Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat, osa 2

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat, osa 2

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ Eiks tollainen boheemimpi look ole sulle ihan hyvä (kunhan pidät huolta, että on omassa genressään siisti, ettei tule Gat-viboja)?

Suomessa varmaan ei tule sellaista brittityylistä vapauden päivää koronarajoitusten kerrasta loppumisen merkiksi, vaan normaaliin palataan asteittain ja hitaasti. Mutta ehkä kuitenkin on jokin sellainen symbolinen taitepäivä, tyyliin kun maskisuositus poistetaan, jota voisit juhlistaa leikkaamalla koronatukan pois. Jos siis haluat siirtyä lyhyempään malliin.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat, osa 2

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

urpiainen kirjoitti: 22.09.2021 10:01 Mutta ehkä kuitenkin on jokin sellainen symbolinen taitepäivä, tyyliin kun maskisuositus poistetaan, jota voisit juhlistaa leikkaamalla koronatukan pois.
Jöröjukkaa siis pukkaa. Ei suomesta poisteta koskaan maskisuositusta. Jengi vaan feidaa maskit pikkuhiljaa ja hallitus jatkaa kinastelua.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat, osa 2

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Rakenteilla oleva K-supermarket Vermo. Sellossa isompi kauppa noin kilsan päässä, olemmeko noin laiskoja?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat, osa 2

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Bluntly kirjoitti: 27.09.2021 9:20 Rakenteilla oleva K-supermarket Vermo. Sellossa isompi kauppa noin kilsan päässä, olemmeko noin laiskoja?
En tiedä. Tilaamme ruuat netistä kotivovelle.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat, osa 2

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Hetken jo luulin tuon olevan uusi lähikauppani, mutta kyllä K-supermarket Leppävaara pysyy tuolla tittelillä (tämä siis eri kuin Sellon mekamarketti).
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat, osa 2

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Bluntly kirjoitti: 27.09.2021 9:20 Rakenteilla oleva K-supermarket Vermo. Sellossa isompi kauppa noin kilsan päässä, olemmeko noin laiskoja?
Ottamatta tuohon tapaukseen kantaa, on yleinen suuntaus ollut jo pitkään, että ison (ruoka)kauppakeskittymän (ostariksiko näitä sopisi kutsua) lähelle nousee toinen ostari. Ainakin Tampereella on useampia esimerkkejä. Tulkitsen että tässä hyödynnetään myös tuon aiemman ostarin vetovoimaa ja ihmisten tapaa tehdä ostoksensa suunnilleen samassa paikassa. Ostareiden setuppi on vaan osin erilainen.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat, osa 2

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Bluntly kirjoitti: 27.09.2021 9:30 Hetken jo luulin tuon olevan uusi lähikauppani, mutta kyllä K-supermarket Leppävaara pysyy tuolla tittelillä (tämä siis eri kuin Sellon mekamarketti).
Jotkut tykkää käydä fyysisesti kaupassa. Sellossahan on cittarin lisäksi k-market.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat, osa 2

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Onko olemassa vesimittareita, jotka ilmoittaisivat isännöitsijälle suoraan kulutuslukeman?
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat, osa 2

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

McJanne kirjoitti: 27.09.2021 10:18
Ylermi Ylihankala kirjoitti: 27.09.2021 10:15 Onko olemassa vesimittareita, jotka ilmoittaisivat isännöitsijälle suoraan kulutuslukeman?
On, etäluettavia mittareita.

https://www.verto.fi/
Pitäis varmaan ottaa puheeksi (ellei ole kallis) taloyhtiössä, kun meinaa itsellä joka kerta unohtua ajallaan ilmoittaa nuo lukemat. Antavat kirjeissään liikaa aikaa ilmoitukselle ja sitten lappu jää johonkin odottamaan ja pölyttymään ei-kiireellisenä.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat, osa 2

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Miksi Suomessa on niin vähän rojalisteja?
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat, osa 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Homeboy65 kirjoitti: 18.10.2021 11:05 Miksi Suomessa on niin vähän rojalisteja?
Suomessa ei koskaan ole ollut kuningasta. Luulisin että tasavalloissa rojalisteja ei paljoa ole?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat, osa 2

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

James Potkukelkka kirjoitti: 18.10.2021 11:28
Homeboy65 kirjoitti: 18.10.2021 11:05 Miksi Suomessa on niin vähän rojalisteja?
Suomessa ei koskaan ole ollut kuningasta. Luulisin että tasavalloissa rojalisteja ei paljoa ole?
Suomen kuningasperhe olisi kuitenkin nähtävyys. Maamme turismi ja viihdeteollisuus saisi siitä merkittävästi etua. Noin muutenkin useimmissa maissa (ainakin demokratioissa) valtionpäämiehellä on vain seremoniallinen rooli. Tämä koskee muitakin kuin kuninkaallisia. Suomen, Ranskan ja USA:n vahvat presidentit ovat poikkeuksia.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat, osa 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Homeboy65 kirjoitti: 18.10.2021 11:41
James Potkukelkka kirjoitti: 18.10.2021 11:28
Homeboy65 kirjoitti: 18.10.2021 11:05 Miksi Suomessa on niin vähän rojalisteja?
Suomessa ei koskaan ole ollut kuningasta. Luulisin että tasavalloissa rojalisteja ei paljoa ole?
Suomen kuningasperhe olisi kuitenkin nähtävyys. Maamme turismi ja viihdeteollisuus saisi siitä merkittävästi etua. Noin muutenkin useimmissa maissa (ainakin demokratioissa) valtionpäämiehellä on vain seremoniallinen rooli. Tämä koskee muitakin kuin kuninkaallisia. Suomen, Ranskan ja USA:n vahvat presidentit ovat poikkeuksia.
Kyllä. Mutta vastaukseksi kysymykseesi lukitsen vastaukseksi sen, että Suomi on aina ollut tasavalta ja tasavalloissa ei paljoa rojalisteja taida olla.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat, osa 2

