Oletko koskaan kokeillut kannabista?

Yleinen lätinä jä kitinä

Oletko koskaan kokeillut kannabista?

En
9
53%
Kyllä
8
47%
 
Ääniä yhteensä: 17

Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Oletko koskaan kokeillut kannabista?

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

urpiainen kirjoitti: 22.09.2021 9:25 Mä en voisi omalla naamalla ja julkisesti vastata tähän, koska vilpitön vastaukseni olisi varmaan Clintonin globaalisti naurettu I did not inhale, ja se voisi olla sietämättömän noloa.
Naurettavaa on ajatus että jos joku nuorena vähän pössyttelee hän ei ole validi presidentiksi.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Oletko koskaan kokeillut kannabista?

Viesti Kirjoittaja annepa »

Kyllä. Voin sanoa julkisestikin sillä rikos on jo vanhentunut. Muutaman kerran viihdetarkoituksessa, ei sopinut. Kerran kivunhoitoon, kun ajattelin, että jos tulee se etova olo niin en sitä nukkuessa huomaa. Pari henkosta auttoi kipuun niin, että sain nukuttua ja jos oli paha olo, en sitä huomannut.

Minua ärsytti eräs tyyppi, joka alkoi oikein tyrkyttämään pilveä minulle, kun sanoin että ei se sovi mulle. "Et vaan oo käyttäny sitä oikein, sen kans pitää aina olla joku kokeneempi opastamassa". Ei meinannu mennä perille, että ei kiinnosta. Vähän kuin viinan kanssa, sitähän saa selitellä, jos ei halua juoda. Kyllä on tyrkyttäjiä.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Oletko koskaan kokeillut kannabista?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

En ole kokeillut. Ylipäänsä päihteiden rooli ja merkitys elämässä on laskenut kovin pieneksi, joten vaikea kuvitella että niitä alkaisi kokeilemaan. Jos jotain kokeilisin, niin varmaan kokaiini olisi laittomista päihteistä kiinnostavin kokemus.
Universaali disclaimer.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Oletko koskaan kokeillut kannabista?

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

So Hard kirjoitti: 24.09.2021 13:49 En ole kokeillut. Ylipäänsä päihteiden rooli ja merkitys elämässä on laskenut kovin pieneksi, joten vaikea kuvitella että niitä alkaisi kokeilemaan. Jos jotain kokeilisin, niin varmaan kokaiini olisi laittomista päihteistä kiinnostavin kokemus.
Oletko Exsun rinnakkaisnikki.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Oletko koskaan kokeillut kannabista?

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Olen kokeillut! RUK:n kurssijuhlissa kaveri tarjosi ja minä polttelin. Omasta mielestäni ei vaikuttanut muhun mitenkään, mutta alkoholilla saattoi olla osuutta asiaan.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Oletko koskaan kokeillut kannabista?

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

Diddley Bow kirjoitti: 25.09.2021 9:32 Olen kokeillut! RUK:n kurssijuhlissa kaveri tarjosi ja minä polttelin. Omasta mielestäni ei vaikuttanut muhun mitenkään, mutta alkoholilla saattoi olla osuutta asiaan.
Tää on hassu juttu. Yleensä ensimmäinen kerta ei juurikaan toimi monella, tuntuu ettei asia tee yhtään mitään. Olen miettinyt että mistähän se voisi johtua, ja pohdin että oisko kyseessä joku ettei elimistö osaa heti käsitellä ulkopuolisia kannabinoideja, vai onko oma kannabidnoidinen järjestelmä "unessa". Tämä on nimittäin asia mitä kuullu ja nähnyt usein, eikä itellekään sillon jonnena ensimmäinen jointti tai edes piipullinen tehny mitään. Mutta olin motivoinut tietämään mitä pilvessä oleminen on, niin yritin kunnes onnistuin samana iltana.

Yksi asia voi olla että kannabis on helvetisti miedompaa, mitä ihmiset usein kuvittelee ja siitä voi tulla sellainen " ai tätäkö tämä nyt on?" efekti. Kaverin vanhemmat joskus soittivat sille että " Ollaan enon kanssa täällä Amsterdamin kahviloissa, enkä mie tajua yhtään mikä tämä meteli tästä on, eihän tämä mene edes päähän niinku viina".

Toinen reuna mikä tuosta viinan kanssa polttamisesta voi seurata, on ns. Dänkyrä-känni. Alkoholi yllättäen vahventaa kannabiksen vaikutuksia, ja päinvastoin, jonka takia on sitten aikamoisessa helikopteri-kunnossa, maailma pyörii ja oksettaa. Tämän takia vähä huvittaa kommentit " joo en mä tykkää poltella ku lentää laatta ja menee niin sekaisin. Olen aina ollut tosin aika kännissä kun koittanut mutta ei sovi mulle".

