VKO 35/2021

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Kerberos I
Kitinän uhri
Viestit: 546
Liittynyt: 21.04.2021 14:43
Paikkakunta: Savvoo hilij.. no ei vatussa!

Re: VKO 35/2021

Viesti Kirjoittaja Kerberos I »

Viime viikko päättyi modeemin ylikuumenemiseen ja kärähtämiseen, tämä viikko alkoi töillä, ja kirjojen lukemisella vapaa-ajalla. Tänään onneksi jo saapui uusi modeemi matkahuollon pikatoimituksena, ja addu pääsee taas nettiin. 8)
"Ainoa todellinen viisaus on tieto siitä, että et tiedä yhtään mitään." - Sokrates
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18732
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: VKO 35/2021

Viesti Kirjoittaja Niba »

Nukkukaa lapset
Pyyhin Netikettiin..
Kerttu
Kitinä paheena
Viestit: 46
Liittynyt: 31.01.2018 17:17
Paikkakunta: KesäSuomi plus syksykin joskus

Re: VKO 35/2021

Viesti Kirjoittaja Kerttu »

Joko ilmoitin, että passi on saapunut eli pääsee takas kotiinkin. Varauduin jonottamaan puoli elämää poliisiasemalla, mutta ei ollut yhtään jonoa aamutuimaan: olin eka asiakas.

Nyt voikin sitten alkaa mietiskellä, missä tekisi testit ennen lähtöä ja sitten himassa, kun pitää tehdä ns. second day -test ja kaikki pitää olla tiedossa ennen lentoa, koska pitää täyttää joku saamarin locator-lomake että pääsee maahan.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18732
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: VKO 35/2021

Viesti Kirjoittaja Niba »

Missä palvelua??
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Kerberos I
Kitinän uhri
Viestit: 546
Liittynyt: 21.04.2021 14:43
Paikkakunta: Savvoo hilij.. no ei vatussa!

Re: VKO 35/2021

Viesti Kirjoittaja Kerberos I »

Tämä päivän meni kätevästi (?) kotona. Nuorimmaisella käheä ääni ja ihan pientä tukkoisuutta -> koronatestiin. Nyt toivon, että testitulos saapuisi mahdollisimman pian, sillä ajatukset on työssä ja työtiimin pärjäämisessä. En ole korvaamaton todellakaan, mutta osa tehokasta työskentelyä.
"Ainoa todellinen viisaus on tieto siitä, että et tiedä yhtään mitään." - Sokrates
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2767
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: VKO 35/2021

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Dear Eki. Minua ei kiinnosta edes mitä musiikkia kanssakitisijät kuuntelevat vaan merkkaan alueen luetuksi.

Onko minulla mahdollisuuutta tulevaisuudessakaan parisuhteeseen, vai pitäisikö alkaa suunnitella paikkaa vehreämmiltä mailta.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14862
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: VKO 35/2021

Viesti Kirjoittaja So Hard »

nokkaelain kirjoitti: 02.09.2021 20:28 Dear Eki. Minua ei kiinnosta edes mitä musiikkia kanssakitisijät kuuntelevat vaan merkkaan alueen luetuksi.

Onko minulla mahdollisuuutta tulevaisuudessakaan parisuhteeseen, vai pitäisikö alkaa suunnitella paikkaa vehreämmiltä mailta.
Thaimaasta?
Universaali disclaimer.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23423
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: VKO 35/2021

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

So Hard kirjoitti: 02.09.2021 22:44Thaimaasta?
Tämä näyttää olevan suosittu ratkaisu cityläisten joukossa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2767
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: VKO 35/2021

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

So Hard kirjoitti: 02.09.2021 22:44
nokkaelain kirjoitti: 02.09.2021 20:28 Dear Eki. Minua ei kiinnosta edes mitä musiikkia kanssakitisijät kuuntelevat vaan merkkaan alueen luetuksi.

Onko minulla mahdollisuuutta tulevaisuudessakaan parisuhteeseen, vai pitäisikö alkaa suunnitella paikkaa vehreämmiltä mailta.
Thaimaasta?
Hyvä näin. Pelkäsin, että huuomrilla tekemäni heitto tulkittaisiin lopulliseksi exitksi. En kyllä kykene mainittuun ratkaisuun. Suomalaisen (tai muun) naisen pitää haluta olla kanssani, jotta sen edemmäksi edettäisiin.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2767
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: VKO 35/2021

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Bluntly kirjoitti: 02.09.2021 22:56
Tämä näyttää olevan suosittu ratkaisu cityläisten joukossa.
Wait. What. Olin yhden ex-cityläisen 50v-synttäreillä Helsingissä viime viikonloppuna. (Synttärisankari entinen työkaveri.) En ihmetelisi jos vaikka joku ex-kitinäläinen olisi ollut paikalla.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25357
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: VKO 35/2021

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

nokkaelain kirjoitti: 03.09.2021 0:43
So Hard kirjoitti: 02.09.2021 22:44
nokkaelain kirjoitti: 02.09.2021 20:28 Dear Eki. Minua ei kiinnosta edes mitä musiikkia kanssakitisijät kuuntelevat vaan merkkaan alueen luetuksi.