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Varmaankin tarkoitetaan monarkisteja ellei kyseessä ole tarkoitus kruunata Paavo ensimmäistä virallisesti?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat, osa 2

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Bluntly kirjoitti: 18.10.2021 11:54 Varmaankin tarkoitetaan monarkisteja ellei kyseessä ole tarkoitus kruunata Paavo ensimmäistä virallisesti?
Rojalisti ja monarkisti ovat käsittääkseni synonyymejä.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat, osa 2

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Homeboy65 kirjoitti: 18.10.2021 12:01Rojalisti ja monarkisti ovat käsittääkseni synonyymejä.
Monarkistit tykkäävät nuolla kuningasta instituutiona, rojalistit tiettyä henkilöä tai sukua. Tämä on minun käsitykseni.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat, osa 2

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Lähtötilanne: haluaisin kirjahyllyn.

Erilaiset suomalaiset huonekaluliikket mainostavat jatkuvasti huonekaluja isoilla "alennushinnoilla". Hyllyjä ei jostain syystä ole ikinä. Jos on jotain, ovat jotain parin tonnin lasikaapistoja. Esim Askosta löytyy hakusanalla kirjahylly 11 tuotetta, joista kaikki ovat jotain muuta - "rouhea, trendikäs avohylly".

Pitääkö ostaa Ikeasta perushylly?
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat, osa 2

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kaksi liimapuulevyä à ~15€ ja kolme lekaharkkoa á 5€ per kerros. Siitä niin monta kerrosta kuin perse kestää tai katto tulee vastaan.

Varmasti on rouhea kirjahylly..
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat, osa 2

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

nokkaelain kirjoitti: 29.10.2021 20:55 Lähtötilanne: haluaisin kirjahyllyn.

Erilaiset suomalaiset huonekaluliikket mainostavat jatkuvasti huonekaluja isoilla "alennushinnoilla". Hyllyjä ei jostain syystä ole ikinä. Jos on jotain, ovat jotain parin tonnin lasikaapistoja. Esim Askosta löytyy hakusanalla kirjahylly 11 tuotetta, joista kaikki ovat jotain muuta - "rouhea, trendikäs avohylly".
Osta kirjahylly torista:
https://www.tori.fi/uusimaa/sisustus_ja ... =118&m=311

Kukaan ei enää halua kirjahyllyjä. Osta äkkiä pois, vielä kun noita saa.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat, osa 2

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

En halua "rouheaa" kirjahyllyä. Osaisin toki rakentaa jonkinlaisen kirjahyllyn. Vaikka palstaidentiittini onkin ehkä avuton it-nörtti, olen aiemmin kunnostanut vanhoja huonekaluja ja olen ollut pykäämässä mökin rakennuksia.

Ekasta hyllyharjoitelmasta voisi tulla kuitenkin kauhea. Ja on jotain (henkisiä) rajoitteita rakentaa sellaista kerrostalossa.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat, osa 2

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

sivustahuutaja kirjoitti: 29.10.2021 22:10 Osta kirjahylly torista:
https://www.tori.fi/uusimaa/sisustus_ja ... =118&m=311

Kukaan ei enää halua kirjahyllyjä. Osta äkkiä pois, vielä kun noita saa.
Muotoilin ehkä väärin, kun implisiittisesti sanoin ettei niitä saisi. Juuri meni edesmenneen sukulaisen hyllytkin kaatopaikalle, koska edes kierrätyskeskus ei suostunut niitä ottamaan. Itselläni on hyllynä mappihylly, jota olen vihannut alusta alkaen - vanhempani ostivat sen, kun muutin pois opiskelija-asunnosta.

Sisältyykö sanaan kirjahylly nykyään oletus, että se on sellainen 70-80 -luvun kammotus, johon pahimmassa tapauksessa laitetaan telkkari keskelle?

Torista olen toki ostanut esim. tammisen tv-tason (joka näyttää huonekalulta eikä laitetasolta) ja mukana olohuoneen pöydän.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat, osa 2

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

nokkaelain kirjoitti: 29.10.2021 22:54 Sisältyykö sanaan kirjahylly nykyään oletus, että se on sellainen 70-80 -luvun kammotus, johon pahimmassa tapauksessa laitetaan telkkari keskelle?
Tähän ei ainakaan mahdu 85" töllö:
https://www.finnishdesignshop.fi/huonek ... 28735.html

Suosittelisin kuitenkin konmarittamaan kirjasi. Sen jälkeen luultavasti pärjäät jollain kompaktilla vaakamallisella ratkaisulla.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat, osa 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 29.10.2021 22:10

Kukaan ei enää halua kirjahyllyjä. Osta äkkiä pois, vielä kun noita saa.
Muuttoa tehdessä vähän harmitti, kun kaikki on nykyään pilvessä. Olen boomer.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat, osa 2

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 01.11.2021 9:00 Muuttoa tehdessä vähän harmitti, kun kaikki on nykyään pilvessä. Olen boomer.
Vähän aikaa piti ihmetellä muuttofirman vapaamielistä suhtautumista pössyttelyyn... :oops:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat, osa 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti: 01.11.2021 9:14
James Potkukelkka kirjoitti: 01.11.2021 9:00 Muuttoa tehdessä vähän harmitti, kun kaikki on nykyään pilvessä. Olen boomer.
Vähän aikaa piti ihmetellä muuttofirman vapaamielistä suhtautumista pössyttelyyn... :oops:
Gattikselta sain luotettavan firman tiedot!1
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Vastaa Viestiin