Ukrainan ja Venäjän sota

Yleinen lätinä jä kitinä
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Vagabondo kirjoitti: 03.05.2022 13:42 Lehdissä on nyt uumoiltu Venäjän julistavan sodan voitonpäivänä. Miten tämä suhtautuu siihen, että sodan alkupuolella sotilaallinen erityisoperaatio nimityksen käyttöä perusteltiin venäjän perustuslailla joka kieltää hyökkäyssodan?
Ensin tarvitaan provokaatio. Kohta siviilejä kuolee Venäjällä.
Universaali disclaimer.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

So Hard kirjoitti: 03.05.2022 13:43
Vagabondo kirjoitti: 03.05.2022 13:42 Lehdissä on nyt uumoiltu Venäjän julistavan sodan voitonpäivänä. Miten tämä suhtautuu siihen, että sodan alkupuolella sotilaallinen erityisoperaatio nimityksen käyttöä perusteltiin venäjän perustuslailla joka kieltää hyökkäyssodan?
Ensin tarvitaan provokaatio. Kohta siviilejä kuolee Venäjällä.
Aaa, niinpä tietysti. Kuinka mä unohdin tän :oops:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 03.05.2022 12:42
Ylermi Ylihankala kirjoitti: 03.05.2022 12:18 Jos Putin kuolisi puolen vuoden sisään, mitä tapahtuisi sodalle tai asioille isossa kuvassa?
No tuotahan ei kukaan tiedä (kuten toki itsekin tiedät). Mutta voisin ajatella, että Putinin kuolema saattaisi edesauttaa tilanteesta poispääsyä. Tai sitten ei.
Itse haluan ajatella, että turha olla asiassa liian positiivinen. Venäjä on kuitenkin täysin eri kulttuuri historiansa kanssa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja aasi »

Syöpäleikkaus, tai sitten pohjustetaan tarinaa Putinin katoamiselle.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

urpiainen kirjoitti: 26.04.2022 15:15 Jos tämä on todellinen juttu, niin mun on kyllä vaikea ymmärtää. En usko, että venäläiset olisivat niin autistisen typeriä, että nuo Epäselvät Allekirjoitukset, peruukit, SIMsit, suoraan pakasta vedetyt paidat ja mitä kaikkea olisivat vahinko. Vaikea vain ymmärtää tarkoitusta. Toisaalta, aatetoverien meiningeissä jo vuosia on ollut jonkinlainen sekoitus läppämeininkiä ja karmeaa todellisuutta.
Mä putoan yhä enemmän kärryiltä. Nää venäläisten jutut Astrid Lindgrenistä todisteena Ruotsin natsivaltiosta ovat aivan hämmentäviä, kuten myös tämä toinen tuore kela Hitleristä juutalaisena, jonka takia Israel tukee uusnatseja, vai miten se nyt meni. Tää on ihan QAnon-kamaa, jota ei kai voi olla edes tarkoitettu otettavaksi tosissaan. On meininkiä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Mitään juutalaisten joukkomurhaa ei edes tapahtunut. Se oli vain juoni, jotta heille saataisiin oma valtio sen jälkeen kun pääjuutalainen, Hitler, olisi ryöstänyt venäläisten rikkaudet. Juoni epäonnistui venäjän uljaan puolustustaistelun takia, mutta länsi meni natsien puolelle ja perusti israelin valtion "muka kuolleille" juutalaisille. Vai miten Israelissa muka voisi olla yli 9 miljoonaa asukasta, jos kaikki juutalaiset olisi tapettu keskitysleireilla!?
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Keräävät rahaa venäläisille antifasisteille?

Kuva
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

sivustahuutaja kirjoitti: 04.05.2022 16:36 Keräävät rahaa venäläisille antifasisteille?
Natsittomuus on ryssitty :hep:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ on tuo kuitenkin parempi tukea suoraan kuin ostaa esim. bensaa. Menee apu paremmin perille suoraan sotatoimialueelle.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

urpiainen kirjoitti: 25.02.2022 10:35 Käsittääkseni öljytulot ovat Venäjälle kuitenkin kaasutulojakin tärkeämpää. Jokainen tankkaus Suomessakin rahoittaa Venäjän sotaretkeä. Ikävää, koska öljyn vienti ei ole samassa mielessä putkiriippuvaista kuin kaasun. Toki se tekee venäläisen öljyn korvaamisen helpommaksi, mutta jos Eurooppa alkaa ostaa öljynsä muualta, menee Venäjän öljy tyydyttämään kysyntää siellä, missä ennen käytettiin nyt Eurooppaan menevää öljyä. Logistinen veivailu vain nostanee öljyn hintaa, mikä sekin sopii Venäjän sotahommiin.

Vaikuttavinta olisi pienentää radikaalisti öljyn kysyntää, eli korvata venäläisen öljyn käyttö ydinvoimalla ja uusiutuvilla. Aika hidasta. Sikäli kun öljyä korvataan ei-öljyllä, ilmeinen vaihtoehto on varmaan eurooppalaisen kivi- ja ruskohiilen renessanssi. Ilmasto ei kiitä.


