VKO 27/21

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: VKO 27/21

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

James Potkukelkka kirjoitti: 04.07.2021 14:57 15 vrk:n ennuste ei näytä loppua helteille. Voe mahoton paekka.

https://www.ilmatieteenlaitos.fi/saa/Es ... ecast=long
Voi perseensuti! Voikohan tyttären häihin mennä uikkareissa?
Who says you need to buy a guitar?
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2767
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: VKO 27/21

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

James Potkukelkka kirjoitti: 04.07.2021 14:45
nokkaelain kirjoitti: 02.07.2021 19:06 Perjantaivisa: minkä liikennemerkin voimassaolo alkaa ennen merkkiä.
Älä pidä enää jännityksessä!
Vastasin jo pari viestiä aiemmin. Itse asiassa tuossa nykyisen talon viereisessä paikassa on 4 tunnin rajoitus arkisin ja lauantaisin tiettyinä aikoina ja sen lisäkilpenä 20m. (Kylttiä ennen ei ilmeisesti saa pysäköidä.) Em. tyyppi mittasi matkan kävellen ja totesi, että oli taas autoja kielletyllä paikalla, hänen ikkunansa edessä.

Edit: 20m matkalle mahtunee 4-5 autoa. Risteykseen asti mahtuisi 1-2 lisää.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25355
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: VKO 27/21

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Väittäisin, että merkin voimassaolo ei alkanut ennen merkkiä, vaan ennen merkkiä oli voimassa alueellinen pysäköintikielto tms.

Mielenkiintoista, jos olisi niin, että liikennemerkki astuisi voimaan ennen merkkiä tulosuunnassa. En usko, että niin on.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16547
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: VKO 27/21

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25355
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: VKO 27/21

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

https://www.liikenneturva.fi/fi/kysymyk ... e#d97599ce

Vaatisiko pysäköintikieltomerkin, jossa tuo lisäkipi? Heitän stetsonista, että tuon punakehyksisen merkin voi liittää vain kieltomerkkiin.

Mutta merkitään kitinään, että liikennemerkin voimassaolo voi alkaa ennen merkkiä, mikäli niin osoitetaan lisämerkillä ” H9.2. Vaikutusalue molempiin suuntiin”.

Eli edelleen väittäisin, että an sich jokaisen merkin vaikutusalue alkaa vasta merkistä. Voisi jopa sanoa, että lisäkilven H9.2. ”Vaikutusalue molempiin suuntiin” merkinkin vaikutusalue alkaa vasta merkistä!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16547
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: VKO 27/21

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Toisaalta tämä nykysääntö, jota pidän yleisemminkin hirvittävänä anarkiana, tapainturmeluksena ja lopun ajan merkkinä, että voi pysäköidä myös ajosuuntaa vastaan kadun vasemmalle puolelle, aiheuttaa tavallaan lisäkilvettömillekin pysäköintimerkeille tilanteen, jossa voimassaoloalueella ollaan ennen merkkiä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25355
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: VKO 27/21

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

No juu, mutta luonnollisesti asiaa tarkastellaan merkkiin nähden oikeasta ajosuunnasta saavuttaessa 🙂
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25355
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: VKO 27/21

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Juu. Puhuttiin lähinnä pysäköintikielloista tässä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: VKO 27/21

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

McJanne kirjoitti: 29.06.2021 11:17 Jaaha, taas on lähtenyt ex-vaimolla lapasesta syyttelyt ja ilmoitustehtailut lapsista, johan tässä kerkesi pari kuukautta olla käräjäoikeuden määräys voimassa ja asiat nk. kunnossa.

On niin paksua juttua taas, että vähän vaikea suhtautua ja/tai kertoa mistä on kyse, mutta aika vakavia syytöksiä on taas ilmassa ja ihan out of the blue.

Että hyvää kesää vaan teillekkin, öhö öhö.

Ainiin ja kapselikeitinkin lopetti toimimasta.
Miten alunperit saatoit mennä ex-vaimosi kanssa naimisiin? Eikö ollut mitään merkkejä tällaisesta luonteesta?

HEINÄARSKA
Maailman mukavin ihminen. Maailman mukavin Heinänen
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
Kerberos I
Kitinän uhri
Viestit: 546
Liittynyt: 21.04.2021 14:43
Paikkakunta: Savvoo hilij.. no ei vatussa!

Re: VKO 27/21

Viesti Kirjoittaja Kerberos I »

Kun olisikin helppoa, jos ihmiset olisivat täysin stabiileja koko elämänsä. Mullakaan tuskin olisi silloin kahta eksää, joista ajan mittaan kuoriutui aikamoisia paskiaisia. Mutta kun ihminen on alati kehittyvä ja muuttuva elämänmuoto, jonka mielialaan ja mielenterveyteen voi vaikuttaa myös sekä näkyvät, että piilevät sairaudet, on mahdotonta ennustaa siinä alttarilla mitä elämä tulee olemaan vuosien saatossa.
"Ainoa todellinen viisaus on tieto siitä, että et tiedä yhtään mitään." - Sokrates
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2767
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: VKO 27/21

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

James Potkukelkka kirjoitti: 06.07.2021 8:31 ^Väittäisin, että merkin voimassaolo ei alkanut ennen merkkiä, vaan ennen merkkiä oli voimassa alueellinen pysäköintikielto tms.

