HS 100 parasta laulua

Leffat, musiikki, taide, kirjallisuus ja sensellaiset
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9402
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: HS 100 parasta laulua

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

14 Space Dye Vest - Dream Theater

Nyt sitten mennään mun outojen valintojen osastolle. Joku voi erehtyä pitämään tätä tylsänä, vaikka oikeesti tää on hypnoottinen ja maaginen. Tää jaksaa kiehtoa vuosi vuoden perään. Tästä kokolailla puuttuu perinteinen kappalerakenne ja välillä biisissä on todella syviä suvantokohtia. Silti tää toimii järjettömän hyvin.

Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9402
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: HS 100 parasta laulua

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

13 Fly Me To The Moon (In Other Words) -

Mä en nimeä tätä kenellekään, vaan tämä saa edustaa itseään sävellyksenä ja sanoituksena. Klassikkobiisi 50-luvun puolivälistä, josta on aikojen kuluessa tehty paljon erilaisia hienoja sovituksia, niin laulettuna kuin instrumentaaliversiona. Joskus vietin pari työpäivää pyörittelemällä youtubesta löytyviä tän kappaleen eri versioita.

HSn listalla oli Sinatran versio, mutta mun mielestä se ei ole läheskään parhaita tästä. Enemmän muhun vetoaa esim. erilaiset bossa nova henkiset sovitukset, kuten tämä Julie Londonin versio.

Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9402
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: HS 100 parasta laulua

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

12 One Night Stand - Janis Joplin

Mun mielestä ylivoimaisesti paras kappale Janis Joplinilta. Tässä kaikki komponentit loksahtaa täydellisesti kohdalleen. Oikeastaan kaikki muut Janisin kappaleet voi unohtaa ja pyörittää tätä repeatillä :leuhka:

Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9402
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: HS 100 parasta laulua

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

11 Sex (I'm A) - Lovage

Lovage: Music to Make Love to Your Old Lady By on tolkuttoman hyvä levy, vaikka hieman epätasainen, eikä siten pääsisi kärkisijoille parhaiden levyjen listalla. Mutta ne levyn hyvät kappaleet on sitten tolkuttoman hyviä. Persoonallista juurevaa matskua. Luulen postanneeni tän joskus aikaisemminkin kitinään, mutta ei muistaakseni saanut sellaista kuhinaa aikaiseksi kuin tälläinen mestariteos ansaitsisi.



Kertaus:

11 Sex (I'm A) - Lovage
12 One Night Stand - Janis Joplin
13 Fly Me To The Moon (In Other Words) -
14 Space Dye Vest - Dream Theater
15 La Vie En Rose - Grace Jones
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9402
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: HS 100 parasta laulua

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

10 The Seventh Stranger - Duran Duran

Joo, oikeesti :D Duran Duranin Rio vinyyli oli mun suuria aarteita ala-asteikäisenä. Edelleen kuuntelen säännöllisesti, mutta siinä missä lapsena huomasi vain tarttuvat melodiat on vanhemmiten oppinut arvostamaan myös hienoja monikerroksisia sovituksia. Ei ole hysteriaa aiheuttava teinimusiikki enää The Beatlesin ja Duran Duranin tasolla :leuhka:
Meinaan kuunnelkaa nyt tätäkin sovitusta. Mitä kaikkea kauniin melodian taustalle on pakattu. Hieno äänivalli.

Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9402
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: HS 100 parasta laulua

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

9 Cherry Pie - Sade

Pitkä ura. Niukasti levyjä, mutta jokainen niistä on viimeisen päälle täydellisyyteen hiottuja alusta loppuun. Tavallaan helppoa taustamusiikkia, mutta kun pysähtyy kuuntelemaan, niin pehmeä äänimatto on täytetty jatkuvalla variaatioiden, fillereiden ja koukkujen sarjalla. Iätöntä musiikkia. Hirveä tehtävä valita vain yksi suosikki, mutta pakko mikä pakko. Cherry pie, koska oon niin makea tyyppi :mrgreen:

Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16639
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: HS 100 parasta laulua

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti: 09.02.2022 15:58 Duran Duranin Rio vinyyli oli mun suuria aarteita ala-asteikäisenä.
Keskeinen identiteettiperformanssi ala-asteikäisenä oli pitää Duran Durania huonona ja valitella, kun heviä soitetaan niin vähän.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9402
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: HS 100 parasta laulua

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

8 Romeo and Juliet - Dire Straits

Dire straits toki kuuluu olla kanssa mukana. Se mulle tärkein kappale on Romeo and Juliet. Tätä on kuunneltu repeatillä sekä soitettu ja laulettu lukemattomia kertoja vuosien mittaan.

Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9402
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: HS 100 parasta laulua

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

7 Shine On Me - Kingston Wall

Kotimaisista korkeimmalle kiipeää Kinston Wall. II -levyllä yhtyeen soitto, kappaleet ja soundit osuu täydellisesti kohdilleen. Ei yhtään heikkoa hetkeä koko albumilla, vaan toinen toistaan hienompia kappaleita, jotka tänäpäivänä kuulostaa yhtä hienoilta kuin levyn ilmestyessä. Jos kasaisin parhaiden levyjen listaa, niin Kinston Wall II olisi mukana oli lista sitten kuinka lyhyt tahansa. Tästä loogisesti seuraa, että kyseessä on se kaikkein paras levy ja listaykkönen. No ei tämän paremmin yhteen soittavaa klassista rock trioa ole koskaan ollut olemassa. Ei edes Jimi Hendrix Experience yllä tälle tasolle.

Tälle listalle arvoin edustajaksi äärimmäisen kauniin Shine on me biisin.

Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9402
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: HS 100 parasta laulua

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

6 Girl, I Think The World About You - The Commodores

The Commodores. Jälleen mennään sinne täydellisyyteen hiotun musiikin osastolle, jolle jopa Klaus Järvinen aikoinaan antoi täyden kympin levyraadissa ilman pienintäkään moitteen sanaa. Sen verran merkittävä tapahtuma, että jäänyt mieleen lapsuudesta. Silloin tosin kappaleena oli Nightshift, mutta ei tämä ole yhtään sen huonommin tehty ja sävellyksenä mielestäni parempi.

Ehkä hienoin kuuntelukokemukseni tästä on kun kerran yksin kotona ollessa luukutin tätä keskellä yötä ja ihastelin sitä stereoista lähtevää virheetöntä äänivallia, joka oli täytetty tasaisesti laidasta laitaan ja lattiasta kattoon. Yleensä jonnekin jää aukkoja tai jonnekin on tungettu liikaa tavaraa, mutta The Commodoresin kuuluisat slovarit on täydellisiä.

Tämänkin kohdalla oli vaikeuksia valita sitä yhtä ylitse muiden.



6 Girl, I Think The World About You - The Commodores
7 Shine On Me - Kingston Wall
8 Romeo and Juliet - Dire Straits
9 Cherry Pie - Sade
10 The Seventh Stranger - Duran Duran
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9402
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: HS 100 parasta laulua

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 09.02.2022 16:06
Vagabondo kirjoitti: 09.02.2022 15:58 Duran Duranin Rio vinyyli oli mun suuria aarteita ala-asteikäisenä.
Keskeinen identiteettiperformanssi ala-asteikäisenä oli pitää Duran Durania huonona ja valitella, kun heviä soitetaan niin vähän.
Jos voi sanoa, että jotain bändiä olisin joskus fanittanut, niin se on Duran Duran. En sentään kasannut leikekirjaa niin kuin kaverini.

Ilmeisesti yhtyeen soundi on sen verran koko bändin tuotos, että musiikin laatu tippui bändin hajoamisen myötä ja vuosituhannen alkupuolella uudelleen kasauksen yhteydessä syntyi vielä hieno Astronaut levy.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25571
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: HS 100 parasta laulua

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Mun tietämistäni Duran Duran biiseistä hienoin on mielestäni tämä



Ps. Girls on film oli myös sillä aiemmin mainitulla lapsuuden video-kokoelmalla, mutta harmillisesti Suomen TV:ssä kerran näytetty video lopetettiin kohtaan, jossa nänni juuri livahti esiin.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25571
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: HS 100 parasta laulua

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti: 08.02.2022 18:57 11 Sex (I'm A) - Lovage

tuo levyn kansi

Kuva'

On hillitön :D
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9402
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: HS 100 parasta laulua

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 10.02.2022 8:57
Vagabondo kirjoitti: 08.02.2022 18:57 11 Sex (I'm A) - Lovage

tuo levyn kansi

Kuva'

