Viikko 34

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25355
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Viikko 34

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

James Potkukelkka kirjoitti: 25.08.2021 10:33 Mulla alkoi aamu vähän samoissa merkeissä. Auto varoitti, että rengas tyhjä. 1 bar jäljellä. Köröttelin 40-50:ä töihin. Täytyy iltapäivällä käydä huoltiksella laittamassa ilmaa ja rengasvaahdot perään ja sitten lisää ihmettelyä.


Pitäisi laittaa asianmukaiseen ketjuun viewtopic.php?f=12&t=11232&p=779873&hil ... le#p779873

mutta jatkuvuuden vuoksi tänne.

En laittanutkaan vaahtoja, pelkästään ilmat ja soitin

https://www.velinopea.fi/

Hoiti taas homman odottaessa ilman ajanvarausta! 50 eurolla paikka renkaaseen ja matka jatkuu. Suosittelen!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Viikko 34

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 26.08.2021 8:23 Olen tässä viime aikoina innostunut väijymään Netflixistä ensin Murder Mountainin ja viimeksi Night Stalkerin, jopa ahminut ne. Erityisesti viimeksi mainittu liimasi minut sohvalle ja valvotti toissa iltana. Tämä aasinsiltana varsinaiseen kommentiini, että onpas harvinaisen virkeä olo heti aamusta, kun meni ajoissa nukkumaan, ja alkaa kaiketi työmoodikin löytymään kesäloman jäljiltä.
Suosittelen myös Don't F**k With Cats -dokkaria. Latistuu ehkä vähän loppua kohti ja on paikoitellen sairas (kissa kohdat), mutta mielenkiintoinen juttu vähemmän tunnetusta murhaajasta.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14925
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Viikko 34

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

^ Kiitos vinkistä.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Kerttu
Kitinä paheena
Viestit: 46
Liittynyt: 31.01.2018 17:17
Paikkakunta: KesäSuomi plus syksykin joskus

Re: Viikko 34

Viesti Kirjoittaja Kerttu »

So Hard kirjoitti: 25.08.2021 14:54
Kerttu kirjoitti: 25.08.2021 14:21
James Potkukelkka kirjoitti: 25.08.2021 10:46

Eiku nythän mä vasta hokasin, että Kerttu=Kreitsu. Vai onko?
No on, jo monen vuoden perinteellä. Jostain syystä en voi tällä reissukoneella kirjautua tänne Kreitsuna. Siksi olen kesäisin Kerttu. Siis vähän niin kuin KESÄKERTTU, aina iloinen ja SUPER MUKAVA!
Ja 24/7 kännissä!
Ei ehdi olemaan kännissä, kun pitää harrastaa liikuntaa niin paljon :D
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14862
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Viikko 34

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Kerttu kirjoitti: 27.08.2021 8:26
So Hard kirjoitti: 25.08.2021 14:54
Kerttu kirjoitti: 25.08.2021 14:21

No on, jo monen vuoden perinteellä. Jostain syystä en voi tällä reissukoneella kirjautua tänne Kreitsuna. Siksi olen kesäisin Kerttu. Siis vähän niin kuin KESÄKERTTU, aina iloinen ja SUPER MUKAVA!
Ja 24/7 kännissä!
Ei ehdi olemaan kännissä, kun pitää harrastaa liikuntaa niin paljon :D
:(
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25355
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Viikko 34

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Tälle päivälle ollaan buukattu uuden kodin tarkistus ennen maksua. Toivottavasti ei löydy mitään fiksattavaa.

Jos löytyy, täytyy sitten miettiä, kuinka kärsä kovana viitsii olla. Toki rakennuttaja laittaa mahd. puutteet kuntoon ja kohteessa 10 vuoden takuu.

Mutta kun ei nyt ole vielä pakko muuttaa, niin tarvittaessa voi olla hankalakin ja sanoa, että korjatkaa ensin, maksan sitten…

Ollaan tietysti ko. kohteessa käyty, mutta silloin ei ollut vielä täysin valmis.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18732
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Viikko 34

Viesti Kirjoittaja Niba »

Tyydyn Discoveryn tosi-tvseen, ja veeseeseen..
Pyyhin Netikettiin..
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21129
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Viikko 34

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^^ Eikös tuo kämppä ollut sen verran halpa, että ei siitä työnjäljestä jaksa niin valittaa?
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25355
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Viikko 34

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 27.08.2021 9:31 ^^ Eikös tuo kämppä ollut sen verran halpa, että ei siitä työnjäljestä jaksa niin valittaa?
Periaatteen vuoksi!1
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14925
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Viikko 34

