HS 100 parasta laulua

Leffat, musiikki, taide, kirjallisuus ja sensellaiset
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: HS 100 parasta laulua

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti: 01.02.2022 16:25 Simon & Garfunkel oli vahvasti HSn listalla ja takuuvarmasti mukana minunkin listalla. Aikoinaan löysin yhtyeen isäni levyhyllyä selaamalla ja koekuuntelemalla.
Sama. Vanhemmillani oli näitä. Mulle on jäänyt parhaiten tietty mieleen isompia hittejä, mutta ei ehkä niinkään mainitsemasi tie yli synkän virran, vaan pikemminkin Sounds of Silence ja Mrs. Robinson.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: HS 100 parasta laulua

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

38 Sunny - Boney M

ja sitten häpeilettömän iloista ja aurinkoista diskoa. Sitä on vaan vaikea olla onneton, kun tää pärähtää kaiuttimista. Yksi mun kaikkien aikojen lempparibiiseistä ja varma valinta listalle.

Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: HS 100 parasta laulua

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti: 31.01.2022 19:53 Penny lane on mun mielestä bändin hienoimpia sävellyksiä ja melodia rullaa nätisti alusta loppuun. Valintaan vaikuttaa myös se miten kivasti tää on käännetty Suomeksi.
Mähän olen siis syntyperäinen Rööperin kundi, ja vaikka muutimme sieltä pois niin aikaisin, että oikeasti en muista sieltä mitään, niin muuten Junnu Vainion kuvaama (varmaan joku 1940-50-luvun?) kaupunkilapsuus on sellaista, että ehkä 80-luvun alkupuolen Töölössä kuitenkin vielä koki vähän samankaltaista. Ainakin talkkareita paettiin ahkerasti. Sitä kautta koen tämän - ja siis nimenomaan suomalaisen version - osin jotenkin omakohtaisenkin nostalgiseksi, vaikka tämäkin on enemmän vanhempieni sukupolven musiikkia. Minun korviini Suomi-versio on musiikillisestikin tosi oiva. Ja suomalaiset sanat tosiaan hyvät, vaikka hieman kaipaan alkuperäisen tunnelmointia "beneath the blue suburban skies" ja ennen muuta loppukaneettia "Very strange", joka on itsessään very strange.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: HS 100 parasta laulua

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

37 Land Of Confusion - Genesis

Genesis vaelsi 70-luvun vakavasta progebändistä kohti populaarimpaa ilmaisua ja teki parhaat levynsä 80-luvulla. Land of confusion on mun mielestä se kappale jossa palaset osui parhaiten kohdalleen. Melodiat, soundit ja sovitus toimii vuosikymmenestä toiseen. Se bändin 70-luvun proge on sitten sitä tekotaiteellista itsetarkoituksellista kikkailua. Ei kannata vaivautua sen kanssa. Genesis kannattaa nauttia kaupalllisena.

Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: HS 100 parasta laulua

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

36 My Immortal - Evanescence

Päivän sekalaisen kattauksen viimeisenä herkkupalana Evanescencen älyttömän kaunis pianoballadi. Ihan vaan koska tää on niin hieno :dream:



Kertaus:

36 My Immortal - Evanescence
37 Land Of Confusion - Genesis
38 Sunny - Boney M
39 Child In Time - Deep Purple
40 Thunderstruck - AC/DC
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: HS 100 parasta laulua

