Maakuntahillotolppavaalit 2022

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Maakuntahillotolppavaalit 2022

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ehdokas valittu perinteisellä metodilla. Jos vaikka tänään jaksaa kävellä muutaman kymmentä metriä syöttölän ovelta äänestyspisteelle.
Viimeksi muokannut Bluntly, 13.01.2022 9:56. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Maakuntahillotolppavaalit 2022

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

urpiainen kirjoitti: 13.01.2022 9:09 Ok, persut pistävät aloittelijoille luun kurkkuun. Nyt ihan radiomainostasolla aluevaalikulma on äänestää nykyisistä aluevaltuustoista bensan hinnan korottajat ulos.
Minusta tuo on selkeä ja realistinen tavoite vaaleihin! Moni kansanedustaja taitaa olla ehdokkaana, joten persut haluavat varmistaa, etteivät nuo bensan korottajat pääse läpi aluevaltuustoihin. Eihän bensan hinta mitenkaan alueille kuulu, mutta silti persujen tavoite on toteutuskelpoinen ja kristallinkirkas.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Maakuntahillotolppavaalit 2022

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Täältä kans voi hakea toteuttajia eikä paskanpuhujia: https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/b ... 75debd0793
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Maakuntahillotolppavaalit 2022

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kansalaisvelvollisuus täytetty. Äärimmäisen pienellä todennäköisyydellä ehdokkaani pääsee läpi, mutta onpahan ääni vihervasemmistokepulaisuutta vastaan.

En ole edes tarkistanut vaalimetodia.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Maakuntahillotolppavaalit 2022

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Hyh, ei ole näin turhaa äänestystä tullut ennen tehtyä. Sai tästä vaalikahvit, mutta muuten aivan sama. Hoitui onneksi samalla reissulla rokotuksen kanssa.

Veikkaan näiden vaalivoittoa:
- Kepu = kepulaisten (poliitikkojen) unelma saavutettiin
- Kokoomus = taitavat äänestää tunnllisesti

Demarit varmaan pitää pintansa, koska eläkeläisille lähellä olevat palvelut ovat lähellä sydäntä.

Persulle pitäisi olla tarjolla vaalikeissi, jotta jaksaisi näissä äänestää.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Maakuntahillotolppavaalit 2022

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Maakuntahillotolppavaalit 2022

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Meinasin eilen käydä ennakkoäänestämässä, mutta siellä oli niin pitkä jono (sic), että jätin väliin. Kansalaiskuntoni on nyt kiinni varsinaisen vaalipäivän suoriutumisesta.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Maakuntahillotolppavaalit 2022

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 19.01.2022 8:42 Meinasin eilen käydä ennakkoäänestämässä, mutta siellä oli niin pitkä jono (sic), että jätin väliin. Kansalaiskuntoni on nyt kiinni varsinaisen vaalipäivän suoriutumisesta.
Vaimon kanssa kävimme sunnuntaikävelyllä Ainoassa ja tosiaan jonoa oli kuin yökerhoon. Silti sitkeästi jonotimme ja vedin punaisen viivan Mikko Laaksolle.

Näyttää siltä, että arvioin äänestysprosentin selvästi alakanttiin.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Maakuntahillotolppavaalit 2022

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 19.01.2022 9:01
urpiainen kirjoitti: 19.01.2022 8:42 Meinasin eilen käydä ennakkoäänestämässä, mutta siellä oli niin pitkä jono (sic), että jätin väliin. Kansalaiskuntoni on nyt kiinni varsinaisen vaalipäivän suoriutumisesta.
Vaimon kanssa kävimme sunnuntaikävelyllä Ainoassa ja tosiaan jonoa oli kuin yökerhoon. Silti sitkeästi jonotimme ja vedin punaisen viivan Mikko Laaksolle.

Näyttää siltä, että arvioin äänestysprosentin selvästi alakanttiin.
Olikohan aamun Hesarissa, että siinä missä viime aikojen vaaleissa ennakkoäänestysprosentti on ollut joku 36, nyt se on 26. Voisi ehkä ajatella, että pandemiankin takia ennakkoäänestys painottuu näissä vaaleissa, kun se kai muutenkin on trendinä ollut. Voisi ehkä arvella, että äänestysprosentti nousee kuin nouseekin yli 40:n, mutta tuskin sentään 50:een.

Mut mitä puoluetta mä äänestäisin? Näissä vaaleissa politiikalle on niin vähän tilaa, että aika vaikea löytää eroja puolueiden välillä, ja sitä myötä motivaatiota käydä äänestämässä.

