Ukrainan ja Venäjän sota

Yleinen lätinä jä kitinä
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9396
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Bluntly kirjoitti: 03.04.2023 10:42
Vagabondo kirjoitti: 03.04.2023 9:55 ^ Pieni yhteenveto pääkohdista olisi ihan hyvä pelkän videolinkin tueksi. Ei mulla ainakaan ole mielenkiintoa alkaa katselemaan jotain videota siinä toivossa, että siinä jossain kohtaa sanottaisiin jotain mielenkiintoista. Vaadin parempaa palvelua :leuhka:
Maksullinen palvelu.
Voi harmi. Nyt videon sisältö jää ikuiseksi mysteeriksi :cry:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23462
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

No ilmainen näyte: ihan videon aluksi miksi ryssän sotabloggari on lihanpalasina seinällä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9396
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Bluntly kirjoitti: 03.04.2023 12:50 No ilmainen näyte: ihan videon aluksi miksi ryssän sotabloggari on lihanpalasina seinällä.
:sir:

Kiitos.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21317
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Bluntly kirjoitti: 03.04.2023 12:50 No ilmainen näyte: ihan videon aluksi miksi ryssän sotabloggari on lihanpalasina seinällä.
Tästä siis kyse:
https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000009496261.html

Kyse ei misään nimessä ole Ukrainan hallituksen junailemasta operaatiosta. Turhanpäiväiväisen bloggaajan pommisalamurha siviilikohteessa ei ole mitään sellaista, mihin Ukrainan kannattaa koskea pitkällä tikullakaan.

Jos kyse on Venäjän hallinnon järkkäämästä iskusta, niin miksi iloita hallinnolle kiusallisen bloggarin poistumisesta. Ehkä sille sentään voi virnuilla, että omia on pakko tappaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23462
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Tähän ei kai tarvitse kuvata sisältöä.

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25563
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Erikoinen juttu tuo tiedustelupaperiden vuoto.

Hauskaa, että pelifoorumeilla on ennenkin vuodettu salaista tietoa, mutta yleensä on ollut kyse kiistasta jonkin aseen spekseistä :)
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23462
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Meikäläisestä siinä on omituisinta, että joku kansalliskaartin nulikka ylipäätään pääsee näkemään kyseisiä papereita.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14902
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Bluntly kirjoitti: 14.04.2023 10:42 Meikäläisestä siinä on omituisinta, että joku kansalliskaartin nulikka ylipäätään pääsee näkemään kyseisiä papereita.
Kyseinen yksikkö on tiedusteluyksikkö joka tekee droneilla paljon tiedustelutyötä muille yksiköille.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25563
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ilmeisesti 9/11 jälkeen katsottiin, että tiedustelutiedon pitää olla laajemman porukan käsissä?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23462
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

So Hard kirjoitti: 14.04.2023 10:44 Kyseinen yksikkö on tiedusteluyksikkö joka tekee droneilla paljon tiedustelutyötä muille yksiköille.
No se selittää, ainakin osittain.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14902
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Bluntly kirjoitti: 14.04.2023 10:46
So Hard kirjoitti: 14.04.2023 10:44 Kyseinen yksikkö on tiedusteluyksikkö joka tekee droneilla paljon tiedustelutyötä muille yksiköille.
No se selittää, ainakin osittain.
Aika leveäperäiset on silti käytännöt.
Universaali disclaimer.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 14.04.2023 10:45 Ilmeisesti 9/11 jälkeen katsottiin, että tiedustelutiedon pitää olla laajemman porukan käsissä?
Juu. Ongelma oli silloin päinvastainen.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12348
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Kundi saa varautua pitkään kakkuun. Se ei ole sokerileipurin tekemä kakku.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23462
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja Bluntly »



- Luovaa kirjanpitoa. VAT muka yhtä suuri tulonlähde vaikka iso osa siitä tulee öljyalalta
- Koko vuoden budjetti käytetään puolessa vuodessa
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23462
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Pientä valehyökkäystä pukkaa:


"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16629
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Merkitseekö se jotain (mitä?), että Zelenskyi on vihdoin saanut Xin puhelimeen, ja Kiina vielä lähettää delegaation jotain tyyppejä Ukrainaan välittämään keskusteluja? Xi varmaan mielellään voisikin olla taho, joka ratkaisee tilanteen jotenkin. Olisi aika esiintyminen globaalilla näyttämöllä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14902
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti: 26.04.2023 17:59 Merkitseekö se jotain (mitä?), että Zelenskyi on vihdoin saanut Xin puhelimeen, ja Kiina vielä lähettää delegaation jotain tyyppejä Ukrainaan välittämään keskusteluja? Xi varmaan mielellään voisikin olla taho, joka ratkaisee tilanteen jotenkin. Olisi aika esiintyminen globaalilla näyttämöllä.
Xin olisi helppo ratkaista peli. Ilmoittaisi Venäjälle että nyt riittää, raha- ja tavarahanat menee kiinni ja alamme myydä Ukrainalle ohjuksia, aikaa vetäytyä Ukrainasta 2 viikkoa. Se olisi siinä.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25563
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Wagner-johtaja Prigožin sanoo palkka-armeijan vetäytyvän Bahmutista voitonpäivän jälkeen
Wagner-johtaja Jevgeni Prigožin antoi perjantaina lausunnon, jonka mukaan Wagner-joukot vetäytyvät Bahmutista voitonpäivän jälkeen eli 10. toukokuuta. Lausunnosta kertovat uutistoimistot.

Vetäytymisen syyksi Prigožin kertoo ammuspulan.

Aiemmin perjantaina Prigožin avautui sosiaaliseen mediaan julkaistulla videolla Venäjän sotilasjohdolle. Videolla hän vaati Venäjän puolustusministeri Sergei Šoigulta ja sotaa johtavalta Valeri Gerasimovilta lisää ammuksia ja nimitteli heitä.
Siis eikös tuo Bahmut ole juuri alue, jonka hallinnasta on taisteltu monta kuukautta verisesti?

https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000009531098.html
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9396
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 05.05.2023 11:50 Siis eikös tuo Bahmut ole juuri alue, jonka hallinnasta on taisteltu monta kuukautta verisesti?
Joo. Kuulostaa siltä, että Venäjä hävisi taistelun vaikka uhrasi tolkuttomasti miehiä taistelukentälle.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25563
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Olisikohan tuo keino hakea asialle huomiota? Mutta jos oikeasti vetäytyvät, lienee merkittävä tappio.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14902
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 05.05.2023 12:25 Olisikohan tuo keino hakea asialle huomiota? Mutta jos oikeasti vetäytyvät, lienee merkittävä tappio.
En minä usko hetkeäkään että vetäytyvät.
Universaali disclaimer.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9396
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 05.05.2023 12:25 Olisikohan tuo keino hakea asialle huomiota? Mutta jos oikeasti vetäytyvät, lienee merkittävä tappio.
Voi olla yritys saada lisää ampumatarvikkeita, mutta tyhjästä voi olla vaikea toimittaa lisää. Venäjän ampumatarvikepulasta ja logistiikkaongelmista on vahvoja viitteitä ollut jo pidemmän aikaa. Aika näyttää.

Ja joo, tää olisi tosi iso tappio, koska Bahmut on ollut niiden ainoa menestyminen sodan alkuvaiheen jälkeen ja sekin on tullut ihan kauhealla hinnalla. Pyrrhoksen voitto lienee parasta mitä tuolla on ollut tarjolla. Jos se tosiaan kääntyy tappioksi, niin entistä pahempi Venäjälle.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21317
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Politiikkaa. Wagner taisi joutua huonoihin kirjoihin osin senkin takia, ettei sitten kyennyt etenemään yhtään enempi kuin vakiarmeija. Nyt sitten kiristetään sillä, että sentään pitävät linjat.

Ukrainan ammustilanne ei taida olla juurikaan parempi. Pitää toivoa, että löytävät jonkun paikan hyökätä. Maayhteyden katkaisu etelään ja krimille olisi kova juttu.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23462
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Bahmut on taktisesti täysin turha. Ryssä tarvii miehiä puolustamaan Vuhledaria ettei Ukraina pääse etenemään siellä etelään, tykin kantaman päähän ainoasta rautatieyhteydestä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23462
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Vastaa Viestiin