On hillitön :D
Todellakin :D
Levyn nimi on kans aika persoonallinen.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9402
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: HS 100 parasta laulua

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 10.02.2022 8:45 Mun tietämistäni Duran Duran biiseistä hienoin on mielestäni tämä
Jaa tää on siltä wedding albumilta. Mä en tuolta tunne oikein muita kuin sen Ordinary World hitin.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9402
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: HS 100 parasta laulua

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

5 Ne Me Quitte Pas - Jacques Brel

Top5 jäljellä. Sen saa avata Brel Ne me quitte pas kappaleella. Mä löysin Brelin Cityn keskusteluista, jossa pari tyttöstä yhdessä musiikkiketjussa keskusteli pitkään Brelistä. Toinen tais olla joku kirjastonhoitaja ja toinen oli Cityn gallerian kuumin kissa. Kuitenkin sen ketjun innoittaman hankin tätä omaan levyhyllyyni. Pelkän sävellyksen lisäksi iso osa kuuntelunautintoa on Brelin todella tunteikas tulkinta.



Olen ollut ymmärtävinäni että tämä kappale olisi ollut merkittävä osa myös Nina Simonen uraa, mutta mielestäni se ei pääse edes lähelle Brelin tunnetilaa.

Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9402
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: HS 100 parasta laulua

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

4 (Sittin' On) The Dock Of The Bay - Otis Redding

Tämä on klassisia top lista kappaleita ja mielestäni ihan perusteellisesti. Sävellys on kokolailla täydellinen. Kappaleen syntyhistoria ei yhtään himmennä sen legendaarista mainetta. Otis oli tullut uuden biisin kanssa studiolle selittäen kirjoittaneensa ensimmäisen listaykkösensä ja nauhoitti laulusta demoversion. Pari päivää myöhemmin suurin osa yhtyeestä menehtyy lentokoneonnettomuudessa. Studiolle jäänyt kitaristi sitten postuumisti viimeisteli kappaleen ja lopputuloksen yksi musiikkihistorian suurimmista kappaleista.



Ja niin kuin erinomaisen kappaleen kuuluu, niin tämäkin taipuu erilaisiin sovituksiin. Esimerkiksi Maaritin suomenkielinen käännös on todella hyvä.

Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9402
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: HS 100 parasta laulua

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

3 I'll be there - Jackson 5

Tästäkin kappaleesta on versioita vaikka kuinka ja syystä sillä niin hieno sävellys on kyseessä. Tällä kertaa kappale on helppo valita, mutta esittäjä vaikeampi, kun se on niin tärkeä pala sekä Four Topsin että Jackson 5 uraa ja myös Mariah Careyn versio on erinomainen. Mä nimesin tän nyt Jackson 5 nimiin, mutta linkkaan nuo muutkin niin saatte valita. Careyn MTV unplugged on näistä pisimpään ollut mun levyhyllyssä.





Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4287
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: HS 100 parasta laulua

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Vagabondo kirjoitti: 10.02.2022 13:54 Ja niin kuin erinomaisen kappaleen kuuluu, niin tämäkin taipuu erilaisiin sovituksiin.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9402
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: HS 100 parasta laulua

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

2 The Road To Mandalay - Robbie Williams

Vanhojen klassikkojen eteen tuuppasin Robbien. Soolouralla teki nipun äärimmäisen hienoja kappaleita. Ei vakavaa taidetta, vaan äärimmäisen hienoa viihdettä, joihin osaan sai vielä väkerrellä kunnon budjetilla hienoja videoita.

The road to mandalay on mulle se ykkönen Robbien tuotannossa. Sen lisäksi että kappale on niin hieno, niin tää liittyy olennaisesti siihen aikaan kun kiersin autolla pitkin eurooppaa ja tää oli mun ja vaimon epävirallinen matkalaulu. Tästä tulee aina hyvälle tuulelle ja ajatuksen vie hienoihin nuoruusvuosiin.

Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9402
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: HS 100 parasta laulua

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

1 I Will Survive - Cake (Gloria Gaynor)

Ja discobiisillä listan kärkeen. Mä jaan tässä hieman kunniaan myös Gloria Gaynorille, jonka discoversio on se legendaarinen ja parhaiten tunnettu. Tää on kuitenkin se kappale mistä Gloria muistetaan. Ainakaan minä en googlaamatta pysty nimeämään yhtään muuta hänen kappalettaan ja mulla sentään on Glorian levy hyllyssä. Mainittakoon myös, että Vicky Rostin Oon voimissain käännös on myös vallattoman hauska versio. Molemmat mainituista on sellaisia, että jos tulee baarissa, niin on pakko mennä tanssimaan :D

Mutta se tärkein ja rakkain versio on Caken rockhenkisempi näkemys. Tää on se kappale, jolla mä testaan äänentoiston jos sorrun hifistelemään. Tän pitää soida hyvin. Soundien karheus pitää tulla läpi. Soittimien pitää kuulostaa lämpimiltä ja läsnäolevilta. Hyvillä stereoilla kuulostaa kuin soittimet olisi melkein kosketusetäisyydellä ja sä seisot keskellä bändiä. Lisäksi Caken sovitus on mielettömän hyvä. Useampi melodia päällekkäin bändin tyylin mukaisesti. Ja vaikka saksofoni on mulle se puhallinsoittimista kaunein, niin tässä on niin luvattoman kaunis trumpettisoundi hyväilemässä hieman surumielistä melodiaa, ettei sitä voi olla rakastamatta.







Ja vaikka mä olen pitänyt Postmodern Jukeboxia sivussa tästä listasta äänistysten tuoreuden takia, niin lisätään tähän myös heidän näkemys.

Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9402
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: HS 100 parasta laulua

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

That's all folks. Kertauksena vielä koko Top100 lista:

1 I Will Survive - Cake (Gloria Gaynor)
2 The Road To Mandalay - Robbie Williams
3 I'll be there - Jackson 5
4 (Sittin' On) The Dock Of The Bay - Otis Redding
5 Ne Me Quitte Pas - Jacques Brel
6 Girl, I Think The World About You - The Commodores
7 Shine On Me - Kingston Wall
8 Romeo and Juliet - Dire Straits
9 Cherry Pie - Sade
10 The Seventh Stranger - Duran Duran
11 Sex (I'm A) - Lovage
12 One Night Stand - Janis Joplin
13 Fly Me To The Moon (In Other Words) -
14 Space Dye Vest - Dream Theater
15 La Vie En Rose - Grace Jones
16 All Along The Watchtower - Jimi Hendrix
17 Starman - David Bowie
18 Hotel California - Eagles
19 Stand By Me - Ben E. King
20 Come Into My Head - Kimbra
21 Just A Man - Faith No More
22 You Know I'm No Good - Amy Winehouse
23 Sinnerman - Nina Simone
24 Veden Alla - Emma Salokoski Ensemble
25 Dos Gardenias - Buena Vista Social Club
26 African Air - Kemopetrol
27 Come On Eileen - Kevin Rowland & Dexys Midnight Runners
28 Stayin’ Alive - Bee Gees
29 Fallin' - Alicia Keys
30 Wuthering heights - Kate Bush
31 Hidastaa - Asa
32 Across 110th Street - Bobby Womack
33 Parallel Universe - Red Hot Chili Peppers
34 Bohemian Rhapsody - Queen
35 This Love - Maroon 5
36 My Immortal - Evanescence
37 Land Of Confusion - Genesis
38 Sunny - Boney M
39 Child In Time - Deep Purple
40 Thunderstruck - AC/DC
41 Katso Tähtiä - Sir Elwoodin Hiljaiset Värit
42 Billie Jean - Michael Jackson
43 Question - Korpi Ensemble
44 A Hazy Shade Of Winter - Simon & Garfunkel
45 Somebody Told Me - The Killers
46 Careless Whisper - George Michael
47 Cornflake Girl - Tori Amos
48 Just A Girl - No Doubt
49 Penny Lane - The Beatles
50 Rajaton - Mariska
51 Separate Ways - Gary Moore
52 La Maza - Silvio Rodrigues
53 Dumpa Mig - Veronica Maggio
54 I'm Ready For Love - Martha And The Vandellas
55 Maailma On Tyly - Kolmas Nainen
56 Virtual Insanity - Jamiroquai
57 He Won't Go - Adele
58 Paratiisi - Rauli Badding Somerjoki
59 Killing Me Softly · Roberta Flack
60 Sateentekijä - Kerkko Koskinen
61 Loneliness - Grand Funk Railroad
62 Where Is The Love? - Black Eyed Peas
63 Invisible Man - Nicole Willis And The Soul Investigators
64 California Dreaming - The Mamas And The Papas
65 Joku Raja - PMMP
66 Freestyler - Bomfunk MC's
67 Miehen täytyy - Aki Sirkesalo
68 Return To Oz - Scissor Sisters
69 Kaunis Painajainen - Don Huonot
70 Mala Vida - Mano Negra
71 Papa Was A Rolling Stone - The Temptations
72 Joneskaupunki - Juliet Jonesin Sydän
73 Standing Next To Me - The Last Shadow Puppets
74 Self Esteem - The Offspring
75 Fall Upon Love - Slow
76 Know Your Enemy - Rage Against The Machine
77 Satellites - September
78 Ordinary - Tuomo
79 Tag Am Meer - Die Fantastichen vier
80 Pakko Päästä Pois - Tehosekoitin
81 Ascolta Il Tuo Cuore - Laura Pausini
82 The River - Bruce Springsteen
83 Ihmisten Edessä - Jenni Vartiainen
84 Je Suis Malade - Lara Fabian
85 Porqué te vas? - Jeanette
86 Mysteries We Understand - Sophie B Hawkings
87 My Favourite Game - The Cardigans
88 London Calling - The Clash
89 To Zion - Lauryn Hill
90 I'm Coming Out - Diana Ross
91 Levottomat jalat - Hassisen Kone
92 Eye Of The Tiger - Survivor
93 Jackpot - Eppu Normaali
94 Wonderwall - Oasis
95 Älä muistele pahalla - Gnu
96 Stop - Sam Brown
97 Sä - Scandinavian Music Group
98 Nine Million Bicycles - Katie Melua
99 Rosanna - Toto
100 The Devil Went Down to Georgia · The Charlie Daniels Band
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16639
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: HS 100 parasta laulua