Onko minulla mahdollisuuutta tulevaisuudessakaan parisuhteeseen, vai pitäisikö alkaa suunnitella paikkaa vehreämmiltä mailta.
Thaimaasta?
Hyvä näin. Pelkäsin, että huuomrilla tekemäni heitto tulkittaisiin lopulliseksi exitksi. En kyllä kykene mainittuun ratkaisuun. Suomalaisen (tai muun) naisen pitää haluta olla kanssani, jotta sen edemmäksi edettäisiin.
Gattisvibat alkavat hiljalleen lisääntyä.

Yleensä ihmisen ajatuminen umpikujaan on pitkällinen prosessi ja polulta on mahdollista vielä kääntyä. Jos jatkat viinan vetämistä, jossain kohtaa työt loppuvat ja sen jälkeen on aikaa n 5 vuotta.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16548
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: VKO 35/2021

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Joo. Pitkään oli Gatillakin huumorilla tehtyjä heittoja, joita ei koskaan toteuttaisi.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14862
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: VKO 35/2021

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Kyllähän pitkäaikainen alkoholin käyttö ja depressio ovat usein polku joka ei päädy hyvin. Toisaalta jos oikein olen ymmärtänyt, Nokkis on tämän ymmärtänyt ja on tekemässä asioita sen polun muuttamiseksi. Voin toki olla väärässä.

Ihan vakavastikin puhuen - ihmiset kyllä löytävät onnea ihan yllättävistä tilanteista. Kriteerinä suomalainen on aika ahdas, kyllähän tässä maassakin asuu valtava joukko ei-suomalaisia ja intternetin aikakaudella voi kumppaniin tutustuminen olla aika paikkariippumatonta. Itse törmäsin omaan kumppaniin verkossa ilman mitään seuranhakumieltä.

Nainen on ihan kohtuullinen vaatimus, vaikka ei nyt ihan woke. Kyllä tuostakin joku mielensä pahoittaa.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25357
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: VKO 35/2021

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti: 03.09.2021 9:26

Ihan vakavastikin puhuen - ihmiset kyllä löytävät onnea ihan yllättävistä tilanteista
Kyllä. Mutta alkoholistille lienee vaikeaa saada iloa muusta.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16548
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: VKO 35/2021

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

So Hard kirjoitti: 03.09.2021 9:26 Nainen on ihan kohtuullinen vaatimus, vaikka ei nyt ihan woke. Kyllä tuostakin joku mielensä pahoittaa.
No en mä tiedä onko mielensä pahoittamisen kulma tässä mitenkään relevantti, mutta ihan ilman mitään arvolatauksia olen joskus kyllä Kitinässä miettinyt, että ei kai Nokkaeläimen ahdistuneisuuden yhtenä tekijänä ole tiukka rajoittuminen heteronäkökulmaan ainakin selvinpäin - kun yliminän kontrolli katoaa juovuksissa Turun syntisessä yössä, se kun sitten ymmärtääkseni toisinaan kuitenkin ajautuu erinäisiin homoeroottisiin kokeiluihin.

Nokkiksen haaste kun on jotenkin saada itsensä irti nykyiseltä aika itsetuhoiselta uralta, ja ehkä yksi avaava tekijä voisi olla koettaa luoda enemmän yhteyksiä kanssaihmisiin sukupuolesta riippumatta ja ilman selkeitä päämääriä yhteyden luonteen kehittymiselle. Ehkä jotkut tuttavuuksista voisivat kehittyä ystävyyssuhteiksi, jotkut eroottisemmin latautuneiksi, ja jotkut vielä vakiintuneemmaksi parisuhteeksi. Parhaassa tapauksessa joku suhde ehkä kaikiksi näistä samaan aikaan, mutta on mikä tahansa noista itsessäänkin elämänlaatua parantava tekijä. Ehkä hän voisi kohdata kanssaihmisiä tästä näkökulmasta enemmän yksilöinä rajaamatta suhteen kehittymisen vaihtoehtoja liikaa etukäteen.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2767
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: VKO 35/2021

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Rubiininpunainen - uhka vai mahdollisuus?
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2767
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: VKO 35/2021

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

James Potkukelkka kirjoitti: 03.09.2021 8:45 Gattisvibat alkavat hiljalleen lisääntyä.

