HS 100 parasta laulua

Leffat, musiikki, taide, kirjallisuus ja sensellaiset
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: HS 100 parasta laulua

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

90 I'm Coming Out - Diana Ross

Diana Ross oli aika selkeä valinta listalle. Niin paljon hittejä ja hienoja kappaleita joko soolona tai Supremesin päälaulajana. Ongelma oli lähinnä minkä laulun tuosta hittikavalkaadista listalle nostaisi. Mitenkään järkevästi perusteella ei selvää ykkösvalintaa löydy, niin mennään tunteella. Tässä on niin hieno intro että pitkälti sen perusteella nostetaan juuri I'm coming out. Sellasta vanhaa kunnon ison bändin hyvänmielen diskoa oikeilla soittimilla.

Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: HS 100 parasta laulua

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

89 To Zion - Lauryn Hill

Jatketaan rytmimusiikin parissa. The Miseducation Of Lauryn Hill on hieno kokonaisuus. To Zion on levyn R&B -henkisempiä tekeleitä. Oman lapsen myötä tästä Hillin omalle lapselleen kirjoittamasta kappaleesta on tullut entistä tärkeämpi. Läskiä biittiä, hyviä soundeja ja nätti melodia. Toimii.

Katselin tuossa listaa ja tämä näyttää olevan ainoa R&B edustaja mukana. Hieman yllättävää.

Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: HS 100 parasta laulua

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

88 London Calling - The Clash

London Calling ei liene yllätys? Vanhan aallon punkin mestariteos. Tyylisuuntana punk on aika haastava, koska ei kikkailla monimutkaisilla sovitusratkaisuilla, niin sävellykseltä ja sanoitukselta vaaditaan paljon. Sen takia suuri osa punkista onkin ihan massaan häviävää matskua.

Mä olen ehkä just vähän liian nuori muistamaan tän lapsuudesta ja vasta aikuisiällä hankin kyseisen levyn, kun halusin tarkastella lähemmin mihin maine perustuu. Tämähän tuppaa olemaan aina mukana kun parhaita kappaleita listataan. Ansaitusti.

Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: HS 100 parasta laulua

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

87 My Favourite Game - The Cardigans

Sarjassa hyvin tehty musiikki on hyvä asia. Viimeisen päälle huolella tehtyä poppia ja hyviä melodioita. Vallankin Gran Turismo -levy tarjosi hittejä toisensa jälkeen eikä aika ole vienyt näiden tenhoa. My Favourite Game on se isoin mikä nousee mun mieleen The Cardigansista, joten siksi just tämä kappale.

Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: HS 100 parasta laulua

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

86 Mysteries We Understand - Sophie B Hawkings

Mä oletan, että tämä on mun listan kansainvälinen neverheard kappale. Ainakin täällä Suomessa Sophie oli sellainen yhden kappaleen ihme. Mitään muuta en muista radiosta koskaan kuulleeni. Ei se Damn, I wish I was your lover hittikään ole korviini kantautunut 90-luvun alun jälkeen. Minulla toki hitin sisältänyt levy on ja koneelle ripattuna pyörii aina silloin tällöin. Levyn varsinainen helmi on kuitenkin tämä kiihkeästi eteenpäin hölkkäävä Mysteries we understand. Persoonallinen sävellys, kiihkeä tunnelma ja hyvä toteutus. Hieno kappale ja varma valinta listalle.



Ja kertauksena kolmannen päivän kappaleet:

86 Mysteries We Understand - Sophie B Hawkings
87 My Favourite Game - The Cardigans
88 London Calling - The Clash
89 To Zion - Lauryn Hill
90 I'm Coming Out - Diana Ross

Hyvää yötä. Sunnuntaina sitten seuraava 5 kappaleen setti, jossa yksi onnellinen mies on päässyt kiilaamaan itsensä neitojen väliin ja bändit jätetään muille päiville.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: HS 100 parasta laulua

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Olen hitaaseen tahtiin kuunnellut Hesarin listaa ja sieltä bongasin (aiemmin mainitsemani The Smiths - There Is A Light That Never Goes Outin lisäksi) toisenkin uuden biisin soittoon

Michael Kiwanuka – Cold Little Heart



Tähän tykästyin katsoessani https://www.hbo.com/big-little-lies jota myös suosittelen. Pariskunnille sopiva sarja.
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 22.01.2022 9:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: HS 100 parasta laulua

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti: 22.01.2022 1:49 90 I'm Coming Out - Diana Ross

Diana Ross oli aika selkeä valinta listalle. Niin paljon hittejä ja hienoja kappaleita joko soolona tai Supremesin päälaulajana. Ongelma oli lähinnä minkä laulun tuosta hittikavalkaadista listalle nostaisi. Mitenkään järkevästi perusteella ei selvää ykkösvalintaa löydy, niin mennään tunteella. Tässä on niin hieno intro että pitkälti sen perusteella nostetaan juuri I'm coming out. Sellasta vanhaa kunnon ison bändin hyvänmielen diskoa oikeilla soittimilla.

