Espoon kauppalan kehittäminen

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.
sivustahuutaja
Kitisijä

Re: Espoon kauppalan kehittäminen

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^
Sama. Itse asiassa tykkäisin todella taitavasti kohdistetuista hillityistä mainoksista, mutta niitähän on turha toivoa. Mainokset haluavat olla mahdollisimman häiritseviä, joten blokkaan ne.

En ihan ymmärrä, miksi asiat ovat niin huonosti. Nykyaikana digimainonnan kai pitäisi perustua todennettuun vaikuttavuuteen, eli ostoihin. Ostaako jengi oikeasti enemmän vilkkumainosten kamaa vai eikö osa mainostajista vielä ole tajunnut, ettei netissä kannata maksaa näkyvyydestä, vaan kassavirrasta?
James Potkukelkka
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^ja ^^ Teidän takia meillä ei ole mainosvaroin kustannettua kunnon sisältöä :kele:

Juuri muutama vko sitten pohdin, voisiko toimia ilmainen, mainoksilla kustannettava nettiliittymä. Siinä olisi sijainnin perusteella kohdennettuja mainoksia, joita ei voisi blokata. Esim. aina kun känny aukaisi, näkyisi ruudulla sijaintiin perustuva (ja tietysti muutenkin) kohdennettu pakollinen mainos.
Nothing dramatic happens at the tipping point. That just means Amoc is then doomed and it will slowly die, but that process could take 50 to 100 years.
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 07.01.2025 11:12 ^ja ^^ Teidän takia meillä ei ole mainosvaroin kustannettua kunnon sisältöä :kele:

Juuri muutama vko sitten pohdin, voisiko toimia ilmainen, mainoksilla kustannettava nettiliittymä. Siinä olisi sijainnin perusteella kohdennettuja mainoksia, joita ei voisi blokata. Esim. aina kun känny aukaisi, näkyisi ruudulla sijaintiin perustuva (ja tietysti muutenkin) kohdennettu pakollinen mainos.
Kiitos ei. Mä mieluummin annan mun työnantajan maksaa mun kännykkäliittymästä.

Mä ennemmin vieritän vastuuta tuonne mainostajien suuntaan. Silloin kun aloin nettiä käyttämään ei ollut mitään adblockereita eikä sellasia tarvinnutkaan ennen kuin mainostajat pilasi netin värikkäillä ja vilkkuvilla mainoksillaan. Itse ajoivat mut kestämättömään tilanteeseen joka oli pakko ratkaista.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
James Potkukelkka
Kitisijä

Vagabondo kirjoitti: 07.01.2025 11:22
James Potkukelkka kirjoitti: 07.01.2025 11:12 ^ja ^^ Teidän takia meillä ei ole mainosvaroin kustannettua kunnon sisältöä :kele:

Kiitos ei. Mä mieluummin annan mun työnantajan maksaa mun kännykkäliittymästä.

Joo. Tuossa visioimassani mainosrahoitteisessa liittymässä olisi se ongelma, että sellaisen hankkisivat perseaukiset. Mutta toisaalta hekin kyllä kuluttavat woltiin ja tekoripsiin..

Keskimäärin googlemainos maksaa ehkä 50c/klikki. Mutta nämä mainoksethan olisivat paikkaspesifisiä, eli saattaisivat olla arvokkaampiakin.
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 07.01.2025 11:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nothing dramatic happens at the tipping point. That just means Amoc is then doomed and it will slowly die, but that process could take 50 to 100 years.
sivustahuutaja
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Vagabondo kirjoitti: 07.01.2025 11:22 Mä ennemmin vieritän vastuuta tuonne mainostajien suuntaan. Silloin kun aloin nettiä käyttämään ei ollut mitään adblockereita eikä sellasia tarvinnutkaan ennen kuin mainostajat pilasi netin värikkäillä ja vilkkuvilla mainoksillaan. Itse ajoivat mut kestämättömään tilanteeseen joka oli pakko ratkaista.
Alkuaikoina vilkkumainokset olivat tavallaan ymmärrettäviä, koska mainostajat maksuivat vielä näytöistä. Tänä päivänä markkinoinnin pitäisi olla jo todennettuihin ostoihin perustuvaa. En mitenkään jaksa uskoa, että maksukykyinen henkilö ostaa vilkkumainosten kamaa.

Olisin valmis antamaan ostohistoriani esim. googlelle, jos google sitten huolehtisi, että näen vain hillittyjä mainoksia järkevistä tuotteista. Minulla on aivan loputtomat tarpeet ja ostaisin paljon enemmän, jos vain löytäisin kamaa.
James Potkukelkka
Kitisijä

Mä aina klikkaan applella luvan antaa seurata seilainhistoriaani, koska haluan nähdä mahdollisimman hyviä mainoksia.
Lolita
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Lolita »

sivustahuutaja kirjoitti: 07.01.2025 9:59
James Potkukelkka kirjoitti: 07.01.2025 9:43 Eikös Länsiväylä paperisena ollut ilmaislehti? Nyt digistä pitäisi maksaa??
Miksi ilmaislehden digipainos ei voisi olla maksullinen? Nykyään käytetään niin paljon adblockereita ja muita, että ilmaislehden ansaintamalli netissä ei ehkä sellaisenaan toimi.
Vantaan Sanomatkin ilmoitti tänään muuttuvansa netissä maksulliseksi. Ensin karsivat toisen paperilehden viikosta pois ja heikensivät jäljelle jääneen tasoa (lisäsivät mainoksia) ja nyt nettiuutiset maksullisiksi. Ajat on kovat. Onneksi Helsingin Uutiset on vielä netissä maksuton, mutta kuinka kauan?
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
James Potkukelkka
Kitisijä

Kuva