Suomen Nato-jäsenyys

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.

Uskon Suomen hakevan Nato-jäsenyyttä

Marinin hallituksen aikana
6
40%
Seuraavan hallituksen aikana
7
47%
Myöhemmin
0
Ei ääniä
Ei koskaan näköpiirissä olevassa tulevaisuudessa
1
7%
En tiedä asiasta riittävästi vastatakseni tähän kysymykseen (tämä vaihtoehto ei kitinäläisille)
1
7%
 
Ääniä yhteensä: 15

Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Suomen Nato-jäsenyys

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ :sir: Tosiaan, lähetystö varmaan viestii aktiivisesti tällaisissa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Suomen Nato-jäsenyys

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Eduskunta hyväksyi NATO jäsenyyden: https://www.hs.fi/politiikka/art-2000009424953.html

Vain 6 neuvostoliittoa ihailevaa kommunistia ja 1 Putinin sylikoira kehtasi äänestää vastaan.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Suomen Nato-jäsenyys

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Nato on nyt ihana asia. Katsotaan mitä mieltä vasen laita on puolustusbudjetista ja nato-operaatioista 3 vuoden päästä.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Suomen Nato-jäsenyys

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

sivustahuutaja kirjoitti: 01.03.2023 15:23 ^ Nato on nyt ihana asia. Katsotaan mitä mieltä vasen laita on puolustusbudjetista ja nato-operaatioista 3 vuoden päästä.
Riippuu varmaan paljon siitä ovatko hallituksessa vai oppositiossa.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Suomen Nato-jäsenyys

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ siitäkö se Suomen turvallisuus riippuu? Taitaa olla taas "eri asia'.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Suomen Nato-jäsenyys

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

sivustahuutaja kirjoitti: 01.03.2023 15:29 ^ siitäkö se Suomen turvallisuus riippuu? Taitaa olla taas "eri asia'.
Ei tietenkään. Mutta kun ei joudu vastuuseen sanomisistaan, niin on helppo räksyttää. Jos siis ei ole täysin esitettävän asian kannalla.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Suomen Nato-jäsenyys

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Nyt kun on ollut aika selvää, että suurin osa kansasta kannattaa natojäsenyyttä, valtionjohto kannattaa, kaikkien eduskuntaan valittujen puolueiden johto kannattaa, eduskunnan enemmistö kannattaa jne., niin kyllä mä nyt vähän pidän erikoisena sitä, että muutamaa vastaan tai tyhjää äänestänyttä niputetaan yhdeksi putinistien laumaksi. Vaikka itse pidän natojäsenyyttä tässä tilanteessa hyvinkin kannatettavana, niin mun mielestä on tavallaan moniääniselle demokratialle ihan hyväksi, että nato-epäilijöiden ääni kuuluu eduskunnassakin edes tässä marginaalisessa mielessä. 100 % kannatus olisi ollut aika p-koreaa.

Vaikka on tavallaan ihan perusteltua nähdä kaikkien nato-vastustajien toimissa sellaisen hyödyllisen idiotismin sivujuonne, niin enemmän se hukkaa informaatiota kuin hyödyttää niputtaa joku Anna Kontula ja Ano Turtiainen samaan putinistien porukkaan. Täytyy voida ymmärtää, että syyt äänestää vastaan ovat hyvin erilaiset. Ei noista vastustajista perinteisiä putinisteja (tai Xinistejä) ole varmaan kuin Turtiainen ja tyhjää äänestänyt Niikko, ja jossain vaikeammin hahmotettavassa mielessä ehkä ne vasemmistoliiton änkyräveljekset Yrttiaho ja Mustajärvi. Muut ovat vähän erilaisia tapauksia, ja vaikka heidän kanssaa eri mieltä olenkin, voisi olla hyvä ymmärtää perustelujaan paremmin.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Suomen Nato-jäsenyys

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 02.03.2023 9:31 Nyt kun on ollut aika selvää...
Oliko tää vastaus mun heittoon vai pohdintaa jostain laajemmasta poliittisesta keskustelusta josta en tiedä?

Jos mulle, niin mähän just erotin putinisti Anon eri ryhmään vasemmistoliiton änkyröistä jotka elää vielä jossain kylmänsodanaikaisissa YYA poteroissa ja vastustaa USAn kanssa liittoutumista periaatteellisista syistä.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Suomen Nato-jäsenyys

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^
Natsit, kommarit, mitkä vaan. Samaa paskaa eri nimillä.