Tästä tuli mieleen, että oletko katsonut

olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: HS 100 parasta laulua

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Vagabondo kirjoitti: 22.01.2022 2:05 88 London Calling - The Clash

London Calling ei liene yllätys? Vanhan aallon punkin mestariteos. Tyylisuuntana punk on aika haastava, koska ei kikkailla monimutkaisilla sovitusratkaisuilla, niin sävellykseltä ja sanoitukselta vaaditaan paljon. Sen takia suuri osa punkista onkin ihan massaan häviävää matskua.

Mä olen ehkä just vähän liian nuori muistamaan tän lapsuudesta ja vasta aikuisiällä hankin kyseisen levyn, kun halusin tarkastella lähemmin mihin maine perustuu. Tämähän tuppaa olemaan aina mukana kun parhaita kappaleita listataan. Ansaitusti.

London Calling on myös albumina yksi kaikkien aikojen hienoimmista. :wink:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: HS 100 parasta laulua

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 22.01.2022 9:14 Olen hitaaseen tahtiin kuunnellut Hesarin listaa ja sieltä bongasin (aiemmin mainitsemani The Smiths - There Is A Light That Never Goes Outin lisäksi) toisenkin uuden biisin soittoon

Michael Kiwanuka – Cold Little Heart
Mä tsekkasin ton kanssa, kun oli mulle tuntematon nimi, ja kuulosti lupaavalta, mutta en oikein ehtinyt vielä keskittyä siihen.

About Dreamgirls. Olet kysynyt saman ennenkin ja vastaus on edelleen kyllä :mrgreen:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: HS 100 parasta laulua

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Homeboy65 kirjoitti: 22.01.2022 12:02 London Calling on myös albumina yksi kaikkien aikojen hienoimmista. :wink:
Oon vähän eri mieltä. Muu levy ei mielestäni yllä samalla tasolle kuin London Calling ja kokonaisuus ei siten ole ihan niin merkittävä.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: HS 100 parasta laulua

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

85 Porqué te vas? - Jeanette

Jahas, aika käydä sunnuntain listauksen kimppuun. Liikkeellä lähdetään maailmanmusiikin klassikolla. Herkkä ja kaunis sävellys, joka taipuu hienosti myös uudenpiin sovituksiin, mutta mennään listalla alkuperäisesittäjän voimin.



Emma Salokoski Ensemble on tehnyt tästä myös hienon käännöksen. Tän levyn mä hankin jo ihan sen takia, että saan tämän kappaleen kokoelmiini.



Alkuperäinen kappale toimii hyvin myös Kemmurun räpäytyksen taustana.



En lähde tarkistamaan, mutta mielestäni olen nämä kaikki postannut jo aiemmin tuonne kitinän musaketjuun, joten tän löytyminen mun listalta ei pitäisi olla minkäänlainen yllätys.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: HS 100 parasta laulua

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

84 Je Suis Malade - Lara Fabian

Seuraavaksi Ranskalaiseen musiikkiperintöön, mutta mennään belgialais-italialaisen artistin versiolla. Vaikka pääosin suosin iloista ja menevää musiikki listavalinnoissani, niin joku kaunis tuskassa kieriskelevä balladi piti tunkea mukaan. Originaali ei ole mulle tuttu, mutta sävellys istuu hyvin teknisesti taitavalla Laralle.

Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: HS 100 parasta laulua

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

83 Ihmisten Edessä - Jenni Vartiainen

Teemu Brunila on paras pop melodioiden säveltäjä Suomessa. Kysymys oli lähinnä mikä niistä tulee listalle. Crashin Sugared houkutti, mutta päädyin tähän ison kaupallisen menestyksen saavuttaneeseen Jenni Vartiaisen biisiin. No ostinhan minäkin Vartiaisen levyn pitkälti tän kappaleen takia. Rehellistä häpeilemätöntä viihdettä kauniissa paketissa.

Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: HS 100 parasta laulua

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

82 The River - Bruce Springsteen

Yllättyykö joku, että tää on mun listalla? Oli itsestään selvää, että jos Brucelta on kappale mukana se on nimenomaan The River. Tää oli se mistä mun Brucen diggailu lähti liikkeelle. Tää on se kappale mitä itse soitan ja laulan Brucelta mieluiten. Tätä tuli laulettua tuutulauluna pojalle lukemattomina iltoina, silloin kun hän oli vielä pikkuinen.

