Ukrainan ja Venäjän sota

Yleinen lätinä jä kitinä
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23506
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Nykysipsejä ihan saakutisti kun ei niissä ole suolaa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

sivustahuutaja kirjoitti: 11.10.2022 14:21 ^ Mitä tuo tekee sipseinä?
Sipseissä on pisua. Leivässäkin on enempi suolaa keskimäärin.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16689
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Mä olen niin närkästynyt Elon Muskin kannanotoista, että en meinaa tänä vuonna ostaa Teslaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 12.10.2022 9:26 Mä olen niin närkästynyt Elon Muskin kannanotoista, että en meinaa tänä vuonna ostaa Teslaa.
Kait myös lopetetit twitterissä seuraamisen!1
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9445
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 12.10.2022 9:28
urpiainen kirjoitti: 12.10.2022 9:26 Mä olen niin närkästynyt Elon Muskin kannanotoista, että en meinaa tänä vuonna ostaa Teslaa.
Kait myös lopetetit twitterissä seuraamisen!1
Miten voi tietää koska närkästyä, jos ei seuraa?
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti: 12.10.2022 9:33
James Potkukelkka kirjoitti: 12.10.2022 9:28
urpiainen kirjoitti: 12.10.2022 9:26 Mä olen niin närkästynyt Elon Muskin kannanotoista, että en meinaa tänä vuonna ostaa Teslaa.
Kait myös lopetetit twitterissä seuraamisen!1
Miten voi tietää koska närkästyä, jos ei seuraa?
Seuraat mua ja urpsua! Nyt olet närkästynyt Muskin kannanotoista!

Mä en kylläkään ole. Musk on asperger, joka tarkoittaa hyvää.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14926
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 12.10.2022 9:42Mä en kylläkään ole. Musk on asperger, joka tarkoittaa hyvää.
Ei riitä että tarkoittaa hyvää, jos lopputulos on hullun diktaattorin hyödyllisenä idioottina ja propagandavälineenä toimiminen. Sitä sanotaan vastuullisuudeksi, miljoonien ihmisten seuraaman pitäisi miettiä mitä tekee.

Elon Musk on minun silmissäni nyt täysi pelle ja persreikä.
Universaali disclaimer.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9445
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 12.10.2022 9:42 Seuraat mua ja urpsua! Nyt olet närkästynyt Muskin kannanotoista!
Onneksi mun ei tarvi tietää mitä se on twiitannut. Mä kun olen närkästynyt koko Twitteristä.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4291
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja Bhven »

So Hard kirjoitti: 12.10.2022 9:47 Ei riitä että tarkoittaa hyvää, jos lopputulos on hullun diktaattorin hyödyllisenä idioottina ja propagandavälineenä toimiminen. Sitä sanotaan vastuullisuudeksi, miljoonien ihmisten seuraaman pitäisi miettiä mitä tekee.
Amerikkalainen varmaan kokee Ukrainan sodan vähän eri tavalla. Yhdysvallat on saari kaukana Euroopasta. Ja jos ydinsota voidaan välttää sillä, että joku Euroopan valtio menettää hieman maa-alueita Euroopan suurimmalle uhalle, niin siitä vaan, jos sillä vältetään ydinsota taas pariksi kymmeneksi vuodeksi.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

So Hard kirjoitti: 12.10.2022 9:47
Elon Musk on minun silmissäni nyt täysi pelle ja persreikä.
Älä nyt, onhan sillä 10 lastakin. Varmasti perhekeskeinen ja lämmin hahmo. Ei, kyllä hän on minunkin papereissa täys persereikä ollut aina.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14926
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Bhven kirjoitti: 12.10.2022 10:46
So Hard kirjoitti: 12.10.2022 9:47 Ei riitä että tarkoittaa hyvää, jos lopputulos on hullun diktaattorin hyödyllisenä idioottina ja propagandavälineenä toimiminen. Sitä sanotaan vastuullisuudeksi, miljoonien ihmisten seuraaman pitäisi miettiä mitä tekee.
Amerikkalainen varmaan kokee Ukrainan sodan vähän eri tavalla. Yhdysvallat on saari kaukana Euroopasta. Ja jos ydinsota voidaan välttää sillä, että joku Euroopan valtio menettää hieman maa-alueita Euroopan suurimmalle uhalle, niin siitä vaan, jos sillä vältetään ydinsota taas pariksi kymmeneksi vuodeksi.
Enemmän tässä on kyse siitä, että Elon haluaa minimoida riskit omalle erinomaiselle olemassaololleen ja sen hintana hän on valmis maksamaan miljoonien ukrainalaisten vapauden ja hengen.
Universaali disclaimer.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4291
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja Bhven »