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 02.02.2022 12:46
Vagabondo kirjoitti: 02.02.2022 12:38 Mä en oikein ymmärrä miksi britit kutsuu kitaravetoista melodista rockia popiksi, mutta näin tekevät. Tiedä sitten ovatko he vai muu maailma oikeassa.
Mä olen kyllä varmaan viimeinen ihminen osallistumaan jotenkin tietopohjaisesti tähän keskusteluun, mutta sanottakoon nyt kuitenkin, että mä olen jotenkin ajatellut, että kun 1990-luvulla rock-puolella trendikästä oli amerikkalainen, erityisesti Seattle-vetoinen grunge, joka ei ollut erityisen melodisen kepeää, niin britit alkoivat kutsua itseironisesti (tai sitten amerikkalaiset alkoivat kutsua pilkkaavasti) omaa erilaista rock-muotiaan popiksi.
Suht uskottavan kuuloinen selitys. Mulle nää eri genrejen väliset pissimiskilpailut on ollut aivan yhdentekeviä, niin en ole seurannut ja osaa tuota faktisesti kommentoida.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: HS 100 parasta laulua

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 02.02.2022 12:59
Vagabondo kirjoitti: 01.02.2022 16:25 Simon & Garfunkel oli vahvasti HSn listalla ja takuuvarmasti mukana minunkin listalla. Aikoinaan löysin yhtyeen isäni levyhyllyä selaamalla ja koekuuntelemalla.
Sama. Vanhemmillani oli näitä. Mulle on jäänyt parhaiten tietty mieleen isompia hittejä, mutta ei ehkä niinkään mainitsemasi tie yli synkän virran, vaan pikemminkin Sounds of Silence ja Mrs. Robinson.
Toi duo teki suht lyhyellä urallaan aika paljon historiallisesti merkittävää musiikkia.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: HS 100 parasta laulua

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 02.02.2022 13:04
Vagabondo kirjoitti: 31.01.2022 19:53 Penny lane on mun mielestä bändin hienoimpia sävellyksiä ja melodia rullaa nätisti alusta loppuun. Valintaan vaikuttaa myös se miten kivasti tää on käännetty Suomeksi.
Mähän olen siis syntyperäinen Rööperin kundi, ja vaikka muutimme sieltä pois niin aikaisin, että oikeasti en muista sieltä mitään, niin muuten Junnu Vainion kuvaama (varmaan joku 1940-50-luvun?) kaupunkilapsuus on sellaista, että ehkä 80-luvun alkupuolen Töölössä kuitenkin vielä koki vähän samankaltaista. Ainakin talkkareita paettiin ahkerasti. Sitä kautta koen tämän - ja siis nimenomaan suomalaisen version - osin jotenkin omakohtaisenkin nostalgiseksi, vaikka tämäkin on enemmän vanhempieni sukupolven musiikkia. Minun korviini Suomi-versio on musiikillisestikin tosi oiva. Ja suomalaiset sanat tosiaan hyvät, vaikka hieman kaipaan alkuperäisen tunnelmointia "beneath the blue suburban skies" ja ennen muuta loppukaneettia "Very strange", joka on itsessään very strange.
Mulla itselläni ei ole mitään kontaktia tälläiseen kaupunkilaisuuteen maaseudulla pikku kaupungin kupeessa kasvaneena, mutta jotenkin noista sanoista paistaa uskottava menneen ajan kaupunkielämä.

Suomalainen versio on ehkä jopa parempi kuin alkuperäinen. Ainakin sanoitus on.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: HS 100 parasta laulua

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti: 02.02.2022 13:06 37 Land Of Confusion - Genesis

Tästä sellainen aprikoos, että Phil Collinsin hienoin biisi on mielestäni In the Air Tonight, jossa on todella jännät sanat sen lisäksi, että biisi on hieno. Ryhdyin sitten googlettamaan, että mitä ne oikein tarkoittavat. Päädyin alkulähteelle; Phil Collins sanoi "I don't know what this song is about. " :)
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: HS 100 parasta laulua

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti: 02.02.2022 13:01 38 Sunny - Boney M

Boney M:n loi Frank Farian, jonka myöhempi luomus oli Milli Vanilli :)
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: HS 100 parasta laulua

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Neil Youngin Helpless ja John Denverin Annie's song ovat kaksi maailman kauneinta slovaria.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: HS 100 parasta laulua