Springsteenin kuuntelussa mulla oli aika pitkä tauko. Sitä tuli kuunneltua teininä. Sitten pitkä pätkä, ettei juurikaan. Nyt sitten viimeisen kymmenen vuoden aikana taas enemmän. Mielenkiintoista miten eri juttuja näistä kappaleista kuulee näin vanhempana ja paremmalla äänentoistolla.

Originaali on sen verran soitettu, että varioidaan tähän live-esityksellä:

Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: HS 100 parasta laulua

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

81 Ascolta Il Tuo Cuore - Laura Pausini

Tajusin just, että Springsteen oli ainoa kappale Britannia-usa-akselilta tänään. Sunnuntain artistikimaran päättää Laura Pausini :h: Laura on mulle se italialaisen musiikin isoin nimi ja levyhyllystä löytyy kattava kokoelma hänen tuotantoaan. Paljon hyviä kappaleita, niin oli tosi vaikea valita yksittäistä hittiä yli muiden, joten kuuntelin sydäntäni ja valitsin mutulla Ascolta il tuo cuoren (pun intended).

Jälleen hyvin tehtyä musiikkia mun listalla huolellisin sovituksin. Kaunista, miellyttävää, mutta hyvin kuuntelua kestävää ja kauniita sovituksellisia yksityiskohtia.




EDIT: niin kertauksena vielä päivän listaus:

81 Ascolta Il Tuo Cuore - Laura Pausini
82 The River - Bruce Springsteen
83 Ihmisten Edessä - Jenni Vartiainen
84 Je Suis Malade - Lara Fabian
85 Porqué te vas? - Jeanette

Tää oli todennäköisesti kansainvälisin päiväkattaus listalta.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: HS 100 parasta laulua

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti: 22.01.2022 15:30
James Potkukelkka kirjoitti: 22.01.2022 9:14 Olen hitaaseen tahtiin kuunnellut Hesarin listaa ja sieltä bongasin (aiemmin mainitsemani The Smiths - There Is A Light That Never Goes Outin lisäksi) toisenkin uuden biisin soittoon

Michael Kiwanuka – Cold Little Heart
Mä tsekkasin ton kanssa, kun oli mulle tuntematon nimi, ja kuulosti lupaavalta, mutta en oikein ehtinyt vielä keskittyä siihen.

About Dreamgirls. Olet kysynyt saman ennenkin ja vastaus on edelleen kyllä :mrgreen:
Hiton Dynastia!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: HS 100 parasta laulua

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti: 23.01.2022 13:23 82 The River - Bruce Springsteen
Tämä on hieno, mutta kuten aiemminkin sanoin, sanoituksen kohdalla ollaan hiuksen hienolla rajalla, mennäänkö juuston puolelle.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: HS 100 parasta laulua

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 23.01.2022 14:10
Vagabondo kirjoitti: 23.01.2022 13:23 82 The River - Bruce Springsteen
Tämä on hieno, mutta kuten aiemminkin sanoin, sanoituksen kohdalla ollaan hiuksen hienolla rajalla, mennäänkö juuston puolelle.
Juu, tästähän oli pitkä keskustelu silloin kun HS julkaisi artikkelin kappaleesta.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: HS 100 parasta laulua

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ Joo, mä taisin silloinkin olla sitä mieltä, että vaikka selitettynä näen korniusriskin, olen aina kokenut biisin tosi hienona. Muuten tämänkertainen setti on mulle ihan tuntematonta kamaa, paitsi tietty Jenni Vartiainen, jota ei minusta tällaisille listoille nyt sentään saa valita. Mut mun mielestä on hienoa, että vaikka sä olet tuollainen ihme hifisti ja erikoisuusfetisisti, niin silti valitset! Ja Emma Salokoski on minusta hieno, vaikka en tuota biisiä muistanutkaan. Jos kuuntelisin musiikkia, kuuntelisin ehkä toisinaan Emma Salokoskea.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: HS 100 parasta laulua

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 24.01.2022 17:09 ^ Joo, mä taisin silloinkin olla sitä mieltä, että vaikka selitettynä näen korniusriskin, olen aina kokenut biisin tosi hienona. Muuten tämänkertainen setti on mulle ihan tuntematonta kamaa, paitsi tietty Jenni Vartiainen, jota ei minusta tällaisille listoille nyt sentään saa valita. Mut mun mielestä on hienoa, että vaikka sä olet tuollainen ihme hifisti ja erikoisuusfetisisti, niin silti valitset! Ja Emma Salokoski on minusta hieno, vaikka en tuota biisiä muistanutkaan. Jos kuuntelisin musiikkia, kuuntelisin ehkä toisinaan Emma Salokoskea.
Mä kuuntelen sujuvasti musiikkia, jossa aivan typerät sanat tai en edes ymmärrä laulun kieltä. Riverin korniusriski on henkilökohtaisesti mulle täysin irrelevantti näkökulma, mutta ymmärrän ja hyväksyn, jos joku ei siitä sen takia tykkää.