Jepjepjust.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Oletko koskaan kokeillut kannabista?

Viesti Kirjoittaja exsu »

So Hard kirjoitti: 24.09.2021 13:49 Jos jotain kokeilisin, niin varmaan kokaiini olisi laittomista päihteistä kiinnostavin kokemus.
Me voidaan lähteä eläkeläisinä koksuturisteiksi.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Oletko koskaan kokeillut kannabista?

Viesti Kirjoittaja annepa »

Haemaeraemies kirjoitti: 27.09.2021 8:21
Toinen reuna mikä tuosta viinan kanssa polttamisesta voi seurata, on ns. Dänkyrä-känni. Alkoholi yllättäen vahventaa kannabiksen vaikutuksia, ja päinvastoin, jonka takia on sitten aikamoisessa helikopteri-kunnossa, maailma pyörii ja oksettaa. Tämän takia vähä huvittaa kommentit " joo en mä tykkää poltella ku lentää laatta ja menee niin sekaisin. Olen aina ollut tosin aika kännissä kun koittanut mutta ei sovi mulle".

Jepjepjust.
Ai tolla on nimikin. 3 annosta alkoholia (eikä edes putkeen, oisko ollu 2-3 tunnissa) ja kahdet henkoset (niiden alkoholiannosten perään, eli en todellakaan ollut missään änkyräkännissä) meinasi mulle, että oksensin koko yön niin pahasti, että pelkäsin että kuolen. Ymmärsin kyllä, että kyse oli yhteisvaikutuksesta. Etova olo tuli kyllä ilmankin viinaa, joten nou tänks, jos en joskus kipulääkkeenä tatvi.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Oletko koskaan kokeillut kannabista?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

exsu kirjoitti: 27.09.2021 19:31
So Hard kirjoitti: 24.09.2021 13:49 Jos jotain kokeilisin, niin varmaan kokaiini olisi laittomista päihteistä kiinnostavin kokemus.
Me voidaan lähteä eläkeläisinä koksuturisteiksi.
Rinakkaisnikin on helppo lähteä!
Universaali disclaimer.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Oletko koskaan kokeillut kannabista?

Viesti Kirjoittaja exsu »

So Hard kirjoitti: 27.09.2021 21:59
exsu kirjoitti: 27.09.2021 19:31
So Hard kirjoitti: 24.09.2021 13:49 Jos jotain kokeilisin, niin varmaan kokaiini olisi laittomista päihteistä kiinnostavin kokemus.
Me voidaan lähteä eläkeläisinä koksuturisteiksi.
Rinakkaisnikin on helppo lähteä!
Oon kyllä yllättynyt ettei jääty tästä kiinni aiemmin.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Oletko koskaan kokeillut kannabista?

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

annepa kirjoitti: 27.09.2021 20:28
Haemaeraemies kirjoitti: 27.09.2021 8:21
Toinen reuna mikä tuosta viinan kanssa polttamisesta voi seurata, on ns. Dänkyrä-känni. Alkoholi yllättäen vahventaa kannabiksen vaikutuksia, ja päinvastoin, jonka takia on sitten aikamoisessa helikopteri-kunnossa, maailma pyörii ja oksettaa. Tämän takia vähä huvittaa kommentit " joo en mä tykkää poltella ku lentää laatta ja menee niin sekaisin. Olen aina ollut tosin aika kännissä kun koittanut mutta ei sovi mulle".

Jepjepjust.
Ai tolla on nimikin. 3 annosta alkoholia (eikä edes putkeen, oisko ollu 2-3 tunnissa) ja kahdet henkoset (niiden alkoholiannosten perään, eli en todellakaan ollut missään änkyräkännissä) meinasi mulle, että oksensin koko yön niin pahasti, että pelkäsin että kuolen. Ymmärsin kyllä, että kyse oli yhteisvaikutuksesta. Etova olo tuli kyllä ilmankin viinaa, joten nou tänks, jos en joskus kipulääkkeenä tatvi.
Joo nimitys tulee dänkki + änkyräkänni yhdistelmästä.

Ei sovi kyllä kaikille varsinkaan poltettuna. Sinun kohdalla harkitsisin varovaista syömistä, jos tavoitteena on kipujen hallinta. Polttamisesta tulee monille lähtökohtaisesti paska olo, varsinkin jos on tupakkaa mukana. Höyrystäminen o sitten seuraavaksi kevyin keino nauttia syömisen tai juomisen jälkeen.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Kiukkutipu
Kitisijä
Viestit: 1268
Liittynyt: 17.12.2011 22:09

Re: Oletko koskaan kokeillut kannabista?