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 27.08.2021 9:10 Tälle päivälle ollaan buukattu uuden kodin tarkistus ennen maksua. Toivottavasti ei löydy mitään fiksattavaa.
Omasta kokemuksesta, kyllä siellä jotakin on, parhaassa tapauksessa vain muutama vika. Onneksi noissa on riittävästi aikaa raportoida, mutta eri asia on sitten koska korjataan, jos korjataan ja kuinka hyvin korjataan.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25355
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Viikko 34

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 27.08.2021 10:03
James Potkukelkka kirjoitti: 27.08.2021 9:10 Tälle päivälle ollaan buukattu uuden kodin tarkistus ennen maksua. Toivottavasti ei löydy mitään fiksattavaa.
Omasta kokemuksesta, kyllä siellä jotakin on, parhaassa tapauksessa vain muutama vika. Onneksi noissa on riittävästi aikaa raportoida, mutta eri asia on sitten koska korjataan, jos korjataan ja kuinka hyvin korjataan.
Joo. Niemenomaan tätä pohdin. Kun siellä kuitenkin on jotain, niin sanooko, että korjatkaa ensin, maksan sitten. Vai ottaako vastaan ja odottaa vuoden...
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25355
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Viikko 34

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

McJanne kirjoitti: 27.08.2021 10:35 ^RS-vakuuksia ei tarvitse vapauttaa, ennen kun katsoo, että kaikki on korjattu.
Joo, en mä yhtään epäile, etteikö rakennuttaja _lopulta_ korjaa, mutta juuri se, että kestääkö se vuoden...
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16547
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Viikko 34

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 27.08.2021 10:18
Ylermi Ylihankala kirjoitti: 27.08.2021 10:03
James Potkukelkka kirjoitti: 27.08.2021 9:10 Tälle päivälle ollaan buukattu uuden kodin tarkistus ennen maksua. Toivottavasti ei löydy mitään fiksattavaa.
Omasta kokemuksesta, kyllä siellä jotakin on, parhaassa tapauksessa vain muutama vika. Onneksi noissa on riittävästi aikaa raportoida, mutta eri asia on sitten koska korjataan, jos korjataan ja kuinka hyvin korjataan.
Joo. Niemenomaan tätä pohdin. Kun siellä kuitenkin on jotain, niin sanooko, että korjatkaa ensin, maksan sitten. Vai ottaako vastaan ja odottaa vuoden...
Kannattaa varmaan vaatia korjausta niihin vikoihin, jotka on ikäviä remppoja asumisen yhteydessä. Märkätilojen lattioiden kaadot on kuitenkin väärin, ne kannattaa korjata ennen kuin muuttaa. Pyydä myös ilmanvaihdon mittauspöytäkirjä (ml. äänitasot). Mitä näitä muita klassikkoja on? Kylypyhuoneen peili ja rättipatteri on varmaan vinossa, mutta ne voi korjata myöhemminkin.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25355
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Viikko 34

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^No nyt en uskalla muuttaa :apuva:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16547
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Viikko 34

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 27.08.2021 10:42 ^No nyt en uskalla muuttaa :apuva:
Kovan linjan muuttotarkastusvalittajat väittävät myös, että parketti narisee liikaa ja on varmaan väärin asennettu!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23422
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Viikko 34

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Nykytaloissa 2-3 virhettä per m2 keskiarvollisesti. Puhtaasti omiin kokemuksiin perustuen.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14925
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Viikko 34

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 27.08.2021 10:42 ^No nyt en uskalla muuttaa :apuva:
Kyllä Tapiola opettaa!
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25355
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Viikko 34

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ehkä turha miettiä liikaa etukäteen, mutta jos jotain häiritsevää on, voi tietysti ehdottaa myös, että maksamme kauppahinnan -10k ja hallinta siirtyy meille ja loppu maksetaan kun korjattu...
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14925
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Viikko 34

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 27.08.2021 11:02 Ehkä turha miettiä liikaa etukäteen, mutta jos jotain häiritsevää on, voi tietysti ehdottaa myös, että maksamme kauppahinnan -10k ja hallinta siirtyy meille ja loppu maksetaan kun korjattu...
En ole asiantuntija tässä, mutta tiukkana vioista tulee olla. Ei saa antaa vastapuolelle siimaa esimerkiksi antaen vuoden vikakorjausaikaikkunaa, koska silloinhan katsotaan seuraavan kerran viimeistään kuitenkin ja korjataan sitten joka kämpästä keskitetysti samalla kertaa. Tuohan on sekin omanlaistaan teatteria, jossa kiltit syödään elävältä. Eli selkeitä vaatimuksia ja tiukkoja määräaikoja.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14925
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Viikko 34

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Viikonloppuna reissu Girls cupiin eli Lauttasaaressa tyttöfutista. Lupauduin joukkueelle kuskiksi ja otan pojan mukaan. Vähän erikoinen turnausaikataulu meillä, kun su toisen pelipäivän pelit alkavat vasta 15:45 ja vika peli, jos finaaliin päästään, loppuu klo 20:30. Tuolloinhan kotona vasta klo 23 jälkeen, vaikka koulu/päikky alkaa jo kasilta maanantaina. Toivottavasti lapset nukahtavat automatkalla. Mut keli pitäis olla luokkaa ylempää keski-ihanaa, joten hyvillä mielin matkaan.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25355
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Viikko 34

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

James Potkukelkka kirjoitti: 27.08.2021 9:10 Tälle päivälle ollaan buukattu uuden kodin tarkistus ennen maksua. Toivottavasti ei löydy mitään fiksattavaa.