So Hard kirjoitti: 12.10.2022 11:19 Enemmän tässä on kyse siitä, että Elon haluaa minimoida riskit omalle erinomaiselle olemassaololleen ja sen hintana hän on valmis maksamaan miljoonien ukrainalaisten vapauden ja hengen.
Olen ollut havaitsevinani, että ameriikan oikealla laidalla ollaan nyt oikeasti huollissaan mahdollisesta ydinsodasta. Ukraina on amerikkalaisten silmissä yks vitun Jemen once again, joten ukrainalaisten hengenlähdöllä ei ole merkitystä.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3298
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Niin, Elon Musk pitäisi laittaa samalle pakotelistalle kuin muutkin oligarkit.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9445
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Ruotsin liikennekameraverkkoa puretaan vauhdilla. Lähteekö seuraavaksi Suomen kamerat kävelemään?

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epa ... #gs.forkyr
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21387
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Ainoastaan todellinen supervalta pystyy valjastamaan toisen maan liikennevalvonnan sotatoimiensa osaksi.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000009174350.html

Nyt asap kunnon torjuntakalustoa noita vastaan!

Daven linko toimisi, mutta Israel ei ehkä halua antaa, koska pelkää sen joutuvan vääriin käsiin.

Patriot?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21387
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Ei tuo 5. artiklaa laukaise, mutta tuosta Nato voi saada perustelut torjua raketteja ja ohjuksia myös Ukrainan ilmatilassa.

EDIT: ei kun kyllähän se olisi 5. artikla, jos Nato lähtisi suojaamaan jäseniään venäjän hutilaukauksia syvyydessä.

EDIT2: ei kun pitäs olla hyökkäys, eli ei 5. artikla. Mutta silti suojavyöhykkeen muodostus voitaisiin tehdä normaalina yhteistyönä.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16689
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Joo, tuskin tästä vielä III Msota lähtee käyntiin, mutta jotain pitäisi reagoida. Oli tämä vahinko tai "vahinko", niin Venäjää varmaan kiinnostaa reaktio myös vastaisen varalta. Saisi yllättää vahvuudellaan.

Edit. Siis aktivoidaan Artikla 4, lisätään aseapua Ukrainaan, ainakin ilmatorjuntaa. Ohjuksia varmaan, mutta eikö hävittäjiinkin ole Puola suhtautunut jo aikaisemminkin myönteisesti, USA jarruttanut. Olisiko jo lähellä?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16689
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Onko vaaka nyt kallistumassa kuitenkin siihen suuntaan, että ukrainalainen oli?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Niin taitaa olla.

Oli ukrainalainen tai venäläinen, niin joka tapauksessa hyvin tod. näk. vahinko.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3298
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Emmää tiiä... Heti kun ekan uutisen näin, niin ajatus oli heti sen suuntainen, että yritettiin torjua, mutta ohi meni ja lähti lapasesta. Sellasta sekamelskaa sotiminen on.
Who says you need to buy a guitar?
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21387
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Sanna Marinilta täys­laidallinen: ”Meidän tulee toimia tavalla, joka edistää Venäjän tappiota”
https://www.is.fi/digitoday/art-2000009208130.html

Samaan aikaan:

Suomeen on tuotu Venäjältä nikkeliä koko sodan ajan – ministeri Tuppurainen A-studiossa: ”Me olemme valmiit sanktioimaan ihan kaiken”
https://yle.fi/a/74-20004800

Kovat on puheet.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

^ Katsoin A-studion Tuppuraisen haastattelun. Nikkelin tuontia hän perusteli oikeastaan vain sillä, että asiassa odotellaan EU:n yhteistä päätöstä nikkelipakotteista. Itse en osaa sanoa, kuinka välttämätön tuo keskitetty tapa tässä on. Mutta joka tapauksessa tässä tullaan taas kansallisen ja kansallisten etujen ristiriitaan. SIvistysmaana useimmiten toimimme vältellen häirikköstatusta.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Vastaa Viestiin