Ukrainan ja Venäjän sota

Yleinen lätinä jä kitinä
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14941
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Kiekkokullan menetys Suomelle katkaisi kamelin selän. Länsi vie tuhkatkin pesästä.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21405
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Maistuisko nyt jo se Nato? Entäs maistuuko pakotteiden aiheuttama 1-2% pudotus kansantalouteen? Ukrainalaiset pakolaisetkin pitää sijoittaa jonnekin. Ens kerralla toimitaan jookos vähän päättäväisemmin, niin loppulasku on pienempi.

sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21405
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Viro aktivoi artikla 4:sen. Suomea ei uhkaa mikään. Natosta ei keskustella tällä vahtivuorolla. EDIT: on muuten jämäkkä nuori naisjohtaja Virolla!

Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25693
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000008638280.html

Toivottavasti eivät enää kehtaa puhua täyttä paskaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21405
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Nyt on tosiaan aika tuomita Venäjän toimet ja ilmaista vahva tuki Ukrainalle. Samalla voidaan korostaa, että Suomessa ei käydä Nato-keskustelua eikä Suomea uhkaa mikään.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14930
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Kaja Kallas on valtionainen. Ollut ihan huikea koko kautensa. Vaihtaisin 40 Marinia yhteen Kallakseen.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25693
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 24.02.2022 9:40 ^ Nyt on tosiaan aika tuomita Venäjän toimet ja ilmaista vahva tuki Ukrainalle. Samalla voidaan korostaa, että Suomessa ei käydä Nato-keskustelua eikä Suomea uhkaa mikään.
"Nato-optio ei ole ajankohtainen. Asiasta ei käydä keskustelua"
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21405
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Haluatko Miljonääriksi?

Mikä kaupunki näistä on lähinnä Hankoa?
a) Kioto
b) Utsjoki
c) Putsjoki
d) Kiova
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21405
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 24.02.2022 9:28 https://www.hs.fi/politiikka/art-2000008638280.html

Toivottavasti eivät enää kehtaa puhua täyttä paskaa.
9:51
Tiedotustilaisuuden alku myöhästyy
Tiedotustilaisuuden alku viivästyy noin 15-20 minuutilla.


Toivon, että Sale on nyt kertonut Sannalle, että jos sinä et ole laittamassa hakemusta sisään, niin minä sanon suorassa lähetyksessä, että pitäisi laittaa. Vitun toksinen patriarkkabuumeri.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14941
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Kyllähän Salekin on säännönmukaisesti kautensa aikana sanonut sen, minkä kansa haluaa kuulla, eikä sitä, mikä todennäköisemmin olisi Suomelle edullista. Itsehän olen ollut Naton kannalla koko aikuisikäni.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25693
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Salen vastaus Nato kysymykseen paskaa. "reaalimaailmassa ei voi toimia". Eikös meillä olekaan Nato-optiota?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25693
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Marin Natosta paskaa
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14941
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Sale ei halua menettää kasvojaan. Paskat on tavallaan housuissa, kun Nato- hakemus tässä tilanteessa olisi vastoin kaikkea sitä, mitä asiasta on lausunut. Ei pidä olettaa Salen muuttavan kantaansa nopeasti. Olemme siirtyneet tässä teatterivaiheeseen, jossa aito keskustelu on vaikea.
Viimeksi muokannut Ylermi Ylihankala, 24.02.2022 10:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21405
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 24.02.2022 10:20 Kyllähän Salekin on säännönmukaisesti kautensa aikana sanonut sen, minkä kansa haluaa kuulla, eikä sitä, mikä todennäköisemmin olisi Suomelle edullista.
Olen ollut siinä uskossa, että Sale haluaisi Natoon, mutta ei halua siitä kansaa jakavaa kysymystä. Nyt kannatus alkaa kuitenkin olla sillä tasolla, että pressa pystyisi kääntämään kannatuksen reilusti yli puoleen.

Toivottavasti joku järkkää mielenosoituksen natoon liittymisen puolesta. Tämä on aika paljon tärkeämpi asia kuin muut väkeä keräävät sekoilut.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21405
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 24.02.2022 10:31 Salen vastaus Nato kysymykseen paskaa. "reaalimaailmassa ei voi toimia". Eikös meillä olekaan Nato-optiota?
Näytteleekö sale nyt tyhmää? Sen takiahan se prosessi pitää aloittaa nyt, koska se prosessi ei välttämättä ole nopea.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14941
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Olen myös käsityksessä, että puheissaan ennen presidenttiyttään Sale olisi Nato myönteinen ainakin varovaisen. Kyllähän Sale pääsee helpommalla ja toimii riskittömämmin ilman Nato kiiman osoitustaan.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14930
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja So Hard »