Miltä nyt ei-länsimaisten tahojen halukkuus ostaa venäläistä öljyä näyttää?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Brent-Ural ero on noin 36 usd/barrel. Brentin hinta 107 usd/barreli.
https://www.neste.com/investors/market- ... oil-prices

Länsi saisi kieltää venäjän öljyn rahtien vakuuttamisen ja jälleenvakuuttamisen. Tuo yhdistettynä laivayhiöiden kieltoon koskea vänäjän rahtiin ja satamien sulku auttaisi hidastamaan venäjän öljyn virtaamita intiaan ja muihin semi-paskamaihin.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^
India Wants Russia to Discount Its Oil to Below $70 a Barrel
https://www.bloomberg.com/news/articles ... 0-a-barrel

Nyt vaan lisää painetta pönttöön.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Vahvistamattoman tiedon perusteella ukraina on ilmeisesti osunut neptunella venäjän vuosimallin 2017 fregattiin, joka siis taitaa olla tyyliin uusin venäjän alus. Jos tämä pitää paikkansa, niin venäjän laivaston toiminta menee vaikeaksi. Fregatin ohjuspuolustuksen olisi pitänyt olla parasta mitä venäjältä löytyy.

Kuva
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja So Hard »

sivustahuutaja kirjoitti: 06.05.2022 8:33 Vahvistamattoman tiedon perusteella ukraina on ilmeisesti osunut neptunella venäjän vuosimallin 2017 fregattiin, joka siis taitaa olla tyyliin uusin venäjän alus. Jos tämä pitää paikkansa, niin venäjän laivaston toiminta menee vaikeaksi. Fregatin ohjuspuolustuksen olisi pitänyt olla parasta mitä venäjältä löytyy.
Kova juttu jos totta, mutta mä olen lakannut lukemasta vahvistamattomia huhuja. Ennen kuin Ukrainan asevoimat itse niin sanoo, se on puuppaa.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 06.05.2022 8:33 Vahvistamattoman tiedon perusteella ukraina on ilmeisesti osunut neptunella venäjän vuosimallin 2017 fregattiin,

Olisko linkkiä?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

So Hard kirjoitti: 06.05.2022 8:45 Kova juttu jos totta, mutta mä olen lakannut lukemasta vahvistamattomia huhuja. Ennen kuin Ukrainan asevoimat itse niin sanoo, se on puuppaa.
Aika hyvin ovat somen tiedot pitäneet paikkansa. En nyt muista yhtäkään isompaa uutisankkaa. Odessan maihinnousuuhkakin perustui havaintoiin, vaikka ei sitten toteutunutkaan.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^

Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

:sir:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 06.05.2022 8:51
So Hard kirjoitti: 06.05.2022 8:45 Kova juttu jos totta, mutta mä olen lakannut lukemasta vahvistamattomia huhuja. Ennen kuin Ukrainan asevoimat itse niin sanoo, se on puuppaa.
Aika hyvin ovat somen tiedot pitäneet paikkansa. En nyt muista yhtäkään isompaa uutisankkaa.
Eikös somessa aika monta kertaa uutisoitu, että nyt Valko-Venäjän joukot liittyvät hyökkäykseen? Ymmärtääkseni niin ei ole käynyt.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja So Hard »

sivustahuutaja kirjoitti: 06.05.2022 8:51
So Hard kirjoitti: 06.05.2022 8:45 Kova juttu jos totta, mutta mä olen lakannut lukemasta vahvistamattomia huhuja. Ennen kuin Ukrainan asevoimat itse niin sanoo, se on puuppaa.
Aika hyvin ovat somen tiedot pitäneet paikkansa. En nyt muista yhtäkään isompaa uutisankkaa. Odessan maihinnousuuhkakin perustui havaintoiin, vaikka ei sitten toteutunutkaan.
Aika iso ankka oli juuri siitä, että joku uudenkarhea isompi alus olisi upotettu. Ei ollut osuttu.
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^^
En missään vaiheessa nähnyt uskottavia väitteitä tuosta. Valko-Venäjän osallistumisessa ei olisi ollut järjen hiventäkään. On myös erittäin helppo sotkea valko-venäjältä hyökkäävä resuinen venäläisjoukko valko-venäläisiin.

Neptunen toiminnasta ja Ukrainan kyvystä löytää maali merellä meillä taas on aiempaa näyttöä. Käytännössä tässä on vain odoteltu seuraavaa iskua.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

So Hard kirjoitti: 06.05.2022 9:04 Aika iso ankka oli juuri siitä, että joku uudenkarhea isompi alus olisi upotettu. Ei ollut osuttu.
En koskaan nähnyt tuollaista? Mikä alus oli kyseessä?
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja So Hard »

sivustahuutaja kirjoitti: 06.05.2022 9:10
So Hard kirjoitti: 06.05.2022 9:04 Aika iso ankka oli juuri siitä, että joku uudenkarhea isompi alus olisi upotettu. Ei ollut osuttu.
En koskaan nähnyt tuollaista? Mikä alus oli kyseessä?
https://southfront.org/new-footage-conf ... an-forces/
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Tuossa taisi käydä niin, että tunnistus meni pieleen. Tapahtuma oli todellinen: ammuttiin kuviteltua tai todellista bykovia, sitten havaittiin osuman saanut laiva. Itse en pidä tuota täytenä ankkana.
https://www.navylookout.com/assessing-r ... n-ukraine/
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja So Hard »

sivustahuutaja kirjoitti: 06.05.2022 9:54 ^ Tuossa taisi käydä niin, että tunnistus meni pieleen. Tapahtuma oli todellinen: ammuttiin kuviteltua tai todellista bykovia, sitten havaittiin osuman saanut laiva. Itse en pidä tuota täytenä ankkana.
https://www.navylookout.com/assessing-r ... n-ukraine/
Väärä laiva, väärä ampuja ja väärä lopputulos. Kyllä se oli iso ankka.
Universaali disclaimer.
Vastaa Viestiin