Täydellisen kevyen, hyvin rullaavan ja kuuntelua kestävän pop biisin tekeminen on vaikeaa. Tietenkin niitä pitää olla tälläisellä listalla. Joskin mä oikeastaan valitsin paremminkin Teemu Brunilan kuin Jennin listalle, koska mä oon varma, että tämä kappale toimisi jonkun muunkin esittämän. Hyvää coveria odotellessa.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: HS 100 parasta laulua

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

80 Pakko Päästä Pois - Tehosekoitin

Niin niistä hyvin rullaavista pop melodioista kun oli just puhetta, niin tässä on seuraava sitä lajia. Tehosekoittimen törkeän hieno Duran Duran pastissi. Nätisti eteenpäin kulkevan kompin päälle ladottu nippu melodioita laulustemmoja ja jousiryhmiä myöten. Soitanta vaan kasvaa ja komistuu loppua kohti. Voiko tätä paljoa hienommin tehdä. Klassikko.

Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: HS 100 parasta laulua

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

79 Tag Am Meer - Die Fantastichen vier

Osa listalla olevista kappaleista on mukana sävellyksen ja/tai sanoituksen takia. Toiset taas liittyvät tiukasti johonkin tiettyyn sovitukseen. Tag am meer on tätä jälkimmäistä ryhmää. MTV Unplugged toi maailmaan paljon mielenkiintoisia akustisia versioita eturivin artisteilta. Die Fantastichen Vier MTV Unplugged on tietääkseni parasta mitä ohjelmasarja sai aikaan. Rap nelikon taakse oli kasattu niin perinteiset rock soittimet kuin sinfoniaorkesteri. Isoja sovituksia kappaleista aidoilla soittimilla, joka takaa luonnollisen soundin.

Mulla oli ilo viettää paljon aikaa oikealla markkina-alueella, kun tämä pyöri telkkarissa ja onnistuin katsomaan konsertin kolmesti. Jos lähtisin kasaamaan listaa maailman parhaista levyistä, niin tämä olisi mukana. Ei yhtään hutia tai täytebiisiä. Mikä tietenkin teki ihan mahdottomasti valita levyltä parasta kappaletta, niin valinta kohdistui yhteen kuudestatoista parhaan joukosta :D

Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: HS 100 parasta laulua

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

78 Ordinary - Tuomo

Soulman Tuomo. Jossain vaiheessa tuntui, että kaikessa mielenkiintoisessa kotimaisessa musiikissa oli kosketinsoittajana Tuomo Prättälä. Lukuisten bändiprojektien lisäksi Tuomo julkaisi sooloprojektina 70-luvun soul musiikkia kunnioittavaa musiikkia. Reaches out for you -levyltä löytyvä Ordinary tavoittaa maagisen odottavan tunnelman. Stevie Wonderilla ei ole yhtään näin hienoa kappaletta :leuhka:

Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: HS 100 parasta laulua

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

77 Satellites - September

Onko tää nyt discoa, poppia vai mitä. Aikakautensa parasta hittimusiikkia kuitenkin. Sävellys on todella onnistunut. Jää kerrasta mieleen, mutta sitä jaksaa silti kuunnella vuodesta toiseen. Keinotekoiset soundit nyt on mitä on, mutta ne antaa anteeksi kun on niin hyvän mielen musaa. Joku vois coveroida tästä oikein vimpan päälle hienon version. Vaikka Postmodern Jukebox.

Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: HS 100 parasta laulua

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

76 Know Your Enemy - Rage Against The Machine

Ja sitten tunneskaalan toiseen päähän. Aggressiot päälle ja nyrkki ilmaan. Tää kolisi heti ensikuulemalla eikä ole päästänyt otteestaan. Erityismaininta kitarasoololle joka on yksi parhaista ja persoonallisimmista koskaan.



Maanantain biisit:

76 Know Your Enemy - Rage Against The Machine
77 Satellites - September
78 Ordinary - Tuomo
79 Tag Am Meer - Die Fantastichen vier
80 Pakko Päästä Pois - Tehosekoitin
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Vastaa Viestiin