Vihreissä tökkii erityisesti se, että kieltämättä huonolla seuraamisellani on minulle syntynyt mielikuva, että lähinnä esittävät uusia menokohteita aika laajalti. Länsi-Uudellamaalla tilanne lienee kuitenkin se, että käytettävissä olevat resurssit ovat pikemminkin suppenemassa kuin kasvamassa, jolloin laajennusten sijaan kuulisin mieluummin priorisoinneista. Voi olla, että vihreät tällöin painottavat mielenterveys- ja sosiaalipalveluja, mikä ehkä olisi ihan hyvä juttu, mutta kokonaisuus ei oikein kutsu.

Kokoomusta on yleisesti käytännössä mahdoton äänestää, koska on niin suuri riski, että omalla äänellä tukee osapäivänatseja, mitä taas identiteettini ei kestäisi. Lisäksi vero- ja muu populistinen kampanja on niin läpikotaisin urpo, että työntää luotaan. Toisaalta sitten kokoomuksen priorisointivalmius vetää puoleensa. Mutta vaikka ymmärrän Sivustahuutajan argumentin siitä, että palvelusetelipolitiikka tuo esiin julkisen järjestelmän puutteet, jotenkin ajattelisin, että tässä tilanteessa niukat resurssit tulisi keskittää hyvinvointialueen priorisoitujen (julkisten) rakenteiden rakentamiseen, ei palvelusetelöidä minne sattuu.

Demarit. Joku siinä on, että jotenkin en oikein edes jaksa kuunnella, mitä ne sanoo, sivuutan vain. Vähän hölmöä mun puoleltani, mutta minkäs teet.

Tällaisissa vaaleissa en oikein tunne vetoa RKP:n suuntaan, vaikka muuten ne minulle kuiskivatkin. Kuitenkin käytännössä tuhlaavat resursseja tuplarakenteisiin kahdella kielellä, ja pirstaloivat resursseja ruotsinkielisten pikkukuntien lähipalveluihin, mikä ei oikein vetoa.

Vasemmistoliitto ei ole aikoihin vedonnut minuun, mutta sitten toisaalta, Li Andersson on ihan ylivoimainen pj-tenteissä asiantuntemuksellaan ja asiallisuudellaan. Kun sitten katson ehdokaslistaansa, olisi aika vaikea löytää ehdokasta.

Varsinainen pääkallokoppalakki-kökkötraktori-herätysliikeosasto ei tule kysymykseenkään. Eikä Hjallis.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Maakuntahillotolppavaalit 2022

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Kristallipuoluetta pukkaa?
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Maakuntahillotolppavaalit 2022

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 19.01.2022 9:21 Mut mitä puoluetta mä äänestäisin? Näissä vaaleissa politiikalle on niin vähän tilaa, että aika vaikea löytää eroja puolueiden välillä, ja sitä myötä motivaatiota käydä äänestämässä.
Liity rohkeasti nukkuvien puolueeseen. Koitetaan yhdessä saada äänestysprosentti pysymään alle 40%.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Maakuntahillotolppavaalit 2022

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

sivustahuutaja kirjoitti: 19.01.2022 9:37 ^ Kristallipuoluetta pukkaa?
Voi olla. Kuten taisin tännekin kirjoittaa, näitä tulee aluevaalikoneissa mulle suht korkealle. Varmaan sote-vaaleissa pitäisi olla muutama kontrollikysymys vaikka suhtautumisesta rokotteisiin, vaihtoehtohoitoihin ja puoskarilakiin.

Vähän vastaava juttu muuten kristillisten kanssa. Seurasin jotain keskustelua, jossa vasemmistopuolueet ja kokoomus jankkasivat sitä iänikuista julkisen tuottamat v. palveluseteli-hommaansa. Kristilliset koettivat väliin huudella, että molemmat kannat ovat pöljiä, yksityistämisessä isona ongelmana on julkisen puolen heikko ostamisosaaminen, ei yksityisen tuottamat palvelut sinänsä, ja toisaalta kalleimmat sote-asiakkaat eivät oikein ole tilanteessa, jossa resursseja riittää setelin perusteltuun käyttöön. Tarjosivat kinan keskelle ajatusta, jonka mukaan yleisen ideologisen vastustamisen tai kannattamisen sijaan hyvinvointialueiden tulisi muotoilla vähän pidemmälle mietitty hankintastrategia laadun ja tehokkuuden osaavaan ostamiseen - ja strategian systemaattinen toteuttaminen. Kuulosti minusta keskustelun järkevimmältä kannalta.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Maakuntahillotolppavaalit 2022