Viesti Kirjoittaja Kiukkutipu »

En ole.
Ei varmaan yllättänyt ketään.

Ei ole vain kiinnostanut.
Joskus lukiossa tehtiin helvetin laaja ja työläs esitelmä/tutkielma päihteistä, niiden käytöstä ja käytön seurauksista. Haastateltiin lääkäreitä, poliiseja, patologia ja sosiaalityöntekijöitä ja tämän rupeaman jälkeen kiinnosti entistä vähemmän.

Ja tämä oli siis 80-luvun lopulla, kun Suomi vielä oli melkoinen lintukoto 😅
Oh, let me file that crap between "I dont give a fuck" and "Blow me"
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Oletko koskaan kokeillut kannabista?

Viesti Kirjoittaja annepa »

Haemaeraemies kirjoitti: 28.09.2021 12:23 Sinun kohdalla harkitsisin varovaista syömistä, jos tavoitteena on kipujen hallinta. Polttamisesta tulee monille lähtökohtaisesti paska olo, varsinkin jos on tupakkaa mukana. Höyrystäminen o sitten seuraavaksi kevyin keino nauttia syömisen tai juomisen jälkeen.
Täytyy pitää mielessä siltä varalta, että joskus tarvii. Silloin kauan sitten oli kyse yhdestä pehmytkudosvammasta, joka parani liikkumisella, mutta oli kyllä niin kipeä, että en voinut istua. Toimistotyöläiselle se tarkoitti kuuden viikon saikkua.
Puoliso kokeili Bedrocania (vai Bediolia?) ja ohjeena oli että se piti uuttaa teeksi. Koko kämppä haisi 😂
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Oletko koskaan kokeillut kannabista?

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

annepa kirjoitti: 28.09.2021 23:09
Haemaeraemies kirjoitti: 28.09.2021 12:23 Sinun kohdalla harkitsisin varovaista syömistä, jos tavoitteena on kipujen hallinta. Polttamisesta tulee monille lähtökohtaisesti paska olo, varsinkin jos on tupakkaa mukana. Höyrystäminen o sitten seuraavaksi kevyin keino nauttia syömisen tai juomisen jälkeen.
Täytyy pitää mielessä siltä varalta, että joskus tarvii. Silloin kauan sitten oli kyse yhdestä pehmytkudosvammasta, joka parani liikkumisella, mutta oli kyllä niin kipeä, että en voinut istua. Toimistotyöläiselle se tarkoitti kuuden viikon saikkua.
Puoliso kokeili Bedrocania (vai Bediolia?) ja ohjeena oli että se piti uuttaa teeksi. Koko kämppä haisi 😂
Toi teehen uuttaminen on mielestäni todella outoa, koska tuntuu että siinä laitetaan ihmiset kuluttamaan enemmän tuotetta kuin olisi tarpeellista. Kannabinodit ovat rasvaliukoisia ja yhdessä rasvan kanssa lämmitettynä tapahtuu tehokas dekarboksylointi, mikä aktivoi useita inaktiivisia kannabinoideja ja tekee niistä tehokkaammin imeytyvää.

Onko tämäkin siis lääkeyhtiön juonia paremmille tuloille!?!?!

Itse keittäisin siitä kaakaota tukevaan rasvaiseen maitoon.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Oletko koskaan kokeillut kannabista?

Viesti Kirjoittaja annepa »

Haemaeraemies kirjoitti: 29.09.2021 8:23
Toi teehen uuttaminen on mielestäni todella outoa, koska tuntuu että siinä laitetaan ihmiset kuluttamaan enemmän tuotetta kuin olisi tarpeellista. Kannabinodit ovat rasvaliukoisia ja yhdessä rasvan kanssa lämmitettynä tapahtuu tehokas dekarboksylointi, mikä aktivoi useita inaktiivisia kannabinoideja ja tekee niistä tehokkaammin imeytyvää.

Onko tämäkin siis lääkeyhtiön juonia paremmille tuloille!?!?!

Itse keittäisin siitä kaakaota tukevaan rasvaiseen maitoon.
Joo mie ihmettelin kans tätä teehommaa. Muistaakseni jossain vaiheessa mukaan tuli kookosöljy.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
Kerberos I
Kitinän uhri
Viestit: 549
Liittynyt: 21.04.2021 14:43
Paikkakunta: Savvoo hilij.. no ei vatussa!

Re: Oletko koskaan kokeillut kannabista?

Viesti Kirjoittaja Kerberos I »

En ole kokeillut, enkä kokeile lähtökohtaisesti. Pari tuttua kuollut nuorena huumeisiin, ja kokeilut lähteneet nimenomaan 'vaarattomasta' hasiksesta.
"Ainoa todellinen viisaus on tieto siitä, että et tiedä yhtään mitään." - Sokrates
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Oletko koskaan kokeillut kannabista?