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti: 10.02.2022 14:37 Ja discobiisillä listan kärkeen.
Mua kovasti jännitti, että mitä sun ykköspaikalle tulee. Tuntui, että sen on pakko olla huikea antikliimaksi. Tylsää, jos se on joku kummajainen, josta en ole kuullutkaan. Toisaalta tylsää myös, jos se on joku aivan ilmeinen.

Mä olen nyt sulatellut tätä aikani, ja olen sitä mieltä, että tämä oli sun taiteilijakuvaasi erinomaisesti sopiva veto. Kukaan ei odota espanjalaista inkvisiota, mutta ei kyllä discokärkeäkään. Erinomaista!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9402
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: HS 100 parasta laulua

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 15.02.2022 21:47
Vagabondo kirjoitti: 10.02.2022 14:37 Ja discobiisillä listan kärkeen.
Mua kovasti jännitti, että mitä sun ykköspaikalle tulee. Tuntui, että sen on pakko olla huikea antikliimaksi. Tylsää, jos se on joku kummajainen, josta en ole kuullutkaan. Toisaalta tylsää myös, jos se on joku aivan ilmeinen.

Mä olen nyt sulatellut tätä aikani, ja olen sitä mieltä, että tämä oli sun taiteilijakuvaasi erinomaisesti sopiva veto. Kukaan ei odota espanjalaista inkvisiota, mutta ei kyllä discokärkeäkään. Erinomaista!
Joo, liian neverhööd tai ilmeinen olisi ollut tylsää.

Mä en valinnut listakärkeä mitenkään suunnitelmallisesti. Listanhan mä rakensin niin, että ensin karsin kappaleet sataan ja sen jälkeen aloin nostamaan niitä lopulliselle listalle yksitellen ja pikaisesti arvioiden minkä ylä- tai alapuolelle kappaleen pitää asettua. Kun kaikki oli paikoillaan, totesin I will Surviven olevan kärjessä ja se tuntui oikealta. Kyllä mä ton valinnan takana voin edelleen seisoa ylpeänä. Hauskasti vielä pärähti mun top100 listalta soimaan tätä kirjoittaessa.

Noissa virallisissa listoissa mua häiritsee sellainen vakavamielinen rockposeeraus, vaikka musiikki on iloinen asia. No sama ärsyttää taiteessa laajemminkin. Viihde on hyväksi :D
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4287
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: HS 100 parasta laulua

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Classic Rock rankkasi 50 parasta musiikkivideota – Ykköseksi nostettiin Peter Gabrielin klassikko

https://www.soundi.fi/uutiset/classic-r ... klassikko/
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Vastaa Viestiin