Kuva
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Suomen Nato-jäsenyys

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti: 02.03.2023 9:31 Nyt kun on ollut aika selvää, että suurin osa kansasta kannattaa natojäsenyyttä, valtionjohto kannattaa, kaikkien eduskuntaan valittujen puolueiden johto kannattaa, eduskunnan enemmistö kannattaa jne., niin kyllä mä nyt vähän pidän erikoisena sitä, että muutamaa vastaan tai tyhjää äänestänyttä niputetaan yhdeksi putinistien laumaksi. Vaikka itse pidän natojäsenyyttä tässä tilanteessa hyvinkin kannatettavana, niin mun mielestä on tavallaan moniääniselle demokratialle ihan hyväksi, että nato-epäilijöiden ääni kuuluu eduskunnassakin edes tässä marginaalisessa mielessä. 100 % kannatus olisi ollut aika p-koreaa.

Vaikka on tavallaan ihan perusteltua nähdä kaikkien nato-vastustajien toimissa sellaisen hyödyllisen idiotismin sivujuonne, niin enemmän se hukkaa informaatiota kuin hyödyttää niputtaa joku Anna Kontula ja Ano Turtiainen samaan putinistien porukkaan. Täytyy voida ymmärtää, että syyt äänestää vastaan ovat hyvin erilaiset. Ei noista vastustajista perinteisiä putinisteja (tai Xinistejä) ole varmaan kuin Turtiainen ja tyhjää äänestänyt Niikko, ja jossain vaikeammin hahmotettavassa mielessä ehkä ne vasemmistoliiton änkyräveljekset Yrttiaho ja Mustajärvi. Muut ovat vähän erilaisia tapauksia, ja vaikka heidän kanssaa eri mieltä olenkin, voisi olla hyvä ymmärtää perustelujaan paremmin.
Kontula avasi perustelujaan, ja ne olivat lapsellista pasifismia. Mitään vaihtoehtoista turvallisuusratkaisua hänellä ei tietenkään ole. Ehkä nämä kategorian "muut" voisi Putinistin sijasta niputtaa termin "hyödyllinen idiootti" alle. Ei se juuri lopputuloksesta eroa, ajat Venäjän asiaa, mutta eri motivaatiopohjalla.
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Suomen Nato-jäsenyys

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti: 02.03.2023 9:51
urpiainen kirjoitti: 02.03.2023 9:31 Nyt kun on ollut aika selvää...
Oliko tää vastaus mun heittoon vai pohdintaa jostain laajemmasta poliittisesta keskustelusta josta en tiedä?

Jos mulle, niin mähän just erotin putinisti Anon eri ryhmään vasemmistoliiton änkyröistä jotka elää vielä jossain kylmänsodanaikaisissa YYA poteroissa ja vastustaa USAn kanssa liittoutumista periaatteellisista syistä.
Ei ollut sulle ollenkaan. Vähän Homie-henkisesti kommentoin tänne sellaista, mitä näen muualla. Minusta moni kierrättää nyt vastaan tai tyhjää äänestäneiden listaa toinen toistaan urpommilla saatteilla.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Suomen Nato-jäsenyys

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

So Hard kirjoitti: 02.03.2023 10:05
urpiainen kirjoitti: 02.03.2023 9:31 Nyt kun on ollut aika selvää, että suurin osa kansasta kannattaa natojäsenyyttä, valtionjohto kannattaa, kaikkien eduskuntaan valittujen puolueiden johto kannattaa, eduskunnan enemmistö kannattaa jne., niin kyllä mä nyt vähän pidän erikoisena sitä, että muutamaa vastaan tai tyhjää äänestänyttä niputetaan yhdeksi putinistien laumaksi. Vaikka itse pidän natojäsenyyttä tässä tilanteessa hyvinkin kannatettavana, niin mun mielestä on tavallaan moniääniselle demokratialle ihan hyväksi, että nato-epäilijöiden ääni kuuluu eduskunnassakin edes tässä marginaalisessa mielessä. 100 % kannatus olisi ollut aika p-koreaa.

Vaikka on tavallaan ihan perusteltua nähdä kaikkien nato-vastustajien toimissa sellaisen hyödyllisen idiotismin sivujuonne, niin enemmän se hukkaa informaatiota kuin hyödyttää niputtaa joku Anna Kontula ja Ano Turtiainen samaan putinistien porukkaan. Täytyy voida ymmärtää, että syyt äänestää vastaan ovat hyvin erilaiset. Ei noista vastustajista perinteisiä putinisteja (tai Xinistejä) ole varmaan kuin Turtiainen ja tyhjää äänestänyt Niikko, ja jossain vaikeammin hahmotettavassa mielessä ehkä ne vasemmistoliiton änkyräveljekset Yrttiaho ja Mustajärvi. Muut ovat vähän erilaisia tapauksia, ja vaikka heidän kanssaa eri mieltä olenkin, voisi olla hyvä ymmärtää perustelujaan paremmin.
Kontula avasi perustelujaan, ja ne olivat lapsellista pasifismia. Mitään vaihtoehtoista turvallisuusratkaisua hänellä ei tietenkään ole. Ehkä nämä kategorian "muut" voisi Putinistin sijasta niputtaa termin "hyödyllinen idiootti" alle. Ei se juuri lopputuloksesta eroa, ajat Venäjän asiaa, mutta eri motivaatiopohjalla.
Joo, samaa mieltä pääsääntöisesti.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Suomen Nato-jäsenyys