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

Kerberos I kirjoitti: 29.09.2021 17:31 En ole kokeillut, enkä kokeile lähtökohtaisesti. Pari tuttua kuollut nuorena huumeisiin, ja kokeilut lähteneet nimenomaan 'vaarattomasta' hasiksesta.
En malta olla kysymättä, että mitä tekemistä hasiksella on asian kanssa, kun ei ne siihen kuolleet? MIksi et syytä alkoholia, joka taatusti oli ensimmäinen portti.

En oikein tajua tuota argumenttia ollenkaan vaikka yritän jos nyt tuli yllätyksenä, se on sama kuin sanoisi että kävelemään oppiminen tappoi tyypin joka hyppäsi auton alle. Miten sinä siis koet että tuo mainostamasi portti oikein toimii, koska sitähän tuossa viittaat?

Joo, taisteluväsymys paskan keskustelun takia painaa. Täällä oli onneksi hyvää pohdintaan sen sijaan mitä edustajamme laukoivat eetteriin.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Oletko koskaan kokeillut kannabista?

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Huumeiden käyttäjärikoksista annettavat tuomiot ovat kyllä kohtuuttomia. Ne ovat rikoksia ilman uhria.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Oletko koskaan kokeillut kannabista?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Homeboy65 kirjoitti: 02.10.2021 11:53 Huumeiden käyttäjärikoksista annettavat tuomiot ovat kyllä kohtuuttomia. Ne ovat rikoksia ilman uhria.
Jos ne ovat rikoksia ilman uhria, miksi ne ovat rikoksia?
Universaali disclaimer.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Oletko koskaan kokeillut kannabista?

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

So Hard kirjoitti: 02.10.2021 13:21
Homeboy65 kirjoitti: 02.10.2021 11:53 Huumeiden käyttäjärikoksista annettavat tuomiot ovat kyllä kohtuuttomia. Ne ovat rikoksia ilman uhria.
Jos ne ovat rikoksia ilman uhria, miksi ne ovat rikoksia?
No. Koukkuun jäänyt heroinisti on kyllä faktisesti uhri, myönnetään.
Mutta pilveä polttava viihdekäyttäjä jolle em. aktiviteetista ei koidu ainakaan ihmeemmin haittaa ei ole uhri.

Milloin ei-uhri muuttuu uhriksi on tulkintakysymys...
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Oletko koskaan kokeillut kannabista?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti: 02.10.2021 13:21
Homeboy65 kirjoitti: 02.10.2021 11:53 Huumeiden käyttäjärikoksista annettavat tuomiot ovat kyllä kohtuuttomia. Ne ovat rikoksia ilman uhria.
Jos ne ovat rikoksia ilman uhria, miksi ne ovat rikoksia?
Koska lainsäätäjä viisaudessaan on näin säätänyt?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Oletko koskaan kokeillut kannabista?

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

James Potkukelkka kirjoitti: 04.10.2021 8:59
So Hard kirjoitti: 02.10.2021 13:21
Homeboy65 kirjoitti: 02.10.2021 11:53 Huumeiden käyttäjärikoksista annettavat tuomiot ovat kyllä kohtuuttomia. Ne ovat rikoksia ilman uhria.
Jos ne ovat rikoksia ilman uhria, miksi ne ovat rikoksia?
Koska lainsäätäjä viisaudessaan on näin säätänyt?
Pilven polttamisen kohdalla taitaa olla suomessa ihan arvan ansioita.

Mutta osaako sohard selittää miten tuo on perusteltavissa juridisesti? Siis rikos missä teknisesti katsoen itse on uhri?
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Oletko koskaan kokeillut kannabista?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Oletko koskaan kokeillut kannabista?

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

Niitä voivat olla muun muassa
- yhteiskunnallinen hyöty,
- universaalinen moraali,
- tarpeellinen paternalismi
- epämääräisemmät tunteelliset syyt.

Noista yksi kestää mielestäni mitään tarkastelua, ja sekin on aika kyseenalainen.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Oletko koskaan kokeillut kannabista?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Haemaeraemies kirjoitti: 04.10.2021 9:21
James Potkukelkka kirjoitti: 04.10.2021 8:59
So Hard kirjoitti: 02.10.2021 13:21

Jos ne ovat rikoksia ilman uhria, miksi ne ovat rikoksia?
Koska lainsäätäjä viisaudessaan on näin säätänyt?
Pilven polttamisen kohdalla taitaa olla suomessa ihan arvan ansioita.

Jumalan käsi ohjasi arvontaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Vastaa Viestiin