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti: 19.01.2022 9:43
urpiainen kirjoitti: 19.01.2022 9:21 Mut mitä puoluetta mä äänestäisin? Näissä vaaleissa politiikalle on niin vähän tilaa, että aika vaikea löytää eroja puolueiden välillä, ja sitä myötä motivaatiota käydä äänestämässä.
Liity rohkeasti nukkuvien puolueeseen. Koitetaan yhdessä saada äänestysprosentti pysymään alle 40%.
Tää olisi mulle hankalaa, mutta voi hyvin olla, että näin vielä käy!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Maakuntahillotolppavaalit 2022

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Aina on piraatit.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Maakuntahillotolppavaalit 2022

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

https://yle.fi/uutiset/3-12276746

Kok ja kesk menestystä kai tässä on povattu, eli sikäli ei yllätä kehityssuunta. Kiinnostavimpia seurauksia tässä on ehkä, katsooko kepu olevansa niin hyvässä nosteessa aluevaalien jälkeen, että tässähän voisi pitää ennenaikaiset eduskuntavaalit.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Maakuntahillotolppavaalit 2022

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Eihän aluevaalikannatus kerro välttämättä mitään kepun eduskuntavaalikannatuksesta? Äänestysaktiivisuudessa on eroa ja lisäksi moni äänestäjä voi pitää kepua tehokkaimpana lypsypuolueena, joka varmista sotealueen rahoituksen. Vihreiden lypsytaitoihinhan ei usko kukaan. Kainuulainen vihreä muka onnistuisi lypsämään fyrkkaa helsingin vihreiltä pohjoiseen? Not gonna happen.

Olisi kiva nähdä kannatusluvut sotealueittain. Joka alueelle valitaan kavereita ja siskoja kovapalkkaisiksi sotekalifeiksi, joten monellako alueella kepu on vahvoilla? Syyskuussa tilanne olisi ollut tämä, jos kannatus olisi noudattanut kuntavaaleja:

Kuva

Tuossa kepu saisi 9 sotepääylijohtajaa ja kokoomus vain 6. Sitten jaetaan tietohallintoylijohtajat, kiinteistöylijohtajat, viestintäylijohtajat, palveluylijohtajat ja muut ylijohtajat. Heille sitten johtavat avustajat, sekä erikoisavustajat ja tavalliset avustajat. Kepulaisilta loppuvat jopa eduskunta-avustajien kämppisten ex-hoidot tuossa rumbassa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Maakuntahillotolppavaalit 2022

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

sivustahuutaja kirjoitti: 20.01.2022 9:00 ^ Eihän aluevaalikannatus kerro välttämättä mitään kepun eduskuntavaalikannatuksesta?
Ei toki. Argumentti on kai ollut ennemmänkin se, että kun kepun vaalitulos ylittänee viime vuosien gallupkannatuksen (ja eduskuntavaalitason), kepu saa siitä hyvän fiiliksen tekemiseensä ja suosiosta voi tulla osin itsensä toteuttava ennuste eduskuntavaaleihin. Useinhan kannatuksessa on tällaisia trendejä, jotka saavat ihmiset lähtemään mukaan liikkeeseen, joka näyttää olevan myötätuulessa. En itse usko tähän ihan hirveästi, kun persutkin lienevät eduskuntavaaleissa vahvempia, mutta kysymys onkin enemmän se, uskooko kepun johto tähän mahdollisuuteen riittävästi, kun hallituksessakaan tuskin on enää hirveästi saavutettavaa.

Helmi-maaliskuussahan hallituksen pitäisi tehdä se virallinen arvio siitä, riittävätkö jo tehdyt ilmastotoimet hallitusohjelman tavoitteiden saavuttamiseen, vai tarvitseeko huhtikuun kehysriihessä panostaa rutkasti uusiin ilmastotoimiin. Tässä olisi sekä kepulla että vihreillä taas hyvä paikka kriisiyttää hallitus ja lähteä uuteen kampanjaan taistelutunnelmissa.

Toki -23 vaalit ovat jo suht lähellä, ja puolueet haluavat tehdä valmistautumistyön kunnolla, eli en ehkä itse usko ennenaikaisiin vaaleihin.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Maakuntahillotolppavaalit 2022

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

urpiainen kirjoitti: 20.01.2022 9:31
sivustahuutaja kirjoitti: 20.01.2022 9:00 ^ Eihän aluevaalikannatus kerro välttämättä mitään kepun eduskuntavaalikannatuksesta?
Ei toki. Argumentti on kai ollut ennemmänkin se, että kun kepun vaalitulos ylittänee viime vuosien gallupkannatuksen (ja eduskuntavaalitason), kepu saa siitä hyvän fiiliksen tekemiseensä ja suosiosta voi tulla osin itsensä toteuttava ennuste eduskuntavaaleihin.
Aluevaalikannatus tulee heijastumaan erittäin selvästi kepun toimintaan eduskunnassa. Mutta mekanismi menee vähän toisin. Aluevaalijytkyn jälkeen kepu pystyy petaamaan mielettömän määrän hillotolppia alueille. Tällä tavalla selusta on turvattu ja hallitusneuvotteluissa on varaa pelata entistä kovempaa peliä. Kepulle riittää ihan hyvin nykytason kannatus, jos persut pitävät pintansa ja persuja ei haluta hallitukseen. Ei ne prosentit, vaan se mitä niillä prosenteilla saa.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Maakuntahillotolppavaalit 2022