sivustahuutaja kirjoitti: 24.02.2022 10:41
James Potkukelkka kirjoitti: 24.02.2022 10:31 Salen vastaus Nato kysymykseen paskaa. "reaalimaailmassa ei voi toimia". Eikös meillä olekaan Nato-optiota?
Näytteleekö sale nyt tyhmää? Sen takiahan se prosessi pitää aloittaa nyt, koska se prosessi ei välttämättä ole nopea.
Sen prosessin alkuahan ei missään tapauksessa käydä julkisuudessa vaan diplomaattien työtä se on. MItään hakemusta ei voi jättää jos ei ole varma että se hyväksytään. Kai te nyt sen ymmärrätte?
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25693
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti: 24.02.2022 10:44
sivustahuutaja kirjoitti: 24.02.2022 10:41
James Potkukelkka kirjoitti: 24.02.2022 10:31 Salen vastaus Nato kysymykseen paskaa. "reaalimaailmassa ei voi toimia". Eikös meillä olekaan Nato-optiota?
Näytteleekö sale nyt tyhmää? Sen takiahan se prosessi pitää aloittaa nyt, koska se prosessi ei välttämättä ole nopea.
Sen prosessin alkuahan ei missään tapauksessa käydä julkisuudessa vaan diplomaattien työtä se on. MItään hakemusta ei voi jättää jos ei ole varma että se hyväksytään. Kai te nyt sen ymmärrätte?
Tuo on totta. Mutta silloinhan meillä ei ole nato-optiota. Option määritelmän mukaan voi lunastaa halutessaan.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21405
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

So Hard kirjoitti: 24.02.2022 10:44 Sen prosessin alkuahan ei missään tapauksessa käydä julkisuudessa vaan diplomaattien työtä se on. MItään hakemusta ei voi jättää jos ei ole varma että se hyväksytään. Kai te nyt sen ymmärrätte?
Olisin äärettömän hammästynyt, jos meille ei olisi jo vuosia kerrottu, mikä voisi olla hyväksymisen varmuus ja prosessin nopeus.

Jos meillä ei tuota tietoa ole, niin johtoa pitää vaihtaa laajasti. Kansalle on kerrottu "nato-optiosta", josta ei ole muuta tietoa kuin povaajaeukon horinat.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21405
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

- Ollaanko me varmoja, että pystytään toimittmaan tämä omin voimin?
- Aika varmoja ollaan. Ja meillähän on aina se optio käyttää aliurakoitsijaa.
- Hyvä juttu.

...

- Hei, tuotantopäällikkkö ilmoitti, että meillä paukkuu määräajat. Nyt ois aika käyttää se aliurakointi-optio
- Tota... Ei meillä ole ketään aliurakoitsijaa katottuna valmiiksi? Ja ei me oikeestaan tiedetä, osaako tätä kukaan? Eikä me tiedetä paljonko se maksas? Tai että pystyykö kukaan tätä tekeen tällä aikataululla. Reaalimaailma kato toimii tällä tavalla.
- Mikä vitun optio tää sitten oli!? Selitä!?
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14930
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 24.02.2022 10:46Tuo on totta. Mutta silloinhan meillä ei ole nato-optiota. Option määritelmän mukaan voi lunastaa halutessaan.
Onko joku joskus käsittänyt niin, että Suomella olisi joku automaattijäsenyys? Minä olen ymmärtänyt Nato-option niin, että asevoimien yhteensopivuutta Naton kanssa nostetaan ja ylläpidetään, jotta mahdollisen liittymisen tapauksessa se onnistuu.
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21405
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

So Hard kirjoitti: 24.02.2022 11:06 Onko joku joskus käsittänyt niin, että Suomella olisi joku automaattijäsenyys? Minä olen ymmärtänyt Nato-option niin, että asevoimien yhteensopivuutta Naton kanssa nostetaan ja ylläpidetään, jotta mahdollisen liittymisen tapauksessa se onnistuu.
Kukaan ei varmaan ole niin tyhmä saapas, että kuvittelee option olevan automaattinen. Mutta jos optiosta puhutaan, niin sen lunastamisella täytyy olla jonkinlainen todennäköisyys, aikataulu ja hinta.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14930
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja So Hard »

sivustahuutaja kirjoitti: 24.02.2022 11:07
So Hard kirjoitti: 24.02.2022 11:06 Onko joku joskus käsittänyt niin, että Suomella olisi joku automaattijäsenyys? Minä olen ymmärtänyt Nato-option niin, että asevoimien yhteensopivuutta Naton kanssa nostetaan ja ylläpidetään, jotta mahdollisen liittymisen tapauksessa se onnistuu.
Kukaan ei varmaan ole niin tyhmä saapas, että kuvittelee option olevan automaattinen. Mutta jos optiosta puhutaan, niin sen lunastamisella täytyy olla jonkinlainen todennäköisyys, aikataulu ja hinta.
Ei tässä nyt saatana mistään osakemarkkinasta puhuta. Realpolitik on realpolitik.
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21405
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Optio on sana, jolla on jotain merkitysta finassimaailman ulkopuolellakin. Jos optio-sanaa käytetään asiasta, jolla ei ole mitään optioon viittaavia ominaisuuksia, niin sitten on puhuttu pelkkää paskaa koko kansalle.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14941
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Nato hakemukseen vaaditaan se kansan laaja tuki ja eduskunnankin laaja yksimielisyys. Tällä voi tietenkin perustella sitä, että kuponkia ole vielä voinut ja kannattanut lähettää. Mutta on osin älyllistä epärehellisyyttä perustella jäsenyyden hakemattomuus tällä, koska varsinkin kansaan pressan näkymys, perustelut ja kanta Natosta vaikuttavat merkittävästi. Sale ei voi mennä tämän taakse, jos on mennytkään.

Mielestäni Suomessa ei ole käyty avointa suomettumatonta Nato keskustelua tähän päivään mennessä.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Vastaa Viestiin