Jos löytyy, täytyy sitten miettiä, kuinka kärsä kovana viitsii olla. Toki rakennuttaja laittaa mahd. puutteet kuntoon ja kohteessa 10 vuoden takuu.

Mutta kun ei nyt ole vielä pakko muuttaa, niin tarvittaessa voi olla hankalakin ja sanoa, että korjatkaa ensin, maksan sitten…

Ollaan tietysti ko. kohteessa käyty, mutta silloin ei ollut vielä täysin valmis.
Noniin. Yhteensä 22 pientä naarmua/kolhua löytyi ja lisäksi yksi puuttuva kaapinovi ja puuttuva peitelevy ja kiinni oleva bidee (tämä käytiin avaamassa heti). Olimme toki hyvin tarkkoja, eli osa naarmuista/kolhuista oli hyvin vähäisiä. Eli yhteensä 25 vikaa, joista nyt 1 korjattu.

Ihmettelen business-mielessä rakentamista. Olisi varmasti paljon halvempaa tehdä työt vähän hitaammin/huolellisemmin kuin sitten jälkikäteen vaihtaa esim. keittiön kaapinovia. Mutta tässä on tietysti ongelmana aliurakkaketjut. Jokainen ketjun osapuoli optimoi asiaa vain omalta kannaltaan. Mutta olisiko mahdollista laatia esim. keittiön kaappien asennusurakka niin, että kaapinovien kolhujen korjaus veloitetaan asennusfirmalta (tai mistäs minä tiedän, ehkä se veloitetaankin, mutta kolhujen määrän perusteella epäilen että ei..).

Nyt sitten alkaa neuvottelu.

Ps. TPK!11
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Viikko 34

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

James Potkukelkka kirjoitti: 28.08.2021 9:01
Mutta olisiko mahdollista laatia esim. keittiön kaappien asennusurakka niin, että kaapinovien kolhujen korjaus veloitetaan asennusfirmalta (tai mistäs minä tiedän, ehkä se veloitetaankin, mutta kolhujen määrän perusteella epäilen että ei..).
Esimerkki opasteurakasta: jos minä asennan opasteen seinälle jonka esimerkiksi sähköurakoitsija kolhaisee tikkaillaan solmuun, niin ei sitä meidän piikkiin uusita.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25355
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Viikko 34

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Diddley Bow kirjoitti: 28.08.2021 9:37
James Potkukelkka kirjoitti: 28.08.2021 9:01
Mutta olisiko mahdollista laatia esim. keittiön kaappien asennusurakka niin, että kaapinovien kolhujen korjaus veloitetaan asennusfirmalta (tai mistäs minä tiedän, ehkä se veloitetaankin, mutta kolhujen määrän perusteella epäilen että ei..).
Esimerkki opasteurakasta: jos minä asennan opasteen seinälle jonka esimerkiksi sähköurakoitsija kolhaisee tikkaillaan solmuun, niin ei sitä meidän piikkiin uusita.
Joo. Mietin itsekin sitä, että kun siellä on hyvin monen aliurakoitsijan työntekijöitä, niin vaikea osoittaa, kenen syytä mikin kolhu on.

Mutta tuohon olisi kenties ratkaisuna tehdä enemmän töitä pääurakoitsijan toimesta? Ja pääurakoitsija sitten pyrkisi oman väen työssään minimoimaan kolhut ja naarmut?
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 28.08.2021 9:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4269
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Viikko 34

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Työmaiden aikataulua pitäisi venyttää vuodella, jotta asiat saataisiin tehtyä oikeassa järjestyksessä ilman kiirettä, mutta rakennusten lämmittämine maksaa ja vuokratulot miinus yksi vuosi on vissiin liikaa. Suomen pitäisi olla Norja. Nyt hommat menee niin, että yhdessä huoneessa loppusiivotaan samalla kun toisessa maalataan ja hiotaan ja kolmannessa asennetaan iv-kanavaa tai viemäriputkea. Aivan vitun dorkaa hommaa. Ja sähkärin rojut aina tiellä ja kolhivat kaikki loppusiivotut pinnat.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25355
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Viikko 34

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Nykyisestä kodistamme tuli tarjous, jonka hyväksyimme :]
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Vastaa Viestiin