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 02.02.2022 14:00
Vagabondo kirjoitti: 02.02.2022 13:01 38 Sunny - Boney M

Boney M:n loi Frank Farian, jonka myöhempi luomus oli Milli Vanilli :)
Oliko tän Milli Vanillin kanssa joku skandaali? En tiennyt kumpaakaan, mutta ei Frank Farian nimikään sano mitään. Mä en oikein handlaa tälläistä nippelitietoa. Monesti mua ei edes kiinnosta tietää minkä nimisiä soittajia jossain bändissä on. Tälläkin listalla on monta yhtyettä jonka soittajista mulla ei ole mitään käsitystä.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: HS 100 parasta laulua

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Homeboy65 kirjoitti: 02.02.2022 14:40 Neil Youngin Helpless ja John Denverin Annie's song ovat kaksi maailman kauneinta slovaria.
Googlen mukaan toi on Crosby Nash Stills & Young kappale. John Denver tai Annie's song ei sanoneet mitään, mutta melodian tunnistin, joten olen joskus kuullut. Mun mielestä nää oli tylsiä. Jälkimmäisestä voisi saada hyvällä sovituksella toimivan, kun melodia on lupaavampi, mutta tälläisenä mä en jaksa kuunnella edes yhtä kertaa loppuun. Tsekkasin muutama coverin Annie's Songista jos niistä olisi löytynyt raikkaampi ote, mutta ei siitä ollut apua. Valitan, mutta en voi tukea esittämääsi hypoteesia.

HSn listallakin oli useampi Neil Youngin kappale, niin selvästi niistä monet tykkää. Muutaman listalla olleen tsekkasin uteliaisuuttani, mutta ei ole mun juttu.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: HS 100 parasta laulua

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 02.02.2022 13:56
Vagabondo kirjoitti: 02.02.2022 13:06 37 Land Of Confusion - Genesis

Tästä sellainen aprikoos, että Phil Collinsin hienoin biisi on mielestäni In the Air Tonight, jossa on todella jännät sanat sen lisäksi, että biisi on hieno. Ryhdyin sitten googlettamaan, että mitä ne oikein tarkoittavat. Päädyin alkulähteelle; Phil Collins sanoi "I don't know what this song is about. " :)
Phil Collinsin live levy on harvoja joita olen koskaan myynyt eteenpäin, kun kyllästyin kuuntelemaan sitä. Korjaan taitaa olla ainut levy, koska jossain kohtaa sen myynti alkoi hieman harmittamaan ja opin ettei mistään levystä kannata koskaan luopua, kun ei siitä kuitenkaan saa mitään merkittävää rahaa. Tää vaan pohjustuksena sille, että kyllä vaan se Collinsin hienoin on Land of confusion, vaikka en kiistä In the air tonight kappaleen hienoutta :paavi:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: HS 100 parasta laulua

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Homeboy65 kirjoitti: 02.02.2022 14:40 Neil Youngin Helpless ja John Denverin Annie's song ovat kaksi maailman kauneinta slovaria.
Tässä hieman slovaritajunnan laajentamiseen.

In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: HS 100 parasta laulua

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti: 02.02.2022 17:23
James Potkukelkka kirjoitti: 02.02.2022 14:00
Vagabondo kirjoitti: 02.02.2022 13:01 38 Sunny - Boney M

Boney M:n loi Frank Farian, jonka myöhempi luomus oli Milli Vanilli :)
Oliko tän Milli Vanillin kanssa joku skandaali? En tiennyt kumpaakaan, mutta ei Frank Farian nimikään sano mitään. Mä en oikein handlaa tälläistä nippelitietoa. Monesti mua ei edes kiinnosta tietää minkä nimisiä soittajia jossain bändissä on. Tälläkin listalla on monta yhtyettä jonka soittajista mulla ei ole mitään käsitystä.


Milli Vanilli oli kaikkien pop-huijauksien arkkityyppi.