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

So Hard kirjoitti: 02.03.2023 10:05 Ei se juuri lopputuloksesta eroa, ajat Venäjän asiaa, mutta eri motivaatiopohjalla.
Motivaatiopohja on tärkeä. Melkein yhtä tärkeä kuin arvopohja.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Suomen Nato-jäsenyys

Viesti Kirjoittaja So Hard »

sivustahuutaja kirjoitti: 02.03.2023 10:24
So Hard kirjoitti: 02.03.2023 10:05 Ei se juuri lopputuloksesta eroa, ajat Venäjän asiaa, mutta eri motivaatiopohjalla.
Motivaatiopohja on tärkeä. Melkein yhtä tärkeä kuin arvopohja.
Taitaa silti olla aika harvinaista että minkään asian puolesta äänestää 187 edustajaa.
Universaali disclaimer.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Suomen Nato-jäsenyys

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 02.03.2023 10:14 Ei ollut sulle ollenkaan. Vähän Homie-henkisesti kommentoin tänne sellaista, mitä näen muualla.
:sir:

Kiitos, tämä selittää paljon.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Suomen Nato-jäsenyys

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti: 02.03.2023 10:28
sivustahuutaja kirjoitti: 02.03.2023 10:24
So Hard kirjoitti: 02.03.2023 10:05 Ei se juuri lopputuloksesta eroa, ajat Venäjän asiaa, mutta eri motivaatiopohjalla.
Motivaatiopohja on tärkeä. Melkein yhtä tärkeä kuin arvopohja.
Taitaa silti olla aika harvinaista että minkään asian puolesta äänestää 187 edustajaa.
Juu. Vaikka äänestettäisiin Jeesuksen toisesta tulemisesta, olisi vaikeampi saada tuota enempää Jaa-ääniä. Olisi mielenkiintoista tietää, onko tämä eduskunnan suurin Jaa-äänien määrä?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Suomen Nato-jäsenyys

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

So Hard kirjoitti: 02.03.2023 10:28 Taitaa silti olla aika harvinaista että minkään asian puolesta äänestää 187 edustajaa.
Onhan tuo paljon, kun kansasta ei vielä muutama viikko sittenkään kannattanut natoa kuin 80%
https://www.kantarpublic.com/fi/ty%C3%B ... o-kannalle

Vastustajia oli ehkä 8% verran, joten nämä vassariedustajat taitavat saada ihan hyvin ääniä, jos kansa toimii loogisesti ja tämä on naton vastustajille iso kysymys.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Suomen Nato-jäsenyys

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000009444332.html

Biden alkaa laittaa omaa arvovaltansa aika paljon peliin. Hänkin tarvitsee kohta Tyrkijeeltä ja Unkarilta etenemistä.

Edit. Erdogan ei halua kumartaa Joe-setää https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000009445875.html
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Suomen Nato-jäsenyys

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Suomen Nato-jäsenyys

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kova kisa OL3 vs. NATO
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Suomen Nato-jäsenyys

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Mä vuokrasin jo elokuvateatterista popparikoneen.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Suomen Nato-jäsenyys

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Eiks Unkari just siirtänyt käsittelyaikaa taas eteenpäin?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Suomen Nato-jäsenyys

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Suomi vois Saulin suulla todeta, että ehkä Nato ei kuitenkaan ole Unkarin ja Turkin nöyryytysten arvoinen. Haluisin erityisesti nähdä Happy Joen reaktion.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Suomen Nato-jäsenyys

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 15.03.2023 12:50 Suomi vois Saulin suulla todeta, että ehkä Nato ei kuitenkaan ole Unkarin ja Turkin nöyryytysten arvoinen. Haluisin erityisesti nähdä Happy Joen reaktion.
Kansainvälisistä kommenteista päätellen tässä on sekä Orban että Erdogan tuottaneet lähinnä vain omille mailleen nöyryytystä.
Universaali disclaimer.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Suomen Nato-jäsenyys

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Mun mielestä on ihan historiallisen upeeta, että Turkki halusi Saulin henkilökohtaisesti paikanpäälle ratifiointiinsa. Sauli pääsee Turkkiin, Mahtavan Hallitsijan maaperälle. Toivottavasti välimme lämpenevät entisestään ja Sauli ottaa mukaan myös riittävän saattueen, jotta myös ulkomaankauppa elpyy ja mahdollisimman moni suomalainen terroristi luovutetaan turkkilaisille viranomaisille. Hyvää kannatti odottaa!
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Vastaa Viestiin