Mielenkiintoista, jos olisi niin, että liikennemerkki astuisi voimaan ennen merkkiä tulosuunnassa. En usko, että niin on.
Tämä olisi luonnollinen selitys niin kuin nykyisessä asuinpaikassani; kävin eilen aamukävelyllä selvittämässä, mistä alkaa yhdellä tulotiellä alueellinen pyskäköintikielto: merkki löytyi lopulta yhden omakotitalon pihakuusen sisältä.

Mainitsemassani tapauksessa ei ole kyse alueellisesta pysäköintikiellosta. Tarkistin asian Google Mapsista (itse asiassa sen kuvissa oli auto samalla paikalla josta sain pysäköintisakot :) )

En saanut valitukseeni silloin järkevää vastausta, vaan todettiin, että (muistaakseni) kuukauden valitusaika oli ohi. Ekaa lappua en koskaan nähnyt, ja maksoin toisen. Auto ei ollut omistamani, joten maksamaton parkkisakko lähti korotettuna auton omistajalle. Yhteensä satasen sain maksaa.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2767
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: VKO 27/21

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

urpiainen kirjoitti: 06.07.2021 10:02 Toisaalta tämä nykysääntö, jota pidän yleisemminkin hirvittävänä anarkiana, tapainturmeluksena ja lopun ajan merkkinä, että voi pysäköidä myös ajosuuntaa vastaan kadun vasemmalle puolelle, aiheuttaa tavallaan lisäkilvettömillekin pysäköintimerkeille tilanteen, jossa voimassaoloalueella ollaan ennen merkkiä.
Nykyisessä asuinpaikassa on vähän aiempaa vastaava tilanne, mutta on alueellinen pysäköintikielto, eikä kukaan ole edes yrittänyt pysäköidä ennen P-merkkiä. Vastakkaisesta suunnasta tulevilta vaan jää varmasti huomaamatta, että arkisin ja lauantaisin tiettyinä aikoina on sallittu pysäköinti vain 20m matkalle. (Vaikka en ole autoillut vuosikymmeneen, eikös se mene niin, että kylttien järjestys vaikuttaa.) Aiemmassahan viestissä mainitsin, että "oikeasta" suunnasta tulevat eivät näe suojatiemerkkiä, koska se on vaahterapöheikön sisällä. Olen siis kaupungille ja ko. taloyhtiön isännöitsijälle informoinut, joten sakottaminen jatkukoon.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25355
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: VKO 27/21

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^On olemassa oikeustapauksia, että lumen peittämiä liikennemerkkejä ei tarvitse noudattaa, joten tuskin puskan sisälläkään olevia.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25355
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: VKO 27/21

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Löytyisikö selitys Nokkiksen sakkoon tästä

https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/ ... #a267-1981

28 §

Erityiset pysäköintikiellot
Pysäköinti on kielletty:
——


6) merkityn pysäköintipaikan vieressä tahi merkityllä pysäköintipaikalla siten, että ajoneuvo osittainkin jää kullekin ajoneuvolle merkityn paikan ulkopuolelle.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2767
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: VKO 27/21

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

^Voisin edelleen vängätä, että se auto oli ennen paikkaa, eikä sen vieressä - enhän parkkeerannut viistoon. Ei olisi varmaan auttanut. (Opetettiinko tämä autokoulussa?)

Edit: riittääkö P-merkki, vai tarvitaanko maalatut ruudut?
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25355
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: VKO 27/21

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Imho se on vieressä, kun se on lähes kiinni viistopaikassa, vaikkakin erisuuntaisesti.
Mitä tulee editiisi, niin ko. lakipykälässä puhutaan _merkitystä_ paikasta.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2767
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: VKO 27/21

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Mainitsemani "kuusen sisällä olo" näyttää tältä:
Kuva

Mietin jo olenko yksisuuntaisella kadulla, kun joka ainoa auto oli kulkusuuntaa vastaan (johtuen varmasti siitä, että tuossa ei ole vielä alueellista parkkikieltoa vaan toisella puolella on parkkeeraaminen kielletty.)

(Onkohan minulla liikaa aikaa.)
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25355
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: VKO 27/21

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Tänään viimeinen työpäivä ennen 4 viikon lomaa

:ohyeah:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14925
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: VKO 27/21

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 09.07.2021 8:29 Tänään viimeinen työpäivä ennen 4 viikon lomaa

:ohyeah:
Mitä olet suunnitellut lomalla tekeväsi?
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18732
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: VKO 27/21

Viesti Kirjoittaja Niba »

Ihanko viikko lomaa mennyt Kauniista saaresta tuli pikkasen työloma kun yksi ossanottaj rikkoi koipensa suostessaan maihin, ei käännytty takas koska vuokramökki ja kaikki..
Pyyhin Netikettiin..
Vastaa Viestiin