Eli kultasormi tuottaja/biisintekijä Frank Farian (850 million records and 800 gold and platinum certifications) teki hienon biisin rumien studiomuusikoiden kanssa. Sitten piti saada kauniit pojat silmäkarkiksi ja Frank löysi kielitaidottomat tanssijat ja kohta miljoonilla teinitytöillä sukat pyörivät jaloissa. Ainoa ongelma, että homma toimi liian hyvin :lollero:

Bändi oli joka ohjelmassa ja voitti mm. Grammyn "parhaana tulokkaana". Pian alettiin ihmetellä, miten nämä kielitaidottomat ja ilmeisesti myös laulutaidottomat pojat ovat tehneet tällaisen hitin!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: HS 100 parasta laulua

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Vagabondo kirjoitti: 02.02.2022 17:47
Homeboy65 kirjoitti: 02.02.2022 14:40 Neil Youngin Helpless ja John Denverin Annie's song ovat kaksi maailman kauneinta slovaria.
Googlen mukaan toi on Crosby Nash Stills & Young kappale. John Denver tai Annie's song ei sanoneet mitään, mutta melodian tunnistin, joten olen joskus kuullut. Mun mielestä nää oli tylsiä. Jälkimmäisestä voisi saada hyvällä sovituksella toimivan, kun melodia on lupaavampi, mutta tälläisenä mä en jaksa kuunnella edes yhtä kertaa loppuun. Tsekkasin muutama coverin Annie's Songista jos niistä olisi löytynyt raikkaampi ote, mutta ei siitä ollut apua. Valitan, mutta en voi tukea esittämääsi hypoteesia.

Vähän tarkennusta.
NY kirjoitti tuon em. biisin kun hänen soolouransa oli katkolla hänen liittyessään yhtyeeseen jonka nimeksi tuli Crosby, Stills, Nash & Young. Se on siis faktisesti Neil Youngin biisi. Se on myös hänen kokoelmallaan nimeltä Decade.
C, S, N & Y ovat sitten myöhemminkin liittyneet väliaikaisesti yhteen, tehneet keikkoja ja levyjä.

Eräässä Woodstockista kertovassa elokuvassa esiintyi yhtye nimeltä Freud, Marx, Engels & Jung joka siis parodioi C, S, N & Y:tä. Se tuli myös erään suomalaisen kantribändin nimeksi...
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: HS 100 parasta laulua

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 03.02.2022 9:46 Milli Vanilli oli kaikkien pop-huijauksien arkkityyppi.

Eli kultasormi...
Mä epäilin, että just tästä oli kyse, mutta en ollut varma. Ei mitään muistijälkeä tuosta biisistä. Kuulosti ihan oudolta.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: HS 100 parasta laulua

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

35 This Love - Maroon 5

Hyvä kappale hyvältä levyltä. Vuodet ei ole vienyt yhtään tän biisin taikaa.

Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: HS 100 parasta laulua

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti: 03.02.2022 14:37
James Potkukelkka kirjoitti: 03.02.2022 9:46 Milli Vanilli oli kaikkien pop-huijauksien arkkityyppi.

Eli kultasormi...
Mä epäilin, että just tästä oli kyse, mutta en ollut varma. Ei mitään muistijälkeä tuosta biisistä. Kuulosti ihan oudolta.
Jaa? Musta hieno. EIkä pidä väheksyä kauniita poikia ja olkatoppauksia!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: HS 100 parasta laulua

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

34 Bohemian Rhapsody - Queen

Oli itsestään selvää, että Queen on listalla ja kun rajasin vain yhteen kappaleeseen, niin Bohemian Rhapsody on ilmiselvä valinta. Tässä rikotaan kaikki perinteisen laulunkirjoituksen säännöt ja silti lopputuloksena toimiva hittikappale, joka onnistuu nousemaan listoille vuosikymmen toisensa perään. Myönnän että tässä valinnassa painavat myös kappaleen merkittävyys rock musiikin historiassa pelkän oman maun lisäksi. Ihan kuuntelukokemuksena saatan preferoida paria muuta Queenin kappaletta, mutta kun en ihan varmuudella pysty sanomaan mikä olisi se parempi, niin Bohemian rhapsodyllä mennään.

Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: HS 100 parasta laulua

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

33 Parallel Universe - Red Hot Chili Peppers

Mä elin joskus 90-luvulla todella vahvaa Peppers vaihetta ja levyjä tuli veivattua taajaan. Myöhemmin äänentoiston parantuessa bändi on hieman ajautunut sivuraiteelle, kun mua hieman häiritsee noi leikatut bassosoundit. Tai siis yleensä ne häiritsee todella paljon, mutta tässä tapauksessa pystyn melkein antamaan ne anteeksi, kun musiikki on muuten niin loistavaa. Paremmilla soundeilla tää olis top vitosessa tai ainakin kympissä.

Vaikka soundit tuli haukuttua, niin Parallel universen bassolinja on silti maaginen ja se juttu mikä nostaa tän kaikkien muiden RHCP biisien yläpuolelle.

Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: HS 100 parasta laulua

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

32 Across 110th Street - Bobby Womack

Tää oli joskus Radio Helsingin soitetuin kappale, mutta muuten Bobby Womack tuntuu hieman unohtuneen eikä sitä yleensä löydy tälläisiltä listauksilta. Mikä on tavallaan sääli, koska musiikki on niin rautaista tavaraa. Henkilökohtainen mielipiteeni on, että Bobby Womack on huomattavasti parempi kuin Marvin Gaye. Bobbynkin olisi kannattanut kuolla näyttävästi aikoinaan, niin olisi jäänyt nimi isommalla historian kirjoihin :?

Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: HS 100 parasta laulua

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

31 Hidastaa - Asa

Jos on jäänyt epäselväksi niin mä oon kotimaisen räpin ystävä. En sen listakaman, vaan tän juurevamman hieman underground matskun. Ruudolf ja Kemmuru olisivat varmaan ansainneet paikkansa listalla, mutta kaikki ei mahdu, niin Asa saa toimia lipunkantajana. Asahan on tälläinen hassu vasemmistosaarnaaja, niin sanat on mitä sattuu, joskaan ei niin hassuja kuin Avain nimellä tehdyllä debyytillä, mutta flow on sulavaa ja kappale svengaa nätisti tukevan biitin päällä.

Mä taidan olla silleen outo rapin kuuntelija, että sanoilla on mulle aika vähän merkitystä. Oleellisempaa on taustat, rytmi ja flow. Mä en monesti edes kuuntele sanoja, vaan sanojen rytmiä.



EDIT: Niin tää oli päivän vika, niin kertauslista mukaan.

31 Hidastaa - Asa
32 Across 110th Street - Bobby Womack
33 Parallel Universe - Red Hot Chili Peppers
34 Bohemian Rhapsody - Queen
35 This Love - Maroon 5
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: HS 100 parasta laulua

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 03.02.2022 14:54
Vagabondo kirjoitti: 03.02.2022 14:37
James Potkukelkka kirjoitti: 03.02.2022 9:46 Milli Vanilli oli kaikkien pop-huijauksien arkkityyppi.

Eli kultasormi...
Mä epäilin, että just tästä oli kyse, mutta en ollut varma. Ei mitään muistijälkeä tuosta biisistä. Kuulosti ihan oudolta.
Jaa? Musta hieno. EIkä pidä väheksyä kauniita poikia ja olkatoppauksia!
Siis oudolta sanan siinä merkityksessä, että kappale ei kuulostanut edes etäisesti tutulta. Ihan kuin en olisi sitä koskaan kuullut, vaikka tuskin olen sitä 80-luvulla voinut välttyä kuulemasta.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Vastaa Viestiin