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Turun sanomien vaalikoneessa Liike Nytin edustaja oli parhaiten sopiva (vaikka arvomaailma-arvio oli heikosti sopiva.) IS:n vaalikoneessa koko puolue oli karkipäässä, kun taas esim. kok toisessa ääripäässä. Mitään hyödyllistä noista ei näy irtoavan (no, PS, liberaalit ja kristallipuolue eivät sovi.)
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Maakuntahillotolppavaalit 2022

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Aika pahalta näyttää kun hillotolppakepulit ja käsitoistentaskullaässdeepee veti melko potin.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Maakuntahillotolppavaalit 2022

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Persujen tulos näyttää siltä, että olisi pitänyt tankata auto tänään. Aluevaltuustot nostanevat bensan hinnan viiteen euroon litralta jo huomenna.

Länsi-Uudellamaalla taas on jonkinlainen new age -hörhöilyaalto tulossa. Kokoomus suvereeni ykkönen, eli valinnanvapautta, palveluseteliä ja terapiatakuuta pukkaa. Mä olen jo valinnut saunaterapiaa ja homeopaattisia hoitoja ensi viikolle, toivottavasti Vuornos lähettää setelit ajoissa.

Edit: niin, ja rahaa haluaan tietty lähettää jönsesteriin entistäkin enemmän jatkossa: https://www.is.fi/politiikka/art-2000008560582.html
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Maakuntahillotolppavaalit 2022

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Saa nähdä, rauhoittaako vai lisääkö tulos riitelyä hallituksessa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Maakuntahillotolppavaalit 2022

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Purran täytyy pikku hiljaa alkaa taikomaan kaneja hatusta. Luulen, että Halliksella soi puhelin, että mid vit tästä käännetään kurssia.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Maakuntahillotolppavaalit 2022

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Minua yllätti, että pienillä paikkakunnilla ei äänestetty aktiivisemmin. Olisin kuvitellut, että nimenomaan pienillä paikkakunnilla nämä vaalit olisi koettu kaikkein tärkeimmiksi vaaleiksi.

Nyt alueiden keskuskaupungit, ihan oikeutetusti, haalivat ison osan paikoista:
https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000008557319.html

Vaikka kepu puhuu lähipalveluista, niin mitäs luulette jyväskyläläisen kepuvaltuutetun tekevän, kun pitäisi päättää palvelujen sijoittamisesta ja rahaa on rajallisesti? Sijoittaako hän palvelut jänsteriin ja tippuu sitten seuraavissa vaaleissa pois valtuustosta?

Kepu veti näissä vaaleissa jutkyn ja kahmii ison kasan hillotolppia. Nyt kepu kuitenkin pakotetaan tekemään maakunnissa valinta isojen keskuskaupunkien ja pienten kuntien palvluiden välillä. Tuo paljastaa kepun visiot ihan katteettomiksi: rahaa ei ole kaikkeen.

Kuntarajojen poistuminen päätöksenteosta voi laukaista uuden aallon suomen kaupungillistumisessa. Palvelut keskittyvät keskuskaupunkeihin ja maaseutu tyhjenee vauhdilla. Pienten kuntien viimeinen ankkuri on peruskoulu ja niitäkään ei montaa tarvita, jos ei ole lapsia.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Maakuntahillotolppavaalit 2022

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 24.01.2022 8:36 Purran täytyy pikku hiljaa alkaa taikomaan kaneja hatusta. Luulen, että Halliksella soi puhelin, että mid vit tästä käännetään kurssia.

Jotenkin jäin semmoisiin fiiliksiin, että tuo bensatolloilu oli puolueen änkyräosaston ajatus. Purrahan ei siihen koskenut missään vaiheessa. Ehkä nyt saa vähän vipuvoimaa.


Ehkä isoin mieleen jäänyt juttu oli Vantaan äänestysprosentti. Menee jo säälittäväksi vaikka kuinka Mogadishun ottaisi huomioon. Olisi se nettiäänestys saatava pörisemään.


Oma ehdokas jäi kauaksi paikasta. No kokkareet kuitenkin rulettaa Espoossa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Vastaa Viestiin