal (=2000 kcal), paino pysyy samana (en puutu nyt kehonkoostumuksen muutoksiin, siihen onko yksilö inaktiivinen vai aktiivinen). Jos ihminen maltillisesti pienentää annoskokoja vaikkapa 70 kcal/annos eli saa päivän aikana energiaa n. 1650 kcal, hän laihtuu sillä rasvasolujen aineenvaihdunta on ns. avoin ja kääntynyt kulutukseen suunnatuksi. Mutta mikäli energiansaanti tippuu alle 1500 kcal/vrk, energia-aineenvaihdunta kääntyy varastoivaksi ja ihmiskeho varastoi kaiken mahdollisen energian rasvaksi.

Biologiaa ei pysty muuttamaan. Ns. nopeita kiloja kun tippuu, se on AINA nestettä. Rasva-aineenvaihdunnan saamiseen kulutuksen puolelle ravinnonsaannin tulee olla säännöllistä ja riittävää. Liikunnan osuus painonpudotuksessa on nimenomaan ja ensisijaisesti tuon ylimääräisen nestekuorman purkua. Rasva-aineenvaihduntaan suosiollisesti vaikuttavia lajeja ovat mm. kävely, maltillinen pyöräily, uinti ja sauvakävely, eli kestävyysliikunta.

Muoks. Siis sekä liiallinen, että liian vähäinen ravinnonsaanti LIHOTTAA. Totaalinälkiinnyttämistä/anoreksiaa en käsittele tässä ollenkaan, se on eri asia.
"Ainoa todellinen viisaus on tieto siitä, että et tiedä yhtään mitään." - Sokrates
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Punin laiskat käppyrät

Viesti Kirjoittaja Bhven »

En tunne ketään muuta jonka painoindeksi on yli 100.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Punin laiskat käppyrät

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Kerberos I kirjoitti: 27.05.2021 17:40
Raja menee n. 300 kcal:ssa, jos ateria on pienempi kuin tämä, kehon energia-aineenvaihdunta sulkeutuu useaksi tunniksi jottei nälkiintymistä tapahtuisi. Siis suomennettuna väsyttää, ei jaksa, olo vetämätön jne.

...
Hmm, mä en kyllä syö enkä edes jaksaisi syödä viittä kertaa päivässä. Kokonais(kilokalori)määrä on se, joka määritteleen lihonko vai laihdunko. Nuo syö vähän mutta usein -ohjeet on mielestäni kumottu jo aikoja sitten. Itse pysyn pirtsakkana, vaikka syön vain pari kertaa päivässä enkä arkena iltakuuden jälkeen lainkaan. Teen jopa lenkin tyhjällä vatsalla (tai on siellä kahvia).
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Vastaa Viestiin