Yleensä ihmisen ajatuminen umpikujaan on pitkällinen prosessi ja polulta on mahdollista vielä kääntyä. Jos jatkat viinan vetämistä, jossain kohtaa työt loppuvat ja sen jälkeen on aikaa n 5 vuotta.
Vuosi sitten annoit ennusteeksi vuoden - edistystä.

Aikoinaan kävin yhden tytön kanssa treffeillä useampana vuonna kuin monen avioliitto kestää, enkä ole ehkä päässyt yli. (Ei varmaan vähennä kuitenkaan Gattis-viboja.)
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14862
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: VKO 35/2021

Viesti Kirjoittaja So Hard »

nokkaelain kirjoitti: 05.09.2021 16:15 (Ei varmaan vähennä kuitenkaan Gattis-viboja.)
No, Gattaca oli kyllä henkisesti niin moniongelmainen, että ei sinua jolla on kavereita/ystäviä, työ, parisuhdekokemuksia, ilmeisesti vähintään seminormaali perhe ei voi kyllä verrata muutoin kuin alkoholinkäytön ja depressiotaipumuksen suhteen.
Universaali disclaimer.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2767
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: VKO 35/2021

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

So Hard kirjoitti: 05.09.2021 16:51
nokkaelain kirjoitti: 05.09.2021 16:15 (Ei varmaan vähennä kuitenkaan Gattis-viboja.)
No, Gattaca oli kyllä henkisesti niin moniongelmainen, että ei sinua jolla on kavereita/ystäviä, työ, parisuhdekokemuksia, ilmeisesti vähintään seminormaali perhe ei voi kyllä verrata muutoin kuin alkoholinkäytön ja depressiotaipumuksen suhteen.
Itse asiassa en ole edes erityisen masentunut, mutta olenkin hakenut tarvittaessa apua. Perhe on hyvinkin normaali, keskiluokkainen (omia lapsuudentraumoja ehkä.) Hyviä pysyviä ystäviä on ollut nuoresta asti, itse asiassa puolet kaveriporukasta ei käytä alkoa ollenkaan. Parisuhdekokemuksia ei kyllä ole, vaan treffeillä käymistä (toinen osapuoli ei varmaan mukavuudenhaluaan enää viitsi yrittää - tosin jos hän kuitenkin löytäisi miehen, miten suhtautuisin... on tässä kuitenkin jo pian 15 vuotta voinut valmistautua.)

Edit: olen varsin tietoinen, että mitään suhdejuttuja ei kannata miettiäkään ennen kuin korjaa muut asiat. Vaikka terveyskeskuksen mielenterveyshoitaja sellaistakin ehdotti...
Avatar
Kerberos I
Kitinän uhri
Viestit: 546
Liittynyt: 21.04.2021 14:43
Paikkakunta: Savvoo hilij.. no ei vatussa!

Re: VKO 35/2021

Viesti Kirjoittaja Kerberos I »

Mä taas olen sitä mieltä, että oikeanlainen ihminen ei pelästy mielenterveysongelmiakaan, lieviä siis. Ne on täysin demonisoitu tässä yhteiskunnassa, vaikka mielentilan vaihtelut kuuluvat ihan normaaliin elämään. Ei kukaan ole teflonia, täysin immuuni kaikelle pahalle, herkimmät ahdistuvat ihan uutistenkin suoltamasta negatiivisuuden hyökyaallosta.

Eikä se parisuhde ole mikään tae siitä, että henkilöt A ja B ovat olleet 'täysin terveitä' (hitto että inhoan tuota termiä, sellaista ei olekaan!!), mutta toinen sairastuukin masennukseen parisuhteen aikana. Vain dorka kumppani lemppaa siinä vaiheessa! Useimmilla varmaan on tarkoitus yhdessä ja toista tukien löytää ne keinot, millä mielenhallinnan ja mielenterveyden saa taas balanssiin. :roll:
"Ainoa todellinen viisaus on tieto siitä, että et tiedä yhtään mitään." - Sokrates
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2767
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: VKO 35/2021

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

^Tekisi mieli vastata tuohon jotain, mutta se koskisi aika monta muuta ihmistä.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2767
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: VKO 35/2021

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

urpiainen kirjoitti: 03.09.2021 9:58
So Hard kirjoitti: 03.09.2021 9:26 Nainen on ihan kohtuullinen vaatimus, vaikka ei nyt ihan woke. Kyllä tuostakin joku mielensä pahoittaa.
No en mä tiedä onko mielensä pahoittamisen kulma tässä mitenkään relevantti, mutta ihan ilman mitään arvolatauksia olen joskus kyllä Kitinässä miettinyt, että ei kai Nokkaeläimen ahdistuneisuuden yhtenä tekijänä ole tiukka rajoittuminen heteronäkökulmaan ainakin selvinpäin - kun yliminän kontrolli katoaa juovuksissa Turun syntisessä yössä, se kun sitten ymmärtääkseni toisinaan kuitenkin ajautuu erinäisiin homoeroottisiin kokeiluihin.

Nokkiksen haaste kun on jotenkin saada itsensä irti nykyiseltä aika itsetuhoiselta uralta, ja ehkä yksi avaava tekijä voisi olla koettaa luoda enemmän yhteyksiä kanssaihmisiin sukupuolesta riippumatta ja ilman selkeitä päämääriä yhteyden luonteen kehittymiselle. Ehkä jotkut tuttavuuksista voisivat kehittyä ystävyyssuhteiksi, jotkut eroottisemmin latautuneiksi, ja jotkut vielä vakiintuneemmaksi parisuhteeksi. Parhaassa tapauksessa joku suhde ehkä kaikiksi näistä samaan aikaan, mutta on mikä tahansa noista itsessäänkin elämänlaatua parantava tekijä. Ehkä hän voisi kohdata kanssaihmisiä tästä näkökulmasta enemmän yksilöinä rajaamatta suhteen kehittymisen vaihtoehtoja liikaa etukäteen.
Vaikka olen keskukusteluissa yleensä nyökyttelemässä taustalla, voin kerrankin sanoa, että olet väärässä. Aikoinaan kun sain ainoan paniikkikohtaukseni tilanteessa (joka liittyi tavallaan ihmissuhteisiin), jossa kohtasin ekaa kertaa mitä ovat (muiden) vakavat mielenterveysongelmat. Silloin googlasin varmasti kaiken tiedon aiheeseen liittyen. Ajattelin ettei minulla täyty minkään ahdisuneisuushäiriön mittapuu. Sittemmin joitain vuosia sitten todettiin yleistynyt ahdistuneisuushäiriö.

Minulla on suhteellisen laaja kaveripiiri. Paras kaverini on vuosikymmeniä sitten sanonut olevansa biseksuaali (mutta on ollut vain naisten kanssa suhteessa.) Kitinässä olen joskus sanonut siitä yhdestä kokeilusta (ainakin urpsu on näemmä lukenut.) Kuvaukseni oli jotenkin nolo - toisin kuin kitinän alfa-miehillä (en edes lyönyt ketään) - varsinkin kun kirjoitin melkein samoin sanoin. En kokenut saavani mitään. Jos olen joskus humalapäissäni kirjoittanut toisesta tapauksesta: ei kuulu tähän mutta aiheutin vahingossa käsityksen että olisin kiinnostunut.

(Nainen on ihan kohtuuton vaatimus.)
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16548
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: VKO 35/2021

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Ok. Ymmärrän. Ehkä se ei kuitenkaan ole kohtuuton vaatimus.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2767
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: VKO 35/2021

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

So Hard kirjoitti: 03.09.2021 9:26 Ihan vakavastikin puhuen - ihmiset kyllä löytävät onnea ihan yllättävistä tilanteista. Kriteerinä suomalainen on aika ahdas, kyllähän tässä maassakin asuu valtava joukko ei-suomalaisia ja intternetin aikakaudella voi kumppaniin tutustuminen olla aika paikkariippumatonta. Itse törmäsin omaan kumppaniin verkossa ilman mitään seuranhakumieltä.
Jos nyt ei vaihteeksi puhuta mitään minuun liittyvää:

Yksi kaverini voisi kuvailla "I got her from eBay" - en tiedä mistä keräilyharrastuksesta alkoi, mutta USA:sta olevan vaimon kanssa hänellä on jo lukioikäinen poika.

Jossain viestissä mainitsemallani kaverilla on eteläkorealainen puoliso (+ kaksi lasta.)

Turkulaisella kaverillani taas japanilainen vaimo (+ kaksi lasta.)

Pitääkö jatkaa. Japanilaiset kuvailivat kuulemma, että olen kuin tyypillinen japanilainen mies. (Seuraavana päivänä tuli vuoden 2011 maanjäristys Japanissa.)
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25357
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: VKO 35/2021

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

nokkaelain kirjoitti: 05.09.2021 17:24 Hyviä pysyviä ystäviä on ollut nuoresta asti, itse asiassa puolet kaveriporukasta ei käytä alkoa ollenkaan.
Tämä on mahtava asia. Hyvin monella alkoholistilla ongelma on, että kaikki kaverit ryyppääväät ja jos ei itse enää haluaisi, ei ole oikein yhteistä